Avaluem què han après Objectius

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Diseño de Cursos en línea
Advertisements

Profesor: Luigi Ceccaroni Curso FIB - UPC
Projecte Agrega. Què és el Projecte Agrega? El projecte Agrega és un projecte dirigit als membres de la comunitat educativa El projecte Agrega és un projecte.
¿Para qué (nos) sirven las encuestas docentes? Miguel Valero.
Aplicacions de metodologies docents actives dins i fora de l'aula Maria Pilar Almajano Francesc J. Sànchez
ETC1 1er parcial Resultats enquestes Anàlisi de resultats Accions a prendre.
PORTAFOLI O CARPETA DOCENT
Cicle Superior MARISTES VALLDEMIA Quin camí hem fet fins que hem arribat aquí? PRIMERA FASE: CURSET PER MESTRES INFANTIL I PRIMÀRIA (04-05) SEGONA FASE:
Tallers d’intercanvi d’experiències
Pràctica 17 Reflexions Maria Gisbert, Llorenç Godia, Mariona Kiskeri i David González.
Del llenguatge visual al missatge visual Su Richardson Burnt Breakfast Adaptació d’una presentació de M. Acaso.
DEPARTAMENT EF JOSEP BARCELÓ ALOMAR
WEBQUEST: aprenentatge a través d’Internet Rosabel Roig Vila Universitat d’Alacant.
HABILITATS DE COMUNICACIÓ PER LA PREVENCIÓ DE RISCOS PSICOSOCIALS.
Un milió d’arbres?. En aquesta activitat intentarem fer una estimació aproximada dels quilometres que poden recórrer els ciclistes del Saunier Duval.
Activitat CALCULA: ESPORT MASCULÍ I ESPORT FEMENÍ Observatori Crític de l’Esport Autora: Susanna Soler i Prat INEFC Barcelona.
ELS BLOCS I LA SEVA APLICACIÓ A L’AULA Recull de propostes sobre els usos didàctics dels blocs Material del Curs de l’Escola d’Estiu Virtual d’Espiral.
INTRODUCCIÓ A L’ELECTRÒNICA PRÀCTIQUES D’ELECTRÒNICA BÀSICA. I.E.S. ENRIC VALOR PEGO.
En el seu compromís d’adaptació constant del projecte pedagògic de Pere Vergés als últims recursos tecnològics, l’escola presenta el projecte d’introducció.
L’EQUIP DOCENT COM A ESTRATÈGIA ADAPTATIVA A L’EEES Benedí, Carles; Blanché, Cèsar; Bosch, Maria; Rovira, Ana & Simon, Joan EDBAF, Equip Docent de Botànica.
PROPOSTES D’AVALUACIONS FIGUROANALÒGIQUES
Organització, funcionament i gestió dels centres docents públics Les competències bàsiques Jornada de participació Tarragona, Materials a càrrec.
POK´ TA POK´ Sergi Díez, Marc Pujadas, David Rodriguez, Victor Gallego Educació Física Cicle Superior.
Generalitat de Catalunya Departament d’Educació IES El Castell Departament de tecnologia Coeducació: promoure una educació que potenciï la igualtat real.
CARLOS ALBERTO SANCHIS BARRAGÁN CURS
AUTOGESTIÓ I INNOVACIÓ EN L’AULA OBERTA
El portafoli d'aprenentatge de l’estudiantat
Avaluem per assolir l’aprenentatge significatiu dels alumnes
Avaluació autèntica Instrument de suport: Les rúbriques
AVALUAR-QUALIFICAR PER COMPETÈNCIES
El Projecte Qualitat és la proposta pel canvi en el context de l’escola vers una cultura de la Qualitat que cerca la sistematizació com a procés per a.
APRENENTATGE MULTINIVELL
3 Ara proposeu el portafoli a la vostra assignatura (2,5 h) presencials (4 h de treball fora de l’aula (presentació de resultats a l’Atenea 6 de març.
JORNADA D’INTERCANVI D’EXPERIÈNCIES
PROCÉS FINAL FCT amb qBid
ORGANIGRAMES FUNCIONALS: Comparació / oposició
ACCIONS GRUPALS AMB EL PROFESSORAT
El nou pla docent de la UB: Adequació al sistema ECTS
IMPLIQUEM A TOTES LES CLASSES EN EL NOSTRE PROJECTE
PLA DE FORMACIÓ DEL CENTRE
HORT = TREBALL EN EQUIP - 4t
Eines d’internet per al professorat d’EOI.
Introducció i objectius
WEBQUEST WEB...QUÈ ? Alumnes de l’Escola ESTEL VALLSECA.
Grups interactius a L’Esquitx
DIADA DE LA PAU A SJO.
INFLUÈNCIA DELS JOCS DE LLUITA I EL JUDO A SECUNDÀRIA
Student Portfolio and e-Portfolio development in Europe
Objectiu Educatiu Trienni
Presentació BATXILLERAT
Projecte: el mercat 2a PART P -4.
El portafoli d'aprenentatge de l’estudiantat
L’avaluació com a motor de l’aprenentatge TALLER D’AVALUACIÓ A L’EDUCACIÓ PRIMÀRIA Primera sessió Març 2018.
HORT = TREBALL EN EQUIP - 4t
SCIENCE OF SYNTHESIS.
millora de la qualitat de l’ensenyament.
COM AJUDAR ELS NOSTRES FILLS EN LA TASCA EDUCATIVA
Coneixements i idees previs
Proves de competències bàsiques als 14 anys
Què passa amb ’examen final?
INFORMÀTICA BÀSICA 1r ESO curs
Explica amb detall com ho has fet per decidir el tros que pintes.
Projecte Fi de Carrera - J2EE Alumne: Daniel Clemente Marcè
El portafoli d'aprenentatge de l’estudiantat
Programem les activitats Presentació
Plantilla per realitzar un projecte
Elaboració del Pla de formació ajuntament de viladecans
Jornada d’Intercanvi d’Experiències Formatives a les EOI
L’AVALUACIÓ DE LA CARPETA DE LABORATORI EN UNA ASSIGNATURA DE SEGON CURS D’ENGINYERIA TÈCNICA DE TELECOMUNICACIÓ Josep Jordana, Francesc J. Sànchez Departament.
El portafoli d'aprenentatge de l’estudiantat
Transcripción de la presentación:

