La descarga está en progreso. Por favor, espere

La descarga está en progreso. Por favor, espere

Grup d’Aprenentatge en Pressupostos Participatius

Presentaciones similares


Presentación del tema: "Grup d’Aprenentatge en Pressupostos Participatius"— Transcripción de la presentación:

1 Grup d’Aprenentatge en Pressupostos Participatius
Criteris i metodologies per a l’avaluació de processos participatius Marc Parés i Franzi Grup d’Aprenentatge en Pressupostos Participatius Diputació de Barcelona 21 d’abril de 2009 Universitat Autònoma de Barcelona

2 Reflexions inicials És útil valuar els pressupostos participatius? Per què serveix? Quins aspectes (criteris) són els més importants a observar en l’avaluació dels pressupostos participatius? Què entenem per qualitat democràtica? Amb quines dificultats ens trobem a l’hora d’avaluar els pressupostos participatius? Universitat Autònoma de Barcelona

3 Perquè avaluar Finalitats de l’avaluació: Compliment d’una norma
Legitimitat i transparència Eficàcia Corresponsabilitat Construcció de ciutadania Universitat Autònoma de Barcelona

4 Aproximacions a l’avaluació
Mesura Gestió Judici Negociació Què és Mesurar resultats tangibles Correspondència criteris, resultats i causes Qualitat procés i/o resultats en relació a ideals Definició conjunta sobre què és l’èxit Finalitat Complirment d’objectius Millora processos i resultats Apropament a un ideal Reflexió col·lectiva i consens Enfoc Positivista Normatiu Constructivista Avaluador Científic Tècnic Jutge Mediador Universitat Autònoma de Barcelona

5 Què avaluem El context Els instruments Els impactes Capital social
Règim institucional Condicions per participar Processos i mecanismes Participació en les polítiques Política de participació Transformació social Transformació democràtica Universitat Autònoma de Barcelona

6 Què avaluem Fases d’un procés de política pública: Diagnosi Proposta
Programació Implementació PARTICIPACIÓ Universitat Autònoma de Barcelona

7 Com avaluar Avaluació participada Avaluació continuada
És important que els ciutadans/es participin en el procés d’avaluació. Obre espais de reflexió i aprenentatge. Avaluació continuada Iniciar l’avaluació a l’inicio del procés (marcant els objectius) i millorar de forma contínua Avaluació qualitativa i quantitativa Els indicadors quantitatius no són suficients La triangulació metodològica ofereix millors aproximacios d’acord amb les diferents realitats Universitat Autònoma de Barcelona

8 Com avaluar Quan: Al principi del procés Cal concretar:
La finalitats i els ojectius a avaluar Els criteris d’avaluació L’estratègia d’avaluació Universitat Autònoma de Barcelona

9 Com avaluar Qui avalua: Altres espais específics Equip d’avaluació
Seguiment Consulta Altres espais específics Universitat Autònoma de Barcelona

10 Com avaluar Avaluació Interna Avaluació No Participada
Avaluació Participada Avaluació Externa Universitat Autònoma de Barcelona

11 Com avaluar Fases: Preparació de l’avaluació
Perquè, què, qui i com Criteris i preguntes d’avaluació Criteris: simples, específics, consensuats Preguntes: observables, accessibles, simples Estratègia d’obtenció d’informació Quantitativa, qualitativa, participativa Obtenció i processament de la informació Valoració i definició/redifinició d’accions Universitat Autònoma de Barcelona

12 Una proposta d’avaluació
Criteris d’avaluació La caixa d’eines vs el sistema d’indicadors Aspectes a avaluar Metodologies d’anàlisi Universitat Autònoma de Barcelona

13 Criteris de qualitat En relació a la coordinació Acord Transversalitat
Compromís Claredat Colideratge Integració en el sistema participatiu Recursos Universitat Autònoma de Barcelona

14 Criteris de qualitat En relació als participants: Obertura Extensió
Diversitat Representació Universitat Autònoma de Barcelona

15 Criteris de qualitat En relació a com es participa:
Grau de participació Difusió Qualitat de la informació Qualitat de la deliberació Avaluació Universitat Autònoma de Barcelona

16 Criteris de qualitat En relació al què es sotmet a participació:
Rellevància Procedència Capacitat d’intervenció Universitat Autònoma de Barcelona

17 Criteris de qualitat En relació als resultats:
Influència en els resultats Correspondència amb les necessitats Incidència en les polítiques Supervisió pública de la implementació Aprenentatge Dinamització de xarxes locals Universitat Autònoma de Barcelona

18 Alguns elements metodològics
Metodologies d’anàlisi tècnica Registres Anàlisi de projecte i de procés Entrevistes a informants clau Sociograma Observació directa Universitat Autònoma de Barcelona

19 Alguns elements metodològics
Metodologies d’autoavaluació interna Grups de discussió interns Metodologies d’autoavaluació participada Qüestionari als participants Avaluació participada qualitativa Universitat Autònoma de Barcelona

20 Criteris de qualitat Acord Transversalitat Compromís Claredat
Colideratge Integració en el sistema participatiu Recursos Obertura Extensió Diversitat Representació Grau de participació Difusió Qualitat de la informació Qualitat de la deliberació Avaluació Rellevància Procedència Capacitat d’intervenció Influència en els resultats Correspondència amb les necessitats Incidència en les polítiques Supervisió pública de la implementació Aprenentatge Dinamització de xarxes locals Universitat Autònoma de Barcelona

21 Grup d’Aprenentatge en Pressupostos Participatius
Criteris i metodologies per a l’avaluació de processos participatius Marc Parés i Franzi Grup d’Aprenentatge en Pressupostos Participatius Diputació de Barcelona 21 d’abril de 2009 Universitat Autònoma de Barcelona


Descargar ppt "Grup d’Aprenentatge en Pressupostos Participatius"

Presentaciones similares


Anuncios Google