ASSIGNATURES DE LLIURE ELECCIÓ EN ENTORNS VIRTUALS O SEMIPRESENCIALS (INTERCAMPUS, METACAMPUS, CAMPUS GLOBAL O INTRACAMPUS). Dos exemples: DOCUMENTACIÓN.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Projecte Agrega. Què és el Projecte Agrega? El projecte Agrega és un projecte dirigit als membres de la comunitat educativa El projecte Agrega és un projecte.
Advertisements

BATXILLERAT 34R/1I/1P-212. EL BATXILLERAT LOE EL BATXILLERAT ÉS UNA ETAPA FORMATIVA Durada: 2 ANYS Titulació: BATXILLER SORTIDES: a)Estudis universitaris.
¿Para qué (nos) sirven las encuestas docentes? Miguel Valero.
UNIVERSITAT DE BARCELONA Última actualització, octubre 2004 Grup d’Innovació Docent GID-CAV.
ITINERARIS A 4t d’ESO. CURRÍCULUM ESO LOE PREVIST PER AL CURS Segona llengua estrangera: s’oferirà en franja de matèries optatives un mínim.
ELS PROCESSOS DE SELECCIÓ DE PERSONAL
Activitats artístiques al CFA Miquel Martí i Pol De l’expressió oral i escrita a la cohesió social.
Entorns col.laboratius Dolors Reig (dreig),
ETC1 1er parcial Resultats enquestes Anàlisi de resultats Accions a prendre.
FILOSOFIA MODERNA IMMANUEL KANT. 2 IMMANUEL KANT- XVIII (1) PRINCIPIS GENERALS  De formació racionalista, la lectura de l’obra de Hume li fa plantejar.
“El temps és el recurs més important; Qui no el sap administrar, no sap administrar res” Peter Drucker.
Cicle Superior MARISTES VALLDEMIA Quin camí hem fet fins que hem arribat aquí? PRIMERA FASE: CURSET PER MESTRES INFANTIL I PRIMÀRIA (04-05) SEGONA FASE:
Página 1 Creade - LHH, Programes d´Outplacement. Página 2 Què és Creade - LHH ? Context Com ho fem Components bàsics Consultoría Visió Global Consultoría.
Tallers d’intercanvi d’experiències
Pràctica 17 Reflexions Maria Gisbert, Llorenç Godia, Mariona Kiskeri i David González.
Del llenguatge visual al missatge visual Su Richardson Burnt Breakfast Adaptació d’una presentació de M. Acaso.
Història del llenyaire... “El temps és el recurs més important” Qui no el sap administrar, no sap administrar res” Peter Drucker.
DEPARTAMENT EF JOSEP BARCELÓ ALOMAR
Jornada Intercampus Japonès I: introducció a la llengua i l’escriptura japonesa.
La llengua amb les TAC…. UN NOU MODEL SOCIAL ELS DOCENTS NO ENS PODEM QUEDAR ATURATS DAVANT ELS CANVIS SOCIALS. LA TECNOLOGIA ÉS EN TOTS ELS ÀMBITS (administratiu,
WEBQUEST: aprenentatge a través d’Internet Rosabel Roig Vila Universitat d’Alacant.
El pes de la responsabilitat. Guillermo Mordillo és un dibuixant argentí que utilitza molt sovint el món de l’esport en les seves creacions gràfiques.Aquí.
ACS amb Maple i SPSS ©2003 Inma Sánchez Pérez Director: Miguel Martín Mateo GRAAL.
ELS BLOCS I LA SEVA APLICACIÓ A L’AULA Recull de propostes sobre els usos didàctics dels blocs Material del Curs de l’Escola d’Estiu Virtual d’Espiral.
Catalunya escola d’emprenedors Mesures per fomentar l’esperit emprenedor Barcelona, 8 de novembre de 2011.
