Avaluació de sisè d’educació primària 2010

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Avaluació de l’educació secundària obligatòria QUART D’ESO.
Advertisements

Organització, funcionament i gestió dels centres docents públics Les competències bàsiques Jornada de participació Tarragona, Materials a càrrec.
Informació a les famílies sobre 2n de Batxillerat i les PAU
LA LLEI D’EDUCACIÓ de CATALUNYA
Escola Montserrat Sant Just Desvern
OLIMPIADA MATEMÀTICA 2010 FASE PROVINCIAL PRIMÀRIA PROVA INDIVIDUAL
Què és un pla Individualitzat ?
ATENCIÓ A LA DIVERSITAT Atenció educativa a l’alumnat immigrant
AVALUAR-QUALIFICAR PER COMPETÈNCIES
IES SABADELL Juvenal nº 1 Sabadell (Barcelona)
Estudi per a la identificació de
L’ÚS DE LES LLIBRETES A LES SESSIONS DE FILOSOFIA 3/18
Avinguda Sant Bernat Calbó, 8 – Vic – Tel
Decret d’autonomia dels centres educatius
L’Expressió escrita.
CURS PRESENTACIÓ 20 de maig de 2014.
Orientacions i criteris de la UIB per adaptar la docència a l’EEES
L’ATENCIÓ A LA DIVERSITAT I ELS PLANS INDIVIDUALITZATS
Avaluació de quart d’ESO
Esquema de treball Josep Minguell M. Mercè Fernández
LES UNITATS DE SUPORT A L’EDUCACIÓ ESPECIAL (USEE)
Barris al dia 2014 I Comissió Cívica 1 d’abril de 2014.
Avaluació de quart d’ESO
TRETS DIFERENCIADORS 3r ESO
Avaluació de quart d’ESO
L’escola, l’entorn i la línia pedagògica.
EL PLA INDIVIDUALITZAT
MIREMMATEMÀTIQUES Lleida 24 d’octubre de 2009.
REUNIÓ INFORMATIVA P. A. U Curs
DEL TEXT INFORMATIU AL TEXT DIDÀCTIC
AVALUACIÓ DE L’ACCIÓ DOCENT
Parlar per escriure a partir de Hablar para escribir. Oriol Guasch. (2002) Aula de Innovación educativa, núm. 111.
Decret d’autonomia dels centres educatius
ELABORAR UN ORGANIGRAMA A PARTIR D’UN LLISTAT (Ordre i jerarquia)
CURS DE PREPARACIÓ DE PROVES D’ACCÉS A CICLES FORMATIUS CURS
IES DE VILADECAVALLS (VALLÈS OCCIDENTAL) 678 ALUMNES DISTRIBUÏTS EN:
MARC PER L’AVALUACIÓ DE LA TASCA DOCENT
Resultats DIAGNOSI SOCIO CULTURAL DE L’ENTORN FAMILIAR DELS I DE LES
1r trimestre: “Respecte a la diversitat”
WEBQUEST WEB...QUÈ ? Alumnes de l’Escola ESTEL VALLSECA.
Writer Fora dels límits!
L’orientació acadèmica i professional dels alumnes d’ESO:
Seminari d’Educació Especial
(Q-.LE) Facultat de Magisteri
L’avaluació com a motor de l’aprenentatge TALLER D’AVALUACIÓ A L’EDUCACIÓ PRIMÀRIA Primera sessió Març 2018.
millora de la qualitat de l’ensenyament.
PROJECTE LINGÜÍSTIC És l’instrument que possibilita que els centres educatius organitzin i gestionin determinats aspectes en referència a l’estat i a l’ús.
RESPONSABLE SERVEI/OFICINA/DELEGACIÓ
PLA D’ATENCIÓ A LA DIVERSITAT
Estrès laboral i L'estrès laboral és una resposta de l’organisme davant de qualsevol demanda o exigència a la qual està sotmès i que l’individu interpreta.
Elaboració de Plans Individualitzats
Formació per als equips directius d’educació secundària
MPGM Ciutat Meridiana Procés participatiu Gener 2019.
Prova d’avaluació 4t d’ESO
INSTRUCCIONS PER A L’ORGANITZACIÓ I EL FUNCIONAMENT DELS CENTRES PÚBLICS Tenen per objecte aprovar les instruccions que concretaran i desenvoluparan aspectes.
CFA Sebastià Juan Arbó Curs
Gestió participativa dels projectes de centre
BENVINGUDES I BENVINGUTS!!
Departamento de Pedagogia Aplicada
PLA DE FORMACIÓ DE ZONA DE NOU BARRIS
La literatura i les matemàtiques van de la mà.
El currículum a l’educació primària
(Fes clic per entrar en el quadre i poder escriure) NOM DELS PERSONATGE (Per canviar la lletra i la mida ho pots fer des de FORMATO-FUENTE) Escriviu els.
Comissió d’Aplicació Sants - Montjuïc
Presentació assignatura
IMPULS DE LA LECTURA FORMACIÓ
CIENCIES DE LA TERRA I EL MEDI AMBIENT 2n batxillerat
TRETS DIFERENCIADORS 4t ESO
Miquel Navarro i Oriach.
ESTADA A L’EMPRESA AL BATXILLERAT
Transcripción de la presentación:

Avaluació de sisè d’educació primària 2010 Comissió d’Aplicació MVO 26 d’abril de 2010 23/02/2019 1

Marc general de l’avaluació de sisè d’educació primària Objectius generals • Avaluar el domini d’uns coneixements i competències bàsiques en finalitzar l’educació primària. • Disposar d’informació acurada sobre l’educació a Catalunya i sobre la marxa de cada centre educatiu. Facilitar als centres la millora dels seus punts febles i la potenciació dels seus punts forts a partir de la major autonomia de centre que contempla la LEC. Constituir un instrument per a la millora dels resultats de l’alumnat en el seu itinerari formatiu. • Afavorir la transició de l’educació primària a l’educació secundària obligatòria.

Novetats de l’avaluació de sisè d’educació primària 2010 Competència Lingüística 1 • La competència lingüística s’avalua en llengua catalana, llengua castellana, aranès i llengua estrangera. • S’aplicarà una prova en llengua anglesa o bé en llengua francesa, en aquells centres que han introduït a primària el francès com a primera llengua estrangera. • Les proves de llengua estrangera contindran textos orals i textos escrits. En el cas de la llengua catalana, llengua castellana i aranès s’introdueix la realització d’un dictat. Els resultats permetran tenir un millor coneixement del nivell d’ortografia de l’alumnat.

Competències avaluades i àmbits: Competència lingüística 2 Àmbits avaluats en llengua catalana, llengua castellana i llengua aranesa Comprensió lectora Obtenció d’informació Interpretació Expressió escrita Competència discursiva (coherència i adequació) Competència lingüística (lèxic, morfosintaxi, ortografia) Aspectes formals (cal·ligrafia, línies, marges) L’ortografia en llengua catalana, llengua castellana i aranès s’avalua mitjançant la realització d’un dictat. Per a la seva realització s’escoltarà una gravació i l’alumnat haurà d’omplir uns espais buits. Caldrà tenir a cada aula un aparell de reproducció de CD.

Competències avaluades i àmbits: Competència lingüística 2 Àmbits avaluats en llengües estrangeres La prova de llengua estrangera avalua la comprensió oral i la comprensió lectora. Incorpora dos textos orals i dos textos escrits. • En la majoria de centres la prova es realitzarà en llengua anglesa. Només en els centres que introdueixen, com a primera llengua estrangera el francès, la prova es realitzarà en llengua francesa. La gravació dels textos orals es facilita en un CD, cosa que implica disposar a cada aula d’un aparell de reproducció de CD. 5

Competències avaluades i àmbits: Competència matemàtica Àmbits avaluats en competència matemàtica: Continguts: - Numeració i càlcul - Espai, forma i mesura - Relacions i canvi Processos: - Reproducció - Connexió - Reflexió - Resolució de problemes Novetats: L’avaluació del 2010 incorpora una reconfiguració de la prova i la millora d’alguns ítems, tot i mantenint la mateixa estructura.

Estructura de la prova final La prova final està formada per quatre quaderns: - Competència lingüística en llengua catalana - Competència lingüística en llengua castellana - Competència lingüística en llengua estrangera - Competència matemàtica L’alumnat de la Vall d’Aran també disposa d’un quadern d’aranès. La prova es fa durant dos dies consecutius. El temps previst per a la realització de cada quadern és de 45 minuts. Es recomana adaptar les sessions d’aplicació a l’horari de l’alumnat, respectant sempre el temps de pati. És necessari que les aules disposin d’aparells que permetin l’audició dels textos orals de llengua estrangera i dels dictats de llengua catalana i castellana.

Alumnat amb necessitats educatives específiques (NEE) Es fan adaptacions de les proves per a l’alumnat amb: - deficiències auditives - deficiències visuals Es faciliten proves específiques o els instruments o condicions necessaris per fer-les, com ara més temps, dimensions de la lletra... La relació d’aquests alumnes, així com la de tot l’alumnat amb necessitats educatives específiques, estarà incorporada a l’aplicatiu. Els directors/es dels centres validaran la informació i especificaran si el procés de correcció de les proves per als alumnes amb NEE és intern del centre o és el normalitzat extern. (Veure els criteris per a les exempcions que apareixen en el punt 5 de la Resolució de convocatòria) Els presidents o presidentes de les comissions poden revisar aquestes dades.

