Descargar la presentación
La descarga está en progreso. Por favor, espere
Publicada porGabriel Chávez Nieto Modificado hace 5 años
1
REUNIÓ DE FAMÍLIES Cicle Superior EP CEIP ROBINES DC020105 1 1
2
PRESENTACIÓ MESTRES Especialistes: Tutores i tutor: EF: Joan Campins
Música: Toni Ramis Anglès: Maria Hernández, Marina Lua Ferrer. Religió: Sergi Leiva PT: Sílvia Amer, Yolanda Vega AL: Cristina Velasco. Suport: Antònia Isern Tutores i tutor: 4t: Cati Salom 5è A:Bàrbara Gelabert 5è B: Catalina Abrines 6è A: Margalida Payeras 6èB: Antoni Amengual DC020105 2 2
3
AGENDA És el vincle de comunicació escola - família
Extracte de documents: - PEC - Projecte lingüístic - Pla de convivència - Programa de fons de llibres. Altres: - Tasca. - Autoritzacions. - Espai per comunicacions. DC020105 3 3
4
AVALUACIÓ Avaluació contínua.
Tasca individual: resultats d’exàmens, controls o proves pràctiques; deures de casa; quaderns; treballs o tasques complementàries. Tasca en grup cooperatiu: adquisició de coneixements, col·laboració i participació activa, desenvolupament del rol. Actitud: comportament, esforç, participació i col·la- boració, neteja, ordre i presentació de tasques. (*) Recordau que els controls s’han de retornar signats DC020105 4 4
5
PERCENTATGES D’AVALUACIÓ
04/09/12 PERCENTATGES D’AVALUACIÓ Trimestre i àrea sense treball cooperatiu Trimestre i àrea amb treball cooperatiu en activitats puntuals Trimestre i àrea amb treball cooperatiu a més d’un tema o unitat (estructures complexes) Tasca individual 80% 65% 50% Tasca grup cooperatiu 0% 20% 35% Actitud 15%
6
ORIENTACIONS DE METODOLOGIA
DC020105 6 6
7
LECTURA I ESCRIPTURA -FLUÏDESA LECTORA LECTURA -HÀBIT LECTOR
-COMPRENSIÓ LECTORA -PRÀCTICA DE MICROHABILITATS * INFERÈNCIES * PERCEPCIÓ *COP D’ULL *MEMÒRIA *ANTICIPACIÓ * LECTURA ATENTA DC020105 7 7
8
* ENUMERATIU: horaris, quadres organitzatius
ESCRIPTURA - ORTOGRAFIA (PNL) - GRAMÀTICA - ESCRIPTURA DE TEXT: * ENUMERATIU: horaris, quadres organitzatius * NARRATIU: conte, descripcions i biografies * POESIA: rodolins, dites, refranys, gloses, cançons * EXPOSITIU: carta, postal, esquema, resum. * DIÀLEG: entrevista, enquesta, còmic, storyboard. * INSTRUCTIU: recepta, instruccions de joc, normes. * ARGUMENTATIU: carta al director i article d'opinió. DC020105 8 8
9
AVALUACIÓ ESCRIPTURA D’UN TEXT
PRESENTACIÓ ADEQUACIÓ COHERÈNCIA COHESIÓ ORTOGRAFIA DC020105 9 9
10
PRESENTACIÓ - Bona cal·ligrafia Text llegible : - Netedat DC020105 10
11
ADEQUACIÓ Registre adequat pel tema
-Vocabulari adequat al tema. -S’ajusta al tema que li demanam. -Segueix les instruccions que s’han donat (tipologia textual). -No repeteix paraules. DC020105 11 11
12
COHERÈNCIA Informació pertinent i ordenada
-El text té sentit. -Idees clares i rellevants. -Exposició ordenada. -No hi ha contradiccions, incongruències. DC020105 12 12
13
COHESIÓ Mecanismes que donen unitat al text
- Concordança gramatical (gènere, nombre, temps, forma verbal). - Fa bon us dels connectors (no els repeteix amb massa freqüència). - Utilitza signes de puntuació ! ? : ; , DC020105 13 13
14
ORTOGRAFIA Comet les errades pròpies del nivell educatiu,