Avaluem què han après Objectius Cercar, adaptar i construir rúbriques per avaluar lliuraments (comprensió) Explicar el paper que tenen els exàmens individuals en el nou context docent (coneixement) Valorar la possibilitat l’usar l’autoavaluació i l’avaluació entre companys a la nostra assignatura Establir un esquema d’avaluació formativa propi d’una metodologia inductiva/activa Avaluar la possibilitat d’usar el portafoli d’aprenentatge (aplicació)

Les funcions de l’avaluació Criteris de qualitat: les rúbriques Tractarem sobre ... Les funcions de l’avaluació Criteris de qualitat: les rúbriques Autoavaluació i avaluació entre companys

1. Quines són les funcions de l’avaluació? Produir unes qualificacions per acreditar a terceres persones el nivell d’aprenentatge de l’estudiant I com haig de posar les notes, sabent que l’esquema de qualificació condiciona moltíssim la manera d’actuar dels estudiants? Avaluació sumativa: Per classificar els alumnes Produir informació per tal que l’estudiant i el professor puguin determinar que s’ha de fer tot seguit per millorar l’aprenentatge (feedback immediat) Què haig de fer amb tots els lliuraments per convertir-los, de forma eficient, en informació útil per millorar l’aprenentatge? Avaluació formativa: una activitat més per aprendre Determinar què va bé i què s’ha de millorar en el procés formatiu que s’ha dissenyat Quina informació haig de recollir durant el curs, i com l’uso per determinar què s’ha de millorar? (Avaluació del procés docent) Per respondre davant l’escola o el departament

