d'ensenyança-aprenentatge

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
JOC I APRENENTATGE El joc és la disfressa de l'aprenentatge perquè motiva, emociona, fomenta la curiositat, fa que les experiències siguin significatives,
Advertisements

e-health i terciarisme
AUTOGESTIÓ I INNOVACIÓ EN L’AULA OBERTA
El disseny curricular d’educació primària
UniTAT DIDÀCTICA EL PES DE LES MOTXILLES
UNITAT DIDÀCTICA. UNITAT DIDÀCTICA Quadre: Unitat didàctica número... Títol Centre Trimestre 1r, 2n, 3r Curs acadèmic Grup Matèria Sessions.
Les competències i la coeducació
Equacions amb dues incògnites.
Elaboració d’un mapa temàtic
DESPLEGAMENT DEL CURRÍCULUM PER COMPETÈNCIES: metodologia i estratègies didàctiques PROJECTES DE TREBALL Sant Andreu Setembre-08 Roser Canals Cabau.
La presa de decisions per al desenvolupament de les Cb en l’alumnat de Primària Montcada, novembre de
“ESCOLTA’M” La vinculació del tutor/a com a factor protector i alhora creador de resiliència en els infants de risc d’exclusió social.
CONSELL COMARCAL DEL TARRAGONÈS Dr. Joan Fuguet Busquets
Aprendre a aprendre de forma globalitzada
El disseny curricular d’educació primària
El model didàctic en el desplegament del currículum a partir de les COMPETÈNCIES BÀSIQUES Mòdul 4: Gestió del Currículum per competències.
AVALUAR-QUALIFICAR PER COMPETÈNCIES
MAPES CONCEPTUALS.
El disseny curricular a partir de les COMPETÈNCIES
El disseny curricular de l´educació obligatòria a partir de
PROPOSTA PEDGÒGICA M02 - UF3 - NF1.
APRENENT JUNTS.
GAUDÍ I LES SEVES MERAVELLES!
3a PART Interpretació de les experiències a partir del treball per al desenvolupament de les competències bàsiques Anàlisi de les experiències en clau.
SERVEI DE SUPORT PRELABORAL a les escoles 1 1.
Desplegament del currículum competencial i model didàctic
Competències Bàsiques Educació Primària
El disseny curricular a partir de les COMPETÈNCIES
TRETS DIFERENCIADORS 3r ESO
MÚSICA INSTRUMENTAL A PRIMÀRIA “violins i violoncels”
L’avaluació de les competències
Jornada de portes obertes 5 de març de 2016
Parlar per escriure a partir de Hablar para escribir. Oriol Guasch. (2002) Aula de Innovación educativa, núm. 111.
PLA DE FORMACIÓ DEL CENTRE
SEEZ Formació en xarxa per a docents d’educació especial a la zona
EAP ANOIA COMPOSICIÓ PROFESSIONALS
Les competències i la coeducació
IES CAN JOFRESA Terrassa PROCÉS D’ELABORACIÓ D’UN
El disseny curricular a partir de les COMPETÈNCIES
MARC PER L’AVALUACIÓ DE LA TASCA DOCENT
Eines d’internet per al professorat d’EOI.
LA PRESA DE DECISIONS PER AL DESPLEGAMENT DEL CURRÍCULUM
Grups interactius a L’Esquitx
Taula Rodona 3 Salut Mental i Educació: Esculls i reptes de futur, des de l’experiència dels programes actualment en funcionament. Marta Colomer Bolló.
Equips docents: Una forma diferent de fer docència
Seminari d’Educació Especial
El disseny curricular de l´educació obligatòria a partir de
Formació per a responsables del programa Biblioteca escolar: PUNTEDU
QUÈ, COM I QUAN ENSENYAR I AVALUAR
L’avaluació com a motor de l’aprenentatge TALLER D’AVALUACIÓ A L’EDUCACIÓ PRIMÀRIA Primera sessió Març 2018.
“El perfil de mestre i professor”
les competències bàsiques
El repte d’incloure Recursos i estratègies
Coneixements i idees previs
BIBLIOTECA ESCOLAR PuntEdu Curs 2007/08
Equip d’Assessorament i Orientació Psicopedagògica EAP DE SANT ANDREU
VIOLÈNCIA I VIH Margarita Sentís i Carmen Borreguero
Suports en l’elaboració del Projecte Educatiu de Centre
Xerrada ABEAM Breu descripció del curs “Internet i les matemàtiques a secundària” DSMA David Obrador Sala: 26 de novembre de 2005.
Les 10 PISTES per desenvolupar les activitats TIC...
En desplegar un currículum competencial haurem de prendre decisions que afectaran al model didàctic de cada docent.
Metodologia per treballar per competències:Consideracions generals
Assessorament de la Formació en Competències
APRENDRE A NEDAR . Les activitats aquàtiques estan classificades per plantejaments de tipus: -UTILITARI: s’obté un aprenentatge útil -HIGIÈNIC: millora.
Presentació de resultats
BONES PRÀCTIQUES MODELS D’ÚS DIDÀCTIC DE LES TICS
IMPULS DE LA LECTURA FORMACIÓ
Metodologia per treballar per competències:Consideracions generals (1)
Els contextos: ús didàctic, tipologia, inconvenients i avantatges
WEBQUEST Una tècnica per a l´aprenentage en la xarxa Internet.
Transcripción de la presentación:

d'ensenyança-aprenentatge Seqüències i tasques d'ensenyança-aprenentatge riques i pobres a nivell competencial

Seqüències d’ensenyança més tradicionals.- Professorat: • Presenta a l’alumnat unes eines, fruit del desenvolupament social i cultural de molts segles, abans de saber per a què serveixen. --- Aportar saber Presenta exemples • Demana que l’alumnat resolgui exercicis calcats dels que se’ls han presentat. Alumnat: • Nivell esperat: la reproducció, l’eco del que el professor ha mostrat. • Valors associats: disciplina, obediència

Seqüència d’ensenyança més competèncial: Professorat: - Presenta a l’alumne una situació-problema demanda més o menys un repte real. - Provocar la seva reflexió i la seva anàlisi - Ajudar a trobar els coneixements, habilitats, actituds... que necessita per a resoldre-la: Alumnat: Nivell esperat: Buscar, reflexionar, analitzar, relacionar, proposar solucions, escollir la més adequada,preparar l’exposició al grup. Valors associats : Cercar, discernir, decicir,comunicar , defensar...

Com caracteritzem una activitat “competencial”? A) FUNCIONALITAT: Es reconeix que allò que s’aprèn serveix per a: Entendre com és el món i perquè és així. Resoldre problemes i situacions pràctiques Connecta amb la realitat, amb les experiències dels alumnes Els aprenentatges es poden transferir a contextos i situacions noves i diferents B) AUTONOMIA EN L’APRENENTATGE. L’alumnat pren consciència de com aprèn i com selecciona i aplica determinats coneixements per a resoldre un problema (metacognició) L’alumnat pren decisions sobre el procés d’aprenentatge L’alumnat és capaç de transferir els aprenentatges a la interpretació i resolució de nous problemes L’alumnat aprèn a millorar a partir de la detecció d’encerts, oblits o errors. Dóna lloc a aprenentatges estratègics (possibiliten aprendre i desenvolupar-ne d´altres) C) INTEGRACIÓ DE CONTINGUTS L’activitat demana aplicar continguts de diferents àrees/disciplines L’activitat integra continguts conceptuals, procedimentals i actitudinals Els continguts se seleccionen en funció de problemes socials rellevants i significatius pels alumnes

Exemple de la Gestió d’una sessió rica competencialment: • Reflexió individual, 7’ A partir d’una situació-problema, concepte, plantejament • Treball en equips heterogenis, 20’ • Posada en comú en gran grup i debat per a establir la millor resposta, 25’ • En una sessió (de 55’) recorres un treball metodologic, ric i complex. Si enriqueixes una tasca pobra: – Apareixen les connexions entre continguts de forma natural ( interdisciplinarietat) – Es desenvolupen més aspectes competencials – Es facilita l’atenció a la diversitat

EXEMPLES DE TASQUES POBRES

Calcula el 20% de 68 i el 12% de 60

Exemples de tasques riques

Per una parada del centre de Tarragona passen dues línies d’autobus la línia A i la línia B. Les dues comencen a funcionar a les 6 del matí. La primera línia, la A, fa el recorregut curt i torna a passar per la parada del centre passats 40 minuts. La línia B, en canvi, fa el recorregut més llarg i triga 1 hora i 40 minuts en tornar a la parada del centre. A quina hora es tornaran a trobar les dues linies a la parada del centre? Quántes vegades coincidiran durant tota la jornada, si tornen a la cotxera a les 12 de la nit?

Aerogeneradors sí o no? Per què? I al meu poble Aerogeneradors sí o no? Per què?

ON COMPRO EL JERSEI? BOTIGA A BOTIGA B REBAIXES 20% REBAIXES 12% 60 Euros 68 euros REBAIXES 20% REBAIXES 12% ON COMPRO EL JERSEI?