INTRODUCCIÓ A L’ELECTRÒNICA PRÀCTIQUES D’ELECTRÒNICA BÀSICA. I.E.S. ENRIC VALOR PEGO.
Interpretació estadística dels indicadors de centre
Conselleria d’Educació i Cultura Conselleria de Benestar Social El treball socioeducatiu en xarxa Conselleria d’Educació i Cultura Conselleria de Benestar.
L’EQUIP DOCENT COM A ESTRATÈGIA ADAPTATIVA A L’EEES Benedí, Carles; Blanché, Cèsar; Bosch, Maria; Rovira, Ana & Simon, Joan EDBAF, Equip Docent de Botànica.
La llegenda m’ajuda a llegir el mapa.... a interpretar el que diu
Organització, funcionament i gestió dels centres docents públics Les competències bàsiques Jornada de participació Tarragona, Materials a càrrec.
Validació de l’experiència laboral. validació de l’experiència laboral? A qui va dirigit ? Què s’obté validant l’experiència laboral? On puc fer la sol·licitud.
Generalitat de Catalunya Departament d’Educació IES El Castell Departament de tecnologia Coeducació: promoure una educació que potenciï la igualtat real.
Presentació nova organització 4t ESO 12/2/2016
Campus Virtual.
Campus Virtual.
ACCÉS A L’EDUCACIÓ: TAXES I BEQUES.
Com iniciar el treball de recerca
2c. Les pàgines web i l’hipertext. Les bases de dades a la xarxa
Tema 3. Aplicacions de les TIC a l’educació.
Library and Information Science Abstract
El nou pla docent de la UB: Adequació al sistema ECTS
TRETS DIFERENCIADORS 3r ESO
17a ESCOLA D’ESTIU DEL VOLUNTARIAT 2016
Menú => Gestió d’expedients => Adaptació per extinció de pla d’estudis.
UVic i Rosa Sensat Maig de 2013
COMUNICACIÓ I INTERACCIÓ EDUCATIVA II (CIE II)
PLA DE FORMACIÓ DEL CENTRE
Tutorials Campus Virtual Càrrega automàtica d’alumnes
Eines d’internet per al professorat d’EOI.
PFZ de Cerdanyola ABRIL 2016.
Docublog El blog del Programa de Documentació dels Estudis de Ciències de la Informació i la Comunicació de la Universitat Oberta de Catalunya Núria Ferran.
Prof. José Miguel Santacreu Soler Dep. d’Humanitats Contemporànies
TECNOLOGIA.
ITINERARIS EDUCATIUS Marc Escalé, Bruna Riera i Marta Arumí.
Presentació de la matèria de Química Curs 1r de Batxillerat
Llorenç Seguí capllonch 11 de juny de 2018
Una experiència d’ambientalització curricular als estudis de Magisteri de la FPCEE Blanquerna PAMB IV SEMINARI SOBRE AMBIENTALITZACIÓ CURRICULAR de les.
BIBLIOTECA ESCOLAR PuntEdu Curs 2007/08
Projecte d’Itineraris Formatius
Dipòsit Digital de la Universitat de Barcelona
LA NOVA SELECTIVITAT I L’ACCÉS A LA UNIVERSITAT
La literatura i les matemàtiques van de la mà.
CRAI: Unitat de Docència
Promotor Universitari de la Donació de Sang
BONES PRÀCTIQUES MODELS D’ÚS DIDÀCTIC DE LES TICS
NOU MODEL D’ACCÉS A LA UNIVERSITAT 2010.
Elaboració del Pla de formació ajuntament de viladecans
Jornada d’Intercanvi d’Experiències Formatives a les EOI
L’AVALUACIÓ DE LA CARPETA DE LABORATORI EN UNA ASSIGNATURA DE SEGON CURS D’ENGINYERIA TÈCNICA DE TELECOMUNICACIÓ Josep Jordana, Francesc J. Sànchez Departament.
Transcripción de la presentación:

ASSIGNATURES DE LLIURE ELECCIÓ EN ENTORNS VIRTUALS O SEMIPRESENCIALS (INTERCAMPUS, METACAMPUS, CAMPUS GLOBAL O INTRACAMPUS). Dos exemples: DOCUMENTACIÓN APLICADA I GESTIÓ PER SONAL DE LA INFORMACIÓ. COM TREURE EL MÀXIM PARTIT DELS DOCUMENTS I DEL WEB 2.0. Dra. M. Eulàlia Fuentes i Pujol ( Catedràtica de Documentació) i Llorenç Arguimbau Vivó i Llorenç Arguimbau Vivó Àrea de Documentació. Facultat de Ciències de la Comunicació Universitat Autònoma de Barcelona (MAIG 2009)

Introducció Introducció 1. Les assignatures de lliure elecció 1.1 l’ús de la tecnologia 1.2 la personalització i les competències informacionals 2. Dos exemples d’assignatures d’entorns diferents que poden complementar-se 2.1 Documentació Aplicada 2.2 Gestió personal de la informació. Com treure el màxim rendiment dels documents i del web Aportacions 4. Reflexió final Bibliografia

ASSIGNATURES DE LLIURE ELECCIÓ Assignatures anomenades d’Universitat, que ofereixen els centres integrats, adscrits o vinculats a una universitat i que normalment s’organitzen en itineraris o grans eixos i que poden ser presencials, semipresencials i virtuals, Assignatures anomenades d’Universitat, que ofereixen els centres integrats, adscrits o vinculats a una universitat i que normalment s’organitzen en itineraris o grans eixos i que poden ser presencials, semipresencials i virtuals, Assignatures de caràcter virtual, compartides amb altres universitats, que són les anomenades Intercampus, Campus Global i Metacampus, i les assignatures Intracampus per els estudiants d’una sola universitat. Assignatures de caràcter virtual, compartides amb altres universitats, que són les anomenades Intercampus, Campus Global i Metacampus, i les assignatures Intracampus per els estudiants d’una sola universitat.

Assignatura: Documentació Aplicada Llicenciatura: DOCUMENTACIÓ Curs acadèmic: CURS: Complements de formació i Itinerari de campus.(Es va iniciar el curs ) Nombre de crèdits: 10,5 (4,5 teòrics + 6 pràctics. Assignatura virtual (75%), Classes presencials i tutories (25%) Professorat : Dra. M. Eulàlia Fuentes i Llorenç Arguimbau Assignatura anual

OBJECTIUS Obtenir una bona base metodològica per tal de poder realitzar correctament des d’una bona presentació personal i de la tasca realitzada, fins a la realització d’un treball de recerca d’envergadura. Obtenir una bona base metodològica per tal de poder realitzar correctament des d’una bona presentació personal i de la tasca realitzada, fins a la realització d’un treball de recerca d’envergadura. Analitzar l’estat de la qüestió de la Documentació en els cinc grans àmbits proposats pel Ministerio de Educación y Ciencia: Ciències experimentals, Ciències de la salut, Ciències socials, Ciències humanes i Tecnologia... Analitzar l’estat de la qüestió de la Documentació en els cinc grans àmbits proposats pel Ministerio de Educación y Ciencia: Ciències experimentals, Ciències de la salut, Ciències socials, Ciències humanes i Tecnologia... Aprendre a gestionar i valorar la informació personal i institucional. Aprendre a gestionar i valorar la informació personal i institucional.

TEMARI Tema 1: Les unitats d’Informació (UI) i la Cadena Documental Tema 1: Les unitats d’Informació (UI) i la Cadena Documental Tema 2: Documentació general i aplicada a diversos àmbits Tema 2: Documentació general i aplicada a diversos àmbits Tema 3: Sortides professionals i documents de presentació Tema 3: Sortides professionals i documents de presentació Tema 4: Metodologia del treball intel·lectual i científic Tema 4: Metodologia del treball intel·lectual i científic Tema 5: Cerca i gestió de la informació bibliogràfica Tema 5: Cerca i gestió de la informació bibliogràfica Tema 6: Organització de la informació a Internet Tema 6: Organització de la informació a Internet

Taula 1: Evolució i procedència dels alumnes

Reconversió de l’assignatura: Documentació aplicada a l’assignatura: Elaboració i presentació de documents científics i acadèmics

Assignatura: Elaboració i presentació de documents científics i acadèmics Assignatura Intercampus i Intracampus (2 grups per cada programa amb un màxim de 40 alumnes ) Curs acadèmic: proposada pel curs Nombre de crèdits: 6 (3 teòrics + 3pràctics). Professorat : Dra. M. Eulàlia Fuentes i Llorenç Arguimbau Assignatura semestral: primer semestre