Aplicació de la prova 2010 La prova es fa els dies 5 i 6 de maig. L’ordre d’administració dels quaderns és: Primer dia: Primera sessió: prova de competència lingüística en llengua catalana Segona sessió: prova de competència matemàtica La prova d’aranès s’aplica a la Vall d’Aran en una tercera sessió. Segon dia: castellana Segona sessió: prova de competència en llengua estrangera

Aplicació de la prova 2010 Es constitueixen comissions d’aplicació, tal i com es va fer a l’avaluació 2009. (Resolució EDU/835/2010. DOGC num.5597) S’ha informat de la prova a les famílies mitjançant l’edició d’un díptic. Els aplicadors/es, així com els correctors/es, seran professorat extern al centre. S’elaboraran guies per a les comissions i els centres, guies de correcció i guies per a l’ús dels aplicatius informàtics. S’introduiran avisos emergents en els aplicatius per facilitar el procés. El correu electrònic serà, com en el 2009, un mitjà d’intercanvi informatiu. La web del Consell Superior d’Avaluació del Sistema Educatiu mantindrà sempre la informació actualitzada.

Aplicació de la prova 2010 L’aplicador arribarà al centre al menys mitja hora abans de l’inici de l’activitat lectiva i es presentarà a la direcció. La direcció del centre i l’aplicador/a extern/a obriran el paquet o paquets d’aquell dia i comprovaran que el contingut sigui correcte. Es reuniran amb els mestres de suport a l’aplicació per acordar l’organització i repassar els criteris d’aplicació. Si el centre té més d'un grup de sisè, aplicador/a coordinarà i supervisarà l’administració de la prova en les diferents aules, en les quals actuaran com administradors o administradores les persones designades. El professorat que aplica la prova vetllarà perquè es realitzin els diferents exercicis i perquè les condicions en què l’alumnat fa la prova siguin adequades. Abans de començar cal situar els alumnes de manera que es garanteixi que el treball es faci de forma estrictament individual.

Aplicació de la prova 2010 Cal preparar un reproductor de CD a cada aula. Cada alumne/a ha de tenir només el bolígraf per escriure. Un cop repartits els quadernets s’ha de dir: “Ara obriu el quadern i us llegeixo les instruccions inicials”. Es llegeixen totes les instruccions amb l’èmfasi necessari i ja es pot iniciar la prova. A l’hora d’escoltar el CD s’ha comptar que hi ha unes instruccions, després el dictat, cinc segons de pausa i es repeteix el dictat. En el cas de la llengua estrangera: després de les instruccions el primer “listening”, un minut de pausa per respondre, la repetició del primer “listenig”, 30 segons de pausa per revisar les respostes, el segon “listening”, un minut de pausa per respondre, la repetició del segon “listenig”, 30 segons de pausa per revisar les respostes. Si algun alumne/a fa alguna pregunta durant l'aplicació, s'ha de dir que torni a llegir la pregunta; si no se'n surt, se li pot llegir el text de l'activitat en veu alta, però no ajudar-lo a resoldre-la.

Aplicació de la prova 2010 Finalitzada la realització de les proves de cada dia, els quaderns de correcció externa de les dues proves de cada grup d’alumnes es recolliran en un sobre i es complimentarà l’etiqueta corresponent. Els quaderns sobrants i els de correcció interna queden al centre. El director o la directora i l’aplicador/a extern/a han de revisar el contingut dels sobres, comptar el total de quaderns i tancar el sobre signant a la solapa. El director o directora del centre custodiarà aquests sobres amb les proves realitzades el primer dia. Una vegada finalitzades totes les actuacions, se signarà l’acta d'aplicació on hauran quedat recollides totes les incidències i altres informacions. L’aplicador/a també introduirà en l’aplicatiu totes les incidències: absències, assignació d’etiquetes contingents, etc.

Aplicació de la prova 2010 El segon dia, una vegada fetes les proves i recollides en els sobres corresponents, es lliuraran al president o presidenta de la comissió, junt amb l’acta d'aplicació. Els els correctors/es quan rebin els sobres els obrirant, faran el recompte dels quadernets i en signaran la conformitat. Per garantir l'objectivitat en la correcció de les redaccions, la guia inclourà exemplificacions. Els correctors/es mantindran en tot moment la màxima confidencialitat sobre el contingut i els resultats de les proves que els hagi correspost corregir. La correcció es farà en horari de no permanència al centre i els resultats hauran d’estar introduïts a l’aplicació informàtica corresponent abans del dia 17 de maig. Es rebrà una remuneració complementària per aquest treball. Els sobres amb els quadernets corregits es lliuraran al lloc que cada comissió estableixi.