Jornada d’Ambientalització de Centre de Menorca

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Concurs Aula Amigable IES Josep Maria Quadrado Octubre del 2004.
Advertisements

La Placa Base Izan Sánchez 4º C.
XARXA DE DEBAT EDUCATIU
Elaboració d’un mapa temàtic
Podeu posar una foto del vostre centre
1 u n i t a t Sistemes informàtics. Treball en xarxa.
IES PUIG DE SA FONT “NECESSITATS CENTRE”
PROJECTE DE PASTORAL I EDUCACIÓ EN VALORS
Disseny de la interfície d’un smartwatch i l’aplicació mòbil
PREZI Primers passos Davinia Alfonsin 4rt C Info. Tecnològica
Eines digitals TIC © McGraw-Hill.
Una experiència a sisè de Primària
Prova pilot sensor de control volumètric a 4 municipis de la província de Barcelona Conchita Vicaria
PROJECTES: UN LLARG CAMÍ…
El mercat ELS NENS I NENES DE P-4.
AMPA 2.0 ? AMPA escola IPSE de Barcelona
uoc-domo CONTROL DOMÒTIC AMB ARDUINO UOC-DOMO
Antecedents (el context) Centre IATIC
TERMOREGULACIÓ HORÀRIA INDIVIDUAL DELS ESPAIS DEL CENTRE
PETITS REPORTERS Títol.
GAUDÍ I LES SEVES MERAVELLES!
COMISSIÓ DE MEDI AMBIENT IES FELANITX
GRUP DE MEDI AMBIENT IES Guillem Sagrera 1997/2008.
TREBALLEM EL SISTEMA SOLAR
Creació d’un mapa personalitzat
1r TRIMESTRE 2n TRIMESTRE 3r TRIMESTRE
IMPLIQUEM A TOTES LES CLASSES EN EL NOSTRE PROJECTE
EL DIA SENSE COTXES 5è de Primària.
EL BOSC DE COLLSEROLA A LA PRIMAVERA
COMUNICACIÓ I INTERACCIÓ EDUCATIVA II (CIE II)
HORT = TREBALL EN EQUIP - 4t
SEEZ Formació en xarxa per a docents d’educació especial a la zona
“LA VIDA ÉS UN DO DE DÉU I UN SERVEI ALS ALTRES”
Eines d’internet per al professorat d’EOI.
ORGANITZACIÓ TERRITORIAL DE CATALUNYA I ESPANYA
WEBQUEST WEB...QUÈ ? Alumnes de l’Escola ESTEL VALLSECA.
LA FESTA MAJOR I ELS GEGANTS
DISSENY GRÀFIC D’UN PORTAL DE TRANSPARÈNCIA PER AJUNTAMENTS
Grups interactius a L’Esquitx
Situacions creades a partir dels materials naturals
DIADA DE LA PAU A SJO.
Treball DE SÍNTESI 1r ESO
XARXA D’ESCOLES PER LA SOSTENIBILITAT DE VIC
1ª DIAGNOSI EMBOLCALLS ESMORZARS
ENS TROBEM DE NOU.
PRESENTACIÓ de MATARÓ RÀDIO
L’avaluació com a motor de l’aprenentatge TALLER D’AVALUACIÓ A L’EDUCACIÓ PRIMÀRIA Primera sessió Març 2018.
HORT = TREBALL EN EQUIP - 4t
LABANDÀRIA.

Treball compartit alumnes USEE i grup de cinquè de Primària
SETMANA DE L'ENERGIA D'OCTUBRE 2005 Granollers L'ENERGIA A L'ESCOLA
PLA D’ATENCIÓ A LA DIVERSITAT
Una experiència d’ambientalització curricular als estudis de Magisteri de la FPCEE Blanquerna PAMB IV SEMINARI SOBRE AMBIENTALITZACIÓ CURRICULAR de les.
Les taules de multiplicar
Interacció escola - entorn.
Projecte xarxa Aleix Adell, Asier Aguilera, Silvia Alba, Ivet Clavell
ESCOLA IGNASI MELÉ I FARRÉ
EMBOLCALLS SOSTENIBLES
La literatura i les matemàtiques van de la mà.
Quin poble volem? CP Mare de Déu del Toro Es Mercadal
Les 10 PISTES per desenvolupar les activitats TIC...
DOMINIQUES de l'ENSENYAMENT Presentació del CARÀCTER PROPI
2. El problema de la naturalesa i del coneixement als inicis de la reflexió filosòfica 2.1. El concepte de physis Pàgina 21 Primer problema: Què és la.
ARTS PLÀSTIQUES Eva Navas Vela 1.
Elaboració del Pla de formació ajuntament de viladecans
ESCOLES VERDES PAUTES D’ACTUACIÓ.
Biblioteca escolar “puntedu”, espai de coneixement i aprenentatge
Knowing by sharing ( Ens coneixem compartint)
ASSESSORAMENT TIC CURS Departament d’Educació
Transcripción de la presentación:

Jornada d’Ambientalització de Centre de Menorca 01-02-2010 EXPERIÈNCIES D’AMBIENTALITZACIÓ Col·legi Nostra Sra. de la Consolació Ciutadella de Menorca

Parlarem de... La pàgina web mediambiental de l’escola Treballem per eixos: Participació en el concurs Col·legis sostenibles CEMEX Termoregulació horària individual

CUIDEM EL MEDI AMBIENT: la nostra pàgina mediambiental Col·legi Nostra Senyora de la Consolació Ciutadella de Menorca

Objectius de la pàgina web Potenciar la consciència mediambiental i treballar per millorar el nostre entorn des de la tasca educativa que duem a terme. Donar a conèixer el que fem i obrir espais de participació a tota la Comunitat Educativa i altres persones que ens visiten.

Però també ha estat una eina per... Documentar totes les accions que es realitzen al llarg del curs. Ordenar el que fem. Millorar la planificació de les activitats. Cercar i conèixer recursos que trobem dins la xarxa i posar-los a l’abast de tothom.

L’enllaç és... www.mediambientconsolacio.jimdo.com

Col·legi Nostra Senyora de la Consolació Ciutadella de Menorca TREBALLEM PER EIXOS: Participació en el concurs Col·legis sostenibles CEMEX Col·legi Nostra Senyora de la Consolació Ciutadella de Menorca

Enguany participem en el Concurs Col·legis Sostenibles que organitza l’empresa CEMEX. Aquest concurs s’organitza en quatre eixos de treball que es desenvolupen al llarg del curs: L’aigua L’electricitat El paper El reciclatge

Dins del projecte ecoambiental de l‘escola es treballaven aquests eixos i la participació en el concurs ens ajuda a millorar les accions educatives i de sensibilització envers aquests. Treballar per eixos, que es desenvolupen en mesos concrets, també possibilita una major implicació dels alumnes i poder donar més ressonància a alguns aspectes del nostre treball educatiu ecoambiental.

Com a exemple del treball per eixos us presentem: Novembre: mes de l’aigua Partir del que ja fem a l’escola. Reflexionar sobre l’ús de l’aigua i com podem estalviar-ne. Visitar el Bus de l’aigua de la Cam. Posar ampolles dins les cisternes dels WC. Elaborar missatges i adhesius per ambientar el centre i enganxar als lavabos.

TERMOREGULACIÓ HORÀRIA INDIVIDUAL DELS ESPAIS DEL CENTRE Col·legi Nostra Senyora de la Consolació Ciutadella de Menorca

Presentació del Projecte Aquest projecte va sorgir fa dos cursos a la nostra escola. Gràcies a l’enginy d’un professor, les idees dels alumnes i el seu treball conjunt hem fet possible la TERMOREGULACIÓ HORÀRIA INDIVIDUAL DELS ESPAIS DEL SEGON PIS, enguany els alumnes treballen per instal·lar-ho al primer pis.

Tenim un problema... La regulació de la temperatura de cada classe es feia per plantes, això donava com a resultat: aules amb molta temperatura i aules fredes, creant un consum innecessari i sense tenir confort a certes aules.

+ PROBLEMA: REGULACIÓ DE TEMPERATURA PER PLANTES AULES FREDES AULES AMB MOLTA TEMPERATURA NO CONFORT + CONSUM INNECESSARI

CONTROLAR DE MANERA INDIVIDUAL LA TEMPERATURA DE CADA AULA/ESPAI Solució CONTROLAR DE MANERA INDIVIDUAL LA TEMPERATURA DE CADA AULA/ESPAI TENINT EN COMPTE: EL SEU ÚS (LA PROGRAMACIÓ HORÀRIA DE CADA DIA DE LA SETMANA) LA TEMPERATURA EN AQUELL MOMENT DE CADA AULA

COM? Aquest va ser el repte que un professor de l’escola es va posar, i ho va resoldre amb un sistema de termoregulació individual en el qual els alumnes de 4rt d’ESO de Tecnologia col·laboren. La Conselleria de Medi Ambient ens va atorgar una subvenció per a desenvolupar el projecte.

