La descarga está en progreso. Por favor, espere

La descarga está en progreso. Por favor, espere

Margin Management Concept

Presentaciones similares


Presentación del tema: "Margin Management Concept"— Transcripción de la presentación:

1 Margin Management Concept
La força d’un concepte

2 Introducció a la Gestió Centrada en el Marge Comercial
L’EINA DEFINITIVA PER RECUPERAR i INCREMENTAR ELS BENEFICIS DE LES EMPRESES

3 © rando margin management concept
El Margin Management ENDERROCAR MITES © rando margin management concept

4 Què és una empresa? LA FINALITAT DE TOTES LES EMPRESES ES VENDRE.
TRANSACCIÓ COMERCIAL LA FINALITAT DE TOTES LES EMPRESES ES VENDRE. ÉS L'ÚNICA VIA PER GENERAR BENEFICIS. © rando margin management concept

5 Què és més important per una empresa? Les vendes o el benefici?
Prioritats Què és més important per una empresa? Les vendes o el benefici? © rando margin management concept

6 La finalitat de les empreses
“Les empreses no son institucions benefiques que contracten voluntaris per realitzar actes de caritat” Paul Samuelson. “L’objectiu principal d’una empresa és generar beneficis a més de ser útil per la societat.” Peter F. Drucker © rando margin management concept

7 © rando margin management concept
Què és el Marge? Marge i rendibilitat = Marge Financer Marge no es un Benefici El Marge pertany a las vendes, no al Dept. financer ni al Dept. Producció. Les empreses tenen l’obligació de generar beneficis per no desaparèixer. © rando margin management concept

8 INCREMENTAR LES VENDES NO SEMPRE DONA ELS RESULTATS ESPERATS
1+1≠2 INCREMENTAR LES VENDES NO SEMPRE DONA ELS RESULTATS ESPERATS rando margin management concept

9 Què és La Gestió del Marge
És una filosofia És un sistema d’organització, anàlisi i control de tota l’informació sobre productes i clients que existeix en la mateixa empresa, per poder prendre decisions estratègiques. © rando margin management concept

10 La Filosofia de la Gestió del Marge
La filosofia del Marge s’implanta en els cinc pilars d’una empresa: Vendes Organització Preus Productes Producció © rando margin management concept

11 CLAUS DE LA GESTIÓ CENTRADA EN EL MARGE COMERCIAL
10 CLAUS DE LA GESTIÓ CENTRADA EN EL MARGE COMERCIAL rando margin management concept

12 © rando margin management concept
Clau 1 OBJECTIUS PRINCIPALS DE L’EMPRESA: EL MARGE I EL BENEFICI. © rando margin management concept

13 © rando margin management concept
Clau 2 CLASSIFICAR I DIFERENCIAR COSTOS FIXES COSTOS VARIABLES © rando margin management concept

14 Costos Fixos vs Costos Variables
Tots els costos que no estan directament relacionats amb les vendes Costos variables Tots els costos directament relacionats amb les vendes, necessaris per produir una unitat de més.

15 © rando margin management concept
Clau 3 CANVIAR EL SISTEMA DE COSTOS. FULL COST vs DIRECT COST © rando margin management concept

16 Full Cost vs Direct Cost.
Full Cost (Costes Totals) Agrupa en un sol bloc tots els costos de l’empresa, assignant-los i repartint-los de manera aleatòria, afegint-hi un benefici esperat fins a obtenir el Preu de Venta desitjat. Direct Cost (Costos Directes) Assigna els costos directes del producte, considerant els costos fixos como un cost general comú que ha de ser cobert per el Marge de les vendes © rando margin management concept

17 © rando margin management concept
Clau 4 DESGLOSAR I ANALITZAR TOTS ELS MARGES DE L’EMPRESA. © rando margin management concept

18 El Marge Brut Unitari (MBU)
No existeix un únic Marge Brut. Es la suma de tots els Marges Unitaris generats per els productes i els clients de l’empresa. Tot el que no es mesura ni s’analitza, no es pot millorar. © rando margin management concept

19 La piràmide de la rendibilitat
© rando margin management concept

20 © rando margin management concept
Clau 5 NO COMPETIR MAI ÚNICAMENT PER PREU © rando margin management concept

21 Gestió de Preu (Pricing)
Els clients no compren productes. Compren serveis, utilitats i solucions. Compren Valor Afegit El preu el fixa el mercat i el client. No l’empresa. El preu és el valor que el client atribueix als productes sense preocupar-se per els costos o la dificultat dels processos © rando margin management concept

22 © rando margin management concept
Clau 6 INVERTIR EN PRODUCTIVITAT PER GANYAR COMPETITIVITAT © rando margin management concept

23 © rando margin management concept
Competitivitat La competitivitat de les empreses no te rés a veure amb preus baixos i ni costos baixos. Té a veure amb la seva Productivitat. La competitivitat d’una empresa té a veure amb la seva capacitat per oferir solucions a problemes plantejats per els clients potencials amb un preu acceptat i que aporti beneficis a l’empresa © rando margin management concept

24 © rando margin management concept
Clau 7 FIXAR PREUS SOBRE VALOR NO SOBRE COSTOS NI COMPETÈNCIA. © rando margin management concept

25 © rando margin management concept
Valor Afegit © rando margin management concept

26 © rando margin management concept
Clau 8 ORGANITZAR i INCENTIVAR L’EMPRESA SOBRE EL MARGE © rando margin management concept

27 Organització eficient
Tota l’empresa es responsable de l’èxit procés comercial Implantar sistemes d’informació clars i transparents per implicar tot el personal en l’objectiu de Marge. Incentivar comercials i directius sobre el Marge i no sobre el volum de venda. © rando margin management concept

28 © rando margin management concept
Clau 9 INVERTIR ELS RECURSOS EN ACCIONS QUE APORTEN VALOR A L’EMPRESA © rando margin management concept

29 © rando margin management concept
La Llei de Pareto La majoria d’empreses dediquen el 80% del seus esforços a activitats que aporten el 20% dels resultats. Centrar els esforços en vendre els productes més rendibles als clients que aportin un MB més alt. L'èxit d’un Producte no es mesura per la seva innovació. Es mesura per la seva acceptació en el mercat. © rando margin management concept

30 © rando margin management concept
Clau 10 FIXAR ELS OBJECTIUS SOBRE EL FUTUR MAI SOBRE L’HISTÒRIC © rando margin management concept

31 Planificació i anàlisi
Si els objectius son irreals, els resultats son decebedors. L’empresa ha de gestionar el futur on vol anar. L’històric serveix per analitzar tendències i avaluar les possibilitats d’aconseguir el Marge Brut. Els costos fixos, les inversions i el benefici planificat son els objectius prioritaris de l’empresa. © rando margin management concept

32 © rando margin management concept
Conclusions Peter F. Drucker L’objectiu d’una empresa és crear clients El client és Rei, sempre que aporti beneficis a l’empresa Conèixer a fons els teus productes i clients, obre un món nou d’oportunitats de negoci L’empresa ha d’equilibrar els objectius d’augmentar les vendes i la quota de mercat amb l’increment dels marges i del benefici. © rando margin management concept

33 rando-mmc i la premsa


Descargar ppt "Margin Management Concept"

Presentaciones similares


Anuncios Google