La descarga está en progreso. Por favor, espere

La descarga está en progreso. Por favor, espere

Formació per a responsables del programa Biblioteca escolar: PUNTEDU

Presentaciones similares


Presentación del tema: "Formació per a responsables del programa Biblioteca escolar: PUNTEDU"— Transcripción de la presentación:

1 Formació per a responsables del programa Biblioteca escolar: PUNTEDU
Curs 2007/2008 Sessió 2 Mòdul 2.1. El procés de cerca 1: De la necessitat d’informació a les eines per a localitzar-la

2 On som? Què cerco i perquè ?
La competència informacional. Visió de referència. On som? Cerca i recuperació de la informació Què cerco i perquè ? Com i on trobaré la informació ? Què he trobat del que buscava? procesCERCA_mapa1

3 Objectiu: Afavorir un procés de cerca òptim per accedir a la informació tenint en compte la seva tipologia i les TIC. Reconèixer una necessitat d'informació Determinar l'abast de la informació requerida Accedir a la informació amb eficiència Avaluar la informació i les seves fonts Incorporar la informació seleccionada al procés d’ensenyament-aprenentatge Utilitzar la informació de manera eficaç per a duu a terme tasques específiques Accedir i utilitzar la informació de forma ètica i legal Classificar, emmagatzemar, manipular i combinar la informació reunida Generar, comunicar i compartir nova informació contribuint en la construcció conjunta del coneixement

4

5 IDENTIFICAR LA INFORMACIÓ QUE NECESSITO
1. Les necessitats d’informació 1.1. Determinar quina informació es necessita (concreta o genèrica). 1.2. Determinar quina és la font d’informació més adequada o pertinent. 1r - PLANTEJAMENT DE LA NECESSITAT D’INFORMACIÓ Què cerco i per què ? IDENTIFICAR LA INFORMACIÓ QUE NECESSITO Definir el problema que es pretén resoldre. CONCRETAR LA NECESSITAT D’INFORMACIÓ Identificar les característiques d’aquesta informació: Cobertura geogràfica i cronològica Nivell i extensió Format Iniciar la planificació: Coneixements previs Pluja d’idees CONÈIXER ELS RECURSOS DISPONIBLES

6 1r - PLANTEJAMENT DE LA NECESSITAT D’INFORMACIÓ Què cerco i per què ?
competencia_INFORMACIONAL_mapa2.pdf

7 Determinar quina informació es necessita
1. Les necessitats d’informació 1.1. Determinar quina informació es necessita (concreta o genèrica). 1.2. Determinar quina és la font d’informació més adequada o pertinent. Determinar quina informació es necessita Informació concreta Informació genèrica Identificar les característiques d’aquesta informació: cobertura geogràfica i cronològica, nivell, extensió i format.

8 Determinar quina és la font d’informació més adequada
1. Les necessitats d’informació 1.1. Determinar quina informació es necessita (concreta o genèrica). 1.2. Determinar quina és la font d’informació més adequada o pertinent. Determinar quina és la font d’informació més adequada en funció si es necessita … Poca informació Molta informació Informació general Informació especialitzada exemples

9 CONÈIXER ELS RECURSOS DISPONIBLES
2. Les eines per a localitzar informació: les fonts d’informació 2.1. Llenguatges i formats en què es presenta la informació. 2.2. Els suports on s'emmagatzema la informació 2.3. Tipus de fonts d’informació en funció dels continguts 1r - PLANTEJAMENT DE LA NECESSITAT D’INFORMACIÓ Què cerco i per què ? IDENTIFICAR LA INFORMACIÓ QUE ES NECESSITA CONCRETAR LA NECESSITAT D’INFORMACIÓ CONÈIXER ELS RECURSOS DISPONIBLES Comprendre com s’elabora, organitza i emmagatzema la informació: formats i suports Conèixer els diferents tipus de recursos existents: tipologies documentals Comprendre les característiques i utilitats de cada tipus. Saber com accedir als recursos informatius (biblioteques i Internet).

10 1r - PLANTEJAMENT DE LA NECESSITAT D’INFORMACIÓ Què cerco i per què ?
competencia_INFORMACIONAL_mapa2.pdf

11 2. Les eines per a localitzar informació: les fonts d’informació
2.1. Llenguatges i formats en què es presenta la informació 2.2. Els suports on s'emmagatzema la informació 2.3. Tipus de fonts d’informació en funció dels continguts article_DURBAN_llenguatges_i_formats.pdf

12 Nous llenguatges i noves formes de comunicar
2. Les eines per a localitzar informació: les fonts d’informació 2.1. Llenguatges i formats en què es presenta la informació 2.2. Els suports on s'emmagatzema la informació 2.3. Tipus de fonts d’informació en funció dels continguts Nous llenguatges i noves formes de comunicar La creació del multimèdia i l’ hipermèdia. S’ha facilitat l’accés i processament dels formats ja existents (el text, la imatge, el so i l’audiovisual).

13 2. Les eines per a localitzar informació: les fonts d’informació
2.1. Llenguatges i formats en què es presenta la informació 2.2. Els suports on s'emmagatzema la informació 2.3. Tipus de fonts d’informació en funció dels continguts

14 2. Les eines per a localitzar informació: les fonts d’informació
2.1. Llenguatges i formats en què es presenta la informació 2.2. Els suports on s'emmagatzema la informació 2.3. Tipus de fonts d’informació en funció dels continguts

15 Documentacio_Modul2\article_mapa_DURBAN_fonts.pdf

16 Tipus de fonts d’informació documentals
3. Les biblioteques i Internet com a recursos informatius diferenciats però complementaris 3.1. Fonts d’informació documentals 3.2. Recursos informatius específics d’Internet 3.3 Fonts d’informació digitals recomanades per a la biblioteca escolar Tipus de fonts d’informació documentals Obres de referència (diccionaris, enciclopèdies, altes, directoris, guies) Monografies Publicacions periòdiques Fonts secundàries (catàlegs, bases de dades, bibliografies, biblioteques digitals)

17 Tipologies de recursos informatius específics d’Internet
3. Les biblioteques i Internet com a recursos informatius diferenciats però complementaris. 3.1. Fonts d’informació documentals 3.2. Recursos informatius específics d’Internet 3.3. Fonts d’informació digitals recomanades per a la biblioteca escolar Tipologies de recursos informatius específics d’Internet Portals especialitzats (monogràfics) Webs corporatives (institucionals o comercials) Webs personals, blocs...

18 3. Les biblioteques i Internet com a recursos informatius diferenciats però complementaris.
3.1. Fonts d’informació documentals 3.2. Recursos informatius específics d’Internet 3.3 Fonts d’informació digitals recomanades per a la biblioteca escolar recursosDIGITALS.doc

19 Pràctica: El procés de cerca. Què cerco i perquè?
PRÀCTICA_Modul2.doc


Descargar ppt "Formació per a responsables del programa Biblioteca escolar: PUNTEDU"

Presentaciones similares


Anuncios Google