LES ALTES CAPACITATS DETECCIÓ l ACTUACIÓ EN L’AMBIT EDUCATIU

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
La Robótica Educativa en el Aprendizaje
Advertisements

La educación del alumno con altas capacidades
JOC I APRENENTATGE El joc és la disfressa de l'aprenentatge perquè motiva, emociona, fomenta la curiositat, fa que les experiències siguin significatives,
6è. PRIMÀRIA Escola Gerbert d’Orlhac
Conxita Mayós Servei d’Ordenació Curricular
ELS EQUIPS D´ASSESSORAMENT PSICOPEDAGÒGIC
Cap a l’escola dels grans de la mà del CDIAP i l’EAP
Ponència Una educació per a un nou país.
Toca fusta FENT DECORATS
PROJECTE A.V.A.C. Aprendre a Viure / Aprendre a Conviure
“ESCOLTA’M” La vinculació del tutor/a com a factor protector i alhora creador de resiliència en els infants de risc d’exclusió social.
1 u n i t a t L’educador infantil.
DECRET PEL QUAL S’ESTABLEIX L’ORDENACIÓ DELS ENSENYAMENTS DE L’EDUCACIÓ PRIMÀRIA 2007.
El model didàctic en el desplegament del currículum a partir de les COMPETÈNCIES BÀSIQUES Mòdul 4: Gestió del Currículum per competències.
Projecte de Diversificació Curricular
APRENENTATGE MULTINIVELL
Caterina Cesari Antunez Institut Mediterrània
PROPOSTA PEDGÒGICA M02 - UF3 - NF1.
PETITS REPORTERS Títol.
APRENENT JUNTS.
Eines per avaluar centres educatius
Esquema de treball Josep Minguell M. Mercè Fernández
LES UNITATS DE SUPORT A L’EDUCACIÓ ESPECIAL (USEE)
1 organització, 3 estudis, 1600 aprenentatges
TRETS DIFERENCIADORS 3r ESO
EL PLA INDIVIDUALITZAT
MIREMMATEMÀTIQUES Lleida 24 d’octubre de 2009.
ESCOLA MUNICIPAL D’EDUCACIÓ ESPECIAL FÀTIMA
Parlar per escriure a partir de Hablar para escribir. Oriol Guasch. (2002) Aula de Innovación educativa, núm. 111.
COMUNICACIÓ I INTERACCIÓ EDUCATIVA II (CIE II)
PERFILS JO BÉ NI IDEA NO Luz Pérez
Presentació de la Guia per a la identificació i
Grups interactius a L’Esquitx
Luz Pérez PRÁCTICA OBJETIVOS CONTENIDOS ACTIVIDADES
ESTRATÈGIES D’ÈXIT EDUCATIU GRUPS INTERACTIUS CEIP DR. ALEMANY.
Seminari d’Educació Especial
PROJECTE D’IMPLANTACIÓ SISTEMA DE GESTIÓ PER COMPETÈNCIES (SGC)
Trobada monogràfica sobre Treball de Recerca
SALUT MENTAL.
L’avaluació com a motor de l’aprenentatge TALLER D’AVALUACIÓ A L’EDUCACIÓ PRIMÀRIA Primera sessió Març 2018.
L’APRENENTATGE COOPERATIU. Una eina pel tractament a la diversitat
“El perfil de mestre i professor”
Atención de alumnos con aptitudes sobresalientes en el aula
PROJECTE LINGÜÍSTIC És l’instrument que possibilita que els centres educatius organitzin i gestionin determinats aspectes en referència a l’estat i a l’ús.
Presentació de la matèria de Química Curs 1r de Batxillerat
COMPETÈNCIES BÀSIQUES I CURRÍCULUM
Coneixements i idees previs
PLA D’ATENCIÓ A LA DIVERSITAT
Equip d’Assessorament i Orientació Psicopedagògica EAP DE SANT ANDREU
Suports en l’elaboració del Projecte Educatiu de Centre
PLA DE FORMACIÓ DE ZONA DE NOU BARRIS
PLA DE FORMACIÓ DE ZONA DE GRÀCIA
Les Franqueses, setembre 2007
En desplegar un currículum competencial haurem de prendre decisions que afectaran al model didàctic de cada docent.
Metodologia per treballar per competències:Consideracions generals
La resolució de conflictes a través de l'assemblea de classe
La Ficha Psicopedagógica
ALUMNAT ALTES CAPACITATS Pla Individualitzat
BONES PRÀCTIQUES MODELS D’ÚS DIDÀCTIC DE LES TICS
Convivència i Mediació Escolar
Metodologia per treballar per competències:Consideracions generals (1)
OBJETIVOS DE LA EVALUACIÓN DE LOS ESTUDIANTES ESTUDIANTE: ANDREA VACA PRADO LICENCIADA: SILVIA LOPEZ.
Biblioteca escolar “puntedu”, espai de coneixement i aprenentatge
Aprendre junts alumnes diferents: Una escola per a tothom
Recordar. Entender Aplicar Analizar Evaluar Crear.
ASSESSORAMENT TIC CURS Departament d’Educació
ESTADA A L’EMPRESA AL BATXILLERAT
Aprendre a Viure / Aprendre a Conviure
Servei Educatiu Baix Llobregat 5 EAP B 07 Cornellà-St.J.Despí
Trobada monogràfica sobre Treball de Recerca
Transcripción de la presentación:

LES ALTES CAPACITATS DETECCIÓ l ACTUACIÓ EN L’AMBIT EDUCATIU

Intervención educativa INTERVENCIÓ EDUCATIVA SISTEMAS MODELOS SISTEMES MODELS

ATENCIÓN EDUCATIVA Pla Individualizat ATENCIÓ EDUCATIVA Pla Individualitzat

Planteamiento del Plan PLAN INDIVIDUALIZADO ENRIQUECIMIENTO PLA INDIVIDUALITZAT ENRIQUIMENT Transmisión al alumno/familia Seguimiento Evaluación Planteamiento del Plan Desarrollo inicial Cronograma/plan Propuestas desde el diagnóstico Entrevistas Estudio de recursos Propostes des del diagnòstic Entrevistes Estudis de recursos Plantejament del Pla Desenvolupament inicial Cronograma / pla Transmissió a l’alumne / família Seguiment Avaluació

INTERVENCIÓN FAMILIAR ATENCIÓN EDUCATIVA Pla Individualizat AGRUPAMIENTO ESCOLAR EXTRAESCOLAR   ACELERACIÓN ENRIQUECIMIENTO INTERVENCIÓN FAMILIAR ATENCIÓ EDUCATIVA Pla Individualitzat ACCELERACIÓ AGRUPAMENT ESCOLAR EXTRAESCOLAR ENRIQUIMENT INTERVENCIÓ FAMILIAR

ENRIQUIMENT: DILEMES “...la qüestió és si podem ensenyar contingut i desenvolupar, alhora, habilitats intel·lectuals de manera que ensenyar per al pensament es converteixi a ensenyar pensament i creativitat...”   Sternberg (1997) (Educating intelligence: infusing the triarchic Theory into school instruction)

PROGRAMES D’ENRIQUIMENT Referit al context escolar PROGRAMAS DE ENRIQUECIMIENTO PROGRAMES D’ENRIQUIMENT Són recomanables per… Referit al context escolar Referit als alumnes Referit a la família Produeix un enriquiment general de l'aula. Dóna als professors l'oportunitat de perfeccionar-se professionalment. És adequat per a totes les formes de superdotació o talent. Ofereix oportunitats de desenvolupament intel·lectual i social en el context habitual de l'alumne. Evita problemes de socialització. Afavoreix les relacions familiars i evita conflictes fraterns.

