La descarga está en progreso. Por favor, espere

La descarga está en progreso. Por favor, espere

III Jornada de transport sanitari

Presentaciones similares


Presentación del tema: "III Jornada de transport sanitari"— Transcripción de la presentación:

1 III Jornada de transport sanitari
"La integració del TS amb la resta del sistema de salut: Clau per millorar el procés assistencial" Data: 21 de juny de 2017 Lloc: Hospital Vall d’Hebron

2 Gestió dels serveis de retorn des de l’àmbit Ambulatori
Recerca de la millora Gestió dels serveis de retorn des de l’àmbit Ambulatori Presentació Aquesta experiència te com a finalitat millorar els temps de recollida dels retorns de les consultes externes, tant a consultoris hospitalaris com ambulatoris Ens centrarem en el retorn de les C.E. ambulatòries ja que amb la primària de l’AIS Litoral Esquerra hi ha accions de millora afegides que entenem que donen molt més valor al conjunt de l’experiència.

3 Antecedents Els retorns de les C.E. es programen al mateix moment que les anades, però a diferencia d’aquestes, no tenen una hora definida, fet que fa que encara que hagin estat demanats amb més de 24 hores realment acabant sent tractats com serveis No Programats.

4 Antecedents En el moment en que hi ha l'avís per fer el retorn, ens consta com un servei No Programat per tant la seva prestació està condicionada a la disponibilitat de recursos en aquell moment i/o a l’acumulació de retorns en una mateixa franja horària circumstàncies que poden fer inassolible la seva realització sense demora

5 Per tant hem de buscar solucions
Antecedents L’espera desespera. Per tant hem de buscar solucions

6 Accions L’objectiu de les accions va encaminades a aconseguir convertir que aquests retorns No Programats acabin sent convertits en quasi Programats. I així millorant la prestació del trasllat i la optimització dels recursos

7 Com ho fem? Ens posem en contacte amb l’usuari o familiar en les 24 – 48 hores abans de la realització del trasllat.

8 Com ho fem? Ens posem en contacte amb l’usuari o familiar en les 24 – 48 hores abans de la realització del trasllat. En aquesta trucada confirmem les següents dades:

9 Com ho fem? Mobilitat, per a poder assignar el recurs més adient.
Adreça, per evitar confusions en els casos en que el pacient esta temporalment en un altre domicili. Data i hora de la consulta, per a verificar que les dades de la petició s’ajusten a la informació del usuari.

10 Com ho fem? Temps previst de la consulta Aquest es un punt important ja que si definim una hora per a la recollida podrem arribar a planificar el retorn del trasllat. Si no es el cas intentem programar el retorn per a les 2 hores després d’haver deixat el pacient al centre.

11 Com ho fem? Amb el compromís per part del usuari de que si veu que no haurà finalitzat a les 2 hores ens avisi per a no enviar el recurs de forma innecessària. Tancant així un acord.

12 Resultat Amb aquestes accions hem aconseguir que els retorns de C.E. dels ambulatoris de l’AIS Litoral Esquerra es facin de mitjana a les 2 h. i 11 minuts de la seva entrada al centre amb una baixada molt important de les reclamacions d’aquests tipus de servei.

13 Altres accions acordades amb els centres de l’AIS Litoral Esquerra
1 - Pacients traslladats sense acompanyant Existeixen casos en que el pacient ve d’una residencia i per les raons que sigui no tenen un acompanyant ni en el trajecte, ni esperant-li en el CAP en que es fa la visita, lo qual implicaria que el pacient es quedaria al centre sense cap persona que es fes càrrec d’ella.

14 Altres accions acordades amb els centres de l’AIS Litoral Esquerra
Per aquest casos hem acordat que quant arribem al centre, i no hi ha acompanyant el pacient es visitat de seguida i la ambulància s’espera al seu retorn encara que això representi reordenar l’agenda de visites.

15 Altres accions acordades amb els centres de l’AIS Litoral Esquerra
2 -Pacients que per motiu de mobilitat no arriben a l’hora de la visita. En aquests casos en que per problemes de mobilitat arribem tard al consultori i el metge que l’ha de visitar ha hagut de marxar amb el que es perdria la visita concertada.

16 Altres accions acordades amb els centres de l’AIS Litoral Esquerra
S’ha arribat al compromís de donar-li un tracte preferencial a la reprogramació per a evitar que aquesta reprogramació es faci molt més tard de la data inicialment programada.

17 Moltes gracies per la seva atenció


Descargar ppt "III Jornada de transport sanitari"

Presentaciones similares


Anuncios Google