Via directe amb Europa a través de les Centrals de Compra i Serveis Dilluns, 29 de setembre de 2008.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
LOS LÍMITES DE LA EDUCACIÓN Alba Sánchez Canal Capítol 4: La paternidad responsable.
Advertisements

Les oportunitats que genera el turisme i el turisme de negocis.
El desplegament de la Xarxa de Fibra Òptica de Catalunya
Presentació de la Jornada La Cambra de Terrassa organitza aquesta jornada amb la finalitat de facilitar a les empreses del comerç diferents eines de gestió.
Josep-Francesc Valls, catedràtic del Departament de Direcció de Màrqueting d’ESADE-URL Joan Sureda, professor del Departament de Mètodes Quantitatius d’ESADE.
en els centres educatius de la ciutat de Barcelona
Els surfistes van utilitzar la cooperació per fer públic el seu desacord amb el projecte d’espigons. En primer lloc van utilitzar les seves planxes per.
Cicle Superior MARISTES VALLDEMIA Quin camí hem fet fins que hem arribat aquí? PRIMERA FASE: CURSET PER MESTRES INFANTIL I PRIMÀRIA (04-05) SEGONA FASE:
QUÈ PASSA AMB L’AIGUA DE L’ESTANY?. L’ESTANY DE BANYOLES ÉS UN BÉ COMUNAL. COM A TAL L’AJUNTAMENT ÉS EL GESTOR D’AQUEST I ELS BANYOLINS I BANYOLINES SÓN.
Página 1 Creade - LHH, Programes d´Outplacement. Página 2 Què és Creade - LHH ? Context Com ho fem Components bàsics Consultoría Visió Global Consultoría.
QUIN ÉS EL BENEFICI AMB MILLORS RESULTATS COST/SATISFACCIÓ PER ALS EMPLEATS DE HP? I QUIN UN DELS MENYS VALORATS? COM SÓN ELS ESPAIS DE TREBALL DE GOOGLE?
Del llenguatge visual al missatge visual Su Richardson Burnt Breakfast Adaptació d’una presentació de M. Acaso.
EL TEMPS. ¿QUÈ ÉS EL TEMPS? El temps és un concepte físic que tots experimentem quotidianament, però que es difícil de definir formalment. Es pot partir.
María Carmona Iván Zamora Sergio Gerra. S’anomena tren a una sèrie de vagons agafats units, generalment van sobre carrils especialitzats al cap dels anys.
S’anomena paper reciclat aquell que es fabrica amb un paper vell. Fins fa poc s’ha mantingut la confosa definició de paper ecològic –encara que no fos.
Al vostre gust amb el  Amb so  CONTE PER A UNA NIT D’ESTELS.
HABILITATS DE COMUNICACIÓ PER LA PREVENCIÓ DE RISCOS PSICOSOCIALS.
ELS BLOCS I LA SEVA APLICACIÓ A L’AULA Recull de propostes sobre els usos didàctics dels blocs Material del Curs de l’Escola d’Estiu Virtual d’Espiral.
SESSIÓ INFORMATIVA SOBRE CONTRACTACIÓ DERIVADA CENTRALITZADA DELS ACORDS MARC DE MOBILIARI D’OFICINA I DE PAPER PER A IMPRESSIÓ I ESCRIPTURA (expedient.
Catalunya escola d’emprenedors Mesures per fomentar l’esperit emprenedor Barcelona, 8 de novembre de 2011.
INS ELS TRES TURONS CICLE FORMATIU DE GRAU MITJÀ GESTIÓ ADMINISTRATIVA.
PRESENTACIÓ CONSORCI BIOPOL’H Comunicació - Consorci Biopol’H.
Conselleria d’Educació i Cultura Conselleria de Benestar Social El treball socioeducatiu en xarxa Conselleria d’Educació i Cultura Conselleria de Benestar.
Organització, funcionament i gestió dels centres docents públics Les competències bàsiques Jornada de participació Tarragona, Materials a càrrec.
Deixar de fumar, tota una aventura!. Fumar és una complexa conducta en la què intervenen aspectes bioquímics, psicològics i socials.
La promoció i publicitat dels establiments comercials.
ANIMALS en perill d’extinció
Una experiència amb PÈBILI PROJECTE FILOSOFIA 3/18
Generalitat de Catalunya Departament d’Educació IES El Castell Departament de tecnologia Coeducació: promoure una educació que potenciï la igualtat real.
ECONOMIA DE L’EMPRESA 1 BATXILLERAT UNITAT 1 L’EMPRESA I L’ENTORN.
EVOLUCIÓ DE LA SENSIBILITAT AL PREU DELS TURISTES ESPANYOLS
PLA DE LLUITA CONTRA L’EXPLOTACIÓ LABORAL
Pràctiques de Psicopedagogia a Londres
Targeta Client Sistema de fidelització de Caldes Centre Comercial
Què és la tecnologia?.
UNITAT 1 L’EMPRESA I L’ENTORN ECONOMIA DE L’EMPRESA 1 BATXILLERAT.
Com millorar el poder d’ atracció de les ciutats.
LGAI TECHNOLOGICAL CENTER S.A.
Informació i sensibilització
Que és el Couponing. Són vals d’ofertes o descomptes de productes o serveis que ajuden a vendre un gran volum d’uns determinats articles a un preu molt.
SIFARE - Sistema d’Informació Farmacèutica de Recepta Electrònica
El paper dels barris en les xarxes socials a Catalunya. Una aproximació. José Luis Molina (UAB) Projecte finançat pel MICINN (CSO /SOCI), Estudio.
L’activitat econòmica i el patrimoni empresarial
CLAUDE MONET.
L’ÚS DE LES LLIBRETES A LES SESSIONS DE FILOSOFIA 3/18
Materialisme històric
MILLORA DE LA COMPETITIVITAT DELS COMERÇOS
L’optimització de recursos com a estratègia de competitivitat.
1 u n i t a t La funció comercial de l’empresa.
ESTRATÈGIES HOTELERES URBANES ESPANYOLES I EUROPEES DAVANT DEL LOW COST Autors: Dr. Josep-Francesc Valls, catedràtic d’ESADE, director del Simposi Internacional.
Campanya per fomentar l’ús del català en els establiments comercials
Margin Management Concept
PLA DE FORMACIÓ DEL CENTRE
Mollerusa Museu del vestit de paper.
Mohs i l’escala de duresa dels minerals
Eines d’internet per al professorat d’EOI.
WEBQUEST WEB...QUÈ ? Alumnes de l’Escola ESTEL VALLSECA.
ENFUNDA’T JOSEP MARIA RIERA NOA MARTÍN ROBERT TORRES ZOUBAIR GUETTAF
Informació i sensibilització
L´aprovisionament L´aprovisionament consisteix a comprar els materials necessaris per l´activitat de l´empresa (la majoria matèries primeres), emmagatzemar-los.
DINÀMICA DELS FACTORS BIOLÒGICS: Grans grups d’edat
MORFOLOGIA i SINTAXI PRONOMS RELATIUS i PRONOMS INTERROGATIUS
La imatge corporativa Una eina fonamental en l’actualitat
“L’ètica empresarial a les organitzacions sanitàries i socials”
EUROFRAGANCE CAPTUREM SENSACIONS.
Marcos Escolano, Carles Casamiquela i Adrià Doménech
EL SISTEMA ECONÒMIC.
Palataforma web per a músics amateurs i semi-professionals
Màster d’Aplicacions Multimèdia
Evolució del comerç als barris de Barcelona
Transcripción de la presentación:

Via directe amb Europa a través de les Centrals de Compra i Serveis Dilluns, 29 de setembre de 2008

Presentació, Durant els anys 80 i 90, la distribució comercial va travessar un procés de transformació molt profund, amb l’aparició i consolidació de nous formats d’establiments comercials, nous operadors i canvis en els hàbits de compra dels consumidors. Davant d’aquest nou escenari, era evident que era necessari un canvi radical en la orientació estratègica de les empreses comercials de format tradicional, amb la necessitat de mantenir i millorar la seva posició competitiva. La Cambra de Terrassa, conscient d’aquesta necessitat, va impulsar la celebració del primer i segon Congrés Nacional de Centrals i Grups de Compra els anys 1997 i 1998, respectivament. La conclusió més destacada d’aquest dos congressos va ser la constitució de l’Associació Nacional de Centrals i Grups de Compra, Anceco, que va tenir lloc el març de Es compleix, per tant, el 10è aniversari de la constitució d’Anceco. Durant aquests anys, Anceco ha treballat per defensar els interessos de les empreses del comerç tradicional, fomentat l’associació amb centrals de compra sectorials, ajudant a la seva creació en cas de no existir-ne prèviament i ajudant a ampliar la oferta de serveis de les centrals de compra, com la formació, la gestió d’existències, serveis bancaris, etc. Les centrals de compra no són un concepte nou. Existeixen centrals de compra des de els anys quaranta, oferint inicialment serveis gestió de centralització de compres, amb la finalitat d’obtenir millors preus a l’hora de negociar amb els proveïdors. Amb la creació d’Anceco s’aconsegueix agrupar aquestes empreses i ampliar la oferta de serveis als esmentats anteriorment. Per altre banda, un dels objectius de la Cambra de Terrassa és iniciar el procés d’internacionalització del sector de la distribució a través de la organització d’accions com la visita a fires internacionals, els viatges de prospectiva comercial, l’intercanvi d’experiències, la recerca de nous proveïdors, etc. I són precisament les Centrals de Compra i Serveis unes de les entitats que poden ajudar a les empreses de distribució en el seu procés d’internacionalització. En la jornada que presentem es donarà una visió general del concepte de central de compra i de serveis i es presentaran diverses experiències significatives del procés d’internacionalització de diverses centrals i com, aquest procés, pot ajudar a les empreses de distribució en el seu propi procés d’internacionalització.

