Descargar la presentación
La descarga está en progreso. Por favor, espere
Publicada porElvira Márquez Modificado hace 5 años
1
LLENGUA ESCRITA Participants Paki Campos Antonia Cervantes
Fina Colomés Ana Laguna Marina Marchán Maria Moñino Sonia Pano
2
DOCUMENTS SORDS INFANTIL: SORDS PRIMÀRIA: SORDS SECUNDÀRIA:
Llengua escrita i sordesa S.I.-1 / S.I.-2 . Llengua escrita i sordesa. SORDS PRIMÀRIA: Grup de treball sords primària 1 i 2 (Comprensió lectora) Grup de treball sords primària 1 i 2 (Estratègies i microhabilitats lectores). Comprensió lectora ( tipologies textuals). SORDS SECUNDÀRIA: L’escriptura per a l’estudi i expressió de coneixements: treball amb textos expositius –alumnes sords de l’ESO. La comprensió lectora en alumnes sords d’ESO. BIBLIOGRAFIA
3
CARACTERÍSTIQUES DELS DOCUMENTS
Són documents elaborats durant tres cursos: 96-97, i Tots els documents estan en format paper i inclouen fotocòpies d’activitats en blanc i negre. La bibliografia és molt recomanable. Hi ha articles i bibliografia que es repeteixen en els diferents dossiers. Les activitats poden servir de guia per a treballar la comprensió lectora i l’escriptura. Les activitats fotocopiades queden una mica desfasades en el seu format.
4
LLENGUA ESCRITA I SORDESA S.I.-1 / S.I.-2
SORDS INFANTIL LLENGUA ESCRITA I SORDESA S.I.-1 / S.I.-2 Material per alumnes sords d’E.I. amb activitats de valoració de llengua escrita. Plantilla del procés a seguir en la realització d’una activitat. Material teòric
5
LLENGUA ESCRITA I SORDESA
SORDS INFANTIL LLENGUA ESCRITA I SORDESA El document consta de: Descripció del context on es farà la prova. Base teòrica: Hi ha 7 articles força interessants referents al tema de la lecto-escriptura. Prova: Avaluació inicial de coneixement de la llengua escrita. Material d’avaluació ja confeccionat: cartrons amb fotos i paraules. Full de registre de coneixement de la llengua escrita.
6
GRUP DE TREBALL SORDS PRIMÀRIA 1 I 2 (COMPRENSIÓ LECTORA)
Està dividit en dos dossiers, recullen activitats inconnexes per treballar les microhabilitats de la comprensió lectora: trobar l’objecte buscar diferències associar dibuixos sopa de lletres atenció ordenar alfabèticament laberints mots encreuats absurds visuals relació dibuix – paraula /frase / text, autodefinits.
7
SORDS PRIMÀRIA GRUP DE TREBALL SORDS PRIMÀRIA 1 I 2 (ESTRATÈGIES DE COMPRENSIÓ LECTORA I MICROHABILITATS LECTORES) Dossier 1: Cop d’ull Hipòtesis Autoregulació Inferències Recapitulació Dossier 2: Cop d’ull i lectura atenta Idees principals Estructura i forma
8
COMPRENSIÓ LECTORA (TIPOLOGIES TEXTUALS)
SORDS PRIMÀRIA COMPRENSIÓ LECTORA (TIPOLOGIES TEXTUALS) Hi ha sis dossiers: 1-Textos prescriptius : receptes de cuina 2-Textos enumeratius: etiquetes / prospectes mèdics / instàncies i formularis / currículum vitae Textos informatius: notícies / correspondència personal i correu electrònic / anuncis 6- Textos literaris: contes i narracions Cada dossier es composa de: base teòrica, activitats complementàries i material complementari.
9
SORDS DE SECUNDÀRIA L’ESCRIPTURA PER A L’ESTUDI I EXPRESSIÓ DE CONEIXEMENTS: TREBALL AMB TEXTOS EXPOSITIUS –ALUMNES SORDS DE L’ESO-. Part 1: Tècniques d’estudi: Lectures compartides i treball d’estratègies i tècniques d’estudi : cop d’ull o pre-lectura, anticipació , lectura per paràgrafs, subratllat, esquemes, resum; activitats tipus. Part 2: Escriptura de textos expositius: Lectures compartides, guió per a l’elaboració de textos expositius ( planificació, redacció i revisió) ; activitats tipus.
10
LA COMPRENSIÓ LECTORA EN ALUMNES SORDS D’ESO
SORDS DE SECUNDÀRIA LA COMPRENSIÓ LECTORA EN ALUMNES SORDS D’ESO Consta de: part teòrica amb articles sobre tipologies textuals, capítols de llibre, informació sobre recerca per internet; part pràctica : bloc A: avaluació dels coneixements sobre textos i estratègies lectores bloc B: plantejament de la lectura dins d’un projecte de treball bloc C: intervenció de la logopeda en la lectura per obtenir informació d’un tema.
11
BIBLIOGRAFIA Ensenyar llengua. D. Cassany. Ed. Graó. 1993
L’aprenentatge de la lecto-escriptura des d’una perspectiva constructivista. Ascen Díez. Ed. Graó Apunts de la xerrada de l’Angels Prats. Març de 1997 Escribir y leer. Maruny, L.; Ministral, M.; Miralles, M. (1997). Barcelona. Edelvives- MEC Comprensión y redacción de textos. Sánchez, E. Barcelona. Edebé 1998 Sordera, Comunicación y Aprendizaje. Silvestre, N; y otros. Masson. 1998
Presentaciones similares
© 2024 SlidePlayer.es Inc.
All rights reserved.