Assessorament de la Formació en Competències

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
6è. PRIMÀRIA Escola Gerbert d’Orlhac
Advertisements

Escola Montserrat Sant Just Desvern
Les competències i la coeducació
P-3 P-4 P-5 QUÈ FEM AL LABORATORI ? ESCOLA PAU DELCLÒS. TARRAGONA Curs FEM HIPÒTESIS SOBRE ELS FENÒMENS FÍSICS I QUÍMICS OBSERVEM,
EBM LA FONTANA Escola Bressol Municipal de gestió directa de l’Ajuntament de Barcelona Districte de Gràcia Escola de tres grups: 1 de 18 infants de 2-3.
Toca fusta FENT DECORATS
PROJECTE A.V.A.C. Aprendre a Viure / Aprendre a Conviure
“ESCOLTA’M” La vinculació del tutor/a com a factor protector i alhora creador de resiliència en els infants de risc d’exclusió social.
1 u n i t a t L’educador infantil.
Elena Prieto Amengual Marina Reus Busquets Maria Roig Paredes
IES SABADELL Juvenal nº 1 Sabadell (Barcelona)
Escola Oficial d’Idiomes de Tortosa
MAPES CONCEPTUALS.
L’ÚS DE LES LLIBRETES A LES SESSIONS DE FILOSOFIA 3/18
L’Expressió escrita.
PETITS REPORTERS Títol.
Recordem què vol dir ser adolescent
Escola la Floresta Sant Cugat del Vallès.
@sebastiani64.
CEIP PERE VILA BARCELONA 2006/07
L´entusiasMat ens entusiasma!!!.
Universitat i RSE: com podem ajudar? Universitat Rovira i Virgili
Experimentam amb la ciència
II JORNADES USEE Maresme - Vallès Oriental Abril de 2010
Barcelona, 2 de desembre de 2.002
QUE FER QUAN ARRIBA UN SUSPENS A CASA?
CE Jacint Verdaguer Integrat 3/16
L’escola, l’entorn i la línia pedagògica.
Presentació projecte interdisciplinari M’ORGANITZO LES COLÒNIES.
MIREMMATEMÀTIQUES Lleida 24 d’octubre de 2009.
La Gestió de l’Aula a Primària
AVALUACIÓ DE L’ACCIÓ DOCENT
Parlar per escriure a partir de Hablar para escribir. Oriol Guasch. (2002) Aula de Innovación educativa, núm. 111.
Aprendre junts alumnes diferents: Una escola per a tothom
LA TUTORIA DE PROFESSORAT NOVELL QUÈ ÉS. PER A QUÈ SERVEIX
Les competències i la coeducació
IES DE VILADECAVALLS (VALLÈS OCCIDENTAL) 678 ALUMNES DISTRIBUÏTS EN:
Eines d’internet per al professorat d’EOI.
WEBQUEST WEB...QUÈ ? Alumnes de l’Escola ESTEL VALLSECA.
LES FUNCIONS DE SUPORT A L’ESCOLA.
Reptes per a incorporar les competències transversals a les nostres assignatures  M.Jesús Marco Galindo Estudis d’Informàtica, Multimèdia i Telecomunicació.
2013.
Grups interactius a L’Esquitx
Seminari d’Educació Especial
d'ensenyança-aprenentatge
ESCOLTA ESTRUCTURADA A P3 Escola Joan Maragall.Vilanova del Camí.
- Treballem un projecte a l’aula d’acollida -
Gestió de les emocions PEX. SPR Curs U B.
L’avaluació com a motor de l’aprenentatge TALLER D’AVALUACIÓ A L’EDUCACIÓ PRIMÀRIA Primera sessió Març 2018.
millora de la qualitat de l’ensenyament.
Proposta metodològica inclusiva per treballar en contextos plurilingües l’aprenentatge de les ciències i la llengua i el desenvolupament del treball cooperatiu.
Les pràctiques curriculars del grau d’Informació i Documentació
ELS NOSTRES FILLS: COM AJUDAR-LOS A CRÉIXER
Una experiència d’ambientalització curricular als estudis de Magisteri de la FPCEE Blanquerna PAMB IV SEMINARI SOBRE AMBIENTALITZACIÓ CURRICULAR de les.
Millorar el rendiment escolar dels nostres fills i filles
Concreció de la resposta educativa en el PI
LES PREFERÈNCIES COM A EINA FACILITADORA
El currículum a l’educació primària
CONEIXEM EL NOSTRE POBLE:
Quin poble volem? CP Mare de Déu del Toro Es Mercadal
Metodologia per treballar per competències:Consideracions generals
La resolució de conflictes a través de l'assemblea de classe
Convivència i Mediació Escolar
IMPULS DE LA LECTURA FORMACIÓ
Metodologia per treballar per competències:Consideracions generals (1)
Jornada d’Intercanvi d’Experiències Formatives a les EOI
La intervenció dels especialistes d’Educació Especial al centre
Què són les TIC ? ( Tecnologies de la informació i Comunicació)
Tallers 2n. Trimestre
Aprendre a Viure / Aprendre a Conviure
Transcripción de la presentación:

Assessorament de la Formació en Competències Masnou/Alella Curs 2009-2010 2ª sessió ICE UAB

Tenint en compte els que s’ha exposat a les xerrades a les quals hem assistit, la lectura del nou currículum i la reflexió sobre la nostra experiència , en grups dialoguem i acordem sobre els aspectes següents: Com ens plantegem l’aprenentatge de coneixements, tenint en compte que els hem de poder transferir i activar per resoldre situacions? Si considerem que els nens i nenes són subjecte de l’aprenentatge, quines situacions fomentem i/o generem a l’aula per què això es doni? Com són, les nostres aules? A què donem valor? Quin és el paper del/la mestre/a? Què provoquem que facin els nens i nenes per aprendre? Com creiem que aprenen? . Coneixements funcionals i a ser possible globalitzats i significatius. . El descobriment guiat, la resolució de problemes i el comandament directe. . Activitats motivadores. . Partir dels interessos dels alumnes i dels seus coneixements previs. . Posar en discussió els resultats de les activitats. . Partir de situacions reals, quotidianes, de l’entorn. . Aplicar les noves tecnologies. . Donar pautes per resoldre el que no saben. . Partir del coneixement de l’alumne. . Crear dubtes amb preuntes-resposta. . Consciència del procés d’aprenentatge i millora. . Plantejar situacions motivadores que generin curiositat i interès. . Sitaucions que impliquin treball cooperatiu i la participació de l’alumne. . Situacions on hagin de resoldre algun problema, conflicte... . Reflexió a partir de lap ròpia activitat. . Descobrir i vivenciar els aprenentatges. . Com a mestres fem de transmissors i de guia. Avaluem donant poc espai a l’autoavaluació. . Mestre/a com a conductor, moderador. . Mestre com a model i referent. . Mestre dinamitzador i provocador. . Aules: .que fomentin l’autonomia. .espai que va més enllà de les parets de l’aula. . Espai d’ordre on les coses tenen un lloc. . Espai de respecte, convivència, col·laboració, tolerància on es fomenti l’esforç. . Aules poc dinàmic més prepartades per nosaltresw que per els nens/es. . Participació dels alumnes en la seva ambientació. . Provoquem situacions que han de resoldre per ells mateixos. . Aprenen experimentant, resolent i formant part activa de l’aprenentatge. . Aprenen mecànicament. . Autocrítica i autoavaluació. . Fer pensar i reflexionar. . Generar activitats interessants per a ells/es. . Silenci. . Discussió. . Fomentar el dubte. . Provocar la curiositat. . Aprenen a través de l’estudi, esforç.

Aspectes triats per a la reflexió conjunta: sessió tema Escola/cicle/mestre/a que farà l’aportació… 10 de novembre Avaluació Cicle inicial Fabra i Ferrer i Guàrdia E. Física Ferrer i Guàrdia 12 de gener 2 de febrer Expressió escrita 23 de febrer 9 de març

Grups interactius parvulari