UNITAT DIDÀCTICA. UNITAT DIDÀCTICA Quadre: Unitat didàctica número... Títol Centre Trimestre 1r, 2n, 3r Curs acadèmic Grup Matèria Sessions.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Organització, funcionament i gestió dels centres docents públics Les competències bàsiques Jornada de participació Tarragona, Materials a càrrec.
Advertisements

RECURSOS EDUCATIUS SÓN ELS MITJANS QUE UTILITZEM A L’ESCOLA PER A TREBALLAR L’AULA. ESPAI: On? TEMPS:Quan? MATERIALS: Amb què ? RECURSOS HUMANS: Qui ?
AUTOGESTIÓ I INNOVACIÓ EN L’AULA OBERTA
PROGRAMA DE FORMACIÓ EN CIÈNCIES A L’ESO
El disseny curricular d’educació primària
Conxita Mayós Servei d’Ordenació Curricular
ESTRUCTURA I COMPONENTS DE LES UNITATS DIDÀCTIQUES “UUDD”
LA NOVA FORMACIÓ PROFESSIONAL
“Programar per gestionar la progressió dels aprenentatges”
PROJECTE A.V.A.C. Aprendre a Viure / Aprendre a Conviure
Què és un pla Individualitzat ?
Una experiència a sisè de Primària
El model didàctic en el desplegament del currículum a partir de les COMPETÈNCIES BÀSIQUES Mòdul 4: Gestió del Currículum per competències.
AVALUAR-QUALIFICAR PER COMPETÈNCIES
LA NOVA FORMACIÓ PROFESSIONAL
APRENENTATGE MULTINIVELL
El disseny curricular a partir de les COMPETÈNCIES
Tema 3. Aplicacions de les TIC a l’educació.
Antecedents (el context) Centre IATIC
PETITS REPORTERS Títol.
GAUDÍ I LES SEVES MERAVELLES!
Eines per avaluar centres educatius
Desplegament del currículum competencial i model didàctic
Presentació dels resultats de la primera fase del projecte PLANS DOCENTS i MATERIALS BÀSICS Barcelona, 22 setembre de 2016.
TRETS DIFERENCIADORS 3r ESO
ESCOLA MUNICIPAL D’EDUCACIÓ ESPECIAL FÀTIMA
CEIP Mercè Rodoreda - Martorell Educació Primària
SEEZ Formació en xarxa per a docents d’educació especial a la zona
CIÈNCIES NATURALS CURS
Com introduir les Guies Docents
Eines d’internet per al professorat d’EOI.
1r trimestre: “Respecte a la diversitat”
WEBQUEST WEB...QUÈ ? Alumnes de l’Escola ESTEL VALLSECA.
Grups interactius a L’Esquitx
Seminari d’Educació Especial
d'ensenyança-aprenentatge
Treball DE SÍNTESI 1r ESO
Projecte d’educació en comunicació audiovisual.
- Treballem un projecte a l’aula d’acollida -
Presentació de 1r d’ESO Curs
QUÈ, COM I QUAN ENSENYAR I AVALUAR
L’avaluació com a motor de l’aprenentatge TALLER D’AVALUACIÓ A L’EDUCACIÓ PRIMÀRIA Primera sessió Març 2018.
Prof. José Miguel Santacreu Soler Dep. d’Humanitats Contemporànies
PROJECTE LINGÜÍSTIC És l’instrument que possibilita que els centres educatius organitzin i gestionin determinats aspectes en referència a l’estat i a l’ús.
Presentació de la matèria de Química Curs 1r de Batxillerat
COMPETÈNCIES BÀSIQUES I CURRÍCULUM
Coneixements i idees previs
Llorenç Seguí capllonch 11 de juny de 2018
“M’ORGANITZO LES COLÒNIES” (al CdA del Delta de l’Ebre)
PLA D’ATENCIÓ A LA DIVERSITAT
BIBLIOTECA ESCOLAR PuntEdu Curs 2007/08
CULTURA NÀUTICA I APRENDRE A NAVEGAR
Passes a seguir per iniciar un nou curs acadèmic en el GestIB
La literatura i les matemàtiques van de la mà.
El currículum a l’educació primària
ELS AMBIENTS A EDUCACIÓ INFANTIL
Les 10 PISTES per desenvolupar les activitats TIC...
En desplegar un currículum competencial haurem de prendre decisions que afectaran al model didàctic de cada docent.
Metodologia per treballar per competències:Consideracions generals
ALUMNAT ALTES CAPACITATS Pla Individualitzat
BONES PRÀCTIQUES MODELS D’ÚS DIDÀCTIC DE LES TICS
CEIP CA N’ALZAMORA Escola pública Centre de nova creació
Metodologia per treballar per competències:Consideracions generals (1)
Biblioteca escolar “puntedu”, espai de coneixement i aprenentatge
La intervenció dels especialistes d’Educació Especial al centre
Miquel Navarro i Oriach.
Aprendre junts alumnes diferents: Una escola per a tothom
Què són les TIC ? ( Tecnologies de la informació i Comunicació)
El desplegament de les COMPETÈNCIES BÀSIQUES en el currículum
Transcripción de la presentación:

UNITAT DIDÀCTICA

Quadre: Unitat didàctica número... Títol Centre Trimestre 1r, 2n, 3r Curs acadèmic Grup Matèria Sessions

Introducció Descripció de l’UD Justificació: amb una base teòrica i normativa si cal.

