POSSIBILITATS EDUCATIVES DE LES EINES DE GOOGLE

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
UNA TARDA QUALSEVOL D’UN DIA QUALSEVOL
Advertisements

PENSAMENTS O HABILITATS COGNITIVES
Elaboració d’un mapa temàtic
Podeu posar una foto del vostre centre
PREZI Primers passos Davinia Alfonsin 4rt C Info. Tecnològica
Una experiència a sisè de Primària
AVALUAR-QUALIFICAR PER COMPETÈNCIES
LA TARDOR Cicle Inicial.
Recursos Informàtics en Història
2c. Les pàgines web i l’hipertext. Les bases de dades a la xarxa
REUNIÓ INFORMATIVA.
L’ÚS DE LES LLIBRETES A LES SESSIONS DE FILOSOFIA 3/18
PROJECTES: UN LLARG CAMÍ…
3a PART Els nens i nenes de P- 4
El mercat ELS NENS I NENES DE P-4.
TERMOREGULACIÓ HORÀRIA INDIVIDUAL DELS ESPAIS DEL CENTRE
PETITS REPORTERS Títol.
GAUDÍ I LES SEVES MERAVELLES!
GRUP DE MEDI AMBIENT IES Guillem Sagrera 1997/2008.
TREBALLEM EL SISTEMA SOLAR
Library and Information Science Abstract
Creació d’un mapa personalitzat
Per entrar a l’intraweb:
Experimentam amb la ciència
OMBRES I LLUMS Escola Antoni Gaudí Sta Coloma de Gramenet
Programa Socialització de Llibres al CEIP LOLA ANGLADA
IMPLIQUEM A TOTES LES CLASSES EN EL NOSTRE PROJECTE
EL DIA SENSE COTXES 5è de Primària.
EL BOSC DE COLLSEROLA A LA PRIMAVERA
PORFOLI. Exemples Flors Moreno i Aguilar
HORT = TREBALL EN EQUIP - 4t
Descobrint un tresor amagat
Cicle Superior (Curs 2015 / 2016) CIM D’ÀLIGUES.
Tutorials Campus Virtual Càrrega automàtica d’alumnes
Som nois i noies de 5è de l’escola Seat
CIÈNCIES NATURALS CURS
Un far a l’entrada anuncia la Setmana UNESCO
Eines d’internet per al professorat d’EOI.
ORGANITZACIÓ TERRITORIAL DE CATALUNYA I ESPANYA
1r trimestre: “Respecte a la diversitat”
WEBQUEST WEB...QUÈ ? Alumnes de l’Escola ESTEL VALLSECA.
LA FESTA MAJOR I ELS GEGANTS
DIADA DE LA PAU A SJO.
EN EL VENTRE DE LA TEVA MARE
Promoure l’activitat física en alumnes d’aula oberta a través d’activitats a la natura en un projecte interdisciplinari Autor: VILLARREAL MORENO, Jose.
Projecte: el mercat 2a PART P -4.
HORT = TREBALL EN EQUIP - 4t
LABANDÀRIA.
XIII a Setmana de la solidaritat
ORÍGENS DEL NOSTRE PARLAMENT VERD
BIODIVERSITAT A L’HORT
Treball compartit alumnes USEE i grup de cinquè de Primària
COM AJUDAR ELS NOSTRES FILLS EN LA TASCA EDUCATIVA
ELS NENS I NENES DE P4 TREBALLEM EL PROJECTE DELS MONSTRES
Interacció escola - entorn.
ELECCIONS AL CONSELL ESCOLAR
INFORMÀTICA BÀSICA 1r ESO curs
Les nostres fonts documentals per treballar a la classe són molt diverses: 1. Treball de camp (sortides, visites, entrevistes, enquestes…). 2. Monografies,
La literatura i les matemàtiques van de la mà.
L’AULA D’ESTUDI ÉS UN ESPAI ADIENT PER ESTUDIAR, FER DEURES, LLEGIR, CONSULTAR I FER PRÉSTEC DE LLIBRES… ESTÀ UBICADA A LA BIBLIOTECA DE L’ESCOLA. POSSIBILITA.
2n de primària Curs Escola La Serreta.
A la classe de Medi ens vàrem preguntar quins dubtes voldríem aclarir envers el nostre cos… Després de molt pensar va sorgir la pregunta…
(Fes clic per entrar en el quadre i poder escriure) NOM DELS PERSONATGE (Per canviar la lletra i la mida ho pots fer des de FORMATO-FUENTE) Escriviu els.
ANEM A L’HORT AQUEST CURS ELS NENS I NENES DE P-3 S’HAN INCORPORAT A LA TASCA DE CUIDAR L´HORT. PREPARAR LA TERRA, PLANTAR ,REGAR, RECOLLIR FULLES.
ELECCIONS AL CONSELL ESCOLAR
ARTS PLÀSTIQUES Eva Navas Vela 1.
Elaboració del Pla de formació ajuntament de viladecans
La inserció laboral dels graduats de grau de la UPF
Setmana de la Solidaritat 2010 – 2011 Escola Pública “Josep Carner” (Badalona) L’ EDUCACIÓ, UN FUTUR EN IGUALTAT: el que han de fer nens i nens de tot.
CABREM TOTS AL GIMNÀS?.
Transcripción de la presentación:

POSSIBILITATS EDUCATIVES DE LES EINES DE GOOGLE

GOOGLE DOCS El google docs té una gran varietat d’eines per treballar amb els nostres alumnes, es converteix en un potent recurs educatiu. Entre les més profitoses, hi ha la creació de documents de text, de presentacions, de fulls de càlcul, de formularis i de dibuixos. En les diapositives següents, es proposen una sèrie d’activitats de treball que l’alumnat pot portar a terme amb aquestes eines.

