Assessorament de la Formació en Competències

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Portada. Portada Presentació: VEIEM I ESCOLTEM ALS EXPERTS Feu clic a sota.
Advertisements

Xarxa Productes de la terra
Formació en redacció de proves i ítems fiables a l’EOI de Barcelona
BENVINGUTS I BENVINGUDES
DECRET PEL QUAL S’ESTABLEIX L’ORDENACIÓ DELS ENSENYAMENTS DE L’EDUCACIÓ PRIMÀRIA 2007.
SEMINARI: L’ORIENTACIÓ I LA PREVENCIÓ DE L’ABANDONAMENT ESCOLAR ALS CENTRES D’ADULTS. CURS Grup 1 La informació dels centres d’adults.
AVALUAR-QUALIFICAR PER COMPETÈNCIES
Caterina Cesari Antunez Institut Mediterrània
PROJECTES: UN LLARG CAMÍ…
Antecedents (el context) Centre IATIC
CURS PRESENTACIÓ 20 de maig de 2014.
GAUDÍ I LES SEVES MERAVELLES!
PROJECTE: AUTOR/A I L.LUSTRADOR/A A L’AULA
GRUP DE MEDI AMBIENT IES Guillem Sagrera 1997/2008.
Orientacions i criteris de la UIB per adaptar la docència a l’EEES
PROCÉS FINAL FCT amb qBid
L’ATENCIÓ A LA DIVERSITAT I ELS PLANS INDIVIDUALITZATS
Eines per avaluar centres educatius
Esquema de treball Josep Minguell M. Mercè Fernández
ACCIONS GRUPALS AMB EL PROFESSORAT
TRETS DIFERENCIADORS 3r ESO
EL PLA INDIVIDUALITZAT
PLA DE FORMACIÓ DEL CENTRE
CEIP Mercè Rodoreda - Martorell Educació Primària
SEEZ Formació en xarxa per a docents d’educació especial a la zona
BIBLIOTECA ESCOLAR PuntEdu Curs 2007/08
IES CAN JOFRESA Terrassa PROCÉS D’ELABORACIÓ D’UN
Eines d’internet per al professorat d’EOI.
L’ACCIÓ TUTORIAL A LA FORMACIÓ PROFESSIONAL
1r trimestre: “Respecte a la diversitat”
WEBQUEST WEB...QUÈ ? Alumnes de l’Escola ESTEL VALLSECA.
PFZ de Cerdanyola ABRIL 2016.
2013.
Seminari d’Educació Especial
Projecte d’educació en comunicació audiovisual.
Presentació de 1r d’ESO Curs
L’avaluació com a motor de l’aprenentatge TALLER D’AVALUACIÓ A L’EDUCACIÓ PRIMÀRIA Primera sessió Març 2018.
ORÍGENS DEL NOSTRE PARLAMENT VERD
COMPETÈNCIES BÀSIQUES I CURRÍCULUM
Coneixements i idees previs
SETMANA DE L'ENERGIA D'OCTUBRE 2005 Granollers L'ENERGIA A L'ESCOLA
PLA D’ATENCIÓ A LA DIVERSITAT
El treball en equip a la Xarxa: estratègies docents
ESTRUCTURA I ORGANITZACIÓ Comissions Qualitat EUHT
Equip d’Assessorament i Orientació Psicopedagògica EAP DE SANT ANDREU
INSTRUCCIONS PER A L’ORGANITZACIÓ I EL FUNCIONAMENT DELS CENTRES PÚBLICS Tenen per objecte aprovar les instruccions que concretaran i desenvoluparan aspectes.
Passes a seguir per iniciar un nou curs acadèmic en el GestIB
INSTRUCCIONS PER A L’ORGANITZACIÓ I EL FUNCIONAMENT DELS CENTRES PÚBLICS Tenen per objecte aprovar les instruccions que concretaran i desenvoluparan aspectes.
Cap a l’FCT en els cicles LOE
Suports en l’elaboració del Projecte Educatiu de Centre
L’AULA D’ESTUDI ÉS UN ESPAI ADIENT PER ESTUDIAR, FER DEURES, LLEGIR, CONSULTAR I FER PRÉSTEC DE LLIBRES… ESTÀ UBICADA A LA BIBLIOTECA DE L’ESCOLA. POSSIBILITA.
2n de primària Curs Escola La Serreta.
PROJECTE EXPERIMENTAL D’HOMOLOGACIÓ D’EMPRESES D’FCT
En desplegar un currículum competencial haurem de prendre decisions que afectaran al model didàctic de cada docent.
El Treball de Recerca.
La resolució de conflictes a través de l'assemblea de classe
BONES PRÀCTIQUES MODELS D’ÚS DIDÀCTIC DE LES TICS
Elaboració del Pla de formació ajuntament de viladecans
IES-SEP ESTEVE TERRADAS
CEIP ANTONI GAUDÍ PLA ESTRATÈGIC
IMPULS DE LA LECTURA FORMACIÓ
L’elaboració de l’horari
Jornada d’Intercanvi d’Experiències Formatives a les EOI
COLÒNIES- TREBALL DE SÍNTESI Del 15 al 19 de juny
PLA DE TREBALL DE LA INSPECCIÓ DE L’ANOIA.
Biblioteca escolar “puntedu”, espai de coneixement i aprenentatge
ASSESSORAMENT TIC CURS Departament d’Educació
PLA DE TREBALL DE LA INSPECCIÓ DE L’ANOIA.
El desplegament de les COMPETÈNCIES BÀSIQUES en el currículum
Àmbits d’organització i gestió de la formació
Transcripción de la presentación:

Assessorament de la Formació en Competències Premià de Mar Curs 2009-2010 ICE UAB

Acords de treball Traspàs de la formació + projectes 27/10/09 Ceip La Lió Traspàs de la formació + projectes Neus, Helena, Santi, Elisenda 10/11/09 Dinàmiques d’aula Imma, Adela, Helena, Puri, Annabel, Dolors, Vidal, Pilar 12/01/10 Continguts de les àrees Marta L., Marta M., Elisenda, Francesc, Marta, Núria, Albert, Monique 2/02/10 Ceip Montserrat Avaluació Francesc, Sílvia, Carme, 23/02/10 Com treballem a l’aula Rosa, Merche, Imma, Gemma, Montse

Ceip Montserrat Gestió del traspàs d’informació Acordar amb el grup que fa l’assessorament la transmissió d’informació. Conferències: Agrupar les idees claus i i exposar-les en el Claustre ( repartir l’exposició entre els mestres que hem assistit a les conferències). Posterior debat per cicles i les conclusions es portaran a coordinació.

Gestió del traspàs d’informació Sessions pràctiques: Preparar els claustres entre el grup impulsor i exposició per part dels mestres que han fet de ponents en l’assessorament. Posterior debat per cicles. Temporalització: 1r Trimestre Claustre conferències 2n Trimestre 2 Claustres exposició i debat 3r Trimestre 2 Claustres exposició i conclusions Durant el curs debat en els cicles i posterior posada en comú en coordinació. Conclusions en el claustre.

Assessorament Grup impulsor Claustre cicles coordinació

La Salle El traspàs de la informació: Organització del centre. Procés de gestió de la comunicació. Transmissió d’informació de Direcció al Claustre. Durant els dies previs a la Reunió de l’Equip Directiu s’afegeixen en la intranet els temes que es consideren s’han de comentar. Dijous de les 15:00 h. A les 17:00 h. - Reunió de l’Equip Directiu. La sotsdirectora redacta l’acta de la reunió i la passa als Caps d’estudi. Divendres: Els Caps d’estudi, a partir de la informació i acords adoptats en la reunió de l’Equip Directiu, elaboren l’ordre del dia de la Reunió de Coordinadors. Dilluns de les 11:10 h. A 12:05 h. : Reunió de Coordinadors de Cicle i d’Especialistes. Dilluns de les 17:00 h. A les 17:30 h. - Reunió dels tutors dels Cicles i dels Especialistes. Dilluns de les 17:30 h. a 18:00 h. - Claustre : Si el tema a tractar és per a tota l’etapa.

Organització del centre. Procés de gestió de la comunicació Transmissió d’informació del Claustre a Direcció. Dilluns de les 11:10 h. A 12:05 h. : - Reunió de Coordinadors de Cicle i d’Especialistes. Els Coordinadors fan aportacions sobre qüestions que el seu equip creu que cal comentar. -Els professors poden fer aportacions a nivell individual al Cap d’estudis que ho inclourà en l’ordre del dia de l’equip directiu. Transmissió d’informació entre professors. Els profesors del Cicle es reuneixen 1 hora setmanalment per a compartir informacions diverses.

Ceip La Lió Traspàs de la formació de centre dins del centre Ceip La Lió Traspàs de la formació de centre dins del centre. Ponents: Elisenda Borrell i Neus Ruiz, equip directiu Planificació dins del Pla Anual 2009/10 de les hores comunes de dedicació al centre del professorat HORARI DEDICACIÓ AL CENTRE DEL PROFESSORAT L’horari conjunt del professorat de dedicació al centre és els dilluns, dimarts i dimecres i dijous de 13 a 14h. Setmanalment es realitzen:

Dilluns: reunions curriculars Tractament transversal del currículum i competències i altres coordinacions pedagògiques intercicles/interetapes. Ordre del dia: elaborat pels coordinadors de cicle i cap d’estudis. Dimarts: reunions de cicle Coordinació i treball de cicle Ordre del dia: elaborat pel coordinador de cicle. Dimecres: reunions de claustre Informacions internes i externes del centre, organització d’actes, estudi i aprovació documents generals de l’escola, debats i presa decisions, temàtica sindical i qüestions puntuals i administratives entre d’altres. Ordre del dia: elaborat per direcció Dijous: programacions i treball de nivell i àrees Reunions de nivells i coordinacions entre els mestres que intervenen en un mateix grup d’alumnes o cicle. EI: de 12’30 a 13’30h. Ordre del dia: els mestres es posaran d’acord segons les necessitats de coordinació. S’organitza un calendari de treball trimestral on queden fixades part de les reunions dels equips de treball i els temes a tractar per dur a terme els objectius prioritaris i altres continguts. D’altres ordres del dia es van elaborant paulatinament

2. Extret de l’objectiu prioritari que forma part del Pla Anual 2009/10 2.2. DESENVOLUPAMENT DE LES COMPETÈNCIES BÀSIQUES EN L’ALUMNAT Objectius Començar a vertebrar el currículum a partir de les competències bàsiques. Ajustar l’enfocament metodològic al treball en competències. Adequar les programacions LOE, especialment les del cicle superior. Programar l’ àrea de plàstica en etapes i cicles. Actuacions Realitzar formació del professorat, grup de treball durant el curs, sobre el desenvolupament de les competències bàsiques en l’alumnat. Iniciar la presa de decisions, per part del professorat, per tal seleccionar i seqüenciar les competències bàsiques en el desplegament del currículum. Adequar i innovar metodologies i estratègies d’aprenentatge especialment en els projectes interdisciplinaris. Actualitzar les programacions didàctiques del cicle superior de primària en el marc d’adequació a la LOE. Realitzar un recull sistemàtic d’activitats del curset de plàstica del curs anterior per a tots els mestres. Impulsar la programació de l’àrea.

Temporització Durant el curs Responsables Impuls competències bàsiques:coordinadors de primària, cap d’estudis i direcció. Programació plàstica: direcció, secretària Adequació LOE: equip docent cicle superior Desplegament currículum i adequació competències bàsiques: equip docent primària. Avaluació Valorar el seguiment, qualitat i utilitat del grup de treball de mestres del Pla de Formació Permanent. Valorar el grau d’acords per a selecció de competències bàsiques dins les àrees del currículum. Valorar innovació metodologia i avaluació de resultats en els projectes interdisciplinaris. Constatar l’adequació a la LOE de les programacions d’aula del cicle superior Constatar la confecció d’un recull d’activitats dels anteriors assessoraments de plàstica i la realització de la programació general del centre de l’àrea. De la consecució dels objectius, temporització, actuacions a la memòria general del curs. Supervisió d’inspecció.

Traspàs de la informació: Idees rellevants La Salle: Aprofitar els canals de comunicació que ja té el centre. Incorporar el treball de reflexió sobre les CB als documents de centre (Pla Anual). Al “grup impulsor” hi ha una persona de cada cicle per poder garantir el traspàs en tot moment. El traspàs es preveu en el si dels cicles.

Ceip Montserrat: Els que fan la formació pensen i decideixen com fan el traspàs. Un dels objectius del Pla Anual és obrir el debat pedagògic. Els materaisl que aporten a la formació també els presenten al claustre. A finals de curs es preveu que les conclusions serveixin per fer la continuïtat el curs vinent. El “grup impulsor” dedica una mica més de temps que la resta del claustre.

Ceip La Lió: Val la pena dedicar temps a pensar i planificar les exclusives en horaris i continguts, per optimitzar el poc temps que tenim. El tema de les CB és prioritari al Pla Anual. De les persones que assisteixen a la formació, sempre hi ha algú encarregat de prendre nota de cada sessió per passar-ho per mail al claustre. Als cicles i a l’etapa s’avança el tema que es treballarà en la següent sessió de formació. Les persones que han d’aportar materials s’ho preparen a partir del que s’ha discutit i de les idees que aporten els altres. Posteriorment, se’n fa el retorn.

Treballar des de la globalitat i la complexitat: una altra mirada als Projectes

DECIDIM FER UN PROJECTE

D I G R E S S I O N S I N T E R R E L A C I O N S

Proposta de temes i tria Assimilació de coneixements Elaboració o síntesi Què sabem? CP Què volem saber? Tractament de la informació Índex o guió Recerca d’informació

Per raons de pes del power, les pantalles que segueixen s’han omès Per raons de pes del power, les pantalles que segueixen s’han omès. Si algú està interessat a tenir-les, ens les passem per pen en la propera sessió. A partir d’aquí vam veure imatges sobre els treball que l’alumnat de 1r, 3r i 5è van fer a partir dels racons i del projecte sobre els submarins. També vam veure exemples de recerca, tractament i comunicació de la informació a partir d’una conferència d’un expert a l’aula de 4t i d’una visita al museu Precolombí de Barcelona.