2. Criteris de qualitat Per a què? Si l’alumne té clar que se n’espera, és més fàcil que ho faci bé. Els treballs ben fets es corregeixen més ràpid És més fàcil que els propis estudiants ens ajudin a corregir (autoavaluació i avaluació entre companys) S’han de fer públics al començament del curs Podem establir-los: - A nivell d’objectiu d’aprenentatge - A nivell de “lliurament” Document Linking Levels Learning Outcomes and Assessment Criteria.pdf Molt més fàcil (recordeu que ja heu preparat les activitats per complir objectius d’aprenentatge)

Criteris de qualitat a nivell de lliurament Normalment, maneguem els lliuraments/entregues dels nostres estudiants i els qualifiquem. Per començar doncs, és més fàcil establir criteris de qualitat per als lliuraments que per als objectius, ja que són més concrets (des de la Sessió 2, ja tenim preparades les tasques que volem que facin i alguns criteris que han de seguir per fer-les) Expressarem els criteris de qualitat a través de les rúbriques Plantilla de criteris de qualitat /mètode per fer qualsevol problema

Rúbriques per avaluar la qualitat dels treballs (continguts) i rúbriques també per avaluar assoliments de competències Una rúbrica és un conjunt de guies de puntuació que s’usa per avaluar el treball de l’estudiant Una rúbrica respon a les qüestions: Per quins criteris es jutjarà la qualitat del treball que ens han de presentar? En què ens fixarem per jutjar si el treball ha estat satisfactori? Quins seran els diferents nivells de qualitat del treball? Com determinarem d’una forma vàlida, fiable i honrada la puntuació que hem d’assignar? Com cal descriure els diferents nivells de qualitat i com els distingirem uns dels altres?

Rúbrica de criteris de qualitat per avaluar un document escrit

Rúbrica de criteris de qualitat per avaluar programari d’ordinador Código Nivel de calidad Criterio 3 Notable 2 Suficiente 1 Insuficiente Correcto La aplicación funciona bien en todos los casos del juego de pruebas (o falla como máximo en 1) La aplicación falla como máximo en 4 casos del juego de pruebas La aplicación falla en más de 4 casos del juego de pruebas Robusto La aplicación resiste sin bloquearse todos los errores típicos que pueden aparecer (NO se incluye los errores que puede cometer un usuario “poco hábil”). No he conseguido que se cuelgue. Es razonablemente robusto. No es fácil que se queda colgado, pero en uno o dos casos se bloqueó. La aplicación no es robusta en absoluto. Se queda colgada con frecuencia ante errores típicos. Amigable El usuario no tiene ninguna duda, en ningún momento, sobre cómo interactuar con la aplicación, qué datos debe entrar y cómo, y cómo interpretar los resultados y mensajes de la aplicación. Los mensajes e información que da la aplicación son suficientes para trabajar bien. Sin embargo, el alguna ocasión he tenido algunas dudas sobre lo que hay que hacer o cómo hay que hacerlo. El usuario tiene dudas constantes sobre lo que le está pidiendo la aplicación, y es difícil interpretar los resultados y mensajes en pantalla. Bien organizado y documentado El código está descompuesto en bloques con un sentido lógico (por ejemplo, los procedimientos y funciones corresponden a diferentes pasos en el proceso, o a diferentes operaciones con la base de datos). Es muy fácil encontrar el punto de la aplicación que hay que tocar para realizar alguna modificación en la funcionalidad. Cada bloque tiene un comentario inicial que explica lo que hace el bloque, y cuales son los datos de entrada y de salida. Además, los puntos del código especialmente complicados tienen un comentario suficientemente clarificador. Las variables, procedimientos y funciones tienen nombres que ayudan a comprender para que se usan.El código está bien indentado. Está razonablemente bien organizado y documentado, aunque en algún caso, la estructuración en bloques podría ser mejor. Los comentarios son suficientes, aunque echo de menos alguna aclaración más en algún punto del código. La estructura del código no tiene lógica, y no hay comentarios (o los que hay no clarifican nada). El código no está bien indentado. Sería incapaz de modificar esta código para añadir alguna funcionalidad nueva o arreglar algún error. Eficiente Los algoritmos que se han utilizado son eficientes. No se me ocurre ninguna forma mejor de hacer lo que hace esta aplicación. Razonablemente eficiente, aunque he visto un par de puntos en los que podrían usarse mejores algoritmos. Hay muchos puntos en los que podría haberse usado algoritmos más rápidos (no demasiado sofisticados) Rúbrica de criteris de qualitat per avaluar programari d’ordinador