Els elements d’aquest projecte són: El capçal que obre i tanca el radiador El sensor de temperatura a cada aula/espai El mòdul central al passadís de cada planta Un sistema amb 3 programes informàtics

El capçal del radiador El capçal de cada radiador s’obre o tanca en funció de l’ordre que envia el sensor

El sensor de temperatura FUNCIONS: Controlar els radiadors en funció de la programació horària de cada dia de la setmana i de la temperatura dins l’aula. Indicar la temperatura d’aquell moment i la intensitat a la qual els radiadors funcionen.

Consta de diferents elements: L’elaboració dels sensors de temperatura la realitzen els alumnes de 4rt d’ESO a la classe de tecnologia. A més, han participat en el seu disseny en col·laboració amb el professor. Consta de diferents elements: Una placa de baquelita Una pantalla de cristall líquid Una capsa de plàstic

EL FOTOLIT AQUEST DISSENY ÉS ORIGINAL DEL TREBALL A L’AULA DE TECNOLOGIA. EL FOTOLIT ES FA EN PAPER DE TRANSPARÈNCIA

INSOLACIÓ PER MARCAR EL FOTOLIT A LA PLACA DE BAQUELITA

PLACA DE BAQUELITA REVELADA REVELAT DE LA PLACA PLACA DE BAQUELITA REVELADA

DIFERENTS FASES DEL PROCÈS D’ELABORACIÓ DE LA PLACA: PART ANTERIOR

DIFERENTS FASES DEL PROCÈS D’ELABORACIÓ DE LA PLACA: PART ANTERIOR – FENT FORATS A LA PLACA

DIFERENTS FASES DEL PROCÈS D’ELABORACIÓ DE LA PLACA: PART ANTERIOR – SOLDANT COMPONENTS

DIFERENTS FASES DEL PROCÈS D’ELABORACIÓ DE LA PLACA: PART ANTERIOR – INSTAL·LACIÓ DE LA PANTALLA DE CRISTALL LÍQUID

DIFERENTS FASES DEL PROCÈS D’ELABORACIÓ DE LA PLACA: PART POSTERIOR

MARCANT LA CAPSA PER FER ELS FORATS DE LA PANTALLA LA CAPSA DEL SENSOR MARCANT LA CAPSA PER FER ELS FORATS DE LA PANTALLA

El resultat: El sensor instal·lat a l’aula

CONNEXIÓ AMB EL MÒDUL CENTRAL DEL PASSADÍS SENSOR CAPÇAL

El mòdul central FUNCIONS Guardar tota la programació horària de funcionament de cada classe. Enviar als sensors de les aules l’activació dels radiadors.

Consta de diferents elements: Un rellotge de temps real Una bateria per mantenir l’hora en cas de manca d’alimentació. Un xip amb un programa informàtic fet en llenguatge C, gravada en una memòria no volàtil (no s’esborra si marxa el llum)

El sistema informàtic Consta de tres programes informàtics i ha estat dissenyat pel professor de l’escola.

2n: Situat dins un xip del mòdul central. Fet en llenguatge “C”. 1r: Situat dins l’ordinador que serveix per programar tot el sistema i veure el seu estat en temps real. Consta de: Una base de dades (Access) Un programa en Visual basic que extrau la informació de la base de dades i l’envia al mòdul central de cada planta. 2n: Situat dins un xip del mòdul central. Fet en llenguatge “C”. 3r: Situat dins de cada sensor de temperatura. Fet en llenguatge “C”.

XIPS PROGRAMADOR

Pantalla per veure l’estat de les aules En vermell les aules en funcionament

Programació Acces que s’envia al xip del mòdul central

Programació Acces dels dies festius

Funcionament del sistema

Envia l’hora i la programació a EL SISTEMA CENTRAL Envia informació a EL MÒDUL CENTRAL Envia l’hora i la programació a EL SENSOR DE CADA AULA Mesura la temperatura i té en compte la programació per CONNECTAR O DESCONNECTAR ELS RADIADORS INFORMA AL MÒDUL CENTRAL SI HA DE CONNECTAR O NO LA CALDERA LA SEVA TEMPERATURA

Moltes gràcies per la vostra atenció