CEIP NOSTRA SRA DE ROBINES

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Cicle Superior MARISTES VALLDEMIA Quin camí hem fet fins que hem arribat aquí? PRIMERA FASE: CURSET PER MESTRES INFANTIL I PRIMÀRIA (04-05) SEGONA FASE:
Advertisements

ELS BLOCS I LA SEVA APLICACIÓ A L’AULA Recull de propostes sobre els usos didàctics dels blocs Material del Curs de l’Escola d’Estiu Virtual d’Espiral.
XERRADA PER A LES FAMÍLIES DE P5
6è. PRIMÀRIA Escola Gerbert d’Orlhac
REUNIÓ DE FAMÍLIES CICLE INICIAL CEIP ROBINES DC
CATECISME de la Conferència Episcopal Espanyola Jesús és el Senyor.
BENVINGUTS 6é de Primària
Reunió informativa d’inici de 2n ESO
Reunió informativa d’inici de 3r ESO
REUNIÓ DE FAMÍLIES Cicle Superior EP CEIP ROBINES DC
AVALUAR-QUALIFICAR PER COMPETÈNCIES
Caterina Cesari Antunez Institut Mediterrània
PROJECTES: UN LLARG CAMÍ…
CURS PRESENTACIÓ 20 de maig de 2014.
BENVINGUTS A ESQUIROLS!
PETITS REPORTERS Títol.
GAUDÍ I LES SEVES MERAVELLES!
PROJECTE: AUTOR/A I L.LUSTRADOR/A A L’AULA
PROCÉS FINAL FCT amb qBid
Vilafranca del Penedès Curs 2015/16
L’escola, l’entorn i la línia pedagògica.
Programa Socialització de Llibres al CEIP LOLA ANGLADA
Jornada de portes obertes 5 de març de 2016
TÈCNIQUES D’ESTUDI.
S.xx Els trotatemps CURS
IES CAN PUIG CURS
Reunió final de curs juny del 2018
CIÈNCIES NATURALS CURS
BIENVINGUTS 5é B de Primària
Eines d’internet per al professorat d’EOI.
WEBQUEST WEB...QUÈ ? Alumnes de l’Escola ESTEL VALLSECA.
L’handbol a l’escola - Jornada de formació -
Grups interactius a L’Esquitx
Seminari d’Educació Especial
Treball DE SÍNTESI 1r ESO
Projecte d’educació en comunicació audiovisual.
Promoure l’activitat física en alumnes d’aula oberta a través d’activitats a la natura en un projecte interdisciplinari Autor: VILLARREAL MORENO, Jose.
Curs t.
Presentació de 1r d’ESO Curs
Ignasi Melé i Farré Curs è.
Professor de secundària, biòleg, i algunes coses més…
3r de Primària Escola Pau Casals Sabadell
L’avaluació com a motor de l’aprenentatge TALLER D’AVALUACIÓ A L’EDUCACIÓ PRIMÀRIA Primera sessió Març 2018.
EDUCACIÓ INFANTIL CURS
COM AJUDAR ELS NOSTRES FILLS EN LA TASCA EDUCATIVA
Coneixements i idees previs
PLA D’ATENCIÓ A LA DIVERSITAT
Les taules de multiplicar
BIBLIOTECA ESCOLAR PuntEdu Curs 2007/08
CEIP AINA MOLL I MARQUÈS
LLENGUA ESCRITA Participants Paki Campos Antonia Cervantes
Treball cooperatiu “Els animals”
INFORMÀTICA BÀSICA 1r ESO curs
BENVINGUDES I BENVINGUTS!!
La literatura i les matemàtiques van de la mà.
Socialització de llibres de text.
L’AULA D’ESTUDI ÉS UN ESPAI ADIENT PER ESTUDIAR, FER DEURES, LLEGIR, CONSULTAR I FER PRÉSTEC DE LLIBRES… ESTÀ UBICADA A LA BIBLIOTECA DE L’ESCOLA. POSSIBILITA.
2n de primària Curs Escola La Serreta.
ESCOLA ELS QUATRE VENTS Sant Jaume dels Domenys ETAPA: PRIMÀRIA Els nens i nenes de 5è CICLE SUPERIOR.
P-5 Curs
CEIP “MESTRE AGUSTÍ BARBERÀ” - AMPOSTA
BIOLOGIA I GEOLOGIA 4rt ESO
Reunió final de curs juny del 2018
Somus romanis CURS
CEIP CA N’ALZAMORA Escola pública Centre de nova creació
CURS r.
BENVINGUTS !!!!.
IMPULS DE LA LECTURA FORMACIÓ
COLÒNIES- TREBALL DE SÍNTESI Del 15 al 19 de juny
Aprendre junts alumnes diferents: Una escola per a tothom
Transcripción de la presentación:

CEIP NOSTRA SRA DE ROBINES REUNIÓ DE PARES Cicle Superior EP CEIP NOSTRA SRA DE ROBINES DC020105 1

PRESENTACIÓ MESTRES Especialistes: Tutores i tutor: EF: Joan Campins Música: Toni Ramis Anglès: Maria Hernández, Àfrica Lorente. Religió: Sergi Leiva PT: Sílvia Amer, Maribel Moya. AL: Aina Ferragut. Tutores i tutor: 4tA: Bàrbara Gelabert 4tB: Catalina Abrines 5èA: Margalida Payeras 5èB: Antoni Amengual 6èA: Cati Salom 6è B: Susana Àlvarez DC020105 2

AGENDA És el vincle de comunicació escola - família Extracte de documents: - PEC - Projecte lingüístic - Pla de convivència - Programa de fons de llibres. Altres: - Tasca diària. - Autoritzacions. - Espai per comunicacions. DC020105 3

AVALUACIÓ Avaluació contínua. 65% coneixements, Inclou: coneixements, comportament, esforç, actitud, interès, tasca… PERCENTATGE D'AVALUACIÓ: Informes trimestrals. Controls : signar-los i retornar-los DC020105 65% coneixements, 15% actitud 20% treball cooperatiu. Els trimestres o àrees en que no es fa treball cooperatiu: 80 % coneixements 20 % actitud 4

ORIENTACIONS DE METODOLOGIA DC020105 5

LECTOESCRIPTURA -FLUÏDESA LECTORA LECTURA -HÀBIT LECTOR -COMPRENSIÓ LECTORA -PRÀCTICA DE MICROHABILITATS * INFERÈNCIES * PERCEPCIÓ *COP D’ULL *MEMÒRIA *ANTICIPACIÓ * LECTURA ATENTA DC020105 6

* ENUMERATIU: horaris, quadres organitzatius ESCRIPTURA - ORTOGRAFIA (PNL) - GRAMÀTICA - ESCRIPTURA DE TEXT: * ENUMERATIU: horaris, quadres organitzatius * NARRATIU: conte, descripcions i biografies * POESIA: rodolins, dites, refranys, gloses, cançons * EXPOSITIU: carta, postal, esquema, resum. * DIÀLEG: entrevista, enquesta, còmic, storyboard. * INSTRUCTIU: recepta, instruccions de joc, normes. * ARGUMENTATIU: carta al director i article d'opinió. DC020105 7

AVALUACIÓ ESCRIPTURA D’UN TEXT PRESENTACIÓ ADEQUACIÓ COHERÈNCIA COHESIÓ ORTOGRAFIA DC020105 8

PRESENTACIÓ Text llegible : - Bona cal·ligrafia - Netedat DC020105 9

ADEQUACIÓ Registre adequat pel tema -Vocabulari adequat al tema. -S’ajusta al tema que li demanam. -Segueix les instruccions que s’han donat (tipologia textual). -No repeteix paraules. DC020105 10

COHERÈNCIA Informació pertinent i ordenada -El text té sentit. -Idees clares i rellevants. -Exposició ordenada. -No hi ha contradiccions, incongruències. DC020105 11

COHESIÓ mecanismes que donen unitat al text - Concordança gramatical (gènere, nombre, temps, forma verbal). - Fa bon us dels connectors (no els repeteix amb massa freqüència). - Utilitza signes de puntuació DC020105 ! ? : ; , 12

ORTOGRAFIA - Comet les errades pròpies del nivell educatiu, però aquestes no dificulten la lectura del text. - No s’admeten errades de separació de paraules, omissions de síl·labes, addicions de lletres. -Es fixa en les normes ortogràfiques estudiades. DC020105 13

DICTATS Preparats: Llegir-lo vàries vegades fixant-se en les paraules més difícils ( PNL). Copiar-lo sencer. Fer el dictat amb ajuda dels pares. Revisar les faltes realitzades Altres tipus de dictats DC020105 14

EXPRESSIÓ ORAL - Mira els interlocutors quan parla. QUÈ AVALUAM EXPOSICIONS. CONTACONTES. INTERVENCIONS DINS L’AULA. COMUNICACIÓ QUOTIDIANA. QUÈ AVALUAM - Mira els interlocutors quan parla. - Acompanya les paraules amb gestos. - Parla prou fort perquè s’entengui. - Exposa les idees ordenadament. - Dóna molta informació. - Fa una exposició seguida, sense pauses. DC020105 15

MATEMÀTIQUES RESOLUCIÓ DE PROBLEMES: problemes diversificats. MECÀNICA DE LES OPERACIONS. TAULES DE MULTIPLICAR. CONTROLS DE CADA TEMA. DC020105 16

CIÈNCIES NATURALS I SOCIALS COMPRENSIÓ LECTORA. TREBALL PER PROJECTES. TREBALL DE TÈCNIQUES D’ESTUDI: esquemes,mapes conceptuals, mapes mentals, resums... ACTIVITATS COMPLEMENTÀRIES. TREBALL COOPERATIU. DC020105 17

EDUCACIÓ ARTÍSTICA Inclou: Música Dramatització Plàstica 04/09/12 Inclou: Música Dramatització Plàstica La nota de l’àrea d’Educació Artística surt de la mitja de Dramatització/Plàstica i Música. A les sessions de Dramatització/Plàstica es faran desdoblaments quinzenals. La Dramatització es farà en llengua anglesa.

