Descargar la presentación
La descarga está en progreso. Por favor, espere
Publicada porSalvador Alfredo Iglesias Ayala Modificado hace 5 años
1
UNA EXPERIÈNCIA D’ESCOLARITAT COMPARTIDA
ESCOLA BÀRKENO, ESCOLA GURU. Jornada de cloenda seminari de mestres d'Educació Especial de maig de 2009
2
EL NEN: construïm una narrativa
Retard psicomotor: La rehabilitació funcional. Complexitat cultural i lingüística: Diversitat dels models de criança. Les llengües. Evolució diagnòstica i propostes: Noves perspectives. L’atenció d’estimulació global. Comprensió progressiva. Facilitar al nen la convivència en un entorn terapèutic.
3
ELS ESCENARIS DE DESENVOLUPAMENT
Perspectiva contextual: Necessitats educatives contextos grau d’ajut i suports Importància de que la resposta educativa identifiqui i faci explícit el treball educatiu de tothom, en aquests diferents contextos. ELS de l’entorn familiar i social: A casa, en el lleure, en els espais de relació amb altres familiars, amb els amics, en la vida quotidiana. ELS de l’entorn escolar: Adaptacions (continguts, activitats, materials, estratègies...) segons les diferents situacions educatives.
4
ELS ESCENARIS DE DESENVOLUPAMENT
Enfocament més participatiu i cooperatiu. Amplia les possibilitats de transferència i de generalització de les competències. Que es fan més significatives i funcionals en els contextos naturals.
5
LA GALERIA D’IMATGES: evolució a l’escola
CEIPM BÀRKENO
6
E.I. 3 anys Bona adaptació al grup Immaduresa global Actuacions
Poc llenguatge (inintel·ligible) Hipotonia Indiferenciació Actuacions Treball de desvetllament sensorial Assessorament als pares
7
E.I. 4 anys Nova tutora Factors familiars Preocupació Actuacions:
Problemàtiques afectives Divergències en pautes de criança Preocupació Actitud del nen Actuacions: Treball en competències maduratives bàsiques Emfàsi en comprensió i seguiment de consignes Demanda d’atenció logopèdica
8
E.I. 5 anys Actitud Relació tutora-nen Actuacions
No tolera el modelatge de l’adult Aparició agressivitat física i verbal Conflictes amb companys i adults Relació tutora-nen Dificultats adaptar continguts Baix nivell d’exigència Actuacions Proposta treball del comportament: quadre de premis Propostes de continuïtat Escolarització compartida
9
Primària: 1r curs Nous espais + noves dinàmiques + nous referents + dificultats familiars Increment: Inestabilitat emocional del nen Alteracions del comportament Conflictes amb companys Conflictes amb adults
10
Primària: 1r curs Actuacions: Mesures de contenció Suport en Aula
Propostes d’organització personal i autonomia Horari Què hi ha per dinar? Racó dels jocs Racó dels contes Assessorament al cicle Tutora Mestres de reforç Especialistes Escolarització Compartida Elaboració del projecte d’escolarització compartida Coordinacions periòdiques amb l’escola d’EE
11
Experiència Compartida
CEIP BÀRKENO CEE GURU
12
La intervenció com a centre específic
Definir un projecte-terapèutic individual (PI) des de: Des de les intervencions individuals Amb l’objectiu de potenciar el desenvolupament d’habilitats personals, socials i comunicatives Partint d’una perspectiva interactiva i contextual Per tal de prioritzar assoliment de capacitats
13
Definir els suports necessaris
14
ELS SUPORTS PERSONALS
15
ELS SUPORTS - ALTRES PERSONES
16
ELS SUPORTS CURRICULARS
Grup aula reduït (3-4). Material específic adaptat a les necessitats del noi Flexibilitat a l’hora d’agrupar els alumnes a les hores amb els especialistes Priorització de les competències curriculars Ús de panells de comunicació-organització Estructura contenidora i organitzativa
17
ELS SUPORTS TECNOLOGICS
TAC (àrees llengua, mates i música) Programes informàtics, recursos de la xarxa Blog: treball interdisciplinar de tots els grups de l’escola. Fotografia: sobretot a l’àrea de comunicació.
18
Planificació de la Intervenció amb el NEN
Objectius: Psicologia Llenguatge i comunicació Psicomotricitat Atenció a la família Treball per competències
19
Des de Psicologia: Establir una bona dinàmica de funcionament al grup aula, d’igual a igual i de alumne-adult Promoure una major capacitació i integració del JO Desenvolupar una capacitat afectiva apropiada treballant l’expressió de les ansietats, la fragilitat i l’agressivitat latent.
20
Des de Llenguatge i Comunicació
Treballar les funcions neurològiques relacionades amb el llenguatge (associació, segregació, seqüenciació, memorització, control i inhibició) 1 sessió individual de reestructuració del llenguatge 2 sessions en grup, una amb la logopeda i una amb la tutora.
21
Des de Psicomotricitat
Desenvolupar el control postural Treballar l’equilibri (molta resistència) i la coordinació motriu.
22
Atenció a la família Facilitar pautes d’actuació comunes entre els diversos nuclis familiars per tal d’afavorir l’organització interna del nen Ajudar en el procés d’acceptació de les dificultats que presenta el nen, reduir ansietats familiars. Acompanyament. Control i seguiment de l’evolució per part de la Dra. Esqué.
23
Situació actual Entorn terapèutic de l