La descarga está en progreso. Por favor, espere

La descarga está en progreso. Por favor, espere

La promoció i publicitat dels establiments comercials.

Presentaciones similares


Presentación del tema: "La promoció i publicitat dels establiments comercials."— Transcripción de la presentación:

1 La promoció i publicitat dels establiments comercials

2 09:00Lliurament de la documentació 09:15Presentació de la jornada Albert Vilardell, President de la Cambra de Comerç de Terrassa. Rafael Casulleras, Director de zona de Caixa Terrassa Maria Costa, Tinent d’ Alcalde i Regidora de Comerç, Mercats i Fires. 09:3010 Competències d’èxit en la promoció i la publicitat per a un comerç 10 Carlos Jordana, soci-director de la consultora Merk2, especialitzada en consultoria, formació i investigació. Professional expert amb 15 anys d’experiència en el sector comerç. Professor a diferents escoles de negocis. Professor dels Programes de Formació de Directius de la Cambra de Comerç de Terrassa. 11:00Pausa – cafè 11:15La percepció de la identitat de l’ establiment per part dels clients Magda Espuga, Sòcia-directora de Kiss Retail, empresa especialitzada en la implantació de nous conceptes de tenda i en gestió de punt de venda. 12:05L’ adaptació de l’oferta als canvis dels hàbits de compra i de consum Alberto Bandeira, professional del món de la publicitat. Director creatiu de diferents marques de reconegut prestigi. Expert en la creació de material promocional i de dinamització del punt de venda. Experiències: Òptica Cottet, Javier Cottet. De producte mèdic a producte de moda. Fotos Coll, Manel Coll. Noves tecnologies i canvi de concepte de negoci. Estoq. Botiga de moda outlet, Núria Estadella i Marga Rovira. Sector moda i equipament de la persona. 12:55La distribució òptima dels espais en un local comercial Jordi Puig, Soci-Director de “Plus Value Marketing & Retails Services”, empresa dedicada al desenvolupament de conceptes de marca i models comercials i la seva implantació en el punt de venda, així com projectes d’expansió. 13:45Cloenda Marià Galí, vicepresident primer de la Cambra de Comerç de Terrassa. Emili Valdero, Subdirector General de Desenvolupament Comercial.. 14:00Finalització de la jornada Programa de la jornada

3 Conclusions de la jornada 10 Competències d’ èxit en la promoció i la publicitat per a un comerç 10 1- Es promociona la botiga, no el producte: s’ ha de definir el concepte producte / botiga. 2- Es promociona al client, no al mercat: s’ ha de definir el públic objectiu. 3- S’ ha d’ apostar per un “Per què”: Posicionament de l’ establiment davant del client. 4- Aconseguir la massa crítica suficient per a que el negoci sigui rendible. 5- Mes rapidesa significa mes satisfacció del client. 6- Potenciar la marca i els perifèrics (Imatge, uniformes, decoració, etc.) 7- Posar el client en el centre

4 Conclusions de la jornada 10 Competències d’ èxit en la promoció i la publicitat per a un comerç 10 8- Màrketing experiencial: és necessari saber les raons de que un client deixi de venir. 9- Un client content és un venedor excel·lent. Un client descontent és un “terrorista”. 10- Comuniquem per sistemes. En resum: Es promociona la botiga, no el producte. Comprem productes però venem experiències.

5 Conclusions de la jornada La percepció de la identitat de l’ establiment per part dels clients Percepció: és un grau superior a la sensació, ja que inclou, a més de les experiències adquirides a través dels sentits, la seva interpretació. Identitat: Conjunt de característiques pròpies d’ un establiment que la diferencien de la competència. També es pot definir com la imatge que té un client d’ un establiment comercial concret. Posicionament: És la imatge que l’ empresari vol transmetre del seu establiment als seus clients.

6 Conclusions de la jornada La percepció de la identitat de l’ establiment per part dels clients La imatge que un client es fa d’ un establiment comercial va en funció de l’ experiència de compra i de les expectatives prèvies que el client tenia. Percepcions positives: Experiència real ≥ Expectatives Provoca satisfacció i possiblement, fidelització. Percepcions negatives: Experiència real ≤ Expectatives Provoca decepció i segurament no es tornarà.