PROJECTES DE CENTRE Es treballen a nivell de tota l’escola. 19 DC020105 19

PROJECTES INTERDISCIPLINARIS 04/09/12 PROJECTES INTERDISCIPLINARIS Aprendre a aprendre Metodologia de feina que inclou totes les àrees Algunes sortides estan relacionades amb els projectes. Parteixen de les idees prèvies del alumnes Recerca de informació amb ajuda dels pares. Dins l’horari hi ha tres sessions destinades a projectes.

TREBALL COOPERATIU AVANTATGES: Possibilita les aules inclusives. Els alumnes treballen segons el seu nivell i aprenen uns dels altres. Millora l'autonomia del alumnes. Treballa: tolerància, respecte, cooperació, resolució de conflictes, participació, torn de paraula, ajuda, responsabilitat. Els resultats que s'obtenen són millors que en l'aprenentatge individual. DC020105 21

TREBALL COOPERATIU OBJECTIUS: FUNCIONAMENT: Progressar tots en l'aprenentatge. Ajudar-se uns als altres. Aprofitar el temps al màxim. Organitzar i acabar les tasques establertes. Treballar les habilitats socials. Millorar la resolució de conflictes FUNCIONAMENT: Dinàmiques de grup (cohesió). Estructures bàsiques d'aprenentatge cooperatiu ( eines) Quadern d'equip Grups estables i heterogènies Responsabilitats amb distintes funcions (càrrecs) Coavaluació individual i del grup DC020105 22

TASCA A CASA RECOMANAM: - Fer la tasca a un lloc adequat. Sempre el mateix. Lloc sense renou ni distraccions. - Revisar l’agenda cada dia. - Ajudar-li a organitzar la tasca si és necessari i promoure el valor de la responsabilitat. - Cada dia s'ha de dedicar un temps a la lectura. Els pares han de fomentar i controlar aquest hàbit. - Revisar la tasca feta - Revisar la motxilla i l’estoig Consultar la pàgina web de l’escola i en concret, el power point ubicat a documents sobre els deures a casa. DC020105 23

TASCA A CASA ACORDS DE CLAUSTRE S’anotarà a l’agenda el dia d’entrega. 04/09/12 ACORDS DE CLAUSTRE S’anotarà a l’agenda el dia d’entrega. Els deures setmanals estaran anotats a la pissarra. Aquests deures han de servir per reforçar la feina que es fa dins l’aula. En el cas que l’alumne/a dediqui un temps excessiu a la realització de la tasca, els pares s’han de posar en contacte amb la tutoria.

PREPARAR CONTROLS A CASA - Llegir el tema - Explicar amb les seves paraules què vol dir allò que estem estudiant - Provar de fer exercicis o qüestions (potser de forma oral) Mirar el quadern: esquemes que hem pogut fer informacions complementàries fotocòpies que hem treballat DC020105 25

PÀGINA WEB DE L’ESCOLA. BLOC D’AULA. CORREUS robinespromocio2006@gmail.com robinespromocio2005a@gmail.com robinespromocio2005b@gmail.com robinespromocio2004a@gmail.com robinespromocio2004b@gmail.com DC020105 26

DOCUMENTACIÓ Autorització sortida local ( la trobareu dins l’agenda). Dos fulls del fons de llibres. Entrevista inicial. Resguard de l’ingrés de 25 € : Indicau el nom i el curs de l’alumne. Aportació de 5€ per la biblioteca municipal. Informar dels canvis d'adreça, telèfons contacte i e-mails , abans de finalitzar la reunió. DC020105 27

3 €/dia usuaris eventuals amb blocs de 10 tiquets ESCOLETA MATINERA 35 €/mes usuaris fixes 30 euros mes de setembre 3 €/dia usuaris eventuals amb blocs de 10 tiquets Tots els possibles usuaris han d'emplenar full d'inscripció. *********** MENJADOR (pendent de confirmar) 6’05 € dia per usuaris fixes 6’60 €dia per usuaris eventual ACTIVITATS EXTRAESCOLARS: Mirar full adjunt. ************ DIES NO LECTIUS : Pendent de confirmar. DC020105 28