La descarga está en progreso. Por favor, espere

La descarga está en progreso. Por favor, espere

Col·laboracions i recerca de sinèrgies per a l'estructuració del sector: experiència de La Confederació II Trobada anual d’entitats del Club de Suport.

Presentaciones similares


Presentación del tema: "Col·laboracions i recerca de sinèrgies per a l'estructuració del sector: experiència de La Confederació II Trobada anual d’entitats del Club de Suport."— Transcripción de la presentación:

1 Col·laboracions i recerca de sinèrgies per a l'estructuració del sector: experiència de La Confederació II Trobada anual d’entitats del Club de Suport Suport Associatiu – Fundació Catalana de l’Esplai El Prat de Llobregat, 29 de novembre de 2012

2 On s’emmarca aquesta experiència?
Tercer Sector Social Organitzacions no lucratives que gestionen serveis d’atenció a les persones Associacionisme empresarial del sector no lucratiu de serveis d’atenció a les persones

3 Com és l’associacionisme empresarial del Tercer Sector?
Molt divers Estructurat segons els diferents àmbits d’activitat i tipologies de serveis: acció social, lleure educatiu, discapacitat física, discapacitat psíquica, ... Quins objectius persegueix? Cada associació empresarial defensa els interessos i especificitats de les seves entitats sòcies davant l'administració pública, els sindicats o altres agents socials vinculats. Per la regulació sectorial, la sostenibilitat i la qualitat dels serveis a les persones. En quins temes? Finançament, relacions laborals i negociació col·lectiva, gestió dels serveis ...

4 Dins el Tercer Sector Social hi ha diferents associacions empresarials que persegueixen els mateixos objectius, cadascuna centrada en el seu propi àmbit d’activitat: Serveis dirigits a infància i altres col.lectius en risc Serveis d’atenció a la gent gran Serveis per persones amb discapacitat física Serveis per persones amb discapacitat intel·lectual Serveis d’atenció Precoç Serveis sociosanitaris ...

5

6 Any Constitució de La Confederació d’Associacions Empresarials del Tercer Sector Social de Catalunya Objectius: Aglutinar sota un mateix paraigües les associacions empresarials del sector no lucratiu de serveis d’atenció a les persones de Catalunya, en els seus diferents àmbits d’activitat. Crear sinèrgies entre les diferents associacions empresarials del sector Començar a avançar cap a la racionalització de l’associacionisme empresarial del sector

7 Període 2009-2011: principals eixos de treball
Coneixement mutu i creació de confiança entre els diferents associats Generació de discurs comú Treball d’interlocució de La Confederació amb Administracions Públiques i agents socials Reconeixement social i presència en espais de participació del sector La Confederació era un espai de trobada i reflexió conjunta però cada associació empresarial seguia operant de forma autònoma

8 Inicis 2012: punt d’inflexió
Voluntat de la majoria de socis per fer un pas endavant atorgant més capacitat de representació i incidència política, social i econòmica. Reforçar la unitat i avançar cap a una única associació empresarial de referència del sector no lucratiu de serveis d’atenció a les persones. En definitiva, simplificar l'associacionisme empresarial del sector per poder afrontar en millors condicions la complexa situació que estan patint les entitats del sector i els reptes de futur que ens esperen

9 15 de novembre de 2012 Culminació del procés de transformació Simplificació i eliminació de nivells Confederació Empresarial de l’Economia Social de Catalunya (La Confederació) Agrupa prop de entitats i professionals

10 Aprenentatges Cal voluntat, compromís i implicació de totes les organitzacions implicades No és necessari crear grans estructures per començar a caminar conjuntament Importància de centrar-se en els punts que ens uneixen i no en els què ens allunyen Cal respectar els diferents ritmes, dinàmiques i maneres de fer de les diferents organitzacions Importància del coneixement i aprenentatge mutu La generació de confiança com a element clau

11 Dificultats La Confederació era una entitat de 4rt nivell - ara és de 3r nivell - i per tant, les organitzacions que l’integren representen alhora un gran nombre d’entitats de base. Això dificulta a vegades els processos de presa de decisions. Cal posar molta atenció en la transmissió de la informació per tal que arribi fins a les entitats de base. No sempre es fàcil aconseguir-ho. Crear un discurs comú i realitzar accions conjuntes representa sovint renunciar a especificitats del teu propi àmbit d’activitat. Cal estar disposat a fer-ho.

12 Què hem aconseguit Transmetre un missatge d’unitat de la veu del sector no lucratiu de serveis d’atenció a les persones. Un major reconeixement de l’associacionisme empresarial del sector Tenir una organització empresarial de referència amb major capacitat de representació i incidència tant social com política. Racionalitzar i simplificar l’associacionisme empresarial del sector reforçant la seva veu.

13 Col·laboracions i recerca de sinèrgies per a l'estructuració del sector: experiència de La Confederació II Trobada anual d’entitats del Club de Suport Suport Associatiu – Fundació Catalana de l’Esplai El Prat de Llobregat, 29 de novembre de 2012


Descargar ppt "Col·laboracions i recerca de sinèrgies per a l'estructuració del sector: experiència de La Confederació II Trobada anual d’entitats del Club de Suport."

Presentaciones similares


Anuncios Google