UNITAT DIDÀCTICA
Quadre: Unitat didàctica número... Títol Centre Trimestre 1r, 2n, 3r Curs acadèmic Grup Matèria Sessions
Introducció Descripció de l’UD Justificació: amb una base teòrica i normativa si cal.
Context del grup (optatiu) Descripció tipologia alumnat Es tractaria de dir en 3 línies el resum del que heu posat a la banda general de la programació.
Competències bàsiques Competències transversals: Les competències comunicatives: 1. Competència comunicativa lingüística i audiovisual 2. Competències artística i cultural Les competències metodològiques: 3. Tractament de la informació i competència digital 4. Competència matemàtica 5. Competència d'aprendre a aprendre Les competències personals: 6. Competència d'autonomia i iniciativa personal Competències específiques centrades en conviure i habitar el món: 7. Competència en el coneixement i la interacció amb el món físic 8. Competència social i ciutadana
Aspecte competèncial Les competències bàsiques són molt àmplies , triar i començar a treballar algun/s aspectes –especificar a cada UD quins aspectes treballem i de quina competència són. Ex. competència comunicativa : comunicació oral –presentacions, exposicions...-
A tenir en consideració Es pot triar i començar a treballar només una competència i anar incorporant la resta progressivament segons els ritmes i les necessitats dels alumnes. Si en un centre es decideix començar a treballar 1 o 2... Competències, marcar el que es treballarà, avaluarà i desenvoluparà només aquell curs.
Objectius d’aprenentatge Expressar en termes de capacitats. Han de ser observables i avaluables. Redactar en infinitiu: saber, distingir.../ enunciats curts. Han d’estar vinculats amb les CB i amb els continguts: Ex.Si es tria la competència comunicativa, cal que hi hagi algun/s objectius impliqui que l’alumne s’expressi oralment.../redactar des de el punt de vista de l’alumne – En acabar la UD l’alumne hauria d’haver après a...
Continguts Conceptual – Sabers- Procedimental- Saber fer- Actitudinals -Saber ser o estar- Són la base a partir dels quals ensenyar allò prioritari i imprescindible, però no són una finalitat en si mateixos sinó una eina més. Cal contemplar a l’hora de seqüenciar continguts: -els interessos de l’alumnat -els problemes socials rellevants/temes propers màxim realistes possibles -la lògica de la ciència
Aportació C.B. de la matèria a altres A quines
Metodologia Concreta com treballareu l’UD -Tradicional/globalitzada/constructivista La millor opció és buscar l’equilibri i la flexibilització , barrejar diferents tipus de mètodes depenen de les necessitats. Agrupaments Recursos: humans i materials Ús de les Tac
Les Estratègies metodològiques i didàctiques (informació per vosaltres no és un apartat aquesta DIAPOSITIVA I LA SEGÜENT) Són el conjunt d’activitats i recursos que fa servir el professorat en la seva pràctica docent i s’han d’adaptar a cada circumstància educativa. La seva aplicació depèn de molts factors: el nivell de maduresa de l’alumnat. Les característiques de la matèria a impartir. Els mitjans materials dels què es disposa. Les habilitats o aptituds del professorat.
Principals estratègies metodològiques/didàctiques Observació directa/indirecta Resolució de problemes /lliure exploració/aprenentatge per descobriment Assignació de tasques Comandament guiat Classe/lliçó magistral-comandament directe Aprenentatge per imitació/segons model Treball-aprenentatge/cooperatiu/interactiu/per projectes Diversificació d’espais d’E/A: aula ordinària/visites/sortides Gestió de l’aula:diversificació en l’organització de l’alumnat-treball individual/en parella/en equip/en petit-mitjà-gran grup-,atenció de la diversitat d’aptituds i actituds dels alumnes Recursos docents:Organitzadors de la informació- KPSI, mapes conceptuals, xarxes sistemiques, V de Gowin...-, recursos lingüístics bones preguntes,l’explicació, la descripció...-. Ensenyament amb recursos audiovisuals/TAC:consulta/documentació bibliogràfica,- transmissió multimèdia,webquests,hot potatoes,caceres de tresors,moodle...
Criteris d’avaluació /procediment/instruments Quins Estan molt vinculats als objectius d’aprenentatge Com / en quins moments / què
Atenció General a la diversitat i a les N. E. E Atenció General a la diversitat i a les N.E.E. en concret Pràctiques que afavoreixen l’atenció a la diversitat a l’aula: Programació diversificada Activitats adaptades per a diferent grau de dificultat/ multinivell Treball en grups cooperatius Acompanyament entre iguals / treball en dos professors a l’aula Atenció individualitzada dins l’aula a partir de plans de treball individual,contractes didàctics... Ús d’estratègies d’autoregulació dels aprenentatges com portafoli, pautes d’autoavaluació...
Activitats d’ensenyament-aprenentatge i d’avaluació Pensar primer les activitats, després la metodologia. Organitzar-les seguint algun dels models donats. Enumerar les activitats, però a tall d’exemple dir com seria una sessió concreta (no cal totes). Recordeu segons model constructivista les condicions necessàries per l’aprenentatge implica: motivació, organització/ del treball dels alumnes/ agrupament/ temps/ espai, aplicació tècniques concretes -puzzle Aroson, phillip 66, debat...-, l'actitud del professor, els recursos i el material.
Bibliografia: Concreta per l’unitat didàctica Llibres, editorials, webs...
Com tot estarà molt bé, no passarà com següent diapositiva. Molta Sort a tothom !!!!! Com tot estarà molt bé, no passarà com següent diapositiva.