Experimentam amb la ciència

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Cicle Superior MARISTES VALLDEMIA Quin camí hem fet fins que hem arribat aquí? PRIMERA FASE: CURSET PER MESTRES INFANTIL I PRIMÀRIA (04-05) SEGONA FASE:
Advertisements

PERQUÈ ELS RIUS HAN D’ARRIBAR AL MAR?
EL NOU CATÀLEG DE LA BIBLIOTECA de l’escola
Ciència, tècnica i societat
MESURA DEL RADI DE LA TERRA (seguint Eratóstenes)
LA GRAVETAT SOTA SOSPITA
Una experiència amb PÈBILI PROJECTE FILOSOFIA 3/18
P-3 P-4 P-5 QUÈ FEM AL LABORATORI ? ESCOLA PAU DELCLÒS. TARRAGONA Curs FEM HIPÒTESIS SOBRE ELS FENÒMENS FÍSICS I QUÍMICS OBSERVEM,
Què és un pla Individualitzat ?
Característiques i classificació.
QUINS MATERIALS SÓN MILLORS CONDUCTORS ELÈCTRICS?
AVALUACIÓ DE L’ASSIGNATURA DIDÀCTICA DE LES CIÈNCIES EXPERIMENTALS, 1
Frederic Mistral-Tècnic Eulàlia
Escola de cuidadors. Escola de cuidadors Una mica d'Història.
L’ÚS DE LES LLIBRETES A LES SESSIONS DE FILOSOFIA 3/18
LA VIDA A LES COLÒNIES INDUSTRIALS
PROJECTES: UN LLARG CAMÍ…
El mercat ELS NENS I NENES DE P-4.
Elisabet - Abril – Rubén 6èB
TERMOREGULACIÓ HORÀRIA INDIVIDUAL DELS ESPAIS DEL CENTRE
Biologia i Geologia. 4t d’ESO
L’informe de laboratori
Psycinfo Manual d’ús.
GESTIÓ PER PROCESSOS.
PAS 1 Omplir el model 303 com sempre però cal tenir 2 coses en compte:
Una forma fàcil d'obtenir algunes fórmules
Fecundació de l’eriçó de mar IES Narcís Oller. Valls
IMPLIQUEM A TOTES LES CLASSES EN EL NOSTRE PROJECTE
EL BOSC DE COLLSEROLA A LA PRIMAVERA
QUAN EL RIU ARRIBA AL MAR: EL GALATXO D’EN SORRAPA
QUÈ FA QUE UNA PILOTA BOTI MÉS QUE UNA ALTRA?
PUZZLETS Com resoldríes el repte? Té solució única?
HORT = TREBALL EN EQUIP - 4t
A quina hora i en quin espai hi ha més soroll a l’escola?
Cicle Superior (Curs 2015 / 2016) CIM D’ÀLIGUES.
LA TUTORIA DE PROFESSORAT NOVELL QUÈ ÉS. PER A QUÈ SERVEIX
UD1- L’activitat científica
Eines d’internet per al professorat d’EOI.
1r trimestre: “Respecte a la diversitat”
LA FESTA MAJOR I ELS GEGANTS
ESCOLA CERVANTES (BARCELONA) CLASSE DE P-3 MARIA JOSÉ MATA
Grups interactius a L’Esquitx
PETITS TALENTS CIENTÍFICS
Trobadors Intercanviem opinions Formem els nostres grups
Promoure l’activitat física en alumnes d’aula oberta a través d’activitats a la natura en un projecte interdisciplinari Autor: VILLARREAL MORENO, Jose.
El Perfil de l’Educador: El Lideratge a l’aula
- Treballem un projecte a l’aula d’acollida -
Trobada monogràfica sobre Treball de Recerca
Annex I Preneu les ombres Elaboració del projecte en imatges
ENS TROBEM DE NOU.
Projecte: el mercat 2a PART P -4.
HORT = TREBALL EN EQUIP - 4t
LABANDÀRIA.
millora de la qualitat de l’ensenyament.
TECNOLOGIA.
ESCOLA OCTAVIO PAZ Educació infantil – Cicle inicial
Les taules de multiplicar
QUIN EFECTE TENEN ELS ÀCIDS SOBRE ELS ALIMENTS?
La consciència fonològica a P-5 i 1er
Quin poble volem? CP Mare de Déu del Toro Es Mercadal
Assessorament de la Formació en Competències
La resolució de conflictes a través de l'assemblea de classe
Plantilla per realitzar un projecte
Coneixement del medi natural
NOM DEL PAIS AUTORS DEL PROJECTE.
Disseny Investigació Educativa
Elaboració del Pla de formació ajuntament de viladecans
Aquí hi va el títol del pòster: representatiu de les conclusions,i que generi interès, sient seriós i exacte Pérez, J., Rodríguez, P., Casal, J. Institut.
Pàgina El problema de l’origen del coneixement i la veritat 1.3 La recerca d’un criteri de veritat La crítica al dubte metòdic cartesià i el seu.
Trobada monogràfica sobre Treball de Recerca
Transcripción de la presentación:

Experimentam amb la ciència CURS 13/14 CEIP ROBINES

PROJECTE 1. Introducció del projecte a tots els grups del centre. 2. Creació del racó d’experimentació a l’aula. 3. Activitats experimentals puntuals dins l’àrea de Medi. 4. Biografies de científics i científiques.

1. Introducció del projecte Sessió de filosofia 3/18 a infantil i primària.

2. Racó d’experimentació a l’aula. Recollida material. Presentar a l’aula el procés d’un mètode experimental: observació realitat (preguntes) – formulació d’hipòtesis – experimentació – comprovació d’hipòtesis – elaboració de conclusions. Realitzar individualment o en grups cooperatius diferents activitats.

Quadern d’experiments Introducció. Fases experiment: 1. Quin és el dubte o pregunta que tenim? 2. Hipòtesis: com podem resoldre aquest dubte? Experimentació. 3. Conclusions.

Introducció Es pot fer una introducció general de classe explicant com ha sorgit l’experiment o que cada grup ho expliqui amb les seves paraules.

Al quadern hi ha un full per cada hipòtesi on s’hi emplenen les següents dades: número d’hipòtesi, material necessari, explicació de l’experiment (què farem?) i l’explicació del resultat obtingut. Al quadern hi ha fulls per fer 4 hipòtesis, però se’n poden afegir més.

Elaboració de conclusions Recomanacions: Resumir els resultats obtinguts amb cada hipòtesi. Explicar si s’ha resolt el dubte inicial. Quins problemes ens hem trobat durant l’experimentació. Elaborar una frase final que doni per acabat l’experiment.

3. Activitats d’experimentació puntuals. Cada grup pot anar cercant experiències que estiguin relacionades amb algun dels temes treballats a Medi.

4. Biografies científics i científiques. Investigació sobre un científic/a i elaboració de la seva biografia. Elaboració d’un mural Exposició conjunta (setmana cultural).