Escola Can Fabra 3r CURS.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Cambios en el espacio: transformaciones geométricas
Advertisements

CLASSE:ELS ÀNECS PARVULARI 5 ANYS CEIP BARÓ DE VIVER
L´energia.
ENERGIA Energia és allò capaç de transformar la matèria.
L’ERA DEL MAQUINISME Àlex Mogena.
UNA TARDA QUALSEVOL D’UN DIA QUALSEVOL
Escola Orlandai 4t CURS.
Podeu posar una foto del vostre centre
Alimenta el teu cos.
QUINS MATERIALS SÓN MILLORS CONDUCTORS ELÈCTRICS?
LA TARDOR Cicle Inicial.
PROJECTES: UN LLARG CAMÍ…
3a PART Els nens i nenes de P- 4
Per què hi ha objectes que suren i objectes que no suren?
El mercat ELS NENS I NENES DE P-4.
PETITS REPORTERS Títol.
Ens visita el dentista a P3, P4 i P5!!!
EL JOC DELS PINS CAMP D’APRENENTATGE D’EMPÚRIES
TREBALLEM EL SISTEMA SOLAR
SIGUEM SOSTENIBLES.
Fem de cuiners! Els nens i nenes de 2n. estem treballant els aliments per això hem anat al Nútrim a fer un taller de cuina per aprofundir en el tema.
Funcionament See Thecnical.
LA LLUM És una forma d’energia que percebem amb el sentit de la vista
OMBRES I LLUMS Escola Antoni Gaudí Sta Coloma de Gramenet
Escola seat Carrer Mecànica, Barcelona
IMPLIQUEM A TOTES LES CLASSES EN EL NOSTRE PROJECTE
EL DIA SENSE COTXES 5è de Primària.
Aprenem a trasplantar Cicle Inicial.
EL BOSC DE COLLSEROLA A LA PRIMAVERA
TÈCNIQUES D’ESTUDI.
QUÈ FA QUE UNA PILOTA BOTI MÉS QUE UNA ALTRA?
HORT = TREBALL EN EQUIP - 4t
FORA POLLS ! Estudi dels polls..
QUÈ FA EL NOSTRE COS AMB L’AIRE QUE AGAFA QUAN INSPIREM?
ELS DRETS SOCIALS Rics i pobres
Som nois i noies de 5è de l’escola Seat
VISITEM LA RESIDÈNCIA.
6è ESCOLA CERVANTES. BARCELONA.
GO PRO Martí Macià 5è A.
ORGANITZACIÓ TERRITORIAL DE CATALUNYA I ESPANYA
ENCONTRE PETITS TALENTS CIENTÍFICS
WEBQUEST WEB...QUÈ ? Alumnes de l’Escola ESTEL VALLSECA.
LA FESTA MAJOR I ELS GEGANTS
Què existeix i què no existeix.
ESCOLA CERVANTES (BARCELONA) CLASSE DE P-3 MARIA JOSÉ MATA
Problema 1: Trobar la recta que passa pel punts A(2, -3) i B(-1, 3)
Trobadors Intercanviem opinions Formem els nostres grups
DIADA DE LA PAU A SJO.
TOTS ELS INDIVIDUS D’UNA MATEIXA ESPÈCIE SÓN IGUALS?
valors humans i socials
Projecte: el mercat 2a PART P -4.
CONCURS.
HORT = TREBALL EN EQUIP - 4t
COM NEIX UN PARADIGMA?.
PERQUÈ LA NOSTRA SABATA TÉ UN NÚMERO!!
BIODIVERSITAT A L’HORT
ELS NENS I NENES DE P4 TREBALLEM EL PROJECTE DELS MONSTRES
Les taules de multiplicar
Les fraccions Sisè B curs
Projecte xarxa Aleix Adell, Asier Aguilera, Silvia Alba, Ivet Clavell
Projecte de P-3: Som fotògrafs!!
LA NOVA SELECTIVITAT I L’ACCÉS A LA UNIVERSITAT
AQUESTA QUARESMA TU POTS SER MÉS!
ANEM A L’HORT AQUEST CURS ELS NENS I NENES DE P-3 S’HAN INCORPORAT A LA TASCA DE CUIDAR L´HORT. PREPARAR LA TERRA, PLANTAR ,REGAR, RECOLLIR FULLES.
6a SETMANA de QUARESMA US PRESENTEM LA JOANA QUE ENS ACOMPANYARÀ EN AQUESTA SISENA SETMANA DE QUARESMA. LA JOANA DE VEGADES ES MOSTRA MOLT RESPONSABLE.
VIVIM AMB TOTS ELS SENTITS L’ESPERA DE JESÚS
Setmana de la Solidaritat 2010 – 2011 Escola Pública “Josep Carner” (Badalona) L’ EDUCACIÓ, UN FUTUR EN IGUALTAT: el que han de fer nens i nens de tot.
Com contaminem l`aigua?
CONTE LA FADA EMPATIA VISITA UNA ESCOLA.
CABREM TOTS AL GIMNÀS?.
Transcripción de la presentación:

Escola Can Fabra 3r CURS

PETITS TALENTS INVESTIGADORS CLASSE DELS CIENTÍFICS 3r A, ESCOLA CAN FABRA IRIA - Bon dia a tothom, som la classe dels científics de l’escola Can Fabra. Avui us venim a presentar tres investigacions que hem fet els últims dos mesos. Abans però, ens agradaria que us poséssiu les ulleres de científics i que gaudiu de la conferència tal i com nosaltres hem gaudit investigant.

PARLEM SOBRE ASTRONOMIA I OCEANOGRAFIA ELS INICIS PARLEM SOBRE ASTRONOMIA I OCEANOGRAFIA I ELS ALTRES TEMES? DECIDIM FER INVESTIGACIONS SOBRE BIOLOGIA, TECNOLÒGICS/ FISICS I COS HUMÀ/ MEDECINA Les nostres investigacions formen part del primer projecte d’aula, ELS CIENTÍFICS. IRIA - Respecte els inicis, les nostres investigacions formen part del primer projecte d’aula: ELS CIENTÍFICS. Primer cada nen va triar un científic i després els vam classificar en 7 grups. En el primer trimestre vam treballar els astrònoms i els oceanògrafs. En el segon trimestre hem treballat la resta a partir de les investigacions.

QUÈ VOLEM INVESTIGAR? LES PLANTES ELS FONGS QUE SURTEN DELS ALIMENTS ELS CIRCUITS ELÈCTRICS IRIA - Així, ens vam preguntar: què volem investigar? Els biòlegs com acolorir les plantes. - Cos humà i medecina com són els fongs que surten dels aliments. - Físics i tecnològics com fer un circuit elèctric.

COM HO FEM? FEM PREGUNTES FEM PREDICCIONS DECIDIM COM FER RECOLLIDA DE DADES EXPERIMENTEM, OBSERVEM I ANOTEM SORGEIXEN ALGUNS PROBLEMES SEGUIM INVESTIGANT ANALITZEM LES TAULES CONTESTEM LES PREGUNTES MIREM SI EL QUE HAVIEM PREDIT S’HA COMPLERT ENS AUTOAVALUEM I COAVALUEM Pau Mas - Primer de tot vam pensar quin procés seguiríem per fer les investigacions. Vam pensar en el seguir el mètode científic, un procés que fan servir els experts. Ens vam formular unes preguntes i vam fer unes prediccions. Després vam observar durant dues setmanes i finalment vam dir les conclusions.

Què ens interessa saber de cada investigació? LES PREGUNTES Què ens interessa saber de cada investigació? 1. Com es poden acolorir les plantes? 2. Totes les plantes s’acoloren? 3. Quines parts de les plantes s’acoloren? 1. En tots els aliments surten els mateixos fongs? 2. Com són els fongs? 3. Quan surten els fongs? Amb calor o fred? Llum o foscor? 1. Amb una pila i més d’una bombeta es pot fer un circuit elèctric? 2. Funciona sempre siguin quines siguin les piles i les bombetes? 3. Influeix el tipus de cable? Pau Mas - Pel que fa a les preguntes... Clara: El grup de plantes ens vam fer tres preguntes: - Com es poden acolorir les plantes? - Totes les plantes s’acoloren? - Quines parts de la planta s’acoloren? Ibai: El grup de nutrició també ens vam fer tres preguntes: - En tots els aliments surten els mateixos fongs? - Com són els fongs? - Quan surten els fongs? Amb la calor o el fred? El llum o la foscor? Aina: Els d’electricitat ens vam preguntar: - Amb una pila i més d’una bombeta es pot fer un circuit elèctric? - Funciona sempre siguin quines siguin les piles i les bombetes? - Influeix el tipus de cable?