però aquestes no dificulten la lectura del text. No s’admeten errades de separació de paraules, omissions de síl·labes, addicions de lletres. -Es fixa en les normes ortogràfiques estudiades. DC020105 14 14
15
DICTATS Preparats: Llegir-lo vàries vegades fixant-se
en les paraules més difícils ( PNL). Copiar-lo sencer. Fer el dictat amb ajuda dels pares. Revisar les faltes realitzades Altres tipus de dictats DC020105 15 15
16
EXPRESSIÓ ORAL - Mira els interlocutors quan parla. QUÈ AVALUAM
EXPOSICIONS. CONTACONTES. INTERVENCIONS DINS L’AULA. COMUNICACIÓ QUOTIDIANA. QUÈ AVALUAM - Mira els interlocutors quan parla. - Acompanya les paraules amb gestos. - Parla prou fort perquè s’entengui. - Exposa les idees ordenadament. - Dóna molta informació. - Fa una exposició seguida, sense pauses. DC020105 16 16
17
MATEMÀTIQUES RESOLUCIÓ DE PROBLEMES: problemes diversificats.
MECÀNICA DE LES OPERACIONS. TAULES DE MULTIPLICAR. CONTROLS DELS CONTINGUTS. CÀLCUL MENTAL DC020105 17 17
18
CIÈNCIES NATURALS I SOCIALS
COMPRENSIÓ LECTORA. TREBALL PER PROJECTES. TREBALL DE TÈCNIQUES D’ESTUDI: esquemes,mapes conceptuals, mapes mentals, resums... ACTIVITATS COMPLEMENTÀRIES. TREBALL COOPERATIU. DC020105 18 18
19
EDUCACIÓ ARTÍSTICA Inclou: Música Dramatització Plàstica
La nota de l’àrea d’Educació Artística surt de la mitja de Plàstica i Música. A les sessions de Dramatització/Plàstica es faran desdoblaments quinzenals. La Dramatització es farà en llengua anglesa i s’inclourà a la qualificació de l’àrea d’anglès.
20
Projectes de centre. Projecte lingüístic Pla d’Innovació Pedagògica
Cooperativa a 6è de Primària “Confiau, cada llavor sap com ha d’arribar a ser flor” Projecte lingüístic Pla d’Innovació Pedagògica
21
04/09/12
22
04/09/12
23
PROJECTE BIBLIOTECA-ESCOLA
04/09/12 PROJECTE BIBLIOTECA-ESCOLA fd/?utm_campaign=share&utm_medium=copy&r c=ex0share
24
TUTORIA Entrada tranquil·la: E. Infantil: de 8:50 a 9:10h
04/09/12 Entrada tranquil·la: E. Infantil: de 8:50 a 9:10h E. Primària: de 8:50 a 9:05h Pràctiques restauratives Assemblees d’aula
25
CEIP ROBINES (Binissalem)
Treball per projectes CEIP ROBINES (Binissalem)
26
MÉS ENLLÀ D’UNA METODOLOGIA
GESTIÓ INFORMACIÓ TREBALL PER PROJECTES PUNT DE PARTIDA CONVERSA EXPERIÈNCIES ELABORACIÓ DE CONCLUSIONS AVALUACIÓ
27
TREBALLAM DIFERENTS DIMENSIONS
CIENTÍFICA ARTÍSTICA EMOCIONAL PERSONAL ACTUAL EQUIP COMUNI-CATIVA
28
AVALUACIÓ PROJECTES Producció (tasca feta) Cooperació en si mateixa
Autoavaluació Coavaluació Avaluació del mestre/a Producció (tasca feta) Cooperació en si mateixa Observació
29
TREBALL COOPERATIU 10/09/12 29
30
Àmbits aprenentatge cooperatiu:
A dinàmiques B estructures C Quadern d’equip
31
A. Abans de crear grups... dinàmiques
Abans d’iniciar la creació dels grups cooperatius feim algunes dinàmiques de grup, petits jocs cooperatius... per tal d’afavorir un bon clima d’aula, l’adaptació al nou grup, a la nou mestre… Coneixe- ment La pilota La maleta L’entrevista Qui és qui? El cor romput Participació i cohesió Grup nominal La teranyina El món de colors L’arbre creatiu de l’aula Motivació treball en equip L’equip de Manel Mapa mental amb expectatives del curs DINÀMIQUES
32
B. Estructures cooperatives.
Models organitzatius de la feina del grup que ens permeten la col·laboració de cada un dels membres de l’equip, així com aprofitar les potencialitats individuals en benefici del grup. Es poden emprar per fer activitats puntuals, per iniciar projectes, per avaluar, per activitats rutinàries.. Joc de les paraules Estructures 1-2-4 Parada de 3 minuts Llapis enmig Foli giratori Lectura compartida
33
Estructures complexes
EQUIPS D’INVESTIGACIÓ TRENCACLOSQUES
34
C. Quadern d’equip. En aquest àmbit el que es controla és el propi treball en equip.
35
04/09/12
39
TASCA A CASA RECOMANAM:
- Fer la tasca a un lloc adequat. Sempre el mateix. Lloc sense renou ni distraccions. - Revisar l’agenda cada dia. - Ajudar-li a organitzar la tasca si és necessari i promoure el valor de la responsabilitat. - Cada dia s'ha de dedicar un temps a la lectura. Els pares han de fomentar i controlar aquest hàbit. - Revisar la tasca feta - Revisar la motxilla i l’estoig Consultar la pàgina web de l’escola i en concret, el power point ubicat a documents sobre els deures a casa. 39 39
40
TASCA A CASA ACORDS DE CLAUSTRE S’anotarà a l’agenda el dia d’entrega.
04/09/12 ACORDS DE CLAUSTRE S’anotarà a l’agenda el dia d’entrega. Els deures setmanals estaran anotats a la pissarra. Aquests deures han de servir per reforçar la feina que es fa dins l’aula. En el cas que l’alumne/a dediqui un temps excessiu a la realització de la tasca, els pares s’han de posar en contacte amb la tutoria.
41
PREPARAR CONTROLS A CASA
- Llegir el tema - Explicar amb les seves paraules què vol dir allò que estem estudiant - Provar de fer exercicis o qüestions (pot ser de forma oral) Mirar el quadern: esquemes que hem pogut fer informacions complementàries fotocòpies que hem treballat DC020105 41 41
43
PÀGINA WEB DE L’ESCOLA. BLOC D’AULA. CORREUS
DC020105 43 43
44
DOCUMENTACIÓ Autorització sortida local (la trobareu dins l’agenda).
Dos fulls del fons de llibres. Entrevista inicial (alumnes de 4t EP i nouvinguts). Resguard de l’ingrés de 30 € : Indicau el nom i el curs de l’alumne/a. Aportació de 5€ per la biblioteca municipal. Informar dels canvis d'adreça, telèfons contacte i s per escrit , junt amb els documents a entregar. DC020105 44 44
45
3 €/dia usuaris eventuals amb blocs de 10 tiquets
ESCOLETA MATINERA 35 €/mes usuaris fixes 30 euros mes de setembre 3 €/dia usuaris eventuals amb blocs de 10 tiquets Tots els possibles usuaris han d'emplenar full d'inscripció. *********** MENJADOR (pendent de confirmar) 6’05 € dia per usuaris fixes 6’65 €dia per usuaris eventual ACTIVITATS EXTRAESCOLARS: Mirar full adjunt. ************ DIES NO LECTIUS : 31 d’octubre i 27 de febrer DC020105 45 45
46
Precs i preguntes.
Presentaciones similares
© 2024 SlidePlayer.es Inc.
All rights reserved.