La descarga está en progreso. Por favor, espere

La descarga está en progreso. Por favor, espere

DEL TEXT INFORMATIU AL TEXT DIDÀCTIC

Presentaciones similares


Presentación del tema: "DEL TEXT INFORMATIU AL TEXT DIDÀCTIC"— Transcripción de la presentación:

1 DEL TEXT INFORMATIU AL TEXT DIDÀCTIC
1.1.P DEL TEXT INFORMATIU AL TEXT DIDÀCTIC Considerem un text informatiu aquell que expressa unes idees sense preocupar-se excessivament de la capacitat del receptor o lector estudiant, tant des del punt de vista del contingut com de l’estructura formal del text. Pel contrari, un text didàctic intenta sistemàticament adaptar el contingut informatiu i l’aspecte extern per tal de facilitar la lectura, l’aprenentatge i el treball dels estudiants amb aquest text. Presentem una sèrie de textos, anomenats teòrics, en els quals el significat no el considerem rellevant (lletres agrupades sense cap sentit), per tal de fixar més l’atenció en: La forma que presenta. L’aspecte atractiu o repulsiu que transmet. La claredat de les diferents parts que el formen. El grau de facilitat que ofereix al estudiant per a treballar-lo. Està format per un conjunt de 10 textos teòrics amb una gradació progressiva que: Comença en un text teòric purament informatiu i Acaba en un text d’una clara qualitat didàctica. Professorat J.P.G Recursos Didàctics en Geografia Textos

2 DEL TEXT INFORMATIU AL TEXT DIDÀCTIC
1.1.P DEL TEXT INFORMATIU AL TEXT DIDÀCTIC Text informatiu ! Text didàctic ! 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, J.P.G Recursos Didàctics en Geografia Textos

3 Recursos Didàctics en Geografia Textos
1.1.P TEXT INFORMATIU TEXT INFORMATIU: és aquell que presenta aspectes conceptuals i formals que tendeixen a dificultar o a no facilitar a l’estudiant: La lectura. La comprensió de la informació. El possible treball que l’estudiant pot fer a partir del text. Uns indicadors bàsics són: Text de més de 25/30 línies. Paràgrafs massa llars (més de 6 línies). Blocs de paràgrafs no separats. Interlineat molt estret. Idees bàsiques no destacades. Títols i subtítols inexistents o no destacats. Inexistència de marges jerarquitzats. Títols i subtítols sense intencionalitat. Per tant, aquest text informatiu, pot tenir un valor acadèmic excel·lent però no presenta cap característica que el faci didàctic. Per això, parlem de text informatiu i no podem qualificar-lo de text didàctic. J.P.G Recursos Didàctics en Geografia Textos

4 Recursos Didàctics en Geografia Textos
1.1.P TEXT DIDÀCTIC TEXT DIDÀCTIC: és aquell que presenta aspectes conceptuals i formals que tendeixen a atreure o a facilitar a l’estudiant: La lectura. La comprensió de la informació. El possible treball que l’estudiant pot fer a partir del text. Uns indicadors bàsics són: Text de menys de 25/30 línies. Paràgrafs iguals o inferiors a 6 línies. Blocs de paràgrafs separats (dos). Interlineat d’u i mig. Idees bàsiques destacades: subratllat/negreta. Títols i subtítols existents i destacats. Existència de marges jerarquitzats. Títols i subtítols amb intencionalitat. Per tant, aquest text didàctic, pot tenir un valor acadèmic més o menys reduït però presenta aspectes formals que faciliten l’accés dels estudiants a la seva informació. J.P.G Recursos Didàctics en Geografia Textos

