La descarga está en progreso. Por favor, espere

La descarga está en progreso. Por favor, espere

PERQUÈ ELS RIUS HAN D’ARRIBAR AL MAR?

Presentaciones similares


Presentación del tema: "PERQUÈ ELS RIUS HAN D’ARRIBAR AL MAR?"— Transcripción de la presentación:

1 PERQUÈ ELS RIUS HAN D’ARRIBAR AL MAR?

2 Salinitat És la quantitat de sals que porta l’aigua.
Es mesura en grams de sal per litre d’aigua (gr/l). Podem fabricar aigua amb diferents salinitats? Plantegem el concepte de Salinitat i el fet de poder “fabricar” diferents tipus de d’aigua salada.

3 Tipus d’aigües segons la salinitat
A la natura es troben aigües amb diferents salinitats: Denominació grams de sals per litre (gr/l) Aigües dolces fins a 0,5 Aigües salobres 0,5 a 29 Aigües salades o salines 30 a 50 Aigües hipersalines més de 50 Exemple: el mar Mediterrani 36 Exemple: el mar Mort 350 dolça salobre On podem trobar els diferents nivells de salinitat a l’aigua: dolça (rius, llacs...), salobres (zones d’influència marina), salades (mar), hipersalines (salines)... salada hipersalina

4 Quan l’aigua del riu arriba a la desembocadura...
Plantejament de l’objectiu de la sortida. Formulació d’hipòtesis.

5 ... com es troba amb l’aigua del mar?
Variarà segons la distància al mar? Variarà segona la profunditat? Variarà segon el cabal del riu? Convidem a reflexionar sobre el fet. Per quins motius pot variar la salinitat de l’aigua de la desembocadura? ...Investiguem!

6 ¿Per quines raons l’aigua del riu ha d’arribar al mar?

7 1. Per a evitar que l’aigua salada entre riu amunt massa mesos a l’any.
2. Per a gaudir de l’arena de les platges. 3. Perquè els pescadors, el pagesos i les seues famílies es guanyen la vida.

8 Què farem a la sortida?

9 Farem un viatge en barca a la desembocadura
Observarem les vores del riu... Observació amb prismàtics de la vora del riu, atenent a diferents conceptes: vegetació, fauna, ma de l’home...

10 ... per poder fer el bingo del riu.
Activitat sobre el riu consistent en identificar els diferents elements observats...

11 ... marcant sobre la graella els elements identificats.

12 Amb l’ampolla de profunditat, recollirem mostres d’aigua del riu a diferents llocs i profunditats per esbrinar si l’aigua del riu és dolça o salada. Recollida de mostres d’aigua de diferents llocs i profunditats per al posterior anàlisi de salinitat.

13 Separar l’aigua de la sal i saber si és dolça o salada...
Anirem al Camp d’Aprenentatge i farem un taller d’experiències amb l’aigua del riu que hem agafat: Realització d’un taller amb les mostres agafades, utilitzant diferents mètodes, per tal d’esbrinar la salinitat de les aigües i identificar la falca salina del riu. Separar l’aigua de la sal i saber si és dolça o salada...

14 Què farem abans al centre?

15 Coneixerem els rius i deltes de Catalunya i els situarem sobre un mapa.
Activitat prèvia: Identificar sobre el mapa mut els diferents rius i deltes de Catalunya

16 Ens plantejarem quins preconceptes tenim sobre l’aigua del riu i què pensem que trobarem a les seves vores. Activitat prèvia: reflexionar a classe sobre els coneixements previs sobre el riu

17 Recordeu d’emportar-vos:
Roba d’abric per a la barca Motxilla por portar l’aigua i el menjar El quadern, una carpeta i estris d’escriure Opcionalment, si en teniu, podeu emportar-vos un prismàtic per observar les vores del riu. Que cal tenir en compte per a la sortida.

18 CdA del delta de l’Ebre, 2012


Descargar ppt "PERQUÈ ELS RIUS HAN D’ARRIBAR AL MAR?"

Presentaciones similares


Anuncios Google