LES PREDICCIONS Les plantes s’acoloren a partir de l’absorció de l’aigua. No totes les plantes s’acoloren i les parts que s’acoloren són els pètals i les fulles Els fongs seran diferents, de color gris, blancs o verds; són com teranyines i surten amb el fred i la foscor. Amb una pila gran i dues bombetes petites, les bombetes s’encendran. Amb qualsevol pila i qualsevol bombeta s’encendrà i el tipus de cable no influeix. Pau Mas – pel que fa a les prediccions... Clara – El grup taronja vam dir: - Que les plantes s’acolorarien gràcies a l’absorció de l’aigua. - Que no totes s’acoloren. - Que les parts que s’acoloren són els pètals i les fulles. Ibai – El grup lila vam dir: - Que els fongs serien de colors diferents. - Que tindrien forma de teranyina. - Que surten més amb el fred i la foscor. Aina - El grup marró vam dir: - Que amb una pila gran i dos bombetes petites, les bombetes s’encendrien. - Que el circuit funcionaria sempre. - Que el tipus de cable no té res a veure.

COM FEM LA RECOLLIDA DE DADES? Triem fer-ho a partir d’una taula. Pau Mas – Per fer la recollida de dades vam decidir fer servir una taula. Les mestres ens van ensenyar exemples, vam triar la que més ens agradava i ens van ajudar a dibuixar-la.

EXPERIMENTEM, OBSERVEM I ANOTEM Pau Mas – A partir d’aquí vam preparar el material i vam començar a observar. - El grup taronja va plantar les margarides i clavells amb terra i les va regar amb aigua i colorant alimentari. - El grup lila va triar deixar alguns aliments sencers i d’altres els va tallar. Uns els van posar a la nevera i els altres els van deixar a fora. - El grup marró va muntar el circuit i va anar canviant les bombetes, les piles i el cable.

SORGEIXEN ALGUNS PROBLEMES I si canviem de colorant i en comptes de terra posem aigua? PLANTES Les plantes no es coloren Les bombetes no s’encenen ELECTRICITAT I si pelem el cable? Pot ser que no funcioni perquè el plàstic no es conductor? Decidim no fer aquesta variant i estudiar només fred i calor NUTRICIÓ No podem fer llum i foscor Pau Mas - Però els hi van aparèixer problemes Clara – Les plantes no s’acolorien. I ens vam preguntar si amb aigua i un altre tipus de colorant aniria. Llavors vam posar noves plantes i amb colorant de tinta de ploma i de retolador. Ibai – No teníem cap lloc prou fosc per fer llum i foscor. Vam decidir no estudiar-ho. Aina - Cap bombeta s’encenia. Ens vam preguntar si seria perquè el plàstic no és conductor. El vam pelar una mica i vam veure que a dins en tenia un altre: el coure. Vam decidir tornar-ho a provar.

SEGUIM INVESTIGANT Naia – Llavors vam seguir investigant i mirant si el resultat canviava. - Imatge 1: Com podeu veure les plantes començaven a acolorir-se. - Imatge 2: Aquí els aliments que estaven a fora ja tenien molts fongs. - Imatge 3: I , les bombetes petites s’encenien un cop el cable estava pelat!  

PLANTES – COLORANT ALIMENTICI I TERRA ANALITZEM LES TAULES PLANTES – COLORANT ALIMENTICI I TERRA DIA MARGARITES + COLORANT SÒLID MARGARITES + COLORANT LÍQUID CLAVELLS + COLORANT SÒLID CLAVELLS + COLORANT LÍQUID MOLTA AIGUA POCA AIGUA 25/02 NO 26/02 03/03 NUTRICIÓ DIA TARONJA (OBERTA) POMA (EXTERIOR) FORMATGE (OBERT) ARANJA (EXTERIOR) CALOR FRED OBERT TANCAT 25/02 NORMAL PANSIT 26/02 TOVA SECA SEC 03/03 FONGS POCS FONGS GROC 04/03 TOU 05/03 06/03 ELECTRICITAT DIA CABLE PP + BG PP + BM PP + BP PM + BG PM + BM PM + BP PG BG PG + BM PG + BP 24/02 PLÀSTIC NO 26/02 03/03 COURE SI 04/03 05/03 06/03 PLANTES – TINTA I AIGUA DIA MARGARIDES + TINTA PLUMA VERMELLA MARGARIDES + TINTA PLUMA BLAVA MARGARIDES + TINTA RETULADOR TARONJA CLAVELLS + TINTA PLUMA VERDA CLAVELLS + TINTA RETULADOR LILA PLANTA AMB TERRA I COLORANT TINTA NEGRA 04/03 SI MOLT SI UNA MICA SI POC NO 05/03 SI, POC 06/03 SI BASTANT SI, UNA MICA Naia - Després vam analitzar les taules d’observació. Clara - Com podeu veure, pel que fa a les plantes, en la primera taula s’indica que les plantes no s’acolorien. A la segona, en canvi, sí. Ibai – En aquesta, es pot veure els aliments que estaven a l’exterior han anat criant fongs. En canvi, els que estaven a la nevera es tornaven més tous però no tenien fongs. Aina – Finalment, en aquesta, podeu veure a la taula de a dalt com les bombetes no s’encenien. En canvi, quan vam pelar el cable podeu veure que només les més petites s’encenien amb les piles més grans.