DESCRIPCIÓ DE L’ASSIGNATURA:  A través del circuit de la documentació científica, de les tècniques documentals, de les eines, mètodes i instruments de recerca aplicats a la investigació científica, de l’evolució de les TIC, entre d’altres elements, veure l’aplicació als diferents àmbits per tal de planificar i presentar correctament des d’un treball acadèmic a una investigació científica. Assignatura amb un marcat caràcter instrumental i transversal dirigida a qualsevol alumne que vulgui conèixer i/o millorar els aspectes metodològics de les seves tasques, tant acadèmiques com professionals i conèixer i aplicar el circuit de la Documentació científica. Assignatura amb un marcat caràcter instrumental i transversal dirigida a qualsevol alumne que vulgui conèixer i/o millorar els aspectes metodològics de les seves tasques, tant acadèmiques com professionals i conèixer i aplicar el circuit de la Documentació científica.

OBJECTIUS Aquesta assignatura té diversos objectius que es recullen en un de principal: Aquesta assignatura té diversos objectius que es recullen en un de principal: Aprendre a saber usar tots els recursos que ens proporciona la Documentació en el sentit més ampli, per tal d’aplicar-los a la vida acadèmica, científica i professional, sigui quin sigui l’àrea de coneixement. En definitiva portar a terme i analitzar: Aprendre a saber usar tots els recursos que ens proporciona la Documentació en el sentit més ampli, per tal d’aplicar-los a la vida acadèmica, científica i professional, sigui quin sigui l’àrea de coneixement. En definitiva portar a terme i analitzar: “ el circuit de la Documentació Científica”

Els quatre grans eixos que es poden subratllar són: Potenciar el fil teòric conductor de l’assignatura, relacionant al màxim els continguts amb altres assignatures de Documentació com per exemple la de Surfejar per l’allau informativa d’Internet. O com buscar informació en entorns digitals, que imparteix la Dra Àngels Jimenez. Potenciar el fil teòric conductor de l’assignatura, relacionant al màxim els continguts amb altres assignatures de Documentació com per exemple la de Surfejar per l’allau informativa d’Internet. O com buscar informació en entorns digitals, que imparteix la Dra Àngels Jimenez. Augmentar els materials de suport (exemples pràctics, notícies d’actualitat, etc.) Augmentar els materials de suport (exemples pràctics, notícies d’actualitat, etc.) Aprofitar les noves potencialitats tecnològiques a disposició de la comunitat universitària de la UAB. Aprofitar les noves potencialitats tecnològiques a disposició de la comunitat universitària de la UAB. Incrementar la retroalimentació amb els alumnes a través dels múltiples canals disponibles (assignatura multidimensional: classes i tutories virtuals i si són necessàries presencials, qüestionaris en paper o en línia, correus electrònics, tutories i fòrums virtuals, etc.) Incrementar la retroalimentació amb els alumnes a través dels múltiples canals disponibles (assignatura multidimensional: classes i tutories virtuals i si són necessàries presencials, qüestionaris en paper o en línia, correus electrònics, tutories i fòrums virtuals, etc.)

Assignatura: Gestió personal de la informació. Com treure el màxim rendiment dels documents i del web 2.0 Assignatura Intercampus i Intracampus (2 grups per cada programa amb un màxim de 40 alumnes ) Curs acadèmic: i proposada pel proper curs ( amb alguns retocs després de valorar els comentaris dels alumnes) Nombre de crèdits: 6 (3 teòrics + 3 pràctics). Professorat : Dra. M. Eulàlia Fuentes i Llorenç Arguimbau Assignatura semestral: segon semestre

DESCRIPCIÓ DE L’ASSIGNATURA: A través de l’evolució de les TIC cap a plataformes més centrades en l’usuari, podem fer ús de les aplicacions Web 2.0 per poder organitzar la informació de forma més eficient, rebre informació personalitzada a través de la sindicació de continguts, participar de forma activa en les xarxes socials, comunicar-nos a través de nous canals, etc. i organitzar i gestionar millor el nostre arxiu personal. A través de l’evolució de les TIC cap a plataformes més centrades en l’usuari, podem fer ús de les aplicacions Web 2.0 per poder organitzar la informació de forma més eficient, rebre informació personalitzada a través de la sindicació de continguts, participar de forma activa en les xarxes socials, comunicar-nos a través de nous canals, etc. i organitzar i gestionar millor el nostre arxiu personal. Aquesta assignatura té un marcat caràcter instrumental i transversal. Per tant, ha de permetre assolir les competències relacionades amb la informació bàsiques per a l’àmbit personal, acadèmic i professional. Aquesta assignatura té un marcat caràcter instrumental i transversal. Per tant, ha de permetre assolir les competències relacionades amb la informació bàsiques per a l’àmbit personal, acadèmic i professional.

