Treballant de tot i treballant plegats

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
CATECISME de la Conferència Episcopal Espanyola Jesús és el Senyor.
Advertisements

Escola Montserrat Sant Just Desvern
ESCOLA MUNICIPAL DE MÚSICA DE PUIG-REIG
UNA TARDA QUALSEVOL D’UN DIA QUALSEVOL
Portada. Portada Presentació: VEIEM I ESCOLTEM ALS EXPERTS Feu clic a sota.
Podeu posar una foto del vostre centre
“ESCOLTA’M” La vinculació del tutor/a com a factor protector i alhora creador de resiliència en els infants de risc d’exclusió social.
Una experiència a sisè de Primària
DECÀLEG D’HÀBITS SALUDABLES A L’ESCOLA
AVALUAR-QUALIFICAR PER COMPETÈNCIES
ESCOLA MUNICIPAL DE MÚSICA DE PUIG-REIG
APRENENTATGE MULTINIVELL
Caterina Cesari Antunez Institut Mediterrània
PROJECTES: UN LLARG CAMÍ…
El mercat ELS NENS I NENES DE P-4.
PETITS REPORTERS Títol.
GRUP DE MEDI AMBIENT IES Guillem Sagrera 1997/2008.
TREBALLEM EL SISTEMA SOLAR
Memòria de mig any LPOs Aina serra Laia ferré.
PRESENTACIÓ CRÈDIT DE SÍNTESI 1r ESO
Experimentam amb la ciència
COM VIATJA EL SO? Nenes i nens de 4t de primària IEA Oriol Martorell
L’escola, l’entorn i la línia pedagògica.
Presentació projecte interdisciplinari M’ORGANITZO LES COLÒNIES.
IMPLIQUEM A TOTES LES CLASSES EN EL NOSTRE PROJECTE
EL BOSC DE COLLSEROLA A LA PRIMAVERA
DIADA DE La pau i la no violència.
PLA DE FORMACIÓ DEL CENTRE
CEIP Mercè Rodoreda - Martorell Educació Primària
SEEZ Formació en xarxa per a docents d’educació especial a la zona
“LA VIDA ÉS UN DO DE DÉU I UN SERVEI ALS ALTRES”
IES CAN JOFRESA Terrassa PROCÉS D’ELABORACIÓ D’UN
Eines d’internet per al professorat d’EOI.
ORGANITZACIÓ TERRITORIAL DE CATALUNYA I ESPANYA
WEBQUEST WEB...QUÈ ? Alumnes de l’Escola ESTEL VALLSECA.
RECOLLIM ELS DIBUIXOS Tothom ens va ajudar molt, i tots els alumnes de 1r a 4t van fer el seu dibuix. Amb aquests dibuixos vam decidir enquadernar-los.
LA FESTA MAJOR I ELS GEGANTS
ESCOLA CERVANTES (BARCELONA) CLASSE DE P-3 MARIA JOSÉ MATA
Grups interactius a L’Esquitx
ESTRATÈGIES D’ÈXIT EDUCATIU GRUPS INTERACTIUS CEIP DR. ALEMANY.
DIADA DE LA PAU A SJO.
Seminari d’Educació Especial
L’AIGUA A LA NATURA.
ENS TROBEM DE NOU.
Com fer una presentació? Comunicació oral
L’avaluació com a motor de l’aprenentatge TALLER D’AVALUACIÓ A L’EDUCACIÓ PRIMÀRIA Primera sessió Març 2018.
ORÍGENS DEL NOSTRE PARLAMENT VERD
BIODIVERSITAT A L’HORT
PLA D’ATENCIÓ A LA DIVERSITAT
Les taules de multiplicar
En què consisteix? Aquest projecte consisteix en explicar contes catalans o contes inventats a nens i nenes. Els conta contes són grups d’alumnes de l’ESO.
Interacció escola - entorn.
Projecte xarxa Aleix Adell, Asier Aguilera, Silvia Alba, Ivet Clavell
ESCOLA IGNASI MELÉ I FARRÉ
CEIP AINA MOLL I MARQUÈS
ELECCIONS AL CONSELL ESCOLAR
“L’ètica empresarial a les organitzacions sanitàries i socials”
EMBOLCALLS SOSTENIBLES
La literatura i les matemàtiques van de la mà.
CEIP “MESTRE AGUSTÍ BARBERÀ” - AMPOSTA
Propostes de millora en el GIR
A la classe de Medi ens vàrem preguntar quins dubtes voldríem aclarir envers el nostre cos… Després de molt pensar va sorgir la pregunta…
DOMINIQUES de l'ENSENYAMENT Presentació del CARÀCTER PROPI
6a SETMANA de QUARESMA US PRESENTEM LA JOANA QUE ENS ACOMPANYARÀ EN AQUESTA SISENA SETMANA DE QUARESMA. LA JOANA DE VEGADES ES MOSTRA MOLT RESPONSABLE.
ELECCIONS AL CONSELL ESCOLAR
CEIP CA N’ALZAMORA Escola pública Centre de nova creació
Elaboració del Pla de formació ajuntament de viladecans
Setmana de la Solidaritat 2010 – 2011 Escola Pública “Josep Carner” (Badalona) L’ EDUCACIÓ, UN FUTUR EN IGUALTAT: el que han de fer nens i nens de tot.
Jornada d’Intercanvi d’Experiències Formatives a les EOI
CABREM TOTS AL GIMNÀS?.
Transcripción de la presentación:

Treballant de tot i treballant plegats Projecte d’innovació mediambiental CEIP Emili Carles-Tolrà - Castellar del Vallès -

Característiques de l’escola Escola d’una línia. 250 infants aprox. 15 mestres el curs 2005-06. Bon dia a tothom, Som la Ma Rosa i el David, del CEIP Emili Carles-Tolrà de Castellar del Vallès. Abans de començar voldríem dir que ens agradaria que no ens consideréssiu “experts” en el tema. Som una escola més de les que està aquí que s’ha ofert per compartir allò que fa com segur que molts de vosaltres podríeu fer. Aquesta vegada, però, ens ha tocat a nosaltres i mirarem de fer-ho el millor possible. PASSA DIAPO El CEIP Emili Carles-Tolrà és a Castellar del Vallès. És una escola d’una línia, situada vora el centre de Castellar. Al centre hi ha uns 250 alumnes repartits en 10 grups, ja que tenim un curs doblat que en aquests moments és a infantil. Quan vam fer les activitats que us presentem, el curs passat, erem 15 mestres, dels quals la majoria (12) som definitius. El treball que us presentem s’enmarca en les activitats de desenvolupament d’un projecte d’innovació en educació ambiental corresponent a la convocatòria 2005-2008 i corresponen, com toca, al cicle inicial.

Ecoauditoria al Cicle Inicial L’aigua. Les piles. El vidre.

Ecoauditoria de l’aigua Conte. Vídeo Xerrada d’un senyor de l’empresa de l’aigua Cicle de l’aigua Cicle d’aprofitament de l’aigua

Ecoauditoria de l’aigua Tallers: 4 tallers. Alumnat de primer i segon barrejat. 4 mestres. L’alumnat passa per tots els tallers.

Ecoauditoria de l’aigua Tallers: On hi ha aigua a l’escola? Recollida de dades. Situació en el plànol.

Ecoauditoria de l’aigua Tallers: Com són les aixetes de l’escola? Recollida de dades. Mesurar i calcular l’aigua que gastem per beure.

Ecoauditoria de l’aigua Tallers: Quanta aigua gastem quan anem al wàter? Recollida de dades. Mesura de l’aigua d’una cisterna. Gràfica de barres. Càlcul de l’aigua que gastem en un dia.

Ecoauditoria de l’aigua Tallers: Quanta aigua gastem per retar-nos les mans? Mesura de l’aigua que gastem. Càlcul de l’aigua.

Ecoauditoria de l’aigua Difusió a l’alumnat, a les famílies i al professorat. Paradetes: murals, jocs d’experimentació i explicacions orals. Presentació d’acords: rodolins.

Ecoauditoria de l’aigua Difusió a l’alumnat, a les famílies i al professorat. Revista. Tríptic

I per concloure... Ha estat possible gràcies a... Participació de l’alumnat: assemblees i consells d’alumnes. Treball en equip del professorat: claustre, cicles, comissió mediambiental... Participació de les famílies. Potser cal dir que tota l’escola va treballar de la mateixa manera, des d’infantil a Cicle Superior. Hi ha tot un seguit de característiques del centre que en bona part han contribuït al desenvolupament d’aquest treball. Per una banda tenim, com la majoria de les escoles, un model d’organització de l’alumnat que facilita la participació efectiva en la gestió del centre, a traves de les assemblees de classe i els consells d’alumnes. Aquests són òrgans de debat, elaboració de propostes i presa de decisions que afetcen al funcionament general del centre. Per altra banda partim d’un equip de mestres consolidat en el centre, amb un bon nivell de compromís i participant de manera activa en la planificació, organització i desenvolupament de les activitats, tant a nivell de claustre, de cicles com de comissions específiques. També tenim un bona resposta de les famílies quan fem activitats com la que presentem, participant com a actors, aportant els seus coneixement i les seves experiències, participant de les propostes que es poden elaborar o participant en les jornades de difusió que es fan.

I per concloure (II)... Què ens ha cridat l’atenció: La motivació de l’alumnat quan partim d’una pregunta,una investigació,... L’aprenentatge té més sentit quan es treballen globalment les àrees. La implicació de l’alumnat quan se sent protagonista dels seus aprenentatges Els avantatges de barrejar l’alumnat de diferents edats: aprenentatge entre iguals. ... Voldríem acabar destacant alguns aspectes que, treballant d’aquesta manera, ens han cridat l’atenció: Els infants estant molt més motivats quan se’ls planteja l’aprenentatge de manera oberta i que els permeti fer una construcció personal, sigui a partir d’una pregunta, d’una proposta de recerca,... Molt més motivats que quan se’ls proposa treballar a partir dels llibres de text. L’aprenentatge té més sentit quan ajuda a entendre la realitat de manera global, sense parcialitzar, establint relacions múltiples amb àmbits diversos i ajudant integrant aprenentages corresponents a diferents àrees. L’alumnat s’implica molt més quan participa activament el procés d’aprenentatge, aportant allò que sap, escoltant el que altres aporten, sentint-se escoltat, ... Finalment, Una de les activitats que hem fet de difusió ha estat explicar-nos els uns als altres el que hem treballat, tant grans a petits com petits a grans. Davant d’això l’alumnat mostra un alt grau de responsabilitat tant quan ha d’explicar com quan ha d’escoltar.