PROGRAMES D’ENRIQUIMENT Referit al context escolar PROGRAMAS DE ENRIQUECIMIENTO PROGRAMES D’ENRIQUIMENT Poden presentar dificultats per… Referit al context escolar Referit als alumnes Referit a la família Requereix una organització escolar idònia. Especialització del professorat. Recursos econòmics i tecnològics. Implica un treball curricular molt més extens que l'habitual. Pot fer a l'alumne sentir-se “diferent” realitzant treballs únics dins del seu grup. És necessària la col·laboració de la família en diferents aspectes. És necessària una major dedicació temporal dels pares al fill/a.

PROGRAMES D’ENRIQUIMENT PROGRAMAS DE ENRIQUECIMIENTO PROGRAMES D’ENRIQUIMENT PRINCIPIS BÀSICS ¿QUÉ ENSEÑAR? ¿CÓMO Y CUANDO ENSEÑAR? ¿QUÉ Y COMO EVALUAR? QUÈ ENSENYAR? COM I QUAN ENSENYAR? QUÈ I COM AVALUAR?

PROGRAMES D’ENRIQUIMENT PROGRAMAS DE ENRIQUECIMIENTO PROGRAMES D’ENRIQUIMENT CONTEXTOS INCLUSIVOS CONTEXTOS INCLUSIUS Actividades de ampliación y profundización Modelos de enriquecimiento Específico Aleatorio Enriquecimiento cognitivo Ampliación Adaptación Activitats d’ ampliació i aprofundiment Ampliació Adaptació Models d’enriquiment Específic Aleatori Model Triàdic SEM Taxonomia Bloom Mètode de projectes Modelo Triádico SEM Taxonomia Bloom Método de proyectos Enriquiment cognitiu

SCHOOLWIDE ENRICHMENT MODEL

Enriquiment des de la Taxonomia de Bloom Domini Dominios Cognitivo Dominio Afectivo Psicomotor Domini Domini Cognitiu Afectiu Psicomotor Categories Recordar Categorías Recordar Comprender Aplicar Analizar Evaluar Crear Concepto Palabras Clave (verbos) Preguntas Actividades a realizar o evaluar Recordar Comprendre Aplicar Analitzar Avaluar Crear Conceptes Paraules clau (verbs) Preguntes Activitats a realitzar o avaluar Luz Pérez. 2013

Objectius del currículum + estratègies + valors i normes Elecció del tema Objectius del currículum + estratègies + valors i normes Planificació del treball ETAPES Objectius Complementaris Planificació del treball cooperatiu Estratègies i normes Diversificació de tasques AMPLIACIÓ MONITORIES Reflexió sobre l’aprenentatge Autoavaluació-Avaluació Expressió-Difusió

PROGRAMES D’ENRIQUIMENT PROGRAMAS DE ENRIQUECIMIENTO PROGRAMES D’ENRIQUIMENT CONTEXTOS INCLUSIVOS CONTEXTOS INCLUSIUS Actividades de ampliación y profundización Modelos de enriquecimiento Específico Aleatorio Enriquecimiento cognitivo Ampliación Adaptación Activitats d’ ampliació i aprofundiment Ampliació Adaptació Models d’enriquiment Específic Aleatori Model Triàdic SEM Taxonomia Bloom Mètode de projectes Modelo Triádico SEM Taxonomia Bloom Método de proyectos CAIT PIM Enriquiment cognitiu CAIT PIM

Aprendre a pensar – pensar per a aprendre PROCESSAMENT DE LA INFORMACIÓ Motivación Atención Actitud Adquisición Retención Comprensión Elaboración Transferencia Generalización Creatividad DISPOSICIONAL ANALÍTIC APLICAT DIRECTIU Adquisició Retenció Comprensió Elaboració Autocontrol Autoconeixement Metacognició P. Crític Motivació Atenció Actitud Transferència Generalització Creativitat Aprendre a pensar – pensar per a aprendre

Escala de sensibilització Motivació Actitud Control emocional Escala d’elaboració Elaboració Organització Selecció Escala de personalització Transferència Pensament creatiu i crític Recuperació Escala de metacognició Planificació / Avaluació Regulació

ENRIQUECIMIENTO COGNITIVO CAIT PIM ENRIQUIMENT COGNITIU