DEFINICIONS DEL TREBALL EN EQUIP

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Del llenguatge visual al missatge visual Su Richardson Burnt Breakfast Adaptació d’una presentació de M. Acaso.
Advertisements

Centre d'Hàbits Saludables
Programa REMI RESIDÈNCIA TORIBI DURAN Castelló D’Empúries (GIRONA)
Inspirant llàstima o fent-nos responsables
CURS DE MONITORS 2010 ANNA TORT
PROJECTE A.V.A.C. Aprendre a Viure / Aprendre a Conviure
PROJECTE DE PASTORAL I EDUCACIÓ EN VALORS
T8. EL COMPORTAMENT INDIVIDUAL I SOCIAL (elements de la Psicologia Social) ELS GRUPS.
SEMINARI: L’ORIENTACIÓ I LA PREVENCIÓ DE L’ABANDONAMENT ESCOLAR ALS CENTRES D’ADULTS. CURS Grup 1 La informació dels centres d’adults.
RSC. Responsabilitat Social Corporativa
Tema 2. DIVISIBILITAT.
Programa Pacient Expert ICS en MPOC
AMPA 2.0 ? AMPA escola IPSE de Barcelona
CURS PRESENTACIÓ 20 de maig de 2014.
PETITS REPORTERS Títol.
GRUP DE MEDI AMBIENT IES Guillem Sagrera 1997/2008.
Com a element simbòlic comptarem amb la figura de "l‘ atrapa-somnis":
Autor: Samuel Lozano Alcodori
Escola de Karate do Salvador Àlvarez
Models de Qualitat 17 d’Octubre de 2017.
ACCIONS GRUPALS AMB EL PROFESSORAT
SERVEIS SOCIALS BÀSICS
Validació de l’experiència professional
1 1.
L’escola, l’entorn i la línia pedagògica.
(Robert S. Baron & Norbert L.Kerr )
PASSOS PER MEDIAR UN CONFLICTE
ESCOLA MUNICIPAL D’EDUCACIÓ ESPECIAL FÀTIMA
Col·laboracions i recerca de sinèrgies per a l'estructuració del sector: experiència de La Confederació II Trobada anual d’entitats del Club de Suport.
Escola de Karate do Salvador Àlvarez
PLA DE FORMACIÓ DEL CENTRE
ANTECEDENTS El febrer de 2013 L’Hospitalet va iniciar un procés participatiu de reflexió estratègica amb la ciutadania per tal d’establir les bases de.
Avançant cap a un model social digne i centrat en la persona
Eines d’internet per al professorat d’EOI.
Situacions Simuladores Preferencials (SSP)
La gestió per processos
Recollida i ús de dades per al suport conductual en una escola
NUTRICIÓ I PREVENCIÓ DEL CÀNCER DE MAMA
SALUT MENTAL.
L’handbol a l’escola - Jornada de formació -
Grups interactius a L’Esquitx
Tallers d’Acció Socioeducativa itinerant del Tarragonès
Reunió Plenària 13 de novembre de 2015
Model de gestió assistencial: innovació i integració. Montse Cervera
Seminari d’Educació Especial
Presentació BATXILLERAT
SALUT MENTAL.
PRESENTACIÓ de MATARÓ RÀDIO
“El perfil de mestre i professor”
ASSAMBLEA GENERAL ASSOCIACIÓ DE FAMÍLIES D’ALUMNES CURS 17/18
BIODIVERSITAT A L’HORT
Treball i aprenentatge en xarxa
COM AJUDAR ELS NOSTRES FILLS EN LA TASCA EDUCATIVA
Coneixements i idees previs
PLA D’ATENCIÓ A LA DIVERSITAT
Resum Informe d’Enquesta d’Opinió de l’Empleat
Equip d’Assessorament i Orientació Psicopedagògica EAP DE SANT ANDREU
L’ de presentació Literatura i comunicació Gemma Gómez.
PRIMERES VISITES AMB PROCEDÈNCIA ENSENYAMENT
Policia de Barri Les Corts #apeudebarri 2018.
Gestió participativa dels projectes de centre
Suports en l’elaboració del Projecte Educatiu de Centre
La literatura i les matemàtiques van de la mà.
Les Franqueses, setembre 2007
LES PREFERÈNCIES COM A EINA FACILITADORA
“Senyor, ensenya’m a ser feliç i a donar pau”
Xarxa de Dones Directives i Professionals del Tercer Sector
Valors i actituds polítiques en perspectiva comparada
Elaboració del Pla de formació ajuntament de viladecans
CAMPANYA PER A L’ESTALVI DE PAPER
Transcripción de la presentación:

DEFINICIONS DEL TREBALL EN EQUIP Conjunt de professionals diferenciats, que treballen per un objecte comú i igualats en el moment d’efectuar les seves aportacions , però diferenciats en el tipus d’informació que aporten i en el tipus d’intervenció que poden fer. Actuació conjunta i coordinada de tots els professionals que intervenen, amb la finalitat de poder tenir una visió global dels usuaris i evitar la parcialitat de cada disciplina, i d’aquesta manera oferir una atenció integral. L’ equip és més que la suma dels diferents components que el configuren, per tant, el podem considerar un sistema amb identitat pròpia.

BON FUNCIONAMENT TREBALL EN ENQUIP CONSENS EN LA PRESA DE DECISIONS LLENGUATGE COMÚ OBJECTIUS REALISTES I CLARS NIVELL DISCUSSIÓ ADEQUAT FLEXIBILITAT EN ELS PROCEDIMENTS COMUNICACIÓ FLUÏDA I EFECTIVA ACCEPTACIÓ CRÍTIQUES CONSTRUCTIVES BON FUNCIONAMENT TREBALL EN ENQUIP SUPORT ENTRE ELS DIFERENTS MEMBRES AMBIENT DE COOPERACIÓ I PARTICIPACIÓ RECONEIXEMENT DE MILLLORES INDIVIDUALS/ EQUIP LIDERATGE COMPARTIT COMPROMÍS DE GRUP I SENTIMENT DE PETINENÇA SECRET PROFESSIONAL

COM TREBALLEM La coordinació de l’equip es realitza mitjançant les reunions interdisciplinars, d’on surt un pla d’acció consensuat per tots els membres que configuren l’equip (PIAI). Treball en equip és també la tasca col.lectiva que fan tots els membres en els processos del centre. Ex. Fer una bona acollida és una estratègia de l’equip, per arribar a un objectiu comú a tots: una bona adapatació al centre.

Terapeuta Ocupacional Psicòleg PER QUI ESTÀ FORMAT L’EQUIP INTERDISCIPLINAR EN EL CENTRE RESIDENCIAL ? Metge/sa Treball. Social Auxiliar de Clínica / Gerocultores Responsable Higiènico Sanitari i Infermeria Educador Social Fisioteràpia Terapeuta Ocupacional Psicòleg

QUIN ÉS EL PAPER DEL GEROCULATOR/A? RESIDENT GEROCULTOR/A EQUIP INTERDISCIPLINAR FAMÍLIA

El/la GEROCULTOR/A COM A PROFESSIONAL CLAU EN L’EQUIP PER QUÈ? És qui passa més temps amb el resident És qui té més informació del resident i fins hi tot de la seva família (contacte directe) És qui pot generar una relació de confiança És qui detecta diferents situacions ( mancances, incidències, potencialitats…) És qui deriva la resta de professionals de l’equip

EL VOSTRE PROPI EQUIP El del gerocultor/a ha de tenir més pes a l’equip interdisciplinar. Més autonomia i capacitat de prendre decisions. I COM ACONSEGUIR-HO? Únicament treballant conjuntament com a col.lectiu us portarà a aconseguir l’objectiu que busqueu (coordinació). És molt important que les vostres intervencions amb els residents siguin consensuades dins el vostre col.lectiu però sobretot que aquestes tinguin una continuïtat entre els torns , i perdurabilitat en el temps i llavors plantejades a la resta de l’equip. Estem davant un CANVI DE PARADIGMA, és el vostre col.lectiu qui aporta molta informació a l’equip.

CAP A ON ANEM? Hi ha un canvi de model. Passem del model assistencialista al model de drets de les persones. Treballant l’autonomia , no la dependència. Anem cal al model d’atenció centrada en la persona. Això implica un canvi del Treball en Equip. Passa de ser jeràrquic a lineal. Es passa a tenir un professional de referència i aquest és el/la gerocultor/a. Els residents seran inclosos dins dels Plans d’atenció individual Cap a un nou rol, on els/les gerocultores proposaran quines han de ser les seves funcions

PER TANT… ELS CENTRES… Tots els centres haurien de fer partícep al gerocultor/a en les reunions interdiciplinars. Els/les gerocultors/es són professionals actius dins l’equip , no passius. Respecte i importància de la resta de professionals de l’equip cap a la figura del gerocultor/a.

GRÀCIES PER LA VOSTRA ATENCIÓ!!