7 Conclusions de la jornada La percepció de la identitat de l’ establiment per part dels clients L’ empresari del sector comerç pot influenciar en la percepció dels clients incidint en les sensacions que rep el client i en les seves expectatives. Pe fer-ho, disposa de diferents eines: Comunicació a través de mitjans Aparadors Els propis clients satisfets

8 Conclusions de la jornada La percepció de la identitat de l’ establiment per part dels clients Eines per actuar en la imatge que s’ ofereix al client: Façana: Imatge corporativa, aparadors. Establiment: Disseny ambiental i distribució d’ espais. Assortiment de productes: presentació. Personal de la botiga. Comunicació externa Comunicació interna: senyalització. Tots aquest elements han de ser coherents entre si.

9 Conclusions de la jornada L’ adaptació de l’ oferta als canvis dels hàbits de compra i de consum El mercat no és un concepte estàtic. Els consumidors no desapareixen i, per tant, els clients tampoc. Però els hàbits i els gustos evolucionen i canvien amb el pas del temps. Per tant, davant de canvis d’ aquest estil, el comerç necessàriament també ha de canviar i adaptar-se als nous temps.

10 Conclusions de la jornada L’ adaptació de l’ oferta als canvis dels hàbits de compra i de consum Com adaptar-se als canvis? 1- Prendre consciència de l’ evolució i canvis dels hàbits de compra i de consum. Fer un anàlisi dels elements positius i negatius del negoci actual, junt amb un anàlisi DAFO de l’ establiment. Confeccionar un pla d’ acció a partir de les conclusions de l’ anàlisi DAFO. 2- Aprofitar les oportunitats de millora que es puguin identificar al conèixer els canvis que s’ estan produint. 3- Adaptar-nos als canvis que s’ identifiquin com a resultat de l’ estudi anterior.

11 Conclusions de la jornada L’ adaptació de l’ oferta als canvis dels hàbits de compra i de consum La compra ha passat de ser una necessitat a ser un lleure. És necessari aportar un factor diferencial per a que el client ens identifiqui. Les botigues no tenen un públic general. Tenen un públic particular. Tots responem a un estil de vida. El client basa la satisfacció en la experiència de compra.

12 Conclusions de la jornada L’ adaptació de l’ oferta als canvis dels hàbits de compra i de consum El client valora actualment: La proximitat. El servei ofert i la identificació amb les seves necessitats. Ser una botiga on el client pugui entrar. Estar en el circuit de les botigues preferides. Ser una botiga en la que comprar sigui agradable, atractiu i fins i tot divertit.

13 Conclusions de la jornada L’ adaptació de l’ oferta als canvis dels hàbits de compra i de consum Quins són els pilars de l’ èxit d’ una botiga? Orientar l’ experiència de compra al lleure i l’ oci Tenir una actitud dinamitzadora i visió global. Transmetre sensacions i emocions en el punt de venda. Convertir la botiga multimarca en una marca per si mateixa. Aportar un factor de diferenciació en relació a la competència. Tenint en compte això, es converteix el negoci en una “espècie en constant evolució”

14 Conclusions de la jornada La distribució òptima dels espais en un local comercial Questions prèvies: Les emocions tenen molta influència en el procés de compra. Punt Clau: Despertar l’ experiència emocional en el punt de venda. El punt de venda ha de ser un lloc on es creïn emocions, sintonitzant amb el client. Això farà que el client es comporti tal i com ens interessa per aconseguir tancar el procés de compra.

15 Conclusions de la jornada La distribució òptima dels espais en un local comercial Elements que faciliten la dinamització del punt de venda: El visual merchandising. La gestió dels espais. La gestió de categories.

16 Conclusions de la jornada La distribució òptima dels espais en un local comercial Tenir cura de la imatge general del punt de venda. Aplicar tècniques de aparadorisme: renovar-lo sovint, fer-los atractius, mostrar els productes segons les campanyes de comunicació del moment.

17 Conclusions de la jornada La distribució òptima dels espais en un local comercial Aplicar tècniques de senyalització: Rètols amb missatgers clars, fàcilment identificables i amb lletra clara i llegible. Tenir cura de la presentació del producte en el punt de venda: Presentació per famílies, crear ambients i conceptes a la sala de vendes. La botiga no és un magatzem i, per tant, no s’ ha de presentar tot.

18 Conclusions de la jornada La distribució òptima dels espais en un local comercial Crear circuits de circulació dels clients en el punt de venda: Animar la circulació fins al final de la botiga, identificar les zones calentes i les zones fredes del local per “escalfar” les zones fredes.


Descargar ppt "La promoció i publicitat dels establiments comercials."

Presentaciones similares


Anuncios Google