Carla Jiménez Aida Macià Guim Muñoz Mariló Rodríguez

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
INTRODUCCIÓ A L’ELECTRÒNICA PRÀCTIQUES D’ELECTRÒNICA BÀSICA. I.E.S. ENRIC VALOR PEGO.
Advertisements

CARLOS ALBERTO SANCHIS BARRAGÁN CURS
Introducció a la Geografia del Turisme
Elaboració d’un mapa temàtic
Informació i sensibilització
Avaluació autèntica Instrument de suport: Les rúbriques
DECRET PEL QUAL S’ESTABLEIX L’ORDENACIÓ DELS ENSENYAMENTS DE L’EDUCACIÓ PRIMÀRIA 2007.
SEMINARI: L’ORIENTACIÓ I LA PREVENCIÓ DE L’ABANDONAMENT ESCOLAR ALS CENTRES D’ADULTS. CURS Grup 1 La informació dels centres d’adults.
Una experiència a sisè de Primària
LA VIDA A LES COLÒNIES INDUSTRIALS
Tema 3. Aplicacions de les TIC a l’educació.
PETITS REPORTERS Títol.
GAUDÍ I LES SEVES MERAVELLES!
GRUP DE MEDI AMBIENT IES Guillem Sagrera 1997/2008.
PROCÉS FINAL FCT amb qBid
Experimentam amb la ciència
L’organització territorial de Catalunya
El nou pla docent de la UB: Adequació al sistema ECTS
SEMINARIS PER A LA FORMACIÓ DEL PROFESSORAT DE LES AULES OBERTES
JOCS I ESPORTS ALTERNATIUS
MIREMMATEMÀTIQUES Lleida 24 d’octubre de 2009.
El viatge de Primària a Secundària
PLA DE FORMACIÓ DEL CENTRE
SEEZ Formació en xarxa per a docents d’educació especial a la zona
Matèries de modalitat i optatives de 2n de batxillerat
La consciència fonològica a P-4
Eines d’internet per al professorat d’EOI.
ORGANITZACIÓ TERRITORIAL DE CATALUNYA I ESPANYA
OBJECTIUS TALLER Saber d’on partim (PRIMÀRIA) i cap a on anem (SECUNDÀRIA) Descobrir els principals CANVIS que es produeixen. Saber què implica el canvi.
JORNADA DE TREBALL L’ATENCIÓ INTEGRADA SOCIAL I SANITARIA
Història i Cultura de les Religions
Tutora: Eloisa Lorente
PSICOLOGIA I SOCIOLOGIA
Seminari d’Educació Especial
Projecte d’educació en comunicació audiovisual.
PROJECTE D’IMPLANTACIÓ SISTEMA DE GESTIÓ PER COMPETÈNCIES (SGC)
“Modelització d’un treball interdisciplinari amb la utilització de les TIC tenint com un dels elements de referència competències transversals i amb una.
- Treballem un projecte a l’aula d’acollida -
Informació i sensibilització
Trobada monogràfica sobre Treball de Recerca
QUÈ, COM I QUAN ENSENYAR I AVALUAR
L’avaluació com a motor de l’aprenentatge TALLER D’AVALUACIÓ A L’EDUCACIÓ PRIMÀRIA Primera sessió Març 2018.
Com preparar una unitat per a l’avaluació
Prof. José Miguel Santacreu Soler Dep. d’Humanitats Contemporànies
FORMACIÓ CONTINUADA · DAP CAMP DE TARRAGONA CURS D’AVALUACIÓ FORMATIVA
PROJECTE LINGÜÍSTIC És l’instrument que possibilita que els centres educatius organitzin i gestionin determinats aspectes en referència a l’estat i a l’ús.
Presentació de la matèria de Química Curs 1r de Batxillerat
COMPETÈNCIES BÀSIQUES I CURRÍCULUM
Curs d’Introducció a l’Ultimate
El treball en equip a la Xarxa: estratègies docents
ESCOLA IGNASI MELÉ I FARRÉ
LLENGUA ESCRITA Participants Paki Campos Antonia Cervantes
CULTURA NÀUTICA I APRENDRE A NAVEGAR
Continuació: el temps II
Departamento de Pedagogia Aplicada
OBJECTIUS DE LA WEBQUEST
ELS AMBIENTS A EDUCACIÓ INFANTIL
Tindrem prou energia?.
CRAI: Unitat de Docència
Qui som? El Dr. Jordi Julvez, investigador principal del projecte, treballa al Centre de Recerca en Epidemiologia Ambiental (CREAL, ubicat.
El Treball de Recerca.
Presentació de resultats
Àrea d’Atenció a les Persones
OBJECTIUS: S’ADREÇA A: ACTIVITATS: El Projecte Comarques pretén que:
Comentari d’un Mapa Històric
La inserció laboral dels graduats de grau de la UPF
Jornada d’Intercanvi d’Experiències Formatives a les EOI
COLÒNIES- TREBALL DE SÍNTESI Del 15 al 19 de juny
Biblioteca escolar “puntedu”, espai de coneixement i aprenentatge
Trobada monogràfica sobre Treball de Recerca
Transcripción de la presentación:

