Activitats artístiques al CFA Miquel Martí i Pol De l’expressió oral i escrita a la cohesió social.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Canvi cultural: la transformació a partir de les persones
Advertisements

PASTORAL EDUCATIVA CURS 2014/15 OBJECTIU 1: JOACCIONS EDUCATIVES “Créixer cap a una autèntica vida interior “ Per canviar el món, primer canvia’t a TU.
Haga clic para modificar el estilo de texto del patrón Segundo nivel Tercer nivel Cuarto nivel Quinto nivel Setmana Cantant Tarragona 2008 Llum i música.
Projecte Agrega. Què és el Projecte Agrega? El projecte Agrega és un projecte dirigit als membres de la comunitat educativa El projecte Agrega és un projecte.
 Metodología de formación que parte de las experiencias de cada docente en su contexto.  Trata de analizar la propia practica, reflexionar sobre ella.
L’IMPULS DE LA LECTURA: UNA ESTRATÈGIA PER A L’ÈXIT ESCOLAR PLA NACIONAL DE LECTURA.
ITINERARIS A 4t d’ESO. CURRÍCULUM ESO LOE PREVIST PER AL CURS Segona llengua estrangera: s’oferirà en franja de matèries optatives un mínim.
ELS EQUIPS DE TREBALL.
Regidoria d’Educació, Família, Majors i Immigració CURS
Procés de Reflexió Reglament del Consell Escolar Municipal 25 de setembre 2007.
Cicle Superior MARISTES VALLDEMIA Quin camí hem fet fins que hem arribat aquí? PRIMERA FASE: CURSET PER MESTRES INFANTIL I PRIMÀRIA (04-05) SEGONA FASE:
Tallers d’intercanvi d’experiències
Del llenguatge visual al missatge visual Su Richardson Burnt Breakfast Adaptació d’una presentació de M. Acaso.
La llengua amb les TAC…. UN NOU MODEL SOCIAL ELS DOCENTS NO ENS PODEM QUEDAR ATURATS DAVANT ELS CANVIS SOCIALS. LA TECNOLOGIA ÉS EN TOTS ELS ÀMBITS (administratiu,
L’illa dels 5 Fars.
ELS BLOCS I LA SEVA APLICACIÓ A L’AULA Recull de propostes sobre els usos didàctics dels blocs Material del Curs de l’Escola d’Estiu Virtual d’Espiral.
Catalunya escola d’emprenedors Mesures per fomentar l’esperit emprenedor Barcelona, 8 de novembre de 2011.
Interpretació estadística dels indicadors de centre
Conselleria d’Educació i Cultura Conselleria de Benestar Social El treball socioeducatiu en xarxa Conselleria d’Educació i Cultura Conselleria de Benestar.
L’EQUIP DOCENT COM A ESTRATÈGIA ADAPTATIVA A L’EEES Benedí, Carles; Blanché, Cèsar; Bosch, Maria; Rovira, Ana & Simon, Joan EDBAF, Equip Docent de Botànica.
La llegenda m’ajuda a llegir el mapa.... a interpretar el que diu
Organització, funcionament i gestió dels centres docents públics Les competències bàsiques Jornada de participació Tarragona, Materials a càrrec.
Una experiència amb PÈBILI PROJECTE FILOSOFIA 3/18
REUNIÓ DE PARES LES TABLETS A L’AULA. PROGRAMA D’INNOVACIÓ EDUCATIVA La nostra escola s’apunta al programa, però no elimina els llibres de text, sinó.
Generalitat de Catalunya Departament d’Educació IES El Castell Departament de tecnologia Coeducació: promoure una educació que potenciï la igualtat real.
CARLOS ALBERTO SANCHIS BARRAGÁN CURS
Xarxa Productes de la terra
PROJECTE A.V.A.C. Aprendre a Viure / Aprendre a Conviure
“ESCOLTA’M” La vinculació del tutor/a com a factor protector i alhora creador de resiliència en els infants de risc d’exclusió social.
Caterina Cesari Antunez Institut Mediterrània
APRENENT JUNTS.
PROJECTE: AUTOR/A I L.LUSTRADOR/A A L’AULA
GESTIÓ PER PROCESSOS.
1 organització, 3 estudis, 1600 aprenentatges
El nou pla docent de la UB: Adequació al sistema ECTS
TRETS DIFERENCIADORS 3r ESO
MÚSICA INSTRUMENTAL A PRIMÀRIA “violins i violoncels”
Jornada de portes obertes 5 de març de 2016
El viatge de Primària a Secundària
LES FUNCIONS DEL VÍDEO A L’ENSENYAMENT
Parlar per escriure a partir de Hablar para escribir. Oriol Guasch. (2002) Aula de Innovación educativa, núm. 111.
ESPAI DE REFLEXIÓ I DEBAT AMB JOVES UNIVERSITARIS INQUIETUDS NECESSITATS DEMANDES ROL DEL COL·LEGI ESPAI DE REFLEXIÓ I DEBAT AMB JOVES UNIVERSITARIS.
ANTECEDENTS El febrer de 2013 L’Hospitalet va iniciar un procés participatiu de reflexió estratègica amb la ciutadania per tal d’establir les bases de.
SEEZ Formació en xarxa per a docents d’educació especial a la zona
IES CAN JOFRESA Terrassa PROCÉS D’ELABORACIÓ D’UN
Eines d’internet per al professorat d’EOI.
OBJECTIUS TALLER Saber d’on partim (PRIMÀRIA) i cap a on anem (SECUNDÀRIA) Descobrir els principals CANVIS que es produeixen. Saber què implica el canvi.
Grups interactius a L’Esquitx
Seminari d’Educació Especial
CURS
PRESENTACIÓ de MATARÓ RÀDIO
Treball compartit alumnes USEE i grup de cinquè de Primària
COMPETÈNCIES BÀSIQUES I CURRÍCULUM
Suports en l’elaboració del Projecte Educatiu de Centre
OBJECTIUS DE LA WEBQUEST
TOTS ELS RECURSOS AL SERVEI D’UNA ACTUACIÓ D’EXIT
P-5 Curs
Les 10 PISTES per desenvolupar les activitats TIC...
CEIP “MESTRE AGUSTÍ BARBERÀ” - AMPOSTA
PLA EDUCATIU D’ENTORN DEL BARRI DE SANT ILDEFONS DE CORNELLÀ DE LLOBREGAT 11/07/2019.
BONES PRÀCTIQUES MODELS D’ÚS DIDÀCTIC DE LES TICS
PLA D’ACCIÓ TUTORIAL Organitza un conjunt d'activitats educatives interrelacionades destinades a l'entrenament i l'hàbit de les competències següents:
CEIP ANTONI GAUDÍ PLA ESTRATÈGIC
Jornada d’Intercanvi d’Experiències Formatives a les EOI
COLÒNIES- TREBALL DE SÍNTESI Del 15 al 19 de juny
Què són les TIC ? ( Tecnologies de la informació i Comunicació)
Knowing by sharing ( Ens coneixem compartint)
Aprendre a Viure / Aprendre a Conviure
Àmbits d’organització i gestió de la formació
Transcripción de la presentación:

