La descarga está en progreso. Por favor, espere

La descarga está en progreso. Por favor, espere

PRIMERES VISITES AMB PROCEDÈNCIA ENSENYAMENT

Presentaciones similares


Presentación del tema: "PRIMERES VISITES AMB PROCEDÈNCIA ENSENYAMENT"— Transcripción de la presentación:

1 PRIMERES VISITES AMB PROCEDÈNCIA ENSENYAMENT
CSMIJ 12,5 % Des de mitjans del 2009, les procedències venen de pediatria 23 % 80 % Presentació: Carme Grifoll. Directora Fundació Nou Barris. Fòrum Salut Mental

2 INTERCONSULTES AMB ENSENYAMENT
Presentació: Carme Grifoll. Directora Fundació Nou Barris. Fòrum Salut Mental

3 Presentació: Carme Grifoll. Directora Fundació Nou Barris
Presentació: Carme Grifoll. Directora Fundació Nou Barris. Fòrum Salut Mental

4 DESCRIPTIVA DE LES REUNIONS
El treball entre Salut i Escola es manté en 3 nivells: 1- Protocols i reunions: Han complert els objectius següents: Establir certs acords. Introduir indicadors per a la detecció. Apropar llenguatges entre professionals de diferents disciplines i camps teòrics. Han estat una eina per treballar els casos. Presentació: Carme Grifoll. Directora Fundació Nou Barris. Fòrum Salut Mental

5 DESCRIPTIVA DE LES REUNIONS
2- Pla d’atenció individualitzada del Programa TMG. Afavorir una major entesa entre els professionals implicats. Permetre actuacions consensuades i diferenciades segons les funcions de cada professional. Augment de les demandes fruit del treball conjunt. 3- Transversalitat Els camps retòrics de referència no es complementen. No hi ha jerarquia. La comunicació s’ha de donar en els diferents nivells i sentits. Es tracta de construir casos. Presentació: Carme Grifoll. Directora Fundació Nou Barris. Fòrum Salut Mental

6 % ESCOLARITAT PACIENTS AMB TMG
Presentació: Carme Grifoll. Directora Fundació Nou Barris. Fòrum Salut Mental

7 Presentació: Carme Grifoll. Directora Fundació Nou Barris
Presentació: Carme Grifoll. Directora Fundació Nou Barris. Fòrum Salut Mental

8 Presentació: Carme Grifoll. Directora Fundació Nou Barris
Presentació: Carme Grifoll. Directora Fundació Nou Barris. Fòrum Salut Mental

9 ESCOLARITAT AMB PACIENTS TMG
La relació d’aquests nens i adolescents amb la realitat és diferent, el que fa que no tots els nens puguin seguir a l’escola ordinària. L’estigmatització i l’exclusió no pot aparèixer quan es força una indicació d’escolaritat. Treballar des de la diferència pot alleujar tant el malestar que pateixen els nens, els adolescents i les famílies com els professionals que busquen donar respostes. Els casos ens plantegen límits. El treball conjunt pot ajudar també a l’elaboració de respostes des de cada àmbit d’actuació. La funció del clínic es fonamental per acompanyar i assessorar en els processos i en la compressió del que passa. Presentació: Carme Grifoll. Directora Fundació Nou Barris. Fòrum Salut Mental

10 PROPOSTES Referéncia any 2002: 1r. Congrés Català de Salut Mental del nen i de l’adolescent. Augment de les demandes de les escoles per l’ emergència de patologies lligades a la conducta, a la violència i al rebuig a les estructures socials (augment dels trastorns de conducta). Es necessari: Reflexió sobre les formes d’articulació i de coordinació entre les diferents “xarxes” i departaments. Acordar conceptes i modalitats d’intervenció així com la revisió de recursos. Donar una resposta eficaç, integrada i contrària a la segregació. Donar més importància a la formació continuada. Presentació: Carme Grifoll. Directora Fundació Nou Barris. Fòrum Salut Mental

11 SERVEIS QUE HAN COL.LABORAT CSMIJ Les Corts i Sarrià - Sant Gervasi CSMIJ Calella Centre Terapèutic L’Alba CSMIJ Nou Barris


Descargar ppt "PRIMERES VISITES AMB PROCEDÈNCIA ENSENYAMENT"

Presentaciones similares


Anuncios Google