5 DEL TEXT INFORMATIU AL TEXT DIDÀCTIC
1.1.P DEL TEXT INFORMATIU AL TEXT DIDÀCTIC Objectius bàsics: Proporcionar als nostres estudiants uns textos correctes des del punt de vista didàctic que: Facilitin el treball que han de fer amb els textos: Entendre i aprendre el contingut essencial d’un tema expressat en un text d’una pàgina. Facilitar la conversió del seu contingut en un altre llenguatge, com és un organigrama o un dibuix perquè els estudiants s’acostumin a veure una mateixa realitat expressada en codis o llenguatges diferents. És evident que la finalitat última és materialitza en el desig que els nostres estudiants s’habituïn a veure estructurats els textos i que, a la llarga, siguin capaços de convertir un text informatiu en un text didàctic, per tal de facilitar el seu aprenentatge i la capacitat de mostrar-ho en altres llenguatges. La presentació que s’ofereix al professor es basa en una anàlisi més acurada de les característiques essencials d’un text didàctic, mitjançant una taula per a valorar els diferents ítems. La presentació per als estudiants és més intuïtiva perquè puguin visualitzar i entendre les característiques essencials d’un text didàctic. J.P.G Recursos Didàctics en Geografia Textos

6 VALORACIÓ DEL TEXT TEÒRIC NÚMERO 1
1.1.P VALORACIÓ DEL TEXT TEÒRIC NÚMERO 1 Valoració màxima del text 1 Lletra: caixa de 10 a 12 1 Interlineat: 1,5 línies Paràgrafs: de 3 a 6 línies Blocs paràgrafs: separació 2 línies Jerarquització del text: acotat/sagnat 2,5 Títol i subtítol 0,5 0,25 Emfatització del títol i del subtítol Idees clau Personalització títol i subtítol Font Valoració total 10 1,5 J.P.G Recursos Didàctics en Geografia Textos

7 VALORACIÓ DEL TEXT TEÒRIC NÚMERO 2
1.1.P VALORACIÓ DEL TEXT TEÒRIC NÚMERO 2 Valoració màxima del text 2 Lletra: caixa de 10 a 12 1 Interlineat: 1,5 línies Paràgrafs: de 3 a 6 línies Blocs paràgrafs: separació 2 línies Jerarquització del text: acotat/sagnat 2,5 Títol i subtítol 0,5 0,25 Emfatització del títol i del subtítol Idees clau Personalització títol i subtítol Font Valoració total 10 2,75 Color més intens de la fletxa correspon a l‘aspecte, total o parcial, que el diferencia del text anterior J.P.G Recursos Didàctics en Geografia Textos

8 VALORACIÓ DEL TEXT TEÒRIC NÚMERO 3
1.1.P VALORACIÓ DEL TEXT TEÒRIC NÚMERO 3 Valoració màxima del text 3 Lletra: caixa de 10 a 12 1 Interlineat: 1,5 línies Paràgrafs: de 3 a 6 línies Blocs paràgrafs: separació 2 línies Jerarquització del text: acotat/sagnat 2,5 Títol i subtítol 0,5 0,25 Emfatització del títol i del subtítol Idees clau Personalització títol i subtítol Font Valoració total 10 3,75 Color més intens de la fletxa correspon a l’aspecte, total o parcial, que el diferencia de l text anterior J.P.G Recursos Didàctics en Geografia Textos

9 VALORACIÓ DEL TEXT TEÒRIC NÚMERO 4
1.1.P VALORACIÓ DEL TEXT TEÒRIC NÚMERO 4 Valoració màxima del text 4 Lletra: caixa de 10 a 12 1 Interlineat: 1,5 línies Paràgrafs: de 3 a 6 línies Blocs paràgrafs: separació 2 línies Jerarquització del text: acotat/sagnat 2,5 Títol i subtítol 0,5 0,25 Emfatització del títol i del subtítol Idees clau Personalització títol i subtítol Font 0, 5 Valoració total 10 4,75 Color més intens de la fletxa correspon a l’aspecte, total o parcial, que el diferencia del text anterior J.P.G Recursos Didàctics en Geografia Textos

10 VALORACIÓ DEL TEXT TEÒRIC NÚMERO 5
1.1.P VALORACIÓ DEL TEXT TEÒRIC NÚMERO 5 Valoració màxima del text 5 Lletra: caixa de 10 a 12 1 Interlineat: 1,5 línies Paràgrafs: de 3 a 6 línies Blocs paràgrafs: separació 2 línies Jerarquització del text: acotat/sagnat 2,5 Títol i subtítol 0,5 0,25 Emfatització del títol i del subtítol Idees clau Personalització títol i subtítol Font Valoració total 10 5,75 Color més intens de la fletxa correspon a l’aspecte, total o parcial, que el diferencia del text anterior J.P.G Recursos Didàctics en Geografia Textos

