MAPES MENTALS TONI BUZAN

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
ASPECTES GRÀFICS EN ELS SIGNES DE PUNTUACIÓ.
Advertisements

2. L' idealisme transcendental:la síntesi kantiana 2. 3
Com estudiar… El subratllat Organització de la informació Esquemes
d' a s s i s t è n c i a al g o v e r n l o c a l
ORIENTACIÓ I COORDENADES GEOGRÀFIQUES
P-3 P-4 P-5 QUÈ FEM AL LABORATORI ? ESCOLA PAU DELCLÒS. TARRAGONA Curs FEM HIPÒTESIS SOBRE ELS FENÒMENS FÍSICS I QUÍMICS OBSERVEM,
Elaboració d’un mapa temàtic
BAUHAUS, una escola d’art
Toca fusta FENT DECORATS
31 de l’any Regina Els “Records de pluja” de Marcel Olm ens fan desitjar una vida fecunda en l’amor.
PROJECTE DE PASTORAL I EDUCACIÓ EN VALORS
Mons paral·lels. Olga Bogdashina
APRENENTATGE MULTINIVELL
TEMA 1 DEPARTAMENT DE LLENGUA Y VALENCIÀ (Valencià)
L’ÚS DE LES LLIBRETES A LES SESSIONS DE FILOSOFIA 3/18
UD: EXPRESSIÓ GRÀFICA: perspectives
L’Expressió escrita.
TERMOREGULACIÓ HORÀRIA INDIVIDUAL DELS ESPAIS DEL CENTRE
PETITS REPORTERS Títol.
PSICOMOTRICITAT.
Llibre de les bèsties de Ramon Llull
HIPONÍMIA Què és? HIPÒNIMS Diverses paraules (significat + concret)
Biologia i Geologia. 4t d’ESO
TREBALLEM EL SISTEMA SOLAR
I ARA, QUÈ PUC FER?.
TREBALLS D’ATENCIÓ AL PÚBLIC
PRESENTACIÓ CRÈDIT DE SÍNTESI 1r ESO
Barcelona, 2 de desembre de 2.002
Una forma fàcil d'obtenir algunes fórmules
YEIZA GONZÁLEZ CALABUIG MIGUEL ANGEL MORENO SANCHÍS
Impress 2... Edita la teves presentacions!
DEL TEXT INFORMATIU AL TEXT DIDÀCTIC
Escola de Karate do Salvador Àlvarez
PLA DE FORMACIÓ DEL CENTRE
DE LA DURADA AL RITME.
ELABORAR UN ORGANIGRAMA A PARTIR D’UN LLISTAT (Ordre i jerarquia)
ELABORAR UN ORGANIGRAMA A PARTIR D’UN LLISTAT (Ordre i jerarquia)
NOVETATS ESPAI MARGALEF
La matèria.
Situacions Simuladores Preferencials (SSP)
2. L’empirisme de Hume 2.1. L’origen i la constitució del coneixement
WEBQUEST WEB...QUÈ ? Alumnes de l’Escola ESTEL VALLSECA.
I tu, com estudies?.
LA FESTA MAJOR I ELS GEGANTS
Grups interactius a L’Esquitx
ESTRUCTURA D’UN ORGANIGRAMA: ELEMENTS I JERARQUIES
PLA DE SERVEIS INDIVIDUALITZATS
Presentació BATXILLERAT
2. El materialisme històric de Marx
REPERCUSIONS DEL NOU MODEL EN ELS SERVEIS SOCIALS LOCALS
Ciències socials, geografia i història Primer curs
Les taules de multiplicar
Mapes conceptuals Jordi Guim.
La imatge corporativa Una eina fonamental en l’actualitat
CONCURS INVENTEM-REPTE REAL
Gestió participativa dels projectes de centre
Les nostres fonts documentals per treballar a la classe són molt diverses: 1. Treball de camp (sortides, visites, entrevistes, enquestes…). 2. Monografies,
SISTEMA NERVIÓS.
Hi ha totes les idees principals; totes són completes
La literatura i les matemàtiques van de la mà.
Justificació De la mateixa manera que l'esport és important per mantenir la forma física, la gimnàstica mental és important per al nostre cervell. "Enginy"
Quin poble volem? CP Mare de Déu del Toro Es Mercadal
Teoria de les intel·ligències múltiples: Punts clau
La resolució de conflictes a través de l'assemblea de classe
EL QUADRAT LES MARIETES.
CASAL D’ESTIU IL·LUSIONS 2016
El sistema nerviós.
COM FER UNA EXPOSICIÓ ORAL
FASES DE PROJECTE TECNOLÒGIC
Aprendre a Viure / Aprendre a Conviure
Transcripción de la presentación:

MAPES MENTALS TONI BUZAN CONCRECIÓ CURRICULAR. CEIP ROBINES (BINISSALEM)

Per què mapes mentals? S'usen tots dos hemisferis del cervell, estimulant el desenvolupament equilibrat del mateix.

Estimula al cervell en tots els seus àmbits (percepció, associació d’idees, imatges, frases, records, etc.) Estimula la creativitat de l'ésser humà al no tenir límits en el seu disseny. És una eina efectiva i dinàmica en el procés d'aprenentatge i d'adquisició d'informació. Trenca paradigmes pel que fa als mètodes estructurats i lineals d'aprenentatge. Poden ser utilitzats en tots els aspectes de la vida diària, tant en el personal, com en el familiar, social i el professional

Avantatges d’utilitzar mapes mentals: S'estalvia temps en: Anotar només les paraules que interessen. Només llegir paraules que vénen al cas. Revisar les notes del mapa mental. No haver de cercar les paraules claus entre una sèrie innecessària (apunts). Augmenta la concentració en els problemes reals.

Les paraules claus es juxtaposen en el temps i en l'espai, amb el que milloren la creativitat i el record. S'estableixen associacions clares i apropiades entre les paraules claus. Al cervell se li fa més fàcil acceptar i recordar els mapes mentals. Utilitzant constantment totes les habilitats corticals, el cervell està cada vegada més alertat i receptiu.

AVANTATGES MAPES MENTALS

JERARQUIES I CATEGORIES PER PODER ELABORAR MAPES MENTALS ENS CAL ESTRUCTURAR EL NOSTRE PENSAMENT UTILITZANT: JERARQUIA: Cal establir de quina manera indicarem la jerarquia utilizada en el nostre mapa mental (colors, tamany de lletres, gruix de les línies…) CATEGORITZACIÓ: Cal crear les categories i subcategories per tal d’organitzar el mapa mental.

IOB (idees ordenadores bàsiques) LES IOB SÓN CONCEPTES CLAUS A PARTIR DELS QUALS ORGANITZAM ALTRES CONCEPTES.

D’AQUESTES IOB SORGEIXEN DIFERENTS SUBCATEGORIES QUE ES PODEN ANAR CONCRETANT CADA VEGADA MÉS.

Com començam? Pluja d’idees... RÀPIDA PRÒPIA ORIGINAL D’IDEES PERSONAL ASSOCIACIÓ D’IDEES CONNEXIÓ PERSONAL

LLEIS DE LA CARTOGRAFIA MENTAL UTILITZA L’ÈMFASI: Imatge central Imatges en tot el mapa mental Tres o més colors per cada imatge central Dibuixos i paraules en tres dimensions Sinestèsies (fusió dels sentits físics) Variació del tamany de les lletres Organització de l’espai Espai entre els elements adequat

2. UTILITZA L’ASSOCIACIÓ: Utilització de fletxes per establir connexions dins el mapa mental Utilitza colors que identifiquin les categories Utilitza codis que facilitin la memòria i retenció d’informació.

3. Expressa’t amb claretat: Una paraula clau per línia. Escriu amb lletra d’impremta. Escriu sobre les línies. La longitud de la línia = longitud de la paraula. Uneix les línies entre si i les branques principals amb la imatge central.

Connecta les línies amb altres línies. Les línies centrals han de ser més guixades i amb formes orgàniques. Utilitza imatges tan clares com sigui possible. Fes servir el paper en sentit horitzontal.

4. Desenvolupa un estil personal. 5. Utilitza la jerarquia. 6. Utilitza l’ordre numèric.