Activitats artístiques al CFA Miquel Martí i Pol De l’expressió oral i escrita a la cohesió social

2 Les activitats Teatre a l’aula La Coral Mercat dels Cinc Dits -Activitat complementària-

3 Els objectius Trencar amb l’academicisme en la formació reglada Desenvolupar un espai de treball dinàmic que afavoreix la cohesió Gaudir d’activitats culturals Treball col·laboratiu amb una finalitat compartida Competències d’àmbits diferents

4 Els destinataris Alumnat dels grups de GES 1 i GES 2 Alumnat dels altres grups Veïns del barri i la ciutat

5 El teatre a l’aula Els inicis Pla d’Entorn Experiència cursos anteriors dins el mòdul de Teatre – àmbit Comunicació- Català inicial

6 El teatre a l’aula L’ objectiu La finalitat del projecte de teatre és fer una obra que es representa al Mercat dels Cinc Dits

El teatre a l’aula Les Competències  Comunicativa  Millorar l’expressivitat del llenguatge verbal  Treballar els recursos no lingüístics  Metodològica  Desenvolupar habilitats memorístiques  Treballar de manera cooperativa  Iniciativa personal  Cooperar en el treball en equip  Fomentar processos d’iniciativa personal  Conviure i habitar el món  Valorar manifestacions artístiques  Fomentar actituds de respecte

El teatre a l’aula La metodologia  Treball col·laboratiu  Repartiment de tasques  Presa de responsabilitats  Atenció individualitzada  Primer trimestre  Desinhibició  Llenguatge verbal i no verbal  Segon trimestre  Guió  Tercer trimestre  Representació

El teatre a l’aula L’avaluació  Observació i coavaluació  Actitud activa i de confiança  Autoregulació

10 La Coral Els inicis  La Coral com a eina per treballar la comunicació  Aprofitar els recursos humans del claustre

La Coral L’objectiu  La finalitat del projecte de la Coral és actuar públicament en les activitats del Centre

La Coral Les competències  Comunicativa  Saber expressar i interpretar emocions i sentiments a través del cant  Gaudir escoltant, observant o expressant-se utilitzant el recurs del cant  Metodològiques  Treballar de manera cooperativa  Iniciativa personal  Fomentar la confiança i autoestima en si mateix  Conviure i habitar el món  Valorar la diversitat cultural

La Coral La metodologia  Exercicis de relaxació  Exercicis de respiració  Exercicis d’emissió i vocalització  Treball de l’oïda interna  Treball d’un repertori cantat a una o vàries veus  Treball específic destinat a fer un concert en públic

La Coral L’avaluació  Capacitat d’interpretació  Capacitat de memorització  Participació a les activitats  Compromís amb el grup  Coavaluació que porti a l’autoregulació De totes les activitats musicals potser és el cant el que ens permet compartir més coses amb els altres, perquè cantar ens obliga a respirar junts i sentir una mateixa emoció

15 Mercat dels Cinc Dits Els inicis “Vic, ciutat de fires i mercats” Primer Mercat el curs 2008/09 Intercanvi i mostra de productes elaborats pels alumnes. Representació de teatre

16 Mercat dels cinc dits Els objectius Crear un espai que afavoreixi la cohesió entre totes les cultures que es troben en el centre Establir un marc on mostrar els resultats de La Coral i del taller de teatre Participar i obrir-se al barri i a la ciutat. Fer una aportació al Pla de desenvolupament comunitari del barri

Gràcies per l’atenció