Descargar la presentación
La descarga está en progreso. Por favor, espere
Publicada porCarlos Vázquez Lucero Modificado hace 5 años
1
MILLORA DE LA COMPETITIVITAT DELS COMERÇOS
2
MILLORA DE LA COMPETITIVITAT DELS COMERÇOS
ELS REPTES PER AL COMERÇ URBÀ: PERQUÈ EL COMERÇ URBÀ HA D’ÉSSER MÉS COMPETITIU?
3
Canvis a l’entorn del comerç urbà
…Econòmic …Demanda EL COMERÇ URBÀ HA D’AFRONTAR CANVIS A L’ENTORN... ...Distribució Comercial …Físic
4
Reptes del comerç urbà (1)
COMERÇ TRADICIONAL Superfície de venda inferior a 100 m2, amb un únic establiment. Màxim de dos treballadors (normalment el propietari i/o familiars). Baix nivell d’equipament tecnològic i formes de venda tradicionals. Baix nivell de formació de l’empresari i els seus treballadors. Actuació independent quant a compres i accions promocionals.
5
Reptes del comerç urbà (2)
RENOVACIÓ COMERCIAL MODERNITZACIÓ COMERCIAL SERVEI FIDELITZACIÓ DEL CLIENT
6
CANVIS EN LA DEMANDA (Hàbits de compra i consum) (1)
7
CANVIS EN LA DEMANDA (Hàbits de compra i consum) (5)
MILLORA NIVELLS FORMACIÓ I INFORMACIÓ Millora nivell cultural general. Informació publicitària (productes “prevenuts”). Predomini d’allò objectiu sobre allò subjectiu (pèrdua de la fidelitat del comprador).
8
Canvis al comerç per adaptar-se a la demanda (1)
INCREMENT DEL TEMPS LLIURE “Anar de compres” Oci / Lleure RECERCA DE LA COMODITAT Sistemes per alleugerar la càrrega Menjars preparats Serveis a domicili Oci / Lleure
9
Canvis al comerç per adaptar-se a la demanda (2)
SALUT I BELLESA Dieta Exercici Estrès Higiene Estètica RESPECTE PEL MEDIAMBIENT Aliments naturals i biològics Productes respectuosos amb el mediambient Reciclatge
10
Canvis al comerç per adaptar-se a la demanda(3)
LLAR I CONSUM Oci a casa Manualitats Decoració Imatge, so i entreteniment
11
Què han d’oferir els comerços?
QUALITAT HARD Producte Horari Neteja Mobiliari Il·luminació... QUALITAT SOFT Amabilitat Tracte al client Compromís Servei...
12
I no oblidem que el comerç fa ciutat...
13
…i què la ciutat sense comerç no és viva
14
MILLORA DE LA COMPETITIVITAT DELS COMERÇOS
FACTORS DE COMPETITIVITAT
15
Els factors de competitivitat del comerç
ACCESSIBILITAT En vehicle privat, en transport públic i a peu. Aparcament. MOBILITAT I ENTORN URBÀ IMATGE DE L’ESTABLIMENT Externa (aparador, il·luminació, integració, etc.). Interna (circulació, col·locació producte, etc.). OFERTA COMERCIAL COMODITAT/SEGURETAT ADAPTACIÓ (NO PAS EXTENSIÓ) D’HORARIS SERVEIS COMPLEMENTARIS SELECCIÓ DE PERSONAL I GESTIÓ RR.HH INTEGRACIÓ EN UN CCO / EIX COMERCIAL / ASSOCIACIÓ DE COMERCIANTS…
16
MILLORA DE LA COMPETITIVITAT DELS COMERÇOS
UNA BREU REFLEXIÓ SOBRE FRANQUÍCIES I CADENES
17
Franquícies i cadenes: Generadores de canvis
18
MILLORA DE LA COMPETITIVITAT DELS COMERÇOS
QUOTIDIÀ ALIMENTARI
19
Alimentació La necessitat genera evolució
20
Alimentació Nous conceptes (1)
21
Alimentació Nous conceptes (2)
22
Alimentació Vida sana (1)
23
Alimentació Vida sana (2)
24
Alimentació Mercats municipals: Fruita i Verdura
25
Alimentació Mercats municipals: carn i xarcuteria
26
MILLORA DE LA COMPETITIVITAT DELS COMERÇOS
EQUIPAMENT DE LA PERSONA
27
Equipament de la persona Moda: botigues “còrner”
28
Equipament de la persona Moda: “outlets” i especialització
29
Equipament de la persona Moda: establiments per a joves
30
Equipament de la persona Complements de moda (1)
31
Equipament de la persona Complements de moda (2)
32
Equipament de la persona Calçat (1)
33
Equipament de la persona Calçat (2)
34
Equipament de la persona Calçat: Canvis i adaptació a l’entorn
35
Equipament de la persona Darreres tendències en el calçat
36
MILLORA DE LA COMPETITIVITAT DELS COMERÇOS
EQUIPAMENT DE LA LLAR
37
Equipament de la llar Decoració
38
Equipament de la llar Complements de la llar
39
Equipament de la llar Regals
40
MILLORA DE LA COMPETITIVITAT DELS COMERÇOS
LLEURE I OCI
41
Lleure i oci Comerç d’oci: alguns exemples
42
Lleure i oci Oci i restauració: adaptació
43
Lleure i oci Oci i restauració: algunes tendències
44
MILLORA DE LA COMPETITIVITAT DELS COMERÇOS
ELS MERCATS MUNICIPALS
45
Els mercats municipals: locomotora comercial
46
MILLORA DE LA COMPETITIVITAT DELS COMERÇOS
REFLEXIÓ FINAL
47
Tot això no és possible sense:
Una reflexió final Tot això no és possible sense: Un projecte: quin tipus de comerç i en quin context cooperatiu. Recursos humans i materials suficients. I, sobretot, Les PERSONES què ho tirin endavant: Implicació i compromís. Capacitació i gestió dels RR.HH El/la comerciant és el/la millor venedor/a d’una idea!!
Presentaciones similares
© 2024 SlidePlayer.es Inc.
All rights reserved.