L’AVALUACIÓ A TRAVÉS DEL PORTAFOLI O CARPETA DOCENT

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
PORTAFOLI O CARPETA DOCENT
Advertisements

AUTOGESTIÓ I INNOVACIÓ EN L’AULA OBERTA
UNITAT DIDÀCTICA. UNITAT DIDÀCTICA Quadre: Unitat didàctica número... Títol Centre Trimestre 1r, 2n, 3r Curs acadèmic Grup Matèria Sessions.
LA NOVA FORMACIÓ PROFESSIONAL
El portafoli d'aprenentatge de l’estudiantat
Toca fusta FENT DECORATS
“ESCOLTA’M” La vinculació del tutor/a com a factor protector i alhora creador de resiliència en els infants de risc d’exclusió social.
Què és un pla Individualitzat ?
El model didàctic en el desplegament del currículum a partir de les COMPETÈNCIES BÀSIQUES Mòdul 4: Gestió del Currículum per competències.
AVALUAR-QUALIFICAR PER COMPETÈNCIES
LA NOVA FORMACIÓ PROFESSIONAL
APRENENTATGE MULTINIVELL
Recursos Informàtics en Història
Tema 3. Aplicacions de les TIC a l’educació.
JORNADA D’INTERCANVI D’EXPERIÈNCIES
PETITS REPORTERS Títol.
GRUP DE MEDI AMBIENT IES Guillem Sagrera 1997/2008.
PROPOSTA DE PROJECTE INTERDISCIPLINARI A TRAVÉS
Orientacions i criteris de la UIB per adaptar la docència a l’EEES
TRETS DIFERENCIADORS 3r ESO
Auto informació Servei d’assessorament Servei de reconeixement.
1 1.
TRIANGULANT L’AVALUACIÓ DE LES PRÀCTIQUES EXTERNES EN EL GRAU DE PEDAGOGIA.
MIREMMATEMÀTIQUES Lleida 24 d’octubre de 2009.
AVALUACIÓ DE L’ACCIÓ DOCENT
Parlar per escriure a partir de Hablar para escribir. Oriol Guasch. (2002) Aula de Innovación educativa, núm. 111.
COMUNICACIÓ I INTERACCIÓ EDUCATIVA II (CIE II)
PLA DE FORMACIÓ DEL CENTRE
SEEZ Formació en xarxa per a docents d’educació especial a la zona
RELACIONS EN L’EQUIP DE TREBALL
IES CAN JOFRESA Terrassa PROCÉS D’ELABORACIÓ D’UN
La consciència fonològica a P-4
MARC PER L’AVALUACIÓ DE LA TASCA DOCENT
Eines d’internet per al professorat d’EOI.
L’ACCIÓ TUTORIAL A LA FORMACIÓ PROFESSIONAL
Introducció i objectius
VIII Primavera Pedagògica Institut d’Estudis Catalans
Equips docents: Una forma diferent de fer docència
Seminari d’Educació Especial
d'ensenyança-aprenentatge
Promoure l’activitat física en alumnes d’aula oberta a través d’activitats a la natura en un projecte interdisciplinari Autor: VILLARREAL MORENO, Jose.
- Treballem un projecte a l’aula d’acollida -
El portafoli d'aprenentatge de l’estudiantat
L’avaluació com a motor de l’aprenentatge TALLER D’AVALUACIÓ A L’EDUCACIÓ PRIMÀRIA Primera sessió Març 2018.
“El perfil de mestre i professor”
La pràctica reflexiva Conceptes i mirades del que implica aquest tipus de modalitat formativa.
Prof. José Miguel Santacreu Soler Dep. d’Humanitats Contemporànies
PROJECTE LINGÜÍSTIC És l’instrument que possibilita que els centres educatius organitzin i gestionin determinats aspectes en referència a l’estat i a l’ús.
Les pràctiques curriculars del grau d’Informació i Documentació
COMPETÈNCIES BÀSIQUES I CURRÍCULUM
Coneixements i idees previs
Llorenç Seguí capllonch 11 de juny de 2018
PLA D’ATENCIÓ A LA DIVERSITAT
BIBLIOTECA ESCOLAR PuntEdu Curs 2007/08
INFORMÀTICA BÀSICA 1r ESO curs
de Transferència Educativa
Suports en l’elaboració del Projecte Educatiu de Centre
El portafoli d'aprenentatge de l’estudiantat
Grup d’Aprenentatge en Pressupostos Participatius
Les 10 PISTES per desenvolupar les activitats TIC...
En desplegar un currículum competencial haurem de prendre decisions que afectaran al model didàctic de cada docent.
Metodologia per treballar per competències:Consideracions generals
BONES PRÀCTIQUES MODELS D’ÚS DIDÀCTIC DE LES TICS
IMPULS DE LA LECTURA FORMACIÓ
Metodologia per treballar per competències:Consideracions generals (1)
Jornada d’Intercanvi d’Experiències Formatives a les EOI
L’avaluació dins el marc de les intel·ligències múltiples
Aproximació telemàtica a l’art contemporani: Comunicació, art i educació Modalitat A. Classificació: Educació artística. Educació Visual i Plàstica.
Àmbits d’organització i gestió de la formació
El portafoli d'aprenentatge de l’estudiantat
Transcripción de la presentación:

L’AVALUACIÓ A TRAVÉS DEL PORTAFOLI O CARPETA DOCENT Formació del professorat interí L’AVALUACIÓ A TRAVÉS DEL PORTAFOLI O CARPETA DOCENT Núria Alart, 2006_07

REFLEXIONS PRÈVIES. AVALUACIÓ INICIAL Què vol dir avaluar? Què avaluem? Per què avaluem? Quan avaluem? Al final del procés d’ensenyament-aprenentatge? Quins tipus d’ avaluació coneixes? Qui avalua? Per què? Què és un portfoli o carpeta docent? Núria Alart, 2006_07

ÍNDEX Portfoli o carpeta docent. La pràctica reflexiva. Aprenentatge constructivista. Avaluació formativa. Característiques de la carpeta docent. Continguts de la carpeta docent. Estructura de la carpeta docent. Núria Alart, 2006_07

QUÈ ÉS UN PORTAFOLI? O CARPETA DOCENT? La representació de la concepció del procés d’ensenyament-aprenentatge i de les competències professionals i/o el progrés que s’ha realtzat professionalment. Es construeix i reconstrueix al llarg del procés reflexiu i formatiu. Cada carpeta és única i personal. Evidencia la reflexió sobre l’acció docent per tant és un element d’autonomia. (Aprendre a aprendre) Evidencia els aprenentatges i els avenços realitzats, per tant és un instrument d’avaluació. (Acreditació) Núria Alart, 2006_07

DEFINICIONS: CARPETA DOCENT “Una carpeta docent també es defineix com un espai on el docent pot rescatar i sistematitzar les accions, experiències i moments de reflexió que ha desenvolupat al llarg del seu treball. La carpeta docent permet una reflexió escrita de nous qüestionaments de la tasca educativa” (Universitat Iberoamericana, Golfo Centro, 2000) “Una carpeta és definida com un seguit de col·leccions de treballs especialitzats dels docents, amb els quals enregistren, avaluen i milloren el seu treball. Se’ls considera com un reflex del desenvolupament professional del treball dels professors” (Martin-Kniep, 2001) Núria Alart, 2006_07

COM ÉS UNA CARPETA DOCENT? Un recull. estructurat d’evidències d’aprenentatge que elabora el professor/a amb finalitat formativa i/o avaluativa Poder lligar o casar la teoria amb la pràctica=portafoli. Núria Alart, 2006_07

OBTENIR UNA VISIÓ FONAMENTADA DE LA CARPETA DOCENT (Aprenentatge escola activa) Escolto i oblido, Veig i crec, Faig i comprenc CONFUCIO …REFLEXIONO I APRENC ESTRUCTURA DE LA PRÀCTICA REFLEXIVA PRÀCTICA REFLEXIVA REFLEXIÓ EN L’ACCIÓ CONEIXEMENT EN L’ACCIÓ REFLEXIÓ SOBRE LA REFLEXIÓ EN L’ACCIÓ CARPETA DOCENT Núria Alart, 2006_07

OBTENIR UNA VISIÓ FONAMENTADA DE LA CARPETA DOCENT PRÀCTICA APRENENTATGE REFLEXIVA CONSTRUCTIVISTA AVALUACIÓ FORMATIVA CARPETA DOCENT Núria Alart, 2006_07

LA PRÀCTICA REFLEXIVA La reflexió sobre la pràctica implica una determinada manera de concebre la professió docent: Rol del professor/a Procés d’ensenyament/aprenentatge Ús del currículum. Avaluació La pràctica ha d’estar fonamentada. Núria Alart, 2006_07

APRENENTATGE CONSTRUCTIVISTA La carpeta docent és una eina útil des d’una perspectiva constructivista del procés d’ensenyament-aprenentatge. Caràcter formatiu de la carpeta. Segons el constructivisme, cada persona, en un procés de formació i desenvolupament personal i professional, construeix el seu propi coneixement significativament. Aquest model diu que perquè hi hagi aprenentatge: L’alumne ha de ser un subjecte actiu. Els alumnes han d’interaccionar amb el context, observant i manipulant objectes i és en aquesta interacció on prenen significat i es construeix l’aprenentatge. Molta importáncia a l’activitat col·laborativa, l’aprenentatge entre iguals. Núria Alart, 2006_07

AVALUACIÓ FORMATIVA S’obté durant el procés Avaluació orientada a la retroacció. Per a millorar els aprenentatges, no per determinar. Avaluació complexa i multidimensional. De tot els tipus d’aprenentatge, relacionants. S’obté durant el procés d’ensenyament-aprenentatge, per a millorar-lo. Avaluació contextualitzada i personalitzada. Avaluació continuada. Durant el procés, interactivament. Avaluació col·laborativa. Participativa Núria Alart, 2006_07

CARACTERÍSTIQUES DE LA CARPETA DOCENT És un document personal. Acumulació de documentació. Es basa en dades i opinions sistemàtiques: recull d’evidències de la professió docent. Potencia l’organització personal del coneixement pedagògic: recopilació, selecció, estructuració i comunicació. Documenta un procés: des d’un punt de partida, (d’on vinc) fins a un punt d’arribada (avenços assolits) Fomenta la reflexió sobre la pràctica docent, el pensament crític i la implicació activa en el propi procés formatiu. Permet demostrar els propis mèrits i el desenvolupament professional com a docent durant un període de temps concret. Núria Alart, 2006_07

CONTINGUTS DE LA CARPETA DOCENT Superar el marc de l’aula: relacions amb la comunitat educativa, tutoria, formació, innovació, replantejaments teòrics,.... (Cursos realitzats, grups de treball….) Comunicar la part creativa i personal de la docència: innovacions, solucións personals, la màgia” de l’aula. (+significatives) Ha de ser una selecció acurada d’evidències que representin, acreditin les capacitats que es vol comunicar que es tenen. Cal explicar allò que fem. Imatge real del tipus de docents que som. Punts forts i punts febles. Cal documentar els processos. Reflexió dels errors, de les innovacions que no han funcionat,… Per tant la carpeta docent pot contenir: Núria Alart, 2006_07

CONTINGUTS MATERIALS DEL PROPI PROFESSOR/A MATERIALS ELABORATS Apartat inicial. Índex o apartat organitzador. Explicació de l’organització. Referents teòrics. Filosofia docent i objectius. Diaris, textos anecdòtics. Aspectes ètics i morals de l’ensenyament. Materials curriculars. Esborranys. Autoavaluació. Aprenentatges propis. Anàlisis de processos realitzats,.. MATERIALS ELABORATS PER ALTRES Avaluacions o informes externs. Notes, comentaris del tutor/a, del curs o d’activitats de formació realitzades.. Observacions de la pròpia classe. Observacions d’altres classes. Satisfacció d’alumnes, famílies,… MATERIALS ELABORATS PER L’ALUMNAT Exercicis realitzats per alumnes. Avaluacions. Opinions de l’alumnat sobre el seu aprenentatge. Reflexions en el temps. Resultats d’aprenentatge. Núria Alart, 2006_07

ESTRUCTURA DE LA CARPETA DOCENT CONTEXTUALITZACIÓ.Punts forts/febles. TASQUES DOCENTS. Anàlisi. Diagnosi del alumnes. Programacions, activitats,… APROXIMACIÓ A LA DOCÈNCIA. Filosofia. Referent teòric. AVALUACIÓ ENSENAYMENT-APRENENTATGE. Diaris Reflexions, processos, avaluacions. PROGRESSIÓ I RESULTATS EN L’ALUMNAT. Motivació del professorat RECURSOS. Que elaborem, utilitzem. TUTORIA-RELACIÓ FAMÍLIES. DESENVOLUPAMENT PROFESSIONALCONTINUAT LA CARPETA DOCENT Núria Alart, 2006_07

DEL SEMINARIS I TALLERS Reflexió sobre la seva experiència SINTESI AVALUATIVA DEL SEMINARIS I TALLERS Reflexió sobre la seva experiència i pràctica docent CARPETA DOCENT Presentació del professor/a Context: Tipologia de centre i context … Elements de reflexió: casos… Plantejament del problemes o interrogants a resoldre.. Explicació del procés (agents, documentacions, actuacions..) Resultats Valoració Núria Alart, 2006_07