Context del grup (optatiu) Descripció tipologia alumnat Es tractaria de dir en 3 línies el resum del que heu posat a la banda general de la programació.

Competències bàsiques Competències transversals: Les competències comunicatives: 1. Competència comunicativa lingüística i audiovisual 2. Competències artística i cultural Les competències metodològiques: 3. Tractament de la informació i competència digital 4. Competència matemàtica 5. Competència d'aprendre a aprendre Les competències personals: 6. Competència d'autonomia i iniciativa personal Competències específiques centrades en conviure i habitar el món: 7. Competència en el coneixement i la interacció amb el món físic 8. Competència social i ciutadana

Aspecte competèncial Les competències bàsiques són molt àmplies , triar i començar a treballar algun/s aspectes –especificar a cada UD quins aspectes treballem i de quina competència són. Ex. competència comunicativa : comunicació oral –presentacions, exposicions...-

A tenir en consideració Es pot triar i començar a treballar només una competència i anar incorporant la resta progressivament segons els ritmes i les necessitats dels alumnes. Si en un centre es decideix començar a treballar 1 o 2... Competències, marcar el que es treballarà, avaluarà i desenvoluparà només aquell curs.

Objectius d’aprenentatge Expressar en termes de capacitats. Han de ser observables i avaluables. Redactar en infinitiu: saber, distingir.../ enunciats curts. Han d’estar vinculats amb les CB i amb els continguts: Ex.Si es tria la competència comunicativa, cal que hi hagi algun/s objectius impliqui que l’alumne s’expressi oralment.../redactar des de el punt de vista de l’alumne – En acabar la UD l’alumne hauria d’haver après a...

Continguts Conceptual – Sabers- Procedimental- Saber fer- Actitudinals -Saber ser o estar- Són la base a partir dels quals ensenyar allò prioritari i imprescindible, però no són una finalitat en si mateixos sinó una eina més. Cal contemplar a l’hora de seqüenciar continguts: -els interessos de l’alumnat -els problemes socials rellevants/temes propers màxim realistes possibles -la lògica de la ciència

Aportació C.B. de la matèria a altres A quines

Metodologia Concreta com treballareu l’UD -Tradicional/globalitzada/constructivista La millor opció és buscar l’equilibri i la flexibilització , barrejar diferents tipus de mètodes depenen de les necessitats. Agrupaments Recursos: humans i materials Ús de les Tac

Les Estratègies metodològiques i didàctiques (informació per vosaltres no és un apartat aquesta DIAPOSITIVA I LA SEGÜENT) Són el conjunt d’activitats i recursos que fa servir el professorat en la seva pràctica docent i s’han d’adaptar a cada circumstància educativa. La seva aplicació depèn de molts factors: el nivell de maduresa de l’alumnat. Les característiques de la matèria a impartir. Els mitjans materials dels què es disposa. Les habilitats o aptituds del professorat.

Principals estratègies metodològiques/didàctiques Observació directa/indirecta Resolució de problemes /lliure exploració/aprenentatge per descobriment Assignació de tasques Comandament guiat Classe/lliçó magistral-comandament directe Aprenentatge per imitació/segons model Treball-aprenentatge/cooperatiu/interactiu/per projectes Diversificació d’espais d’E/A: aula ordinària/visites/sortides Gestió de l’aula:diversificació en l’organització de l’alumnat-treball individual/en parella/en equip/en petit-mitjà-gran grup-,atenció de la diversitat d’aptituds i actituds dels alumnes Recursos docents:Organitzadors de la informació- KPSI, mapes conceptuals, xarxes sistemiques, V de Gowin...-, recursos lingüístics bones preguntes,l’explicació, la descripció...-. Ensenyament amb recursos audiovisuals/TAC:consulta/documentació bibliogràfica,- transmissió multimèdia,webquests,hot potatoes,caceres de tresors,moodle...

Criteris d’avaluació /procediment/instruments Quins Estan molt vinculats als objectius d’aprenentatge Com / en quins moments / què

Atenció General a la diversitat i a les N. E. E Atenció General a la diversitat i a les N.E.E. en concret Pràctiques que afavoreixen l’atenció a la diversitat a l’aula: Programació diversificada Activitats adaptades per a diferent grau de dificultat/ multinivell Treball en grups cooperatius Acompanyament entre iguals / treball en dos professors a l’aula Atenció individualitzada dins l’aula a partir de plans de treball individual,contractes didàctics... Ús d’estratègies d’autoregulació dels aprenentatges com portafoli, pautes d’autoavaluació...

Activitats d’ensenyament-aprenentatge i d’avaluació Pensar primer les activitats, després la metodologia. Organitzar-les seguint algun dels models donats. Enumerar les activitats, però a tall d’exemple dir com seria una sessió concreta (no cal totes). Recordeu segons model constructivista les condicions necessàries per l’aprenentatge implica: motivació, organització/ del treball dels alumnes/ agrupament/ temps/ espai, aplicació tècniques concretes -puzzle Aroson, phillip 66, debat...-, l'actitud del professor, els recursos i el material.

Bibliografia: Concreta per l’unitat didàctica Llibres, editorials, webs...

Com tot estarà molt bé, no passarà com següent diapositiva. Molta Sort a tothom !!!!! Com tot estarà molt bé, no passarà com següent diapositiva.