Birgit Ferran Barcelona, 20 d’octubre de 2017

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Projecte Agrega. Què és el Projecte Agrega? El projecte Agrega és un projecte dirigit als membres de la comunitat educativa El projecte Agrega és un projecte.
Advertisements

INTRODUCCIÓ A L’ELECTRÒNICA PRÀCTIQUES D’ELECTRÒNICA BÀSICA. I.E.S. ENRIC VALOR PEGO.
Impress 3... Posa-hi un fons!
UNA TARDA QUALSEVOL D’UN DIA QUALSEVOL
Elaboració d’un mapa temàtic
Portada. Portada Presentació: VEIEM I ESCOLTEM ALS EXPERTS Feu clic a sota.
Grup de treball SupTIC 23 d’Octubre de 2006.
“ESCOLTA’M” La vinculació del tutor/a com a factor protector i alhora creador de resiliència en els infants de risc d’exclusió social.
MOBILITAT INTERNACIONAL I PROGRAMES EUROPEUS
Una experiència a sisè de Primària
AVALUAR-QUALIFICAR PER COMPETÈNCIES
AVALUACIÓ DE L’ASSIGNATURA DIDÀCTICA DE LES CIÈNCIES EXPERIMENTALS, 1
Escola Oficial d’Idiomes de Tortosa
APRENENTATGE MULTINIVELL
Recursos Informàtics en Història
Concurs literari i d’instagram 2018
3 Ara proposeu el portafoli a la vostra assignatura (2,5 h) presencials (4 h de treball fora de l’aula (presentació de resultats a l’Atenea 6 de març.
Caterina Cesari Antunez Institut Mediterrània
PROJECTES: UN LLARG CAMÍ…
AMPA 2.0 ? AMPA escola IPSE de Barcelona
JORNADA D’INTERCANVI D’EXPERIÈNCIES
TERMOREGULACIÓ HORÀRIA INDIVIDUAL DELS ESPAIS DEL CENTRE
PETITS REPORTERS Títol.
GAUDÍ I LES SEVES MERAVELLES!
TREBALLEM EL SISTEMA SOLAR
PRESENTACIÓ CRÈDIT DE SÍNTESI 1r ESO
Tècniques teatrals APLICADES A L’AULA – What ROLE do YOU play?
IMPLIQUEM A TOTES LES CLASSES EN EL NOSTRE PROJECTE
PORTAFOLI AULA D’ACOLLIDA
COMUNICACIÓ I INTERACCIÓ EDUCATIVA II (CIE II)
PLA DE FORMACIÓ DEL CENTRE
Una història de la tecnologia
SEEZ Formació en xarxa per a docents d’educació especial a la zona
CIÈNCIES NATURALS CURS
IES CAN JOFRESA Terrassa PROCÉS D’ELABORACIÓ D’UN
Eines d’internet per al professorat d’EOI.
WEBQUEST WEB...QUÈ ? Alumnes de l’Escola ESTEL VALLSECA.
L’handbol a l’escola - Jornada de formació -
ESCOLA CERVANTES (BARCELONA) CLASSE DE P-3 MARIA JOSÉ MATA
Grups interactius a L’Esquitx
RACONS RECURS PEDAGÒGIC QUE PERMET CREAR ESPAIS DE JOC ORGANITZATS A L’AULA Amb els racons es simbolitza la realitat exterior i es recrea un escenari.
DIADA DE LA PAU A SJO.
d'ensenyança-aprenentatge
Treball DE SÍNTESI 1r ESO
Projecte d’educació en comunicació audiovisual.
- Treballem un projecte a l’aula d’acollida -
Docublog El blog del Programa de Documentació dels Estudis de Ciències de la Informació i la Comunicació de la Universitat Oberta de Catalunya Núria Ferran.
QUÈ, COM I QUAN ENSENYAR I AVALUAR
Com fer una presentació? Comunicació oral
L’avaluació com a motor de l’aprenentatge TALLER D’AVALUACIÓ A L’EDUCACIÓ PRIMÀRIA Primera sessió Març 2018.
TREBALL D’INVESTIGACIÓ sobre la teoria de l’evolució actualment
COM AJUDAR ELS NOSTRES FILLS EN LA TASCA EDUCATIVA
Coneixements i idees previs
Llorenç Seguí capllonch 11 de juny de 2018
El treball en equip a la Xarxa: estratègies docents
ELS NENS I NENES DE P4 TREBALLEM EL PROJECTE DELS MONSTRES
Les taules de multiplicar
La imatge corporativa Una eina fonamental en l’actualitat
La literatura i les matemàtiques van de la mà.
Palataforma web per a músics amateurs i semi-professionals
CEIP “MESTRE AGUSTÍ BARBERÀ” - AMPOSTA
Metodologia per treballar per competències:Consideracions generals
Màrqueting Cultural a l'EOI
ARTS PLÀSTIQUES Eva Navas Vela 1.
La inserció laboral dels graduats de grau de la UPF
Metodologia per treballar per competències:Consideracions generals (1)
Jornada d’Intercanvi d’Experiències Formatives a les EOI
Aprendre junts alumnes diferents: Una escola per a tothom
Aproximació telemàtica a l’art contemporani: Comunicació, art i educació Modalitat A. Classificació: Educació artística. Educació Visual i Plàstica.
El desplegament de les COMPETÈNCIES BÀSIQUES en el currículum
Transcripción de la presentación:

Birgit Ferran Barcelona, 20 d’octubre de 2017 Jornada d’intercanvi d’experiències formatives a les EOI “Grup de treball de dinamització dels cursos semipresencials 2a part” Birgit Ferran Barcelona, 20 d’octubre de 2017

Objectius del grup de treball (curs 2015-16) identificar els trets distintius dels cursos semipresencials per tal d’optimitzar tant la part presencial com la virtual; valorar les diferents maneres d’integrar elements presencials i virtuals tant a nivell de curs com a nivell d’activitat, i les implicacions del model de classe capgirada; explorar maneres de dinamitzar l’aula virtual i reflexionar sobre l’ús que es pot fer de les eines interactives i col·laboratives per crear una comunitat virtual; valorar diversos recursos i estratègies per fomentar l'autonomia de l'estudiant i desenvolupar una xarxa personal d’aprenentatge; compartir exemples de bones pràctiques. 2

Potenciar l’autonomia i la motivació de l’alumnat. Hi ha algun tema en concret relacionat amb les PLE i les xarxes d’aprenentatge que voldries aprofundir? L’aplicació pràctica de les PLE a l’aprenentatge d’idiomes i el rol del professor en aquest nou món d’aprenentatge. Potenciar la comunicació real mitjançant aquestes xarxes. Fer projectes entre escoles de diferents països. Potenciar l’autonomia i la motivació de l’alumnat. Com fer servir les eines de social media i que no sembli que estem perdent el temps o agafant temps de la part més tradicional de la classe. 3

Objectius del grup de treball (curs 2016-17) familiaritzar-se i experimentar diverses eines virtuals avaluar la seva utilitat com a part del PLE d’un aprenent d’idiomes dissenyar una seqüència didàctica d’expressió escrita o expressió oral que incorpori algunes d’aquestes eines i pilotar-la amb els alumnes avaluar la incidència d’aquestes eines en l’autonomia i la motivació de l’alumnat. 4

Xerrada d’en Joan-Tomàs Pujolà – gener 2017 5

Xerrada d’en Joan-Tomàs Pujolà 6

Xerrada d’en Joan-Tomàs Pujolà 7

8

9

10

11

Objectius del grup de treball familiaritzar-se i experimentar diverses eines virtuals avaluar la seva utilitat com a part del PLE d’un aprenent d’idiomes dissenyar una seqüència didàctica d’expressió escrita o expressió oral que incorpori algunes d’aquestes eines i pilotar-la amb els alumnes avaluar la incidència d’aquestes eines en l’autonomia i la motivació de l’alumnat. 12

13

Objectius del grup de treball familiaritzar-se i experimentar diverses eines virtuals avaluar la seva utilitat com a part del PLE d’un aprenent d’idiomes dissenyar una seqüència didàctica d’expressió escrita o expressió oral que incorpori algunes d’aquestes eines i pilotar-la amb els alumnes avaluar la incidència d’aquestes eines en l’autonomia i la motivació de l’alumnat. 14