Nivells de competència o qualitat en què s’assoleix el criteri Rúbrica per avaluar la competència en treball en equip (competència UPC) treball en equip Nivells de competència o qualitat en què s’assoleix el criteri Criteris Nivell 3 (avançat) Nivell 2 Nivell 1 (bàsic) Organitzar i dirigir reunions eficients Prepara una agenda clara per la reunió. Elabora una acta amb les conclusions de la reunió. Intervé per evitar que la reunió es desviï dels objectius traçats. Intervé per a que es respecti la temporització prevista. Fes el seguiment de les accions acordades com a resultat de la reunió. Identifica els aspectes que han anat bé i els que no en una reunió a la qual has assistit d’observador Descriu les característiques d’una reunió eficient (característiques d’una bona agenda de reunió, una bona acta, etc.) Generar idees creatives i viables Organitza i dirigeix una sessió de brainstorming Participa en una sessió de brainstorming, i identifica què s’ha fet bé i què s’ha fet malament Explica les característiques d’una sessió de brainstorming i com s’ha d’organitzar i dirigir Resoldre els conflictes que es produeixen en el grup Pren les mesures pertinents per resoldre els conflictes que s’han produït. Identifica la naturalesa dels conflictes que s’han produït en el propi grup de treball Explica els tipus de conflictes que poden produir-se i possibles accions per resoldre’ls. Elaborar un pla de treball per al grup i un pla de seguiment per assegurar que el treball es realitza Construeix un pla de treball i un pla de seguiment per realitzar una tasca de grup. Pren les mesures necessàries per aconseguir que el pla es desplegui tal com està previst. Completa un pla de treball incomplet que inclogui: prioritats, criteris de qualitat,resultats parcials i finals i temporització. Explica les característiques d’un bon pla de treball de grup. Explica les característiques d’un format possible per documentar el pla de treball de l’equip. Avaluar el funcionament del grup Analitza les dades i determina els punts forts i els aspectes que cal millorar en el grup Utilitza correctament els instruments de recollida de dades sobre el funcionament del grup Descriu tècniques que permeten analitzar i avaluar el funcionament del grup

Referències d'Internet i llibres Eines per preparar rúbriques Referències d'Internet i llibres http://rubistar.4teachers.org http://www.rubrics4teachers.com D. D. Stevens, A. J. Levi, "Introduction to Rubrics, An Assessment Tool to Save Grading Time, Convey Effective Feedback and Promote Student Learning", Stylus Publishing LLC, Virginia, 2005

Activitat Com ompliríeu aquesta rúbrica per avaluar una presentació oral? Presentació oral Nivell de qualitat Criteri 3 Notable 2 Suficient 1 Insuficient

3. Avaluació: criteris de qualitat, rúbriques Així doncs ... disposar d’una bona rúbrica per als lliuraments té els avantatges següents: És més fàcil que els estudiants facin bé el treball (i els treballs ben fets són més ràpids de corregir que els mal fets) El professor té clar quines coses ha de mirar (i va més ràpid corregint) És un bon suport per realitzar activitats d’autoavaluació i avaluació entre companys Doc 2: Rubric sampler (per veure com es fan les rúbriques) Doc 2: un exemple de com corregir (i preparar) documents escrits en una assignatura del 2A enllaços Internet