GOOGLE DOCS: DOCUMENTS DE TEXT Els alumnes de 4t són els encarregats de realitzar la revista de l’escola, que surt cada mes. Durant els primers dies, fan un recull de les notícies i novetats que tenen tots els cursos de l’escola. Cada curs, de manera individual, redacta el seu document amb aquestes notícies i l’envia als alumnes de 4t. Els alumnes de 4t ajunten tots els documents rebuts i en creen un de sol, donant-li el format utilitzat en la revista. Després, el comparteixen amb tots els altres cursos i amb les famílies, de manera que és una revista digital.

GOOGLE DOCS: PRESENTACIONS Els alumnes de 5è, dintre del projecte de l’hort de l’escola, realitzen un estudi dels arbres del pati. S’han dividit en 7 grups, ja que hi ha 7 espècies d’arbres diferents. Cada grup s’encarrega de l’estudi d’un arbre. N’han de cercar informació i, posteriorment, elaborar-ne una presentació de diapositives. Els grups poden seguir el treball començat a classe quan arriben a casa, de manera que treballen amb la presentació en línia. Un cop acabades totes les presentacions, es comparteixen i s’elabora una única presentació, que s’anirà a explicar a la resta de classes.

GOOGLE DOCS FULLS DE CÀLCUL FORMULARIS La informació recollida durant el procés de recepció de les respostes es trasllada automàticament a un full de càlcul, que ells poden visualitzar i treballar. FORMULARIS Durant el treball d'estadística a l'àrea de matemàtiques, els alumnes creen els seus propis formularis, per "passar-los" als altres alumnes del cicle o del centre, la resposta s'envia automàticament i els alumnes, a més a més d'haver elaborat les enquestes, després visualitzen els resultats. A partir d'aquí, fan tot el treball de recull de dades, d'elaboració de diferents tipus de gràfics i de lectura de la informació.

GOOGLE DOCS: DIBUIXOS Els alumnes de 6è estan estudiant l’organització de Catalunya, entre el qual es troba també l’organització política: el govern, les lleis, els diferents òrgans de govern, les institucions, els símbols, etc. Amb l’ajuda d’aquesta eina hauran de fer un organigrama que representi l’actual govern de Catalunya. Poden utilitzar també diagrames de disseny i diagrames de flux de dades.

GOOGLE MAPS Els alumnes s’han de posar a la pell del carter del municipi. Han de fer un recorregut tot repartint les cartes al lloc on toca. Per això, van buscant les diferents rutes que faran i de les diferents maneres, amb cotxe o caminant. Fan la ruta i es van desplaçant amb l’ajuda de l’street view. També fan un mapa personalitzat indicant el recorregut que han fet i ubicant les cases a les que han repartit les cartes, de manera que el carter ja sap els llocs per on anar per els altres dies de feina.

GOOGLE EARTH Els alumnes de 3r estan estudiant els continents. Per això, utilitzen el google earth, ja que els permet volar a qualsevol lloc de la terra. En aquest cas, fan un intens viatge al llarg dels cinc continents i veuen les imatges amb satèl·lit. Després, enregistraran el viatge que han fet amb gravació de veu i so i ho podran compartir amb la resta d’alumnes de l’escola.

GOOGLE TRADUCTOR El centre està portant a terme un projecte Comenius, per la qual cosa manté contacte amb una escola alemanya. Els alumnes volen enviar una carta als nous companys. Primer, l’escriuen amb català i després la tradueixen amb el traductor de google.

GOOGLE CALENDARI Hi ha un calendari de google compartit entre tota la classe, així qualsevol alumne i també la mestra pot anotar-hi les coses interessants. Quan es posen deures, algun examen, hi ha alguna sortida o simplement es vol destacar alguna cosa, hi ha un encarregat (que va canviant cada setmana) que actualitza el calendari diàriament. Tots els alumnes hi tenen accés i, des de casa seva, poden consultar els deures per aquell dia o qualsevol cosa que sigui del seu interès.

REFLEXIONS PERSONALS SOBRE EL TREBALL Després d’investigar, provar, buscar, llegir, experimentar i fer activitats amb les diferents eines del google docs, he pogut elaborar aquest treball. Ha estat un procés llarg i laboriós, ja que per a mi es tractaven d’eines noves, i això és una dificultat afegida. No obstant, crec que ha valgut la pena i que m’ha aportat una sèrie de coneixements molt útils per poder aplicar en el dia a dia de la meva tasca educativa. A l’hora de pensar les activitats, he intentat que fossin el més reals possibles i les he contextualitzat al centre que treballo aquest curs. Ho podria resumir amb una frase d’Horaci: “el plaer que acompanya el treball fa oblidar la fatiga”