Presentació de les seqüències didàctiques Expliqueu quina serà la vostra seqüència didàctica. Quina part es farà a classe i quina virtualment? Com enllaçareu les dues parts? Quines eines virtuals heu decidit incorporar-hi? Quin valor afegit proporcionen aquestes eines? Quins problemes heu previst que podríeu tenir a l’hora d’implementar la vostra seqüència didàctica i quines mesures heu pres per tal d’evitar-los? De quina manera preveieu que aquesta seqüència didàctica fomentarà l’autonomia de l’alumnat? 15

Grup 1 - Francès / Català Journal télévisé Sessió 1 (a classe) Anàlisi d'un telenotícies Eines digitals: fòrum de debat, glossari Sessió 2 (a casa) Es reparteixen els rols i el tipus de notícia Eines digitals: wiki  Sessió 3 (a classe) Posada en comú i enregistrament Eines digitals: animoto moviemaker, appear in Sessió 4 (a casa) Muntatge de les gravacions Sessió 5 (a classe) Es passen els TN a classe i se'n fa una anàlisi 16

Grup 2 - Alemany / Anglès Infografia: Internet, telèfons i tecnologia 1 PRESENTAR EL PROJECTE 2 RECOLLIR DADES 3 PRESENTAR LA INFOGRAFIA 4 VALORACIÓ DE LES INFOGRAFIES 17

Grup 3 - Anglès The Foreign and Commonweath Office Game Los alumnos escogen un país de lengua inglesa y se organizan en equipos-embajadas que serán la “Foreign and Commonwealth Office” del país. El objetivo es “promocionar” su país o comunidad y para ello tienen que hacer un eslogan, promocionar una figura pública y escoger y explotar un video. Cada uno de los integrantes de los equipos-embajadas tendrá que desarrollar diferentes funciones en el equipo (AMBASSADOR, PROJECT MANAGER, RESEARCH ANALYST, GRAFFIC DESIGNER). Herramientas digitales: Youtube, Hotpotatoes, Socrative, Voicethread, Kahoot 18

Grup 4 - Anglès 19

Grup 4 - Anglès 20

Objectius del grup de treball familiaritzar-se i experimentar diverses eines virtuals avaluar la seva utilitat com a part del PLE d’un aprenent d’idiomes dissenyar una seqüència didàctica d’expressió escrita o expressió oral que incorpori algunes d’aquestes eines i pilotar-la amb els alumnes avaluar la incidència d’aquestes eines en l’autonomia i la motivació de l’alumnat. 21

Objectius del grup de treball 22

Objectius del grup de treball 23

Objectius del grup de treball 24

Què és el que més t’ha agradat? M’ha agradat poder treballar i aprendre en grup ja que cadascú aportava el que sabia. Treballar en grup t'acosta als companys, sobretot en un curs semipresencial. Haver de buscar informació pel nostre compte, buscar-nos una mica la vida. Aquest tipus de projectes ajuden a fomentar l'autoaprenentatge i ser-ne més conscient. Conèixer noves maneres de presentar un tema. Fer servir l'idioma d'una manera més real. Compartir experiències amb altres escoles. 25

Què és el que menys t’ha agradat? Treballar en grup no és fàcil, però no em puc queixar del grup que vam formar. Que alguns integrants del grup passaven. Haver de dedicar temps a certes eines que potser no m'interessen, tot i que també m'ha agradat descobrir eines que desconeixia La utilització de massa programaris diferents El volum d'hores "extra" que es necessiten per fer una bona feina (difícil de combinar amb la vida laboral) Ha restat temps de treball, que tot i menys lúdic revertien en un major aprenentatge Ens han preparat poc per l'examen 26

Comenta qualsevol altre aspecte que vulguis afegir Hi ha hagut pocs problemes. Naturalment cadascú té la disponibilitat i la motivació diferent. Els hem solucionat forçant una mica a que tothom participés mantenint converses en un grup de WhatsApp. Més treballs però més curts. Un sol treball llarg pot cremar la motivació. Potser si féssim grups més petits, màxim 3 persones, seria més fácil repartir la feina. I donar una mica més de temps. Crec què s'hauria de començar una mica abans per poder treure una mica més de temps al final per a estudiar per a l'examen. 27

Gràcies bferran@xtec.cat