Continuació: el temps II

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
RECURSOS EDUCATIUS SÓN ELS MITJANS QUE UTILITZEM A L’ESCOLA PER A TREBALLAR L’AULA. ESPAI: On? TEMPS:Quan? MATERIALS: Amb què ? RECURSOS HUMANS: Qui ?
Advertisements

6è. PRIMÀRIA Escola Gerbert d’Orlhac
SERVEI DE MENJADOR INFANTIL / PRIMÀRIA.
d' a s s i s t è n c i a al g o v e r n l o c a l
Escola Montserrat Sant Just Desvern
P-3 P-4 P-5 QUÈ FEM AL LABORATORI ? ESCOLA PAU DELCLÒS. TARRAGONA Curs FEM HIPÒTESIS SOBRE ELS FENÒMENS FÍSICS I QUÍMICS OBSERVEM,
EBM LA FONTANA Escola Bressol Municipal de gestió directa de l’Ajuntament de Barcelona Districte de Gràcia Escola de tres grups: 1 de 18 infants de 2-3.
Programa de Transició Escola Treball
Podeu posar una foto del vostre centre
Toca fusta FENT DECORATS
“ESCOLTA’M” La vinculació del tutor/a com a factor protector i alhora creador de resiliència en els infants de risc d’exclusió social.
PROJECTE DE PASTORAL I EDUCACIÓ EN VALORS
1 u n i t a t L’educador infantil.
Què és un pla Individualitzat ?
L’atenció a la diversitat i la LOE (l’escola inclusiva)
AVALUAR-QUALIFICAR PER COMPETÈNCIES
Estudi per a la identificació de
JOC EXPERIMENTAL Parteix de TEORIES DE GOLDSCHMIED
II SIMPOSI “COMERÇ I CIUTAT”
L’ÚS DE LES LLIBRETES A LES SESSIONS DE FILOSOFIA 3/18
CURS PRESENTACIÓ 20 de maig de 2014.
PROPOSTA PEDGÒGICA M02 - UF3 - NF1.
PETITS REPORTERS Títol.
GAUDÍ I LES SEVES MERAVELLES!
MONESTIR DE PEDRALBES El Monestir de Pedralbes és un dels edificis més valuosos del gòtic català, que conserva el claustre gòtic considerat el més gran.
PSICOMOTRICITAT.
MOTIUS AMBIENTALS I SOCIALS
GRUP DE MEDI AMBIENT IES Guillem Sagrera 1997/2008.
BENVINGUTS A P3! REUNIÓ DE PARES CURS ESCOLA CAN LLOBET.
L’ATENCIÓ A LA DIVERSITAT I ELS PLANS INDIVIDUALITZATS
Programa BIBE: perspectives de futur
El nou pla docent de la UB: Adequació al sistema ECTS
l’ordenació dels ensenyaments de segon cicle d’educació infantil
TRETS DIFERENCIADORS 3r ESO
Experiència de formació conjunta. Dep. Ensenyament i AEST
EL PLA INDIVIDUALITZAT
EL DIA SENSE COTXES 5è de Primària.
AVALUACIÓ DE L’ACCIÓ DOCENT
PLA DE FORMACIÓ DEL CENTRE
Situacions Simuladores Preferencials (SSP)
1r trimestre: “Respecte a la diversitat”
Grups interactius a L’Esquitx
PROGRAMA AMB EL LLIBRE SOTA EL BRAÇ!
RACONS RECURS PEDAGÒGIC QUE PERMET CREAR ESPAIS DE JOC ORGANITZATS A L’AULA Amb els racons es simbolitza la realitat exterior i es recrea un escenari.
Seminari d’Educació Especial
- Treballem un projecte a l’aula d’acollida -
Tesis Doctorals en Xarxa
Objectiu Educatiu Trienni
Treball i aprenentatge en xarxa
ELS NOSTRES FILLS: COM AJUDAR-LOS A CRÉIXER
COM AJUDAR ELS NOSTRES FILLS EN LA TASCA EDUCATIVA
PLA D’ATENCIÓ A LA DIVERSITAT
Interacció escola - entorn.
Gestió participativa dels projectes de centre
Cap a l’FCT en els cicles LOE
L’organització del temps
Departamento de Pedagogia Aplicada
PLA DE FORMACIÓ DE ZONA DE NOU BARRIS
LES PREFERÈNCIES COM A EINA FACILITADORA
ELS AMBIENTS A EDUCACIÓ INFANTIL
La consciència fonològica a P-5 i 1er
Metodologia per treballar per competències:Consideracions generals
La resolució de conflictes a través de l'assemblea de classe
LÍMITS: EDUCAR EN LLIBERTAT
El SEGUIMENT DE COMPLECIÓ
IMPULS DE LA LECTURA FORMACIÓ
Metodologia per treballar per competències:Consideracions generals (1)
La intervenció dels especialistes d’Educació Especial al centre
Aprendre a Viure / Aprendre a Conviure
Àmbits d’organització i gestió de la formació
Transcripción de la presentación:

Continuació: el temps II

. L’horari és un punt de referència per a orientar-se.

Per afavorir la interiorització del temps: Recordar el dia de la setmana, moment del dia. Fer recordar als infants fets viscuts i relacionar-los amb el que ha de venir. Eines pràctiques: calendari, aniversaris, dates de festes assenyalades, temps atmosfèric. Establir RUTINES.

CRITERIS DE DISTRIBUCIÓ DEL TEMPS Cal preveure la distribució temporal en els centres educatius i aquesta ha de respondre als objectius educatius. - Més temps a les activitats d’establir rutines i hàbits. En funció d’aquestes, s’organitzen la resta d’activitats. - Disminuir les activitats de la vida quotidiana a mesura que el nen creix i introduir-ne d’altres. La distribució del temps també estarà vinculada a l’opció metodològica elegida. - Segons la forma de treballari el tipusd’activitatsdistribuïrem el tempsd’una o altre forma. La planificació temporal serà flexible, per respectar el ritme individual, però la seqüència general de l’horari serà invariable, perquè és el punt de referència.

Altrescriteris a considerar: En els aprenentatges, no cal córrer, el nen marca el seu ritme. Combinació d’activitats rutinàries (alimentació, son, higiène) amb les del joc. Combinació d’activitats: Tranquil·les/moviment i soroll Interacció/individuals Concentració/ lúdiques Dirigides / lliures Considerar el temps de preparació de l’activitat, presentació i recollida, a més del temps d’execució. Considerar la distribució temporal dels espais compartits. Disposar d’un marge horari flexible. Considerar el temps necessari per l’atenció individualitzada a les famílies. Considerar un temps per a la programació, planificació i organització, avaluació de les activitats, coordinació entre educadors...

Moments educatius que cal tenir reflexionats i programats   Rutines i adquisició d’hàbits: són moments educatius molt importants i a partir d’elles s’organitzarà l’horari i les activitats Breu espai de temps individualitzat dedicat a cada alumne. Periode d’adaptació: el seu objectiu és afrontar amb calma l’asietat de pares-mares, educadors i nens. Acollida i comiat diari: Ha de donar sensació de tranquil·litat, sense presses, atenció individualitzada, cal poder comentar coses als pares/mestres Evitar aglomeracions.

Entenem per rutina: l'hàbit de fer alguna activitat de forma mecànica, sistemàtica i contínua al llarg de la jornada escolar, i que es va repetint diàriament al llarg del curs. Entenem per hàbit: les pautes de comportament que ajuden al nen a estructurar-se, orientar-se i formar-se millor i de forma més autònoma. Els costums, hàbits o rutines permeten als infants fixar seqüències, maneres de fer, que els dóna gran seguretat i confiança en sí mateixos. A més, els permet percebre pautes d'estructuració en l'organització temporal.