La descarga está en progreso. Por favor, espere

La descarga está en progreso. Por favor, espere

AL RIU NOMÉS HI HA AIGUA? UN CONTEXT PER TREBALLAR BIODIVERSITAT, ESTADÍSTICA I ÚS DE LES TIC A 1r D’ESO.

Presentaciones similares


Presentación del tema: "AL RIU NOMÉS HI HA AIGUA? UN CONTEXT PER TREBALLAR BIODIVERSITAT, ESTADÍSTICA I ÚS DE LES TIC A 1r D’ESO."— Transcripción de la presentación:

1 AL RIU NOMÉS HI HA AIGUA? UN CONTEXT PER TREBALLAR BIODIVERSITAT, ESTADÍSTICA I ÚS DE LES TIC A 1r D’ESO

2 ORGANITZACIÓ I LOGÍSTICA DEL PROJECTE
Grups de 4 alumnes barrejats de dues línies Codocència: 3 docents, 54 alumnes PROJECTE 4 hores lectives cada setmana provinents de: 1h Biologia i Geologia 1h Matemàtiques 1h Complementària Informàtica 1h franja optativitat

3 ANTECEDENTS Centre col·laborador des de 2011
17 campanyes de recollida i publicació de dades Vehiculat a través d’una comissió de medi ambient amb alumnat voluntari de 1r a 4t d’ESO

4 COMPETÈNCIES BÀSIQUES DELS ÀMBITS INVOLUCRATS
ÀMBIT DIGITAL Dimensió Instruments i aplicacions Competència 2. Utilitzar les aplicacions d’edició de textos, presentacions multimèdia i tractament de dades numèriques per a la producció de documents digitals. Dimensió Tractament de la informació i organització dels entorns de treball i aprenentatge Competència 5. Construir nou coneixement personal mitjançant estratègies de tractament de la informació amb el suport d’aplicacions digitals. Dimensió Comunicació interpersonal i col·laboració Competència 8. Realitzar activitats en grup tot utilitzant eines i entorns virtuals de treball col·laboratiu.

5 COMPETÈNCIES BÀSIQUES DELS ÀMBITS INVOLUCRATS
ÀMBIT CIENTIFICOTECNOLÒGIC Dimensió indagació de fenòmens naturals i de la vida quotidiana Competència 1. Identificar i caracteritzar els sistemes físics i químics des de la perspectiva dels models, per comunicar i predir el comportament dels fenòmens naturals. Competència 2. Identificar i caracteritzar els sistemes biològics i geològics des de la perspectiva dels models, per comunicar i predir el comportament dels fenòmens naturals. Competència 5. Resoldre problemes de la vida quotidiana aplicant el raonament científic. Dimensió Medi Ambient Competència 11. Adoptar mesures amb criteris científics que evitin o minimitzin els impactes mediambientals derivats de la intervenció

6 COMPETÈNCIES BÀSIQUES DELS ÀMBITS INVOLUCRATS
ÀMBIT MATEMÀTIC Dimensió Raonament i prova Competència 6. Emprar el raonament matemàtic en entorns no matemàtics. Dimensió connexions Competència 8. Identificar les matemàtiques implicades en situacions properes i acadèmiques i cercar situacions que es puguin relacionar amb idees matemàtiques concretes. Dimensió comunicació i representació Competència 11. Emprar la comunicació i el treball col·laboratiu per compartir i construir coneixement a partir d’idees matemàtiques.

7 OBJECTIUS DEL PROJECTE
Col·laborar amb el Projecte Rius mitjançant un estudi de la qualitat mediambiental del riu i publicar el resultat en xarxes locals i generals. Valorar la biodiversitat d’éssers vius i ser-ne conscient a través de la classificació organismes fent ús de claus d’identificació. Elaborar una wiki amb contingut digital que permeti identificar i localitzar organismes tant del regne vegetal com animal presents en el tram de riu apadrinat. Comparar la biodiversitat del riu Mèder al seu pas pel pont del blanqueig amb els resultats de cursos anteriors. Realitzar alguna acció triada per l’alumnat per tal de millorar la qualitat mediambiental del riu en el tram apadrinat.

8 LLANÇAMENT, EXPLOREM IDEES PRÈVIES
El llançament és una sortida al riu observant l’espai de manera globalitzada. Retorn: Presentació lliure i artística que respongui a la pregunta: El riu només és aigua?

9 PUNTS D’AVITUALLAMENT: biologia
Hi ha una sèrie de continguts previs necessaris per poder fer la investigació mediambiental: Grups animals. Elaboració de pòsters Taller al MIT “De peus al riu” Taxonomia i classificació d’éssers vius

10 FITXES DE TREBALL Fitxes Enciclopèdia Països Catalans

11 PUNTS D’AVITUALLAMENT: matemàtiques i informàtica
Hi ha una sèrie de continguts previs necessaris per poder fer la investigació mediambiental: Proporcionalitat i percentatge (per calcular % d’organismes de cada grup taxonòmic) Elaboració de gràfics amb Excel per comparar resultats entre dos moments temporals diferents

12 PRODUCTES FINALS Una entrada en una Wiki
Publicar resultats a les webs: Projecte Rius Programa Medi Ambient Gràfic comparatiu dels resultats d’aquesta primavera i la primavera passada o la tardor passada

13 PRODUCTES FINALS VARIABLES
Farem un herbari? Farem una batuda de neteja? Què farem? ...

14


Descargar ppt "AL RIU NOMÉS HI HA AIGUA? UN CONTEXT PER TREBALLAR BIODIVERSITAT, ESTADÍSTICA I ÚS DE LES TIC A 1r D’ESO."

Presentaciones similares


Anuncios Google