La descarga está en progreso. Por favor, espere

La descarga está en progreso. Por favor, espere

Model de gestió assistencial: innovació i integració. Montse Cervera

Presentaciones similares


Presentación del tema: "Model de gestió assistencial: innovació i integració. Montse Cervera"— Transcripción de la presentación:

1 Model de gestió assistencial: innovació i integració. Montse Cervera
Barcelona, 19 de maig del 2010

2 Índex: Persones Necessitats – Atenció a les necessitats Prestació de serveis

3 “Estamos viviendo una auténtica revolución.
1. Les persones: “Estamos viviendo una auténtica revolución. Una revolución capaz de cambiar la naturaleza de la sociedad, la economía, la industria, las empresas, los puestos de trabajo y la vida personal. Lo abarca todo y está en pleno apogeo. No vemos barricadas en las calles ni se lanzan bombas lacrimógenas, pero está sucediendo: está en las mentes de todos.” Kjell A Nordström – Jonas Riddeerstrale. Funky bussiness forever. Pearson-Prentice Hall. 2007

4 1. Les persones: nou entorn, noves característiques
El món de les TIC Innovació Globalització Eficiència Accesibilitat Contenció de la despesa Inmediatesa Transparència Noves situacions, noves necessitats Model d’atenció, Model de provisió Ciutadans (persones) informats, ciutadans exigents Capacitat d’elecció Nous drets Consum El paper social de la dóna Diversitat

5 Les persones: Qualitat de vida - multidimensionalitat

6 2. Necessitats de les persones – atenció a les necessitats
Objectiu dels serveis socials: suplir, complementar o ajudar a mantenir les capacitats de les persones Serveis Capacitats Voluntats Multidimensionalitat - Qualitat de vida Projecte de vida Autodeterminació ... Atenció a necessitats Promoció de capacitats Suports per a ...

7 2. Evidencias (4) 2. Necessitats de les persones – atenció a les necessitats

8 ¿pensar en persones o pensar en recursos?
2. Necessitats de les persones – atenció a les necessitats ¿pensar en persones o pensar en recursos? RECURSOS SERVEIS PERSONES RECURSOS SERVEIS PERSONES En la lògica de la personalització els serveis composen les carteres. Des dels recursos es presten els serveis.

9 El sistema de serveis socials (promoció i atenció a persones)
3. La prestació de serveis El sistema de serveis socials (promoció i atenció a persones) QUI: Les persones Els prestadors Els garants i “compradors” Persones Atenció / Promoció Sostenibilitat Prestadors Garants QUÈ: L’atenció/promoció La sostenibilitat L’ organització Organització

10 3. La prestació de serveis
De l’ assistència a la promoció De la fragmentació a la globalitat De l’ estandarització a la personalització

11

12

13 3. La prestació de serveis : els perfils de les persones que els requereixen
Multicausalitat Multidimensioanlitat (individu – entorn) (necessitats bàsiques, benestar, desenvolupament personal, …)

14 Nous serveis i nova manera d’oeferir-los des dels diferents recursos
3. La prestació de serveis : les carteres de serveis Nous serveis i nova manera d’oeferir-los des dels diferents recursos

15 3. La prestació de serveis: les opcions d’atenció (plans individuals)
A Consumidors actius informats De receptors passius de serveis EMPOWERING Accessibilitat : proximitat, transparència, informació. Resposta àgil: inmediatesa, rapidesa. Resposta personalitzada i integral: professional de referència, atenció a totes las necessitats, adaptació de respostes a cada situació. Continuïtat assistencial: l’adaptació del “venedor” al poder del “comprador” o el que necessita en cada moment que ho necessita. Flexibilitat: adaptació dels serveis, opcions d’atenció (no estructures) Excel·lència : qualitat del servei. La combinació de serveis en intensitat i freqüència dóna lloc a les opcions d’atenció que inclouen la possibilitat de fer servir més d’un recurs.

16 3. La prestació de serveis: el sistema
Gestió assistencial: continuïtat assistencial, gestió del cas, coordinació (/ integració) dels qui intervenen (professionals – sistemes), protocolització. Organització: territorial, únic professional de referència (gestor del cas), coordinació / integració de sistemes (dependència: sociosanitari); porta d’entrada única, equips multidisciplinars... Finançament compartit entre sistemes, noves formes de finançar, nous finançadors. Provisió:Col·laboració i confiança públic - privat Models de compra: més eficiència (capitatiu amb risc compartit), preus de compra basats en costos, incentius a la gestió eficient. Eines: Sistemes d’informació.

17 Un sistema que deixi de ser analògic... ... a l’era digital !!
Gràcies per la seva atenció.


Descargar ppt "Model de gestió assistencial: innovació i integració. Montse Cervera"

Presentaciones similares


Anuncios Google