QUÈ, COM I QUAN ENSENYAR I AVALUAR

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Carla Jiménez Aida Macià Guim Muñoz Mariló Rodríguez
Advertisements

AUTOGESTIÓ I INNOVACIÓ EN L’AULA OBERTA
PROGRAMA DE FORMACIÓ EN CIÈNCIES A L’ESO
CATÀLEG DE QUALIFICACIONS PROFESSIONALS
Conxita Mayós Servei d’Ordenació Curricular
ESTRUCTURA I COMPONENTS DE LES UNITATS DIDÀCTIQUES “UUDD”
UNITAT DIDÀCTICA. UNITAT DIDÀCTICA Quadre: Unitat didàctica número... Títol Centre Trimestre 1r, 2n, 3r Curs acadèmic Grup Matèria Sessions.
Toca fusta FENT DECORATS
1 u n i t a t L’educador infantil.
Què és un pla Individualitzat ?
El model didàctic en el desplegament del currículum a partir de les COMPETÈNCIES BÀSIQUES Mòdul 4: Gestió del Currículum per competències.
LA VIDA A LES COLÒNIES INDUSTRIALS
GAUDÍ I LES SEVES MERAVELLES!
PROCÉS FINAL FCT amb qBid
Desplegament del currículum competencial i model didàctic
Esquema de treball Josep Minguell M. Mercè Fernández
1 organització, 3 estudis, 1600 aprenentatges
La consciència fonològica a P-3
ACCIONS GRUPALS AMB EL PROFESSORAT
TRETS DIFERENCIADORS 3r ESO
PROJECTE D’INNOVACIÓ TOTS FEM SALUT PERIODE 2006/09
AVALUACIÓ DE L’ACCIÓ DOCENT
Parlar per escriure a partir de Hablar para escribir. Oriol Guasch. (2002) Aula de Innovación educativa, núm. 111.
PLA DE FORMACIÓ DEL CENTRE
SEEZ Formació en xarxa per a docents d’educació especial a la zona
EAP ANOIA COMPOSICIÓ PROFESSIONALS
IES CAN JOFRESA Terrassa PROCÉS D’ELABORACIÓ D’UN
La consciència fonològica a P-4
Eines d’internet per al professorat d’EOI.
La gestió per processos
VIII Primavera Pedagògica Institut d’Estudis Catalans
Taula Rodona 3 Salut Mental i Educació: Esculls i reptes de futur, des de l’experiència dels programes actualment en funcionament. Marta Colomer Bolló.
PSICOLOGIA I SOCIOLOGIA
Seminari d’Educació Especial
d'ensenyança-aprenentatge
PROJECTE D’IMPLANTACIÓ SISTEMA DE GESTIÓ PER COMPETÈNCIES (SGC)
“Modelització d’un treball interdisciplinari amb la utilització de les TIC tenint com un dels elements de referència competències transversals i amb una.
DOCUMENTS D’ASSESSORAMENT
Són realment paràboles? Nivell: 3r d’ESO
Prof. José Miguel Santacreu Soler Dep. d’Humanitats Contemporànies
millora de la qualitat de l’ensenyament.
PROJECTE LINGÜÍSTIC És l’instrument que possibilita que els centres educatius organitzin i gestionin determinats aspectes en referència a l’estat i a l’ús.
Proves de competències bàsiques als 14 anys
Curs d’Introducció a l’Ultimate
Les proves PAU de física i la seva possible relació
PLA D’ATENCIÓ A LA DIVERSITAT
Equip d’Assessorament i Orientació Psicopedagògica EAP DE SANT ANDREU
ELECCIONS AL CONSELL ESCOLAR
Suports en l’elaboració del Projecte Educatiu de Centre
OBJECTIUS DE LA WEBQUEST
El currículum a l’educació primària
CRAI: Unitat de Docència
Les 10 PISTES per desenvolupar les activitats TIC...
Funcions i gràfics Full de pautes.
En desplegar un currículum competencial haurem de prendre decisions que afectaran al model didàctic de cada docent.
Metodologia per treballar per competències:Consideracions generals
ELECCIONS AL CONSELL ESCOLAR
BONES PRÀCTIQUES MODELS D’ÚS DIDÀCTIC DE LES TICS
El Pla de formació del centre
FUNCIÓ DE PROPORCIONALITAT I FUNCIÓ AFÍ
La inserció laboral dels graduats de grau de la UPF
Metodologia per treballar per competències:Consideracions generals (1)
Els contextos: ús didàctic, tipologia, inconvenients i avantatges
Jornada d’Intercanvi d’Experiències Formatives a les EOI
El departament de Recursos Humans
COLÒNIES- TREBALL DE SÍNTESI Del 15 al 19 de juny
AL RIU NOMÉS HI HA AIGUA? UN CONTEXT PER TREBALLAR BIODIVERSITAT, ESTADÍSTICA I ÚS DE LES TIC A 1r D’ESO.
11 LES FUNCIONS LES FUNCIONS. CARACTERÍSTIQUES DOMINI I PUNTS DE TALL
Biblioteca escolar “puntedu”, espai de coneixement i aprenentatge
Servei Educatiu Baix Llobregat 5 EAP B 07 Cornellà-St.J.Despí
Transcripción de la presentación:

QUÈ, COM I QUAN ENSENYAR I AVALUAR María José Segura Lores IES De Badia del Vallès

Tercer Nivell de concreció QUÈ QUAN COM ensenyar i avaluar? Necessitats educatives de l’alumnat. Els recursos pedagògics del centre. L’opció del professorat pel que fa a metodologies didàctiques concretes.

Què farem? Unitat didàctica: Funcions quadràtiques (FQ) Objectius didàctics de la Unitat Didàctica Continguts: - Fets i conceptes - Procediments - Hàbits i actituds

Objectius didàctics Emprar el llenguatge gràfic i funcional. Reconèixer en les gràfiques les seves propietats. Saber aplicar les FQ en la resolució de problemes. Fer servir el llenguatge associat al full de càlcul per trobar resultats d’expressions algebraiques i construir taules de valor. Emprar el full de càlcul per a la representació, analitzant-ne les característiques per mitjà de comparació de diferents gràfics relacionats. Identificar el comportament del gràfic d’una paràbola segons les variacions dels seus paràmetres a través de translacions. Què farem?

Continguts Procediments: Fets i conceptes: Utilització del llenguatge gràfic i de les expressions algebraiques. Construcció de gràfiques. Identificació de les característiques de la paràbola en funció del valor dels coeficients. Fets i conceptes: Funcions quadràtiques. Representació gràfica. Característiques de la FQ: Vèrtex, eix de simetria, punts de tall, concavitat, màxim, mínim, obertura de les branques. Què farem?

Continguts Hàbits i actituds: - Reconeixement i valoració de la utilitat del llenguatge gràfic en la resolució de problemes. Sensibilització i gust per la precisió en la representació de funcions i la seva interpretació. Valorar la gran importància de les FQ en diversos àmbits: Física, Economia,... Què farem?

Quan ho farem? Nivell: 4t d’ESO Temporització: 1r trimestre. A continuació dels radicals i estudi de les funcions afins i lineals. 12 - 15 hores.

Com ho farem? Metodologia de treball Recursos didàctics Activitats d’ensenyament-aprenentatge Material de suport Tecnològic: Full de càlcul, MUD edu365 i pantalla de TV. Dossier, murals i paper mil·limetrat Criteris i activitats per a l’avaluació

Metodologia de treball Aspectes a considerar en el desenvolupament de la unitat didàctica: paper alumne-professor, coordinació, eina didàctica, gestió de l’aula Com ho farem?

Activitat d’ensenyament-aprenentatge Retall de la qüestió Resposta: 10)Anem a estudiar la variació del paràmetre q per les funcions y = a(x–q)2 següents: a)y = (x + 1)2, y = (x + 2)2, y = (x + 3)2, y = (x + 4)2, y = (x + 5)2 Com ho farem?

Criteris i activitats per a l’avaluació Conceptes: 40% Procediments 40% Hàbits i actituds 20% Seguiment diari de la tasca desenvolupada per l’alumne/a. Enregistrament del treball en disquette. Proves escrites (llapis i paper i/o full de càlcul) Com ho farem?