CRÈDIT DE SÍNTESI LA CERDANYA 2º cicle ESTADES DE 3 A 5 DIES.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Projecte Agrega. Què és el Projecte Agrega? El projecte Agrega és un projecte dirigit als membres de la comunitat educativa El projecte Agrega és un projecte.
Advertisements

ITINERARIS A 4t d’ESO. CURRÍCULUM ESO LOE PREVIST PER AL CURS Segona llengua estrangera: s’oferirà en franja de matèries optatives un mínim.
Activitats artístiques al CFA Miquel Martí i Pol De l’expressió oral i escrita a la cohesió social.
Procés de Reflexió Reglament del Consell Escolar Municipal 25 de setembre 2007.
ETC1 1er parcial Resultats enquestes Anàlisi de resultats Accions a prendre.
FILOSOFIA MODERNA IMMANUEL KANT. 2 IMMANUEL KANT- XVIII (1) PRINCIPIS GENERALS  De formació racionalista, la lectura de l’obra de Hume li fa plantejar.
Ruta prejoves 2010 Cornellana.
Colònies de Primavera
Els surfistes van utilitzar la cooperació per fer públic el seu desacord amb el projecte d’espigons. En primer lloc van utilitzar les seves planxes per.
QUAN ARRIBA EL TEMPS DE COLLIR CASTANYES... TAMBÉ ARRIBA... LA TARDOR... NI FRED, NI CALOR.
Cicle Superior MARISTES VALLDEMIA Quin camí hem fet fins que hem arribat aquí? PRIMERA FASE: CURSET PER MESTRES INFANTIL I PRIMÀRIA (04-05) SEGONA FASE:
Página 1 Creade - LHH, Programes d´Outplacement. Página 2 Què és Creade - LHH ? Context Com ho fem Components bàsics Consultoría Visió Global Consultoría.
QUAN ARRIBA EL TEMPS DE COLLIR CASTANYES... TAMBÉ ARRIBA... LA TARDOR... NI FRED, NI CALOR.
Del llenguatge visual al missatge visual Su Richardson Burnt Breakfast Adaptació d’una presentació de M. Acaso.
DEPARTAMENT EF JOSEP BARCELÓ ALOMAR
WEBQUEST: aprenentatge a través d’Internet Rosabel Roig Vila Universitat d’Alacant.
LA CASTANYERA.
Activitat CALCULA: ESPORT MASCULÍ I ESPORT FEMENÍ Observatori Crític de l’Esport Autora: Susanna Soler i Prat INEFC Barcelona.
ELS BLOCS I LA SEVA APLICACIÓ A L’AULA Recull de propostes sobre els usos didàctics dels blocs Material del Curs de l’Escola d’Estiu Virtual d’Espiral.
INTRODUCCIÓ A L’ELECTRÒNICA PRÀCTIQUES D’ELECTRÒNICA BÀSICA. I.E.S. ENRIC VALOR PEGO.
En el seu compromís d’adaptació constant del projecte pedagògic de Pere Vergés als últims recursos tecnològics, l’escola presenta el projecte d’introducció.
COMPETÈNCIA COMUNICATIVA
La llegenda m’ajuda a llegir el mapa.... a interpretar el que diu
Organització, funcionament i gestió dels centres docents públics Les competències bàsiques Jornada de participació Tarragona, Materials a càrrec.
Validació de l’experiència laboral. validació de l’experiència laboral? A qui va dirigit ? Què s’obté validant l’experiència laboral? On puc fer la sol·licitud.
Generalitat de Catalunya Departament d’Educació IES El Castell Departament de tecnologia Coeducació: promoure una educació que potenciï la igualtat real.
CARLOS ALBERTO SANCHIS BARRAGÁN CURS
Programa REMI RESIDÈNCIA TORIBI DURAN Castelló D’Empúries (GIRONA)
Conxita Mayós Servei d’Ordenació Curricular
PROJECTE D’INTERCANVI Des Ambrois OULX (Itàlia) Josep M
d' a s s i s t è n c i a al g o v e r n l o c a l
ESTRUCTURA I COMPONENTS DE LES UNITATS DIDÀCTIQUES “UUDD”
Portada. Portada Presentació: VEIEM I ESCOLTEM ALS EXPERTS Feu clic a sota.
Podeu posar una foto del vostre centre
CICLE D’EDUCACIÓ INFANTIL
Caterina Cesari Antunez Institut Mediterrània
PROJECTES: UN LLARG CAMÍ…
PETITS REPORTERS Títol.
GAUDÍ I LES SEVES MERAVELLES!
Escola de Karate do Salvador Àlvarez
SERVEI DE SUPORT PRELABORAL a les escoles 1 1.
Desplegament del currículum competencial i model didàctic
Qui som? Escola concertada formada per una Cooperativa de mestres i una Associació Cultural Catalana Laica Ambient familiar, una sola línia Nivells educatius:
GRANJA ESCOLA.
TRETS DIFERENCIADORS 3r ESO
MIREMMATEMÀTIQUES Lleida 24 d’octubre de 2009.
Jornada de portes obertes 5 de març de 2016
Escola de Karate do Salvador Àlvarez
Eines d’internet per al professorat d’EOI.
DISENY D’UN ITINERARI INTERDISCIPLINAR EN EL MEDI NATURAL: CASTELLITX
KARAOKE a CLASSE Activitat desenvolupada a: Educació Infantil
Grups interactius a L’Esquitx
CURS
Són realment paràboles? Nivell: 3r d’ESO
Prof. José Miguel Santacreu Soler Dep. d’Humanitats Contemporànies
TECNOLOGIA.
LA NUTRICIÓ I LA SALUT.
ITINERARIS EDUCATIUS Marc Escalé, Bruna Riera i Marta Arumí.
COMPETÈNCIES BÀSIQUES I CURRÍCULUM
Coneixements i idees previs
Curs d’Introducció a l’Ultimate
SETMANA DE L'ENERGIA D'OCTUBRE 2005 Granollers L'ENERGIA A L'ESCOLA
Les taules de multiplicar
Interacció escola - entorn.
CULTURA NÀUTICA I APRENDRE A NAVEGAR
Cap a l’FCT en els cicles LOE
LA NUTRICIÓ I LA SALUT.
APRENDRE A NEDAR . Les activitats aquàtiques estan classificades per plantejaments de tipus: -UTILITARI: s’obté un aprenentatge útil -HIGIÈNIC: millora.
OBJECTIUS: S’ADREÇA A: ACTIVITATS: El Projecte Comarques pretén que:
COLÒNIES- TREBALL DE SÍNTESI Del 15 al 19 de juny
Transcripción de la presentación:

CRÈDIT DE SÍNTESI LA CERDANYA 2º cicle ESTADES DE 3 A 5 DIES

INTRODUCCIÓ Aquest crèdit de síntesi està pensat per l’etapa d’Ensenyança de Secundària Obligatòria, per al segon cicle. Es la continuació del primer cicle introduint noves activitats y mes nivell. Els principals motius que ens duen a presentar-lo es basen en les següents consideracions: Una pràctica d’activitats en el medi natural facilita l’increment d’habilitats bàsiques i específiques que seran necessàries en molts aspectes de la vida. Donar a conèixer la Cerdanya, una comarca amb un ventall de possibilitats i característiques molt gran. Amb aquest estil d’activitats, l’alumne adquireix una sèrie de recursos en les pràctiques del seu temps d’oci, adquirint-ne els coneixements per l’ús de la natura i per la pròpia seguretat de l’alumne en les diferents contingències que es pugui trobar en activitats d’aquest tipus. Creiem que les activitats en la natura són un vincle ideal per treballar temes transversals com poden ser les relacions humanes, el respecte, l’educació ambiental i l’educació per tolerància. Mitjançant el present crèdit de síntesi, l’alumne podrà conèixer amb profunditat l’entorn que l’envolta, gaudir-lo i respectar-lo.