OBJECTIUS “Tenir molta informació però desorganitzada es tan inútil com no tenir-ne cap ” L’objectiu principal d’aquesta assignatura és la d’ensenyar com gestionar, organitzar i treure el màxim rendiment de la informació personal, interna - digital i “física” (paper per ex.)-, per permetre la seva fàcil localització, fer-la més eficient i poder-la compartir utilitzant nous canals, i L’objectiu principal d’aquesta assignatura és la d’ensenyar com gestionar, organitzar i treure el màxim rendiment de la informació personal, interna - digital i “física” (paper per ex.)-, per permetre la seva fàcil localització, fer-la més eficient i poder-la compartir utilitzant nous canals, i Adquisició de competències en l’àmbit de la comunicació Adquisició de competències en l’àmbit de la comunicació Aclarir conceptes com ara: web 2.0, folcksonomies, repositoris, podcast, etc Aclarir conceptes com ara: web 2.0, folcksonomies, repositoris, podcast, etc Adquirir coneixements per a l’organització automatitzada de la documentació personal (creació i gestió de bibliografies, organització de recursos digitals favorits i disseny de bases de dades documentals). Adquirir coneixements per a l’organització automatitzada de la documentació personal (creació i gestió de bibliografies, organització de recursos digitals favorits i disseny de bases de dades documentals).

TEMARI 1. Les unitats d’Informació (UI) 1. Les unitats d’Informació (UI) 2. La informació bibliogràfica 2. La informació bibliogràfica 3. La Classificació documental i l’arxiu personal 3. La Classificació documental i l’arxiu personal 4. Web Web Preservació i conservació dels documents 5. Preservació i conservació dels documents 6. Aspectes legals. Ètica de la informació 6. Aspectes legals. Ètica de la informació

Taula 2: titulacions d’on provenen els alumnes

Taula 3: Universitats d’on provenen els alumnes

APORTACIONS (I) Una personalització, l’enriquiment i l’intercanvi de continguts, gràcies a les procedències diverses dels alumnes, permet major interactivitat. Una personalització, l’enriquiment i l’intercanvi de continguts, gràcies a les procedències diverses dels alumnes, permet major interactivitat. Increment de materials de suport i dels canals disponibles aprofitant totes les potencialitats que ens pot oferir la tecnologia, la xarxa,... Increment de materials de suport i dels canals disponibles aprofitant totes les potencialitats que ens pot oferir la tecnologia, la xarxa,... La transversalitat i la relació entre diverses assignatures, sobretot de l’àmbit de la Informació i la Documentació (cerca, gestió i valoració de fons d’informació general i personal, aspectes metodològics per l’elaboració i presentació de documents científics i acadèmics,...) La transversalitat i la relació entre diverses assignatures, sobretot de l’àmbit de la Informació i la Documentació (cerca, gestió i valoració de fons d’informació general i personal, aspectes metodològics per l’elaboració i presentació de documents científics i acadèmics,...) Veure i utilitzar la Documentació i les seves tècniques com a eines o instruments per a qualsevol altre àmbit. Veure i utilitzar la Documentació i les seves tècniques com a eines o instruments per a qualsevol altre àmbit.

APORTACIONS (II) Per cada un dels temes: la Guia docent o d’estudi amb la presentació, els objectius la metodologia docent, el calendari i la bibliografia i fonts d’informació. la Guia docent o d’estudi amb la presentació, els objectius la metodologia docent, el calendari i la bibliografia i fonts d’informació. els continguts teòrics amb la planificació de l’aprenentage, els objectius i els continguts teòrics. els continguts teòrics amb la planificació de l’aprenentage, els objectius i els continguts teòrics. l’exercici o exercicis proposats, i l’exercici o exercicis proposats, i les qualificacions amb els criteris generals en relació a la correcció i comentaris individuals i col·lectius. les qualificacions amb els criteris generals en relació a la correcció i comentaris individuals i col·lectius. Les aportacions personals dels alumnes respecte a cada un dels temes Les aportacions personals dels alumnes respecte a cada un dels temes

