XERRADA PEL VOLUNTARIAT

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Competències bàsiques i l’educació en Comunicació
Advertisements

6è. PRIMÀRIA Escola Gerbert d’Orlhac
Com estudiar… El subratllat Organització de la informació Esquemes
XARXA DE DEBAT EDUCATIU
Les competències i la coeducació
PENSAMENTS O HABILITATS COGNITIVES
P-3 P-4 P-5 QUÈ FEM AL LABORATORI ? ESCOLA PAU DELCLÒS. TARRAGONA Curs FEM HIPÒTESIS SOBRE ELS FENÒMENS FÍSICS I QUÍMICS OBSERVEM,
C/ San Rafael, Gandia Tfno Departament llengua i valencià Pilar Román
La comunicació en les relacions socials
PROGRAMA DE FORMACIÓ AFEDAP- PRESONS ANY
CICLE D’EDUCACIÓ INFANTIL
UNA EXPERIÈNCIA D’ESCOLARITAT COMPARTIDA
Caterina Cesari Antunez Institut Mediterrània
AMPA 2.0 ? AMPA escola IPSE de Barcelona
AMPA 2.0 ? AMPA escola IPSE de Barcelona
L’Expressió escrita.
CURS PRESENTACIÓ 20 de maig de 2014.
SEXE, DIVERSITAT I GENT GRAN
APRENENT JUNTS.
ELS DRETS I DEURES DE LES FAMILIES DE PERSONES AMB DID
Escola de Karate do Salvador Àlvarez
TREBALLS D’ATENCIÓ AL PÚBLIC
L´entusiasMat ens entusiasma!!!.
TIPUS D’ALUMNAT.
Tècniques teatrals APLICADES A L’AULA – What ROLE do YOU play?
TRETS DIFERENCIADORS 3r ESO
ESCOLA MUNICIPAL D’EDUCACIÓ ESPECIAL FÀTIMA
UTILITZACIÓ DE GINYS EN EDUCACIÓ INFANTIL 3 ANYS
Parlar per escriure a partir de Hablar para escribir. Oriol Guasch. (2002) Aula de Innovación educativa, núm. 111.
Aprendre junts alumnes diferents: Una escola per a tothom
Escola de Karate do Salvador Àlvarez
CEIP Mercè Rodoreda - Martorell Educació Primària
Incorporació de la Perspectiva de Gènere en la Prevenció del vih en l’àmbit de les drogodependències  La perspectiva de gènere ens ofereix l’oportunitat.
Cicle Superior (Curs 2015 / 2016) CIM D’ÀLIGUES.
Tutorials Campus Virtual Càrrega automàtica d’alumnes
Les competències i la coeducació
QUI SOM? ASPAS, Associació de pares de persones amb discapacitat auditiva Missió: Defensar, reivindicar i garantitzar els drets e interessos de la persona.
1r trimestre: “Respecte a la diversitat”
ORGANITZACIÓ I PLANIFICACIÓ “Posem fil a l’agulla”
WEBQUEST WEB...QUÈ ? Alumnes de l’Escola ESTEL VALLSECA.
XARXES SOCIALS VIRTUALS
LES FUNCIONS DE SUPORT A L’ESCOLA.
Reptes per a incorporar les competències transversals a les nostres assignatures  M.Jesús Marco Galindo Estudis d’Informàtica, Multimèdia i Telecomunicació.
Grups interactius a L’Esquitx
Seminari d’Educació Especial
- Treballem un projecte a l’aula d’acollida -
PLA DE SERVEIS INDIVIDUALITZATS
Gestió de les emocions PEX. SPR Curs U B.
PRESTACIO PER ATENDRE NECESSITATS BÀSIQUES
SALUT MENTAL.
SOBREEXCITABILITAT EN NENS AMB ALTES CAPACITATS
Treball i aprenentatge en xarxa
ELS NOSTRES FILLS: COM AJUDAR-LOS A CRÉIXER
SALUT MENTAL.
ELABORAR-DESCOBRIR-IMAGINAR Diferents maneres de créixer jugant
PLA D’ATENCIÓ A LA DIVERSITAT
El nen amb pèrdua auditiva a l´escola
Equip d’Assessorament i Orientació Psicopedagògica EAP DE SANT ANDREU
CULTURA NÀUTICA I APRENDRE A NAVEGAR
Millorar el rendiment escolar dels nostres fills i filles
ELS AMBIENTS A EDUCACIÓ INFANTIL
Barcelona, 23 de novembre de 2.009
Sant Feliu de Llobregat
Assessorament de la Formació en Competències
Convivència i Mediació Escolar
TRETS DIFERENCIADORS 4t ESO
La intervenció dels especialistes d’Educació Especial al centre
Aprendre junts alumnes diferents: Una escola per a tothom
“Recursos Educatius en la Web” Rafa Atienza Blasco
Aprendre a Viure / Aprendre a Conviure
Transcripción de la presentación:

XERRADA PEL VOLUNTARIAT Les relacions socials amb persones amb discapacitat funcional Sandra Arellano: Psicòloga i Mestra d’Educació Especial Cristina Carazo: Logopeda i Mestra TIC Dijous, 15 de novembre de 2018

Centre d’Educació Especial Fàsia www.escolesfasia.cat Acollim 172 alumnes entre ambdós centres (Sarrià i Eixample). Atenem alumnes de 5 a 18/19 anys amb diversitat funcional i/o trastorns de caràcter i de la personalitat, els quals estan distribuïts en diferents aules de ràtio reduïda, fet que afavoreix una educació personalitzada i un ritme de treball adequat a les possibilitats de cada alumne.    

Què són? Les habilitats socials són un conjunt d’estratègies que ajuden a les persones a relacionar-se entre sí de manera socialment adient. En general, les persones aprenem aquestes habilitats de manera natural, observant l’ambient però...què passa amb les persones amb diversitat funcional?

Haurem de tenir en compte... Diversitat funcional Experiències socials prèvies Nivell d’adquisició del llenguatge Interessos

Com funciona el seu cervell? Les persones amb diversitat funcional processen la informació de manera més lenta. Les situacions socials es produeixen amb molta celeritat, fet que pot desencadenar respostes desajustades.

Les persones amb diversitat funcional tenen Aspectes a treballar Les persones amb diversitat funcional tenen dificultats amb els següents aspectes: Ceguera de context Comprendre les intencions de l’interlocutor Reconeixement de les emocions Els pensaments de l’interlocutor, és a dir, dificultats per “llegir les ments” (Teoria de la Ment; Frith, Leslie i Baron-Cohen) La cognició social. El nostre cervell és social Funcions executives ( planificació, organització...)

5 BLOCS D’ACTIVITATS ADAPTATIVES Habilitats socials Emocions Habilitats de comunicació Habilitats comunicatives en les xarxes socials Autonomia socioemocional

Com ho aconseguim? Best Buddies forma part de l’entrenament. Es tracta d’exposar-los a les relacions socials de manera controlada perquè aprenguin a emetre respostes ajustades i a mantenir el contacte social amb els iguals.

ESTRATÈGIES Conversa telefònica : llenguatge directe, frases curtes i clares i amb un vocabulari senzill Si quedeu per sortir junts: normes de cortesia, contacte ocular, diàleg vs monòleg, seguir el fill de la conversa, respectar la distància proxèmica de les persones, etc. Xarxes socials: privacitat, llenguatge figurat, emoticones, etc.

Per tant.... Hem d’evitar que visquin situacions socials de fracàs continuades i dotar-les d’eines per gaudir d’experiències socials positives. SOM EL QUE VIVIM!

Algunes adreces interessants