11 VALORACIÓ DEL TEXT TEÒRIC NÚMERO 6
1.1.P VALORACIÓ DEL TEXT TEÒRIC NÚMERO 6 Valoració màxima del text 6 Lletra: caixa de 10 a 12 1 Interlineat: 1,5 línies Paràgrafs: de 3 a 6 línies Blocs paràgrafs: separació 2 línies Jerarquització del text: acotat/sagnat 2,5 Títol i subtítol 0,5 Emfatització del títol i del subtítol Idees clau Personalització títol i subtítol Font Valoració total 10 6 Color més intens de la fletxa correspon a l‘aspecte, total o parcial, que el diferencia del text anterior J.P.G Recursos Didàctics en Geografia Textos

12 VALORACIÓ DEL TEXT TEÒRIC NÚMERO 7
1.1.P VALORACIÓ DEL TEXT TEÒRIC NÚMERO 7 Valoració màxima del text 7 Lletra: caixa de 10 a 12 1 Interlineat: 1,5 línies Paràgrafs: de 3 a 6 línies Blocs paràgrafs: separació 2 línies Jerarquització del text: acotat/sagnat 2,5 Títol i subtítol 0,5 Emfatització del títol i del subtítol Idees clau Personalització títol i subtítol Font Valoració total 10 6,5 Color més intens de la fletxa correspon a l’aspecte, total o parcial, que el diferencia del text anterior J.P.G Recursos Didàctics en Geografia Textos

13 VALORACIÓ DEL TEXT TEÒRIC NÚMERO 8
1.1.P VALORACIÓ DEL TEXT TEÒRIC NÚMERO 8 Valoració màxima del text 8 Lletra: caixa de 10 a 12 1 Interlineat: 1,5 línies Paràgrafs: de 3 a 6 línies Blocs paràgrafs: separació 2 línies Jerarquització del text: acotat/sagnat 2,5 Títol i subtítol 0,5 Emfatització del títol i del subtítol Idees clau Personalització títol i subtítol Font Valoració total 10 7,5 Color més intens de la fletxa correspon a l’aspecte, total o parcial, que el diferencia del text anterior J.P.G Recursos Didàctics en Geografia Textos

14 VALORACIÓ DEL TEXT TEÒRIC NÚMERO 9
1.1.P VALORACIÓ DEL TEXT TEÒRIC NÚMERO 9 Valoració màxima del text 9 Lletra: caixa de 10 a 12 1 Interlineat: 1,5 línies Paràgrafs: de 3 a 6 línies Blocs paràgrafs: separació 2 línies Jerarquització del text: acotat/sagnat 2,5 Títol i subtítol 0,5 Emfatització del títol i del subtítol Idees clau Personalització títol i subtítol Font Valoració total 10 9 Color més intens de la fletxa correspon a l’aspecte, total o parcial, que el diferencia del text anterior J.P.G Recursos Didàctics en Geografia Textos

15 VALORACIÓ DEL TEXT TEÒRIC NÚMERO 10
1.1.P VALORACIÓ DEL TEXT TEÒRIC NÚMERO 10 Valoració màxima del text 10 Lletra: caixa de 10 a 12 1 Interlineat: 1,5 línies Paràgrafs: de 3 a 6 línies Blocs paràgrafs: separació 2 línies Jerarquització del text: acotat/sagnat 2,5 Títol i subtítol 0,5 Emfatització del títol i del subtítol Idees clau Personalització títol i subtítol Font Valoració total 10 Color més intens de la fletxa correspon a l’aspecte, total o parcial, que el diferencia del text anterior J.P.G Recursos Didàctics en Geografia Textos

16 ELEMENTS BÀSICS PER A VALORAR LA QUALITAT D'UN TEXT DIDÀCTIC
J.P.G Recursos Didàctics en Geografia Textos


Descargar ppt "DEL TEXT INFORMATIU AL TEXT DIDÀCTIC"

Presentaciones similares


Anuncios Google