APORTACIONS (III) Realització de diversos tipus de Fòrums: 1.Fòrum de presentació 1.Fòrum de presentació Debat virtual obligatori per a què els alumnes es presentin de manera individual: estudis universitaris acabats o en curs; coneixements previs sobre Documentació; expectatives inicials respecte a l'assignatura, etc. 2. Fòrum de l’assignatura 2. Fòrum de l’assignatura Debat virtual on els alumne poden plantejar permanentment els seus comentaris, dubtes i preguntes. Aquest fòrum permet que moltes vegades les respostes les donin els propis alumnes. 3. Fòrum de valoració 3. Fòrum de valoració Fòrum obligatori per valorar el desenvolupament dels diversos temes (un per cada un d’ells). A més del còmput aproximat de les hores treballades per l’alumne, cal comentar les competències assolides i els aspectes més detacats.

REFLEXIÓ FINAL Hi ha diverses assignatures entre les que es troba l’Estadística, les Llengües, i evidentment la Documentació o la Gestió de la Informació, que són necessàries i imprescindibles per a qualsevol àmbit i per a qualsevol persona, tant si s’ha de convertir en un professional de la Documentació, com si ho ha d’utilitzar per a desenvolupar o enriquir la seva feina, així doncs es parla de Documentació Mèdica, de la Comunicació, Jurídica, Química, Econòmica, etc. Aquí només he presentat una petita mostra d’aquestes matèries transversals, multidisciplinaries, virtuals o no, que poden ser útils per a tots els estudis i altament beneficioses. Hi ha diverses assignatures entre les que es troba l’Estadística, les Llengües, i evidentment la Documentació o la Gestió de la Informació, que són necessàries i imprescindibles per a qualsevol àmbit i per a qualsevol persona, tant si s’ha de convertir en un professional de la Documentació, com si ho ha d’utilitzar per a desenvolupar o enriquir la seva feina, així doncs es parla de Documentació Mèdica, de la Comunicació, Jurídica, Química, Econòmica, etc. Aquí només he presentat una petita mostra d’aquestes matèries transversals, multidisciplinaries, virtuals o no, que poden ser útils per a tots els estudis i altament beneficioses.

REFLEXIÓ FINAL (cont) Cal tenir present que es funciona una mica diferent si l’assignatura és totalment virtual o si és semipresencial, ja que aquests darrer sistema et permet tenir una aproximació més propera a l’alumne, encara que només sigui un cop de tant en tant, que pot enriquir a ambdós, professors i alumnes i alumnes amb alumnes. Això cal valorar-ho en el moment d’estructurar l’assignatura. Cal tenir present que es funciona una mica diferent si l’assignatura és totalment virtual o si és semipresencial, ja que aquests darrer sistema et permet tenir una aproximació més propera a l’alumne, encara que només sigui un cop de tant en tant, que pot enriquir a ambdós, professors i alumnes i alumnes amb alumnes. Això cal valorar-ho en el moment d’estructurar l’assignatura. El fet de tenir alumnes de diverses titulacions és molt enriquidor però requereix o implica una revisió de la metodologia docent a usar, per tal d’adaptar les dinàmiques formatives i d’aprenentatge a les exigències de les titulacions. El fet de tenir alumnes de diverses titulacions és molt enriquidor però requereix o implica una revisió de la metodologia docent a usar, per tal d’adaptar les dinàmiques formatives i d’aprenentatge a les exigències de les titulacions.

ASSIGNATURES DE LLIURE ELECCIÓ EN ENTORNS VIRTUALS O SEMIPRESENCIALS (INTERCAMPUS, METACAMPUS, CAMPUS GLOBAL O INTRACAMPUS). Dos exemples: DOCUMENTACIÓN APLICADA I GESTIÓ PERSONAL DE LA INFORMACIÓ. COM TREURE EL MÀXIM PARTIT DELS DOCUMENTS I DEL WEB 2.0. UAB MOLTES GRÀCIES PER LA SEVA ATENCIÓ