Programa de la jornada 08:45Lliurament de la documentació 09:15Presentació de la jornada Marià Galí, President de la Cambra de Comerç de Terrassa. Benito García, President d’Anceco. Eva Bermúdez. Regidora delegada de Comerç i Turisme de l’Ajuntament de Terrassa. 09:30 El concepte de Les Centrals de Compra i Serveis. Benito García. President d’Anceco. Laura López. Gerent d’Anceco. 10:30Pausa – cafè 11: Experiències d’internacionalització a través de les Centrals de Compra i Serveis SETT GRUP Sr. Ignacio Miñambres. Director General. Central de Compres i Serveis del sector de papereria, material d’oficina i objectes de regal. NATURAL ÒPTICS Ignasi Solé. Director General Central de Compra i Serveis del sector de òptica. EURONICS Javier Panzano. Director de Marketing Central de Compra i Serveis d’electrodomèstics. 12:30Debat amb tots els ponents 13:00Cloenda Sr. Jordi Torredemer, President de la Comissió de Comerç, Serveis i Turisme de la Cambra de Terrassa. 13:15Finalització de la jornada

Definició de Central de Compres i Serveis: “Operador que, disposant de recursos econòmics i personalitat jurídica pròpia, té per objectiu desenvolupar activitats i prestar serveis a les empreses independents que, amb esperit de cooperació, s’han associat a la seva organització a través d’una reglamentació interna, per millorar la serva posició competitiva en el mercat.” Libro Verde de las CCS. Anceco. Junio 2000.

Principals conclusions: Les CCS constitueixen un instrument vàlid per ajudar a les empreses del sector comerç a mantenir la seva competitivitat. Inicialment es van configurar per ajudar en el procés de compra, a través de la negociació conjunta amb proveïdors. Actualment, també ajuden a les empreses del sector comerç en altres àmbits: Procés de venda. Imatge de marca conjunta. Campanyes de comunicació i publicitat. Disseny únic de la decoració dels locals comercials. També ofereixen serveis de: Logística i magatzem. Facturació centralitzada. Formació específica.

Conseqüència directe: pèrdua de la sobirania dels establiments comercials que es compensa amb els beneficis de les actuacions conjuntes que ofereixen les CCS. L’àmbit geogràfic d’una CCS ha de ser el més gran possible. Inicialment pot haver-hi un àmbit més reduït (local, regional, etc.), però l’evolució ha de donar lloc al creixement tant de socis com d’àmbit d’influència. En l’origen de les CCS, es procurava fer el mateix que els grans operadors detallistes, centrant l’activitat en la negociació conjunta de les compres. Actualment aquesta situació està canviant. Les CCS busquen convertir-se en les líders del mercat en cada sector. El procés d’incorporació a una CCS acostuma a anar precedit d’una auditoria estratègica, informe de la qual recull una sèrie de recomanacions en la gestió futura de l’empresa. Aquestes recomanacions han de ser aplicades pel futur nou soci. Aquest aspecte és molt important si, a més a més, es tracta d’una marca reconeguda pel públic.

Sovint el procés d’incorporació a una CCS implica fer un canvi de la marca personal inicial a la marca de la CCS. Aquest procés, es recomana fer-lo de forma gradual. Durant un temps -1 o 2 anys- poden conviure les dues marques, amb la finalitat de que els clients puguin assumir el canvi sense conseqüències negatives per a l’empresa. Un cop assumida la marca, s’haurà de seguir el manual d’imatge corporativa editat per la CCS i el manual del punt de venda, per a la distribució dels espais del local comercial de forma comú a la resta d’associats. D’aquesta forma s’aconsegueix donar la imatge de grup empresarial amb molta més força. En el cas de les campanyes publicitàries, sempre es fa servir la imatge de la CCS. Normalment, únicament s’acostuma a personalitzar el catàleg de cada una de les botigues associades. La resta de publicitat, sempre és corporativa.

La CCS serà sempre qui marqui les pautes a seguir, marcant les línies estratègiques a seguir per tots els associats. Mai s’hauria de seguir les recomanacions d’un sol associat, ja que aquest acostumen a moure’s per impulsos personals. En alguns casos és possible que les CCS disposin de botigues pròpies. Normalment es com a conseqüència de la compra de botigues d’empreses associades que, per la raó que sigui, han deixat l’activitat. Això dóna un punt de vista des del propi punt de venda, que sempre és molt més ampli que el que es pot tenir des la mateixa CCS, obtenint una visió pràctica de l’evolució del mercat. En alguns casos, podem trobar casos en que els proveïdors imposen les seves pròpies condicions a l’hora de vendre i exposar els seus productes a les botigues. Normalment, es tracta de productes de prestigi de marques molt reconegudes. És molt possible que aquestes condicions no encaixin amb les pautes que marqui la CCS. En aquest casos, s’haurà de decidir si convé tenir aquests productes.

Les CCS són un instrument molt vàlid a l’hora d’iniciar un procés d’internacionalització. Aquest procés pot ser: De la pròpia CCS. D’alguna de les empreses associades a una CCS. En general, el procés d’internacionalització ha d’anar precedit d’un estudi previ, per valorar quins mercats són els més interessants i quines seran les fases del procés d’internacionalització. També s’ha de tenir present un concepte ampli d’internacionalització, com: La visita a fires La compra a proveïdors estrangers L’obertura de noves botigues La recerca de nous socis estrangers per a la CCS.