La descarga está en progreso. Por favor, espere

La descarga está en progreso. Por favor, espere

Teoria de les intel·ligències múltiples: Punts clau

Presentaciones similares


Presentación del tema: "Teoria de les intel·ligències múltiples: Punts clau"— Transcripción de la presentación:

1 Teoria de les intel·ligències múltiples: Punts clau
Planteja una concepció essencialment pluralista de la ment Per designar la competència cognitiva és més adequat parlar en termes d’un conjunt d’habilitats, talents o capacitats mentals Elaborat per Ma Dolors Massa i Pilar Surís

2 “Intel·ligències” proposades per Gardner
Intel·ligència musical Intel·ligència cineticocorporal Intel·ligència logicomatemàtica Intel·ligència lingüística Intel·ligència espacial Intel·ligència interpersonal Intel·ligència intrapersonal Intel·ligència naturalista Elaborat per Ma Dolors Massa i Pilar Surís

3 INTEL·LIGÈNCIES MÚLTIPLES
Necessitem totes les intel·ligències. Totes són igualment importants. Es combinen de forma única en cada ésser humà. Totes les persones les tenim totes en diferents graus de desenvolupament. Elaborat per Ma Dolors Massa i Pilar Surís

4 Descripció de les intel·ligències de Gardner
Intel·ligència musical Capacitat per reconèixer, apreciar i produir ritmes, tons, timbres i acords de veu i/o instruments Intel·ligència cineticocorporal Habilitat per controlar els moviments del cos i manipular objectes amb destresa Intel·ligència logicomatemàtica Capacitat per resoldre problemes o generar productes utilitzant la lògica o les matemàtiques Elaborat per Ma Dolors Massa i Pilar Surís

5 Descripció de les intel·ligències de Gardner
Intel·ligència lingüística Capacitat i habilitat per utilitzar i estructurar els significats i funcions de les paraules i del llenguatge d’una manera eficaç, ja sigui oralment o per escrit. Intel·ligència interpersonal Capacitat per comunicar-se amb els altres i saber tractar els conflictes Elaborat per Ma Dolors Massa i Pilar Surís

6 Descripció de les intel·ligències de Gardner
Intel·ligència intrapersonal Capacitat per accedir als sentiments propis, discernir i reflexionar sobre les emocions íntimes i els processos del pensament (metacognició) Intel·ligència naturalista Capacitat per comprendre l’entorn natural i treballar-hi amb eficàcia Elaborat per Ma Dolors Massa i Pilar Surís

7 Algunes consideracions
Totes les persones tenen aquestes intel·ligències en algun grau Totes les persones són diferents en relació al grau i en la combinació en què les posseeixen Elaborat per Ma Dolors Massa i Pilar Surís

8 Implicacions de la teoria en l’àmbit educatiu
Implicacions vertebrades en dues idees bàsiques: Rebuig frontal a l’ensenyança uniforme Necessitat de situar la comprensió com a objectiu fonamental de l’educació tot considerant les diferents intel·ligències dels alumnes Elaborat per Ma Dolors Massa i Pilar Surís

9 Estratègies didàctiques dins el marc de les intel·ligències múltiples
Algunes estratègies adreçades a la intel·ligència lingüística: Narració de contes o històries Pluja d’idees Gravacions de la pròpia paraula Filmacions Portar un diari Publicacions Elaborat per Ma Dolors Massa i Pilar Surís

10 Estratègies didàctiques dins el marc de les intel·ligències múltiples
Algunes estratègies adreçades a la intel·ligència logicomatemàtica. Càlculs i quantificacions Classificacions i categoritzacions Interrogació socràtica Pensemant científic Elaborat per Ma Dolors Massa i Pilar Surís

11 Estratègies didàctiques dins el marc de les intel·ligències múltiples
Algunes estratègies adreçades a la intel·ligència espacial Senyals amb colors Metàfores visuals Elaboració de vinyetes Suport TIC Plasmar idees en dibuixos Utilitzar símbols gràfics en les explicacions Creacions artístiques dels alumnes Elaborat per Ma Dolors Massa i Pilar Surís

12 Estratègies didàctiques dins el marc de les intel·ligències múltiples
Algunes estratègies adreçades a la intel·ligència corporalkinètica: Respostes corporals Teatre a l’aula Mímica per explicar conceptes Pensament manual Mapes corporals Elaborat per Ma Dolors Massa i Pilar Surís

13 Estratègies didàctiques dins el marc de les intel·ligències múltiples
Algunes estratègies adreçades a la intel·ligència musical Ritmes i cançons Música per a la supermemòria Elaborat per Ma Dolors Massa i Pilar Surís

14 Estratègies didàctiques dins el marc de les intel·ligències múltiples
Algunes estratègies adreçades a la intel·ligència interpersonal: Grups cooperatius (treball en equip) Escultures vivents Jocs de taula Concursos amb cabuda per a tothom Elaborat per Ma Dolors Massa i Pilar Surís

15 Estratègies didàctiques dins el marc de les intel·ligències múltiples
Algunes estratègies adreçades a la intel·ligència intrapersonal: Períodes de reflexió d’un minut Donar significat a l’aprenentatge Oportunitas per triar Moments per expressar els sentiments Material d’autoreflexió Sessions i /o materials per definir objectius Elaborat per Ma Dolors Massa i Pilar Surís

16 Elaborat per Ma Dolors Massa i Pilar Surís
Planificació de les activitats d’ensenyament/aprenentatge dins el marc de les intel·ligències múltiples Triar un tema, unitat o apartat de la vostra matèria Plantejar les preguntes clau de la teoria de les IM Lingüística: Com puc utilitzar la paraula oral o escrita? Logicomatemàtica: com puc incorporar càlculs, lògica, classificacions o habilitats del pensament crític? Espacial: com puc utilitzar materials espacials complementaris? Musical. Com puc incorporar la música? Interpersonal: com puc fer per tal que els alumnes comparteixin amb els seus companys? Intrapersonal: què puc fer per tal que els alumnes evoquin sentiments, reflexions personals, o què puc fer per incorporar alguna opció de tria personal? Elaborat per Ma Dolors Massa i Pilar Surís


Descargar ppt "Teoria de les intel·ligències múltiples: Punts clau"

Presentaciones similares


Anuncios Google