C O M P E T È N I A A V L U C I Ó Núria Alart, 2009 CURS: 2008-2009.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
LA NOTÍCIA I LA PREMSA Realitzat per: Beatriz Gracia Lillo i
Advertisements

PROGRAMA DE FORMACIÓ EN CIÈNCIES A L’ESO
LES IMATGES COM A FONT HISTÒRICA:
Com estudiar… El subratllat Organització de la informació Esquemes
El portafoli d'aprenentatge de l’estudiantat
Avaluació autèntica Instrument de suport: Les rúbriques
“ESCOLTA’M” La vinculació del tutor/a com a factor protector i alhora creador de resiliència en els infants de risc d’exclusió social.
PROJECTE DE PASTORAL I EDUCACIÓ EN VALORS
Què és un pla Individualitzat ?
AVALUAR-QUALIFICAR PER COMPETÈNCIES
APRENENTATGE MULTINIVELL
3 Ara proposeu el portafoli a la vostra assignatura (2,5 h) presencials (4 h de treball fora de l’aula (presentació de resultats a l’Atenea 6 de març.
Avinguda Sant Bernat Calbó, 8 – Vic – Tel
PROJECTES: UN LLARG CAMÍ…
Tema 3. Aplicacions de les TIC a l’educació.
El mercat ELS NENS I NENES DE P-4.
Treballant de tot i treballant plegats
PETITS REPORTERS Títol.
GAUDÍ I LES SEVES MERAVELLES!
PROJECTE: AUTOR/A I L.LUSTRADOR/A A L’AULA
El nou pla docent de la UB: Adequació al sistema ECTS
Jornada de portes obertes 5 de març de 2016
TÈCNIQUES D’ESTUDI.
PORFOLI. Exemples Flors Moreno i Aguilar
SEEZ Formació en xarxa per a docents d’educació especial a la zona
IES DE VILADECAVALLS (VALLÈS OCCIDENTAL) 678 ALUMNES DISTRIBUÏTS EN:
Eines d’internet per al professorat d’EOI.
1r trimestre: “Respecte a la diversitat”
Introducció i objectius
WEBQUEST WEB...QUÈ ? Alumnes de l’Escola ESTEL VALLSECA.
Grups interactius a L’Esquitx
PSICOLOGIA I SOCIOLOGIA
Seminari d’Educació Especial
d'ensenyança-aprenentatge
ESCOLTA ESTRUCTURADA A P3 Escola Joan Maragall.Vilanova del Camí.
Treball DE SÍNTESI 1r ESO
Trobada monogràfica sobre Treball de Recerca
QUÈ, COM I QUAN ENSENYAR I AVALUAR
El portafoli d'aprenentatge de l’estudiantat
L’avaluació com a motor de l’aprenentatge TALLER D’AVALUACIÓ A L’EDUCACIÓ PRIMÀRIA Primera sessió Març 2018.
Educació Infantil i Primària
les competències bàsiques
TREBALL D’INVESTIGACIÓ sobre la teoria de l’evolució actualment
Les pràctiques curriculars del grau d’Informació i Documentació
Coneixements i idees previs
Proves de competències bàsiques als 14 anys
Les taules de multiplicar
Equip d’Assessorament i Orientació Psicopedagògica EAP DE SANT ANDREU
Què passa amb ’examen final?
LLENGUA ESCRITA Participants Paki Campos Antonia Cervantes
INFORMÀTICA BÀSICA 1r ESO curs
Cap a l’FCT en els cicles LOE
Explica amb detall com ho has fet per decidir el tros que pintes.
Caixes de descobriment
La literatura i les matemàtiques van de la mà.
PROJECTE EXPERIMENTAL D’HOMOLOGACIÓ D’EMPRESES D’FCT
QUÈ CAL SABER PER FER EL TREBALL
En desplegar un currículum competencial haurem de prendre decisions que afectaran al model didàctic de cada docent.
El Treball de Recerca.
BONES PRÀCTIQUES MODELS D’ÚS DIDÀCTIC DE LES TICS
PROPOSTES D’AVALUACIONS FIGUROANALÒGIQUES
Elaboració del Pla de formació ajuntament de viladecans
COM FER UNA EXPOSICIÓ ORAL
Els contextos: ús didàctic, tipologia, inconvenients i avantatges
Jornada d’Intercanvi d’Experiències Formatives a les EOI
L’avaluació dins el marc de les intel·ligències múltiples
L’AVALUACIÓ DE LA CARPETA DE LABORATORI EN UNA ASSIGNATURA DE SEGON CURS D’ENGINYERIA TÈCNICA DE TELECOMUNICACIÓ Josep Jordana, Francesc J. Sànchez Departament.
WEBQUEST Una tècnica per a l´aprenentage en la xarxa Internet.
El portafoli d'aprenentatge de l’estudiantat
Trobada monogràfica sobre Treball de Recerca
Transcripción de la presentación:

C O M P E T È N I A A V L U C I Ó Núria Alart, 2009 CURS: 2008-2009

ACTIVITATS COMPETENTS WEBQUEST CACERES DEL TRESOR PBL (Aprenentatge basat en problemes) PROJECTES ANÀLISI DE CASOS MAPES MENTALS Núria Alart, 2009

QUÈ CAL FER??? Canviar l’avaluació Exemples: Apunts de classe. Dossier de treball. Autoavaluacions Diaris de classe. Observacions. Rúbriques. Portfoli …. QUÈ CAL FER??? Partir de situacions-problema que simulen contextos reals. Exemple: Les WebQuest proposen situacions de la vida real. Debats, còmics, anuncis publicitaris, telenotícies, emissora radiofònica, revistes, blocs, filmacions, presentacions, investigacions, Núria Alart, 2009

AVALUACIÓ COMPETENT L’alumnat ha de elaborar una resposta o un producte que demostri el seu coneixement i les seves habilitats. Avaluar allò que poden fer. No allò que saben Núria Alart, 2009

MÈTODES D’AVALUACIÓ AUTENTICA Observació del professor/a Elaboració de projectes Experiments Demostracions Productes escrits Recerques Debats Revisió i discusió de documents Observació directa de l’aplicació dels coneixements Valoració del treball fet Autoavaluació Rúbrica d’avaluació Examen oral Valoració del dossier Portfoli Núria Alart, 2009

Autentificar les proves Ref: C. Monereo Investigació del professor C. Monereo: consisteix en introduir en una prova o activitat d’avaluació habitual, canvis amb la finalitat de convertir-la en més autèntica. (P. Ex. A partir dels criteris PISA) Canvis en la situació problema. Casos de la vida real. Casos rellevants. Canvis en el tipus i la complexitat de les preguntes. Preguntes que inclouen diferents maneres de representar la informació: gràfics, símbols, mapes, ... Diferents nivells de complexitat cognitiva (Taxonomia de Bloom) Canvis en els tipus d’ajuts i informació addicional.Utilitzar recursos, internet, un company, successos inesperats, fer una pregunta al professor,... Canvis en la valoració de les proves. Es fan públics els criteris de l’avaluació? Els procediments, com ho fan? En diferents agrupaments 2, 3, o 4 alumnes. Núria Alart, 2009

DOSSIER DE TREBALL o DOSSIER D’APUNTS Ref: C. Monereo Activitat grupal o individual Presentació en diferents suports: paper, power point, jocs, trivial, narracions, webquest, bloc, ... Es puntuarà el següent: Organització personalitzada Ampliació Reflexió Anotació personal o literal Núria Alart, 2009

Simulació d’aprenentatge. Anem a la metgessa OBSERVACIONS Consisteix en un procès de descripció del comportament de l’alumnat. Amb uns criteris prèviament determinats. Es poden realitzar en moltes situacions on l’alumnat: - Treballa en petit grup - Durant el procès de solució d’un problema. - En un debat - En un anàlisi de casos. - En simulacions, … Simulació d’aprenentatge. Anem a la metgessa Núria Alart, 2009

SIMULACIONS Simular situacions de la vida real. Exemple: Educació Infantil: treballar els racons on es simulen moltes coses de la vida real, anar a comprar, Teatralitzacions sobre qualsevol contingut. Preparar una entrevista per a una visita al centre d’un autor d’un llibre llegit. Tècniques del procès incident: ex. Presentació del centre a unes persones angleses. L’alumne es creu que es real. Núria Alart, 2009

AUTOAVALUACIONS Els alumnes s’avaluen les seves pròpies produccions. Correcte Bé Excel·lent Coneixement del tema Ara coneixem una mica més que abans el tema del maltractament entre alumnes (bullying). Ara coneixem força millor que abans aquest tema del maltractament entre alumnes (bullying). Sabrem identificar fàcilment les conductes quan es produeixin. Ara coneixem força millor que abans aquest tema del maltractament entre alumnes (bullying). Sabrem identificar fàcilment les conductes quan es produeixin i tindrem eines per afrontar-lo i prevenir-lo. Sabrem a qui demanar ajuda, si cal. Recerca d’informació Ens ha costat una mica però hem trobat la informació demanada. Hem trobat la informació demanada, però ens ha costat una mica descobrir el més rellevant dintre del text. Hem trobat fàcilment la informació demanada i hem sigut hàbils en descobrir ràpidament el més rellevant o allò que ens interessava més dintre del text. Cooperació Hem participat aportant algunes idees i suggeriments. Hem participat aportant idees i hem fet observacions i suggeriments oportunes. Hem participat activament aportant idees, fent observacions i suggeriments molt interessants i rellevants per al tema. Responsabilitat Individual Hem fet la nostra part de treball individual, l'hem explicat als companys. Hem fet la nostra part de treball individual, l'hem explicat als companys i hem acceptat els suggeriments i les crítiques que ens han fet. Hem fet la nostra part de treball individual, l'hem explicat als companys i hem defensat els nostres punts de vista. Hem acceptat les crítiques i els seus suggeriments. Hem adequat el treball individual incorporant les bones aportacions dels companys i destriant les innecessàries o errònies. Dinàmica d’interacció Hem aconseguit agrupar-nos en cada moment segons es demanava. Ens hem agrupat segons les necessitats de cada moment i hem acceptat els canvis de situacions. Ens hem agrupat segons es demanava en les diferents activitats i hem sabut adequar la nostra actuació a cada nova situació i als companys del grup. Resolució de conflictes En els punts de desacord hem escoltat les opinions dels companys. En els punts de desacord hem escoltat les opinions i hem aportat les nostres opinions argumentades. En els moments de desacord, hem argumentat les nostres opinions, hem escoltat i valorat les dels altres i hem arribat a un consens satisfactori per tots. Núria Alart, 2009 Ref: WQBullying

MÈTODE DE CASOS Portar mocador. Portar “gelaba” i mocador Es fa un relat d’una situació de la realitat en un context similar al del nostre alumnat on hauran de prendre decisions. És una manera de projectar-se. S’ha d’aprendre una decisió sobre diferents casos. P,ex: en una situació determinada es presenten quatre alternatives. Quina escolliries? Per què? Argumenta. Portar mocador. Portar “gelaba” i mocador No portar mocador. No portar “gelaba” Núria Alart, 2009

RÚBRICA D’AVALUACIÓ DE L’EXPOSICIÓ ORAL (pot ser aplicada a cada alumne individualment o al conjunt de les exposicions de tot el grup) Aspectes que s´avaluen CORRECTE BÉ EXCEL·LENT Preparació Ha de fer algunes rectificacions, de tant en tant sembla dubtar Exposició fluida, molt pocs errors Es nota un bon domini del tema , no comet errors, no dubta Interès Li costa d´aconseguir o de mantenir l´interès del públic Interessa força en principi però es fa una mica monòtona Atrau l´atenció del públic i manté l´interès durant tota l´exposició La veu Costa d´entendre alguns fragments Veu clara, bona vocalització Veu clara, bona vocalització, entonació adequada, matisada, sedueix Temps Excessivament llarg o insuficient per desenvolupar correctament el tema Temps ajustat al previst, però amb un final precipitat o allargassat per manca de control del temps Temps ajustat al previst, amb un final que reprèn les idees principals i arrodoneix l´exposició. Suport Suport visual adequat (murals, cartells) Suports visuals adequat interessants (murals, cartells) L´exposició s´acompanya dels suports visuals especialment atractius i de molta qualitat ( murals i cartells) Dissenyar una gràfica d’avaluació entre els docents i l’alumnat Núria Alart, 2009

DIARIS DE CLASSE El diari de classe es centra en tècniques d’observació i registre dels aconteixements per part de l’estudiant. Els permet sintetitzar els seus pensaments i els seus fets. Els sensibilitza sobre les seves pròpies maneres d’aprendre. (metacognició) Núria Alart, 2009

AVALUACIÓ PORTFOLI com a sistema d’ensenyament i aprenentatge Consisteix en una selecció d’evidències/mostres (activitats acadèmiques) que permeten a l’alumne demostrar allò que està aprenent, i alhora possibiliten al professor un seguiment del progrés d’aquest aprenentatge. Barberà, 2005 “Col·lecció de materials seleccionats amb la intenció d’explicar el rendiment o l’aprenentatge realitzat, reflexionar sobre aquest i avaluar-ho” Núria Alart, 2009

Núria Alart, 2009