CONTESTEM LES PREGUNTES Què podem dir de les investigacions? 1. Com es poden acolorir les plantes? AMB AIGUA I TINTES. 2. Totes les plantes s’acoloren? NO. LES FLORS SI. 3. Quines parts de les plantes s’acoloren? LA COROL·LA 1. En tots els aliments surten els mateixos fongs? NO, SÓN DIFERENTS. 2. Com són els fongs? SÓN VERDS I DE DIFERENTS FORMES 3. Quan surten els fongs? Amb calor o fred? Llum o foscor? SURTEN ABANS AMB LA CALOR QUE AMB EL FRED. 1. Amb una pila i més d’una bombeta es pot fer un circuit elèctric? SI PERÒ SI LES BOMBETES SÓN PETITES I LA PILA ÉS GRAN. 2. Funciona sempre siguin quines siguin les piles i les bombetes? NO 3. Influeix el tipus de cable? SI Naia – Llavors vam contestar les preguntes Clara – El grup taronja vam respondre que: - Les plantes no s’acoloren amb terra i colorant alimentari sinó amb aigua i tinta de ploma o retolador. - No s’acoloren totes les plantes, però creiem que totes les flors si. - Només s’acolora la corol·la. Les fulles no. Ibai - El grup lila vam dir que: - No són sempre els mateixos fongs perquè tenen diferents formes. - Tots són verds i blancs. - Surten amb el calor i no amb el fred. Aina - El grup marró hem vist que: - Si es pot fer un circuit amb més d’una bombeta si la pila és gran. - Que no totes les bombetes s’encenen i que no totes les piles donen prou energia. - El cable influeix ja que el plàstic, per exemple, no és conductor.

S’HAN COMPLERT LES PREDICCIONS? Gairebé, ja que les plantes s’acoloren a partir de l’absorció de l’aigua, no totes es coloren però les úniques parts que si que ho fan són els pètals i no les fulles. No del tot. Els fongs són bastant iguals, de color verd, i si són com teranyines. Surten abans amb la calor i no amb el fred. Mes o menys, amb una pila gran i dues bombetes petites, les bombetes s’encenen. Però no amb qualsevol pila i qualsevol bombeta s’encenen perquè les piles petites no encenien les bombetes petites i les piles grans tampoc encenien les bombetes grans. El tipus de cable influeix perquè no tots són conductors. Naia – Per últim vam dir si les prediccions s’havien complert i vam veure que no del tot. El grup de les plantes - van encertar que les plantes s’acoloren per l’absorció de l’aigua. - Van errar perquè creien que es colorarien les fulles i només s’han acolorit els pètals. El grup de nutrició: - Va encertar que els fongs serien diferents colors i tindrien forma de teranyina - Va erra en què sortirien més en el fred que en la calor. El grup d’electricitat: - Va encertar quan va dir que es podria fer un circuit amb més d’una bombeta - Però va errar quan va dir que era igual el tipus de bombeta, de pila i de cable.

AUTOAVALUACIÓ I COAVALUACIÓ Finalment ens vam autoavaluar i coavaluar per veure si havíem treballat bé en grup.

MOLTES GRÀCIES PER LA VOSTRA ATENCIÓ CLASSE DELS CIENTÍFICS 3r A, ESCOLA CAN FABRA Naia - Moltes gràcies per la vostra atenció. Ja us podeu treure les ulleres de científic i esperem que us hagi agradat!