La descarga está en progreso. Por favor, espere

La descarga está en progreso. Por favor, espere

Xerrada ABEAM Breu descripció del curs “Internet i les matemàtiques a secundària” DSMA David Obrador Sala: 26 de novembre de 2005.

Presentaciones similares


Presentación del tema: "Xerrada ABEAM Breu descripció del curs “Internet i les matemàtiques a secundària” DSMA David Obrador Sala: 26 de novembre de 2005."— Transcripción de la presentación:

1 Xerrada ABEAM Breu descripció del curs “Internet i les matemàtiques a secundària” DSMA David Obrador Sala: 26 de novembre de 2005

2 Portada DSMA

3 Finalitat Proporcionar informació al professorat de matemàtiques (ESO i batxillerat) sobre els recursos que ofereixen Internet i les (TIC), i que donen suport a la tasca docent.

4 Objectius Donar a conèixer recursos TIC adients per a l'ensenyament i aprenentatge de les matemàtiques Conèixer les possibilitats didàctiques dels diversos recursos, cercar-ne de nous i analitzar-ne la idoneïtat a l'aula Donar pautes al professorat per a l'ús eficaç de les TIC en la seva activitat professional Promoure l'ús a l'aula de recursos TIC Concretar alguns dels continguts apresos en l'elaboració d'un projecte curricular propi curs per a usuaris de recursos TIC, no per a creadors de recursos TIC.

5 6 mòduls Curs de 6 mòduls i projecte final 45 hores 6 hores per mòdul 9 hores projecte Mòdul 1: Recerca d'informació a Internet. Eines TIC per al professorat de matemàtiques Mòdul 2: Nombres, mesures i polinomis Mòdul 3: Resolució de problemes Mòdul 4: Geometria plana i de l'espai Mòdul 5: Funcions i anàlisi matemàtica Mòdul 6: Combinatòria, probabilitat, estadística, matemàtica comercial i fractals

6 Cada mòdul Pràctiques: 3 de 4 Exercicis: 3 de 4 1r cicle d'ESO
2n cicle d'ESO batxillerat sense especialització concreta, aprofitable a qualsevol nivell fent només petites modificacions

7 Mapa m1-m3

8 Mapa m4-m6

9 currículum

10 Webs centres i profes Hem recollit algunes adreces on es poden trobar recursos interessants per a la docència de les matemàtiques a secundària, i els hem classificat en els documents següents: Webs de departaments de matemàtiques de centres Webs personals de professors i professores

11 experiència a l’aula: geometria fractal
Cap a exp_aula Un exemple concret de pràctica i que ens conduirà a la Experiència a l’aula que vull mostrar: geometria fractal Del DSMA, pràctica 4 del mòdul 6: Fractals a una experiència a l’aula: geometria fractal

12

13 L'autora és Cynthia Lanius
L'autora és Cynthia Lanius

14 A la pràctica del DSMA fem:
Dsma_m6_p4 A la pràctica del DSMA fem: Traducció automàtica de la taula de continguts Traducció automàtica de les notes del mestre/a (Nivell: 6è primària a 4t ESO) Traducció automàtica de la 1a lliçó (Per què els fractals?) Activitats sobre el floc de neu de Koch Dibuixar el floc de neu en paper engraellat Utilitzar un applet Java per veure el dibuix del floc de neu Un fenomen fascinant: perímetre infinit I què passa amb l'àrea?

15 Traducció automàtica de la taula de continguts
Dsma_m6_p4 A la pràctica del DSMA fem: Traducció automàtica de la taula de continguts

16 Dsma_m6_p4 A la pràctica del DSMA fem: 2. Traducció automàtica de les notes del mestre/a (Nivell: 6è primària a 4t ESO)

17 3. Traducció automàtica de la 1a lliçó (Per què els fractals?)
Dsma_m6_p4 A la pràctica del DSMA fem: 3. Traducció automàtica de la 1a lliçó (Per què els fractals?) Són nous! La major part de la geometria estudiada a secundària va ser organitzada per Euclides 300 anys abans de Crist. En canvi, els fractals es van descobrir al segle XX i són objecte d'investigació pels matemàtics actuals. Els podem entendre: A diferencia de molts temes de matemàtiques, per als quals fan falta anys d'estudi per poder-los entendre, hi ha molts aspectes dels fractals que els alumnes poden entendre. Els objectes naturals sovint tenen estructura fractal: Arbres, núvols, línies costaneres... són modelitzats i descrits molt millor pels fractals que no pas pels objectes geomètrics clàssics com triangles, quadrats... Hi ha conceptes realment sorprenents relacionats amb els fractals: Si mesureu la línia de la costa utilitzant mapes a una escala cada cop més reduïda, veureu que la mesura obtinguda va variant i cada cop és més gran... Els científics utilitzen els fractals per resoldre problemes de la vida real.

18 El floquet de neu de Koch
A la pràctica del DSMA fem: El floquet de neu de Koch 4. Activitats sobre el floc de neu de Koch Dibuixar el floc de neu en paper engraellat Utilitzar un applet Java per veure el dibuix del floc de neu Un fenomen fascinant: perímetre infinit I què passa amb l'àrea?

19 applet perímetre infinit què passa amb l'àrea?
A la pràctica del DSMA fem: applet perímetre infinit Guiem a l’alumnat amb qüestions i indicacions a deduir que la figura té un perímetre infinit què passa amb l'àrea? I ara guiem a l’alumnat a deduir l’àrea de la figura

20 I un cop us he mostrat breument el curs telemàtic de formació del professorat,
“Internet i les matemàtiques a secundària” DSMA i si encara no n’havia fet prou propaganda mostraré una experiència a l’aula sobre fractals

21 Aquest activitat ... Continguts curriculars: pautes, ordenació de fraccions, àrees, perímetres, semblances, mesures i potències. Metodologia: els alumnes treballaran les propietats dels fractals utilitzant recursos en línia. Les lliçons estan dissenyades perquè els alumnes treballin independentment o amb l'ajuda del professor o professora. Connexions: Relaciona les matemàtiques amb l'art, l'escriptura, la història i les professions. Relaciona l'aritmètica i la geometria.


Descargar ppt "Xerrada ABEAM Breu descripció del curs “Internet i les matemàtiques a secundària” DSMA David Obrador Sala: 26 de novembre de 2005."

Presentaciones similares


Anuncios Google