OBJECTIUS CONCEPTUALS Conèixer la comarca de la Cerdanya. Distingir i conèixer els diferents tipus de flora i fauna. Aprendre a respectar i gaudir de la natura. Conèixer el forn solar i el seu funcionament. Aprendre el clima i el relleu de la vall. Montluis, una ciutat emmurallada. ACTITUDINALS Participar en el desenvolupament d’activitats en el medi natural. Valorar i gaudir de les activitats a la natura respectant el seu entorn. Adaptar mesures de seguretat i proteccions necessàries. Compartir i cooperar amb tots els companys/es per aconseguir objectius comuns.

CONTINGUTS El crèdit de síntesi tracta de la historia d’en Pau, que ja instal·lat a las Cerdanya, s'atreveix amb grans aventures que li ofereix la vall màgica. Per començar les seves aventures, primer es preparen fent practiques per sobreviure a la muntanya, i fan una recerca d'informació general de la vall. –Fixa de treball. S’interessen per la flora i la fauna. –Adjuntem text sobre la matèria. –Exercicis varis sobre el text –Fixa de treball. Arriba l’aventura, van a escalar en roca natural. On aprendran a conviure i respectar la natura. Visitaran el forn solar i Montluis. –Adjuntem text sobre la matèria. –Relacionaran la natura amb les matemàtiques i la física. –Treballs sobre l‘impacte de l’home envers la natura. –Fixa de treball. Pantà Matamala, on realitzaran activitats de grup. Una explicació del clima i el relleu de la vall per ampliar els coneixements. –Adjuntem text sobre la matèria. –Exercicis varis sobre el clima i el relleu. –Text per traduir de català a l'anglès. –Fixa de treball. Un potent circuit d’orientació i proves d’habilitat obligarà a fer un bon treball amb grup. –Explicació de la importància del treball de grup –Fixa de treball.

ACTIVITATS DE CARÀCTER PRÀCTIC Multiactivitat amb btt, tir am arc i paintball Visita del forn solar. Visita a la ciutat emmurallada de Montluis Escalada en roca natural Activitats en el pentà, canoes, caiac i orientació Realització del programa d’esports d’Aventura. DE CARÀCTER TEÒRIC Flora i Fauna. Convivència i respecta amb la natura. Geografia de la Cerdanya. Cohesió i treballs de grup. Exercicis del dossier de l’alumne.

INSTAL·LACIONS ESPAIS NATURALS La Vall de la Cerdanya ESPAIS ESPORTIUS Rocòdrom indoor Camp de Futbol i bàsquet Hípica Coves de bor ESPAIS DIDÀCTICS Local social Cercleaventura Sala audiovisual ALLOTJAMENT Càmping Stel de Puigcerdà (bungalows de fusta de 5 places)

PLANNING (a personalitzar) Dia 1Dia 2Dia 3 8:30 SORTIDAESMORZAR 9:15 VIATJETRASLLAT A CAMBRE D,AZE TRASLLAT A PANTANO DE MATEMALE 10:00 MULTIACTIVIT BTT-TIR AMB PAINTBALL... ESCALADA ROCA NATURAL CANOAS CANADENCAS I KAYAC 14:00 DINARPICNIC 15:00 MULTIACTIVIT RAPEL ESCALADA... VISITA CIUTAT EMMURALLADA MONT LLUIS ORIENTACIO II PROVES HABILITAT 17:00 MULTIACTIVIT JOCS DE COHESIO... FORN SOLARDESPEDIDA I ENTREGA DE DIPLOMAS 17:30 DUTXA 18:00 SESSIONS DIDÀCTIQUES SESSIONS DIDÀCTIQUES 20:30 SOPAR 22:00 BRIFFINGKARAHOKE DISCOTECA

GALERIA D’IMATGES

ALTRES Tenim a disposició del professorat diferents hostalatges a escollir, igual que les activitats d’aventura. També disposem de crèdit de síntesi d’esports d’hivern i de mar. Tots els nostres instructors són titulats en las seves especialitats. Cercleaventura.com Carretera de Llívia s/n PUIGCERDÀ