La descarga está en progreso. Por favor, espere

La descarga está en progreso. Por favor, espere

TRIANGULANT L’AVALUACIÓ DE LES PRÀCTIQUES EXTERNES EN EL GRAU DE PEDAGOGIA.

Presentaciones similares


Presentación del tema: "TRIANGULANT L’AVALUACIÓ DE LES PRÀCTIQUES EXTERNES EN EL GRAU DE PEDAGOGIA."— Transcripción de la presentación:

1 TRIANGULANT L’AVALUACIÓ DE LES PRÀCTIQUES EXTERNES EN EL GRAU DE PEDAGOGIA Dra. Núria Rajadell i Puiggròs Facultat d’Educació ll

2 DISSENY DEL PRÀCTICUM PSL-1 PSL-2 PEX
EXPLORACIÓ DEL MAPA DE LA PROFESSIÓ r. curs / 2n. semestre crèdits PSL-2 REALITZACIÓ DE PRÀCTIQUES SIMULADES r. curs / 2n. semestre crèdits PEX IMMERSIÓ EN LA REALITAT PROFESSIONAL rt. curs / anual crèdits PRÀCTIQUES EXTRACURRICULARS (opcionals) a partir de 3r. curs màxim 750 hores/curs

3 ALUMNE TUTOR ORGANITZACIÓ UNIVERSITAT

4 TASQUES DEL TUTOR Orientar de forma individualitzada a l’alumne
Relacionar-se amb l’organització de pràctiques Dinamitzar els Seminaris de Pràctica Reflexiva Validar les competències professionals de l’alumne Relación con la organización de prácticas: se interesa para asegurar la realización de un compromiso formativo, y para fortalecer el vínculo entre el tutor de la organización y el alumno, a lo largo del proceso. Resulta fundamental la reunión inicial de incorporación del alumno al centro a fin de concretar las tareas a realizar, competencias a lograr y el calendario. También es básica una última visita para cerrar el proceso formativo, en la que se llevará a cabo una valoración y se agradecerá su participación e implicación: El seguimiento a lo largo del curso dependerá de cada casuística (conocimiento del centro, implicación de alumno…). Dinamización de los Seminarios de Práctica Reflexiva: más allá de su rol como experto, deberá ejercer de coach que dirija, dote de significado y colabore con su grupo de alumnos, para encontrar respuestas, socializar informaciones, formular cuestiones, ampliar sus conocimientos con las experiencias con los demás. Validar las competencias profesionales del alumno practicante, a partir de diferentes indicadores desde su mirada como docente (con ayuda de observaciones, entrevistas, tutorías, recursos elaborados por parte del alumno…), con el soporte del tutor de la institución (quién ha sido el que más ha podido corroborar su evolución profesional) así como con la autoevaluación por parte del alumno. Su responsabilidad de validarle como profesional de la Pedagogía es muy potente.

5 ELS SEMINARIS DE PRÀCTICA REFLEXIVA
La integració en l'organització La comunicació interna i externa Els recursos i els serveis en l'organització Gestionant les nostres emocions Aprenent a fer i aprenent a resoldre problemes La relació amb les persones: usuaris, alumnat, clients… El treball en equip: relació amb els companys, professionals, jerarquies ... La diversitat en l'organització La responsabilitat corporativa: dilemes ètics, sostenibilitat Innovació i transferència. Oportunitats de futur Projecte de desenvolupament personal i inserció professional

6 VALIDACIÓ DE LES COMPETÈNCIES PROFESSIONALS
Formulari d'autoavaluació de l'alumnat:  Formulari d'avaluació dels tutors de les organitzacions de pràctiques:  Formulari d'avaluació del tutor UB: 

7 MÉS INFORMACIÓ A… www.ub.edu/praxis/ca
Inici: qui som, per què PRAXIS, quines finalitats pretenem Docència: informació general i Pla Docent de PSL- 1, PSL-2 i PEX documents per a la gestió Innovació i Recerca: publicacions, projectes i activitats com a organitzadors i com a participants


Descargar ppt "TRIANGULANT L’AVALUACIÓ DE LES PRÀCTIQUES EXTERNES EN EL GRAU DE PEDAGOGIA."

Presentaciones similares


Anuncios Google