EL NEN/A AMB TDAH “ORIENTACIONS PER A LES FAMÍLIES”

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Deixar de fumar, tota una aventura!. Fumar és una complexa conducta en la què intervenen aspectes bioquímics, psicològics i socials.
Advertisements

Cambios en el espacio: transformaciones geométricas
UNA TARDA QUALSEVOL D’UN DIA QUALSEVOL
EBM LA FONTANA Escola Bressol Municipal de gestió directa de l’Ajuntament de Barcelona Districte de Gràcia Escola de tres grups: 1 de 18 infants de 2-3.
Inspirant llàstima o fent-nos responsables
Salut mental i prevenció
Podeu posar una foto del vostre centre
PROJECTE A.V.A.C. Aprendre a Viure / Aprendre a Conviure
“ESCOLTA’M” La vinculació del tutor/a com a factor protector i alhora creador de resiliència en els infants de risc d’exclusió social.
PROJECTE DE PASTORAL I EDUCACIÓ EN VALORS
1 u n i t a t L’educador infantil.
PER QUÈ LA FILOSOFIA VA AL CINEMA?
SEMINARI: L’ORIENTACIÓ I LA PREVENCIÓ DE L’ABANDONAMENT ESCOLAR ALS CENTRES D’ADULTS. CURS Grup 1 La informació dels centres d’adults.
REUNIÓ INFORMATIVA.
INTRODUCCIÓ Educar en valors. Eix transversal En tots els àmbits Epp
L’ÚS DE LES LLIBRETES A LES SESSIONS DE FILOSOFIA 3/18
El mercat ELS NENS I NENES DE P-4.
AMPA 2.0 ? AMPA escola IPSE de Barcelona
PETITS REPORTERS Títol.
Coneixem el que estudien i ens hi impliquem
Recordem què vol dir ser adolescent
Ens visita el dentista a P3, P4 i P5!!!
LA VIDA DE JOAN MIRÓ.
GRUP DE MEDI AMBIENT IES Guillem Sagrera 1997/2008.
Escola de Karate do Salvador Àlvarez
TREBALLS D’ATENCIÓ AL PÚBLIC
QUE FER QUAN ARRIBA UN SUSPENS A CASA?
PREGUEM: Pare, Perdó per les coses que he fet malament,
(Robert S. Baron & Norbert L.Kerr )
EL BOSC DE COLLSEROLA A LA PRIMAVERA
TÈCNIQUES D’ESTUDI.
ESCOLA MUNICIPAL D’EDUCACIÓ ESPECIAL FÀTIMA
Tothom pot aconseguir el que es proposa !!!
ELS DRETS SOCIALS Rics i pobres
Tutorials Campus Virtual Càrrega automàtica d’alumnes
Un test per pensar... Materials de
III Jornada de transport sanitari
AMOR.
WEBQUEST WEB...QUÈ ? Alumnes de l’Escola ESTEL VALLSECA.
Col·legi Sant Josep Obrer L’Hospitalet de Llobregat
ELS LÍMITS EN ELS INFANTS, NECESSARIS?
Concurs Bíblic Víctor Bernal Martínez Col·legi Sant Josep Obrer
DIADA DE LA PAU A SJO.
L’avaluació com a motor de l’aprenentatge TALLER D’AVALUACIÓ A L’EDUCACIÓ PRIMÀRIA Primera sessió Març 2018.
“El perfil de mestre i professor”
"SENYOR, ENSENYA’M A SER FELIÇ I A DONAR PAU!"
COM AJUDAR ELS NOSTRES FILLS EN LA TASCA EDUCATIVA
Coneixements i idees previs
Les taules de multiplicar
El nen amb pèrdua auditiva a l´escola
PROGRAMA AL COSTAT DE QUI CUIDA
Millorar el rendiment escolar dels nostres fills i filles
Continuació: el temps II
LA DIMENSIÓ RELACIONAL A L’ACP
La literatura i les matemàtiques van de la mà.
“Senyor, ensenya’m a ser feliç i a donar pau”
ESTALVIANT VIDA? AMB SO.
CONCURS BÍBLIC NOM: CÉSAR COGNOMS: GARCÍA MEDINA GRUP B DATA NAIXAMENT: 02/07/2003 COL·LEGI: SANT JOSEP OBRER CARRER: COVADONGA S/N
Assessorament de la Formació en Competències
La vulneració dels drets socials
DEFINICIONS DEL TREBALL EN EQUIP
Pureza de Maria Escola de pares - infantil
6a SETMANA de QUARESMA US PRESENTEM LA JOANA QUE ENS ACOMPANYARÀ EN AQUESTA SISENA SETMANA DE QUARESMA. LA JOANA DE VEGADES ES MOSTRA MOLT RESPONSABLE.
COM FER UNA EXPOSICIÓ ORAL
Setmana de la Solidaritat 2010 – 2011 Escola Pública “Josep Carner” (Badalona) L’ EDUCACIÓ, UN FUTUR EN IGUALTAT: el que han de fer nens i nens de tot.
Vincent Van Gogh.
CONTE LA FADA EMPATIA VISITA UNA ESCOLA.
El nen amb pèrdua auditiva a l´escola: Educació Infantil
Aprendre junts alumnes diferents: Una escola per a tothom
Aprendre a Viure / Aprendre a Conviure
Transcripción de la presentación:

EL NEN/A AMB TDAH “ORIENTACIONS PER A LES FAMÍLIES”

És important que la família sigui conscient de: - Que existeix un problema mèdic i que la millora no depèn de la voluntat del nen. - Que el contacte estret amb els mestres i els diversos professionals que treballen amb el nen és fonamental (psiquiatre/neuròleg/psicòleg). - Ser constants en el seguiment del tractament i de les visites mèdiques.

Pautes educatives amb el fill/a amb TDAH

- Dotar-se d’un ambient familiar organitzat i estructurat - Dotar-se d’un ambient familiar organitzat i estructurat. - Posar límits educatius clars i que siguin adequats a la capacitat del que pot fer el nen. - Afavorir l’autonomia personal del nen. - Ensenyar-li comportaments reflexius (pensar abans de fer!). - Reforçar la seva autoestima ressaltant aspectes positius del seu comportament, ajudant-lo a autoavaluar la seva conducta correctament, ajudant-lo a acceptar les seves limitacions. - Afavorir el contacte controlat amb altres nens, ajudant-lo a augmentar la quantitat i varietat d’estratègies per a resoldre situacions socials.

- Ajudar-lo a controlar les emocions en les trobades amb amics per no espatllar-les amb el seu comportament disruptiu. -Procurar que algun expert l’ajudi en els deures, si es veu necessari. És important evitar que ho facin els pares si es preveu que pot ser conflictiu i delegar aquesta tasca en un professional. - Evitar prestar atenció només a conductes negatives i fixar-nos més en conductes positives. Millorarà la relació familiar i evitarem un excés de càstigs. - Evitar conflictes programant activitats adequades a les possibilitats de control del nen. Per exemple amb un nen petit amb TDAH (fins 12 anys) no és apropiat planificar un dinar de dues hores en un restaurant o una tarda (4 h.) en un centre comercial.

- És important dedicar una estona al dia a parlar de com ha anat l’escola i com està. Donar-li un temps per poder expressar el seu estat emocional, és molt important que pugui sentir que l’escoltem i que ens preocupem per ell. - Revisar l’agenda escolar cada dia ja que és un dels mitjans de comunicació entre l’escola i les famílies. D’aquesta manera podrem assegurar que el nen tingui els deures ben anotats i, si des de l’escola el mestre/a ens comunica alguna cosa. - Tenir en compte que els càstigs constants o la desqualificació en públic no l’ajudaran.

L’entorn del lloc de treball (per fer els deures)

Evitar estímuls que el puguin distreure (finestra, joguines, soroll…). El lloc on fer els deures ha de ser un lloc tranquil i sempre el mateix (l’habitació del nen). El menjador és un espai de fluència de gent i el nen amb TDAH es distraurà amb molta facilitat. - El nen/a ha de disposar d’una bona il·luminació ja que per poder treballar correctament, aquesta és imprescindible. L’espai de treball ha de ser ordenat i organitzat. És molt important treballar l’organització de la seva taula de treball, els deures, l’agenda… Els pares juguen un paper important en aquest aspecte i és molt important que motivin al seu fill per aconseguir una bona organització. Dia a dia és recomanable assegurar que el nen s’organitzi i felicitar-lo i animar-lo per intentar-ho, encara que no ho hagi aconseguit del tot. És important reconèixer el seu esforç, encara que sigui poc observable, el nen necessita el seu ritme i hem de confiar amb ell.

L’Organització del treball diari

- És important establir una rutina de treball encara que no hi hagin deures proposats per l’escola. Cada dia s’ha de dedicar una estona a fer lectura, a repassar el que s’ha treballat en alguna àrea, a preparar els continguts del proper dia d’aquella àrea que li costa més (mirar el vocabulari que no entén, fer un esquema d’allò més important, …). La rutina en el treball és fonamental per al seu progrés, ja que quan està instaurada es converteix en un hàbit i no en una obligació. - És important que l’alumne tingui un horari de l’escola visible en el seu lloc de treball, d’aquesta manera afavorim la seva organització del dia a dia . - També és interessant que es faci un horari d’estudi/treball, on es vagi anotant tot el que ha de fer dia a dia i on pugui anar anotant el seu compliment. - Quan estigui treballant, és recomanable supervisar el que està fent i ajudar-lo a realitzar les tasques poc a poc, si cal, es poden fragmentar les tasques llargues. - Ajudar-lo a preparar el material necessari per al dia següent.