Carla Jiménez Aida Macià Guim Muñoz Mariló Rodríguez ELS ROMANS A CATALUNYA Carla Jiménez Aida Macià Guim Muñoz Mariló Rodríguez

Justificació del projecte Durada i distribució al llarg del cicle Objectius, competències i continguts Criteris d’avaluació Activitats – aprenentatge Avaluació Conclusions Bibliografia

CONTEXTUALITZACIÓ DE LA UNITAT Dirigida a cicle superior de primària  6è curs Durada: 3 setmanes (2 hores/setmana) Continguts tractats: - Persones, cultures i societats - Canvis i continuïtats en el temps

OBJECTIUS I COMPETÈNCIES - Conèixer el Imperi Romà. - Conèixer la divisió provincial a la Península Ibèrica - Investigar la societat i estructura de la ciutat romana - Conèixer els òrgans de govern i el seu paper a la societat romana - Saber els factors que van desencadenaren el fi del Imperi Romà Competències geogràfiques: - Situar-se en l'espai, orientar-s'hi i desplaçar-s'hi utilitzant plànols i mapes. - Identificar, localitzar i descriure les principals característiques humanes i socials d'un territori utilitzant conceptes i procediments geogràfics. - Utilitzar críticament fonts d'informació que usin diferents tipus de suport Competències històriques: - Situar etapes i fets de la història de la península en el temps i en una estructura cronològica. Competències sobre el mètode: - Explicar els fenòmens amb l’ajuda de models, verificar la coherència entre les observacions i l’explicació. - Expressar la informació utilitzant diferents canals comunicatius.

CRITERIS D’AVALUACIÓ - Saber distingir les parts de la ciutat romana. - Citar els trets fonamentals de l’economia. - Distingir entre els diferents òrgans de govern i conèixer les seves funcions. - Conèixer les causes de la decadència romana. - Citar i descriure breument les principals causes de l’arribada dels romans a la península i el seu posterior assentament. - Conèixer l’estructura de l’Estat romà.

PROPOSTA METODOLÒGICA Sessió 1 (introductòria): Coneixem als romans? Sessió 2 (itinerari) : Viatge a l’antiga Tarraco. Sessió 3: L’imperi romà a Catalunya: situació territorial Sessió 4: La ciutat romana i estructura social Sessió 5: El govern romà i la seva decadència. Sessió 6: Joc en el Coliseu Romà.

SESSIÓ 1: Coneixem als romans? Presentació d’imatges per fer una visió global sobre els romans Debat comú

SESSIÓ 2: Itinerari Visita a les ruines de l’antiga Tarraco Relacionem continguts amb la primera sessió

SESSIÓ 3: L’imperi romà al territori català Treballem la ruta dels romans per Europa Entrada a la península Ibèrica Assentaments a Catalunya

SESSIÓ 4: Estructura social dins la ciutat romana Part teòrica: Explicació sobre l’organització de la societat romana Part pràctica: Parts de la ciutat Esquema i informe de l’organització romana Relació de personatges i afirmacions

SESSIÓ 5: Govern romà i la seva decadència Activitat 1: Senats, comicis i magistrats Activitat 2: Treballem la decadència

SESSIÓ 6: Joc al coliseu romà Concurs de preguntes i respostes sobre la societat romana

AVALUACIÓ Serà sumativa Activitats diàries Treball de camp Joc final de preguntes

CONCLUSIONS Unitat Didàctica presentada de forma significativa ja que es treballa de forma pràctica i teòrica Utilització de l’itinerari com a element molt motivant L’avaluació no és la típica d’examen (treball de camp + activitats = sumativa) Posar-la en pràctica serviria per modificar les activitats

BIBLIOGRAFIA BARSOTTI & MANTOVANI (2002). El mundo de los romanos. Barcelona: Ed. De VECCHI CODONÉS, Carmen – FERNÁNDEZ-CORTE, Carlos (1991). Roma y su imperio. Madrid: Ed. ANAYA GRANT, Neil (2003). La antigua Roma. Madrid: Ed. SM CAIRNS, Trevor (1990). Los romanos y su imperio. Madrid: Ed. AKAL ESPINÓS, J. – MASIÁ, P. – SÁNCHEZ, D. – VILAR, M. (1987). Así vivían los romanos. Madrid: Ed. ANAYA VARIS AUTORS (2002). Roma: en el origen de occidente. Madrid: Ed. RUEDA http://ccsocials.blogspot.com http://socialsenxarxa.wordpress.com http://kscblogspot.blogspot.com http://www.elhistoriador.es http://www.tinet.cat