Experimentam amb la ciència CURS 13/14 CEIP ROBINES
PROJECTE 1. Introducció del projecte a tots els grups del centre. 2. Creació del racó d’experimentació a l’aula. 3. Activitats experimentals puntuals dins l’àrea de Medi. 4. Biografies de científics i científiques.
1. Introducció del projecte Sessió de filosofia 3/18 a infantil i primària.
2. Racó d’experimentació a l’aula. Recollida material. Presentar a l’aula el procés d’un mètode experimental: observació realitat (preguntes) – formulació d’hipòtesis – experimentació – comprovació d’hipòtesis – elaboració de conclusions. Realitzar individualment o en grups cooperatius diferents activitats.
Quadern d’experiments Introducció. Fases experiment: 1. Quin és el dubte o pregunta que tenim? 2. Hipòtesis: com podem resoldre aquest dubte? Experimentació. 3. Conclusions.
Introducció Es pot fer una introducció general de classe explicant com ha sorgit l’experiment o que cada grup ho expliqui amb les seves paraules.
Al quadern hi ha un full per cada hipòtesi on s’hi emplenen les següents dades: número d’hipòtesi, material necessari, explicació de l’experiment (què farem?) i l’explicació del resultat obtingut. Al quadern hi ha fulls per fer 4 hipòtesis, però se’n poden afegir més.
Elaboració de conclusions Recomanacions: Resumir els resultats obtinguts amb cada hipòtesi. Explicar si s’ha resolt el dubte inicial. Quins problemes ens hem trobat durant l’experimentació. Elaborar una frase final que doni per acabat l’experiment.
3. Activitats d’experimentació puntuals. Cada grup pot anar cercant experiències que estiguin relacionades amb algun dels temes treballats a Medi.
4. Biografies científics i científiques. Investigació sobre un científic/a i elaboració de la seva biografia. Elaboració d’un mural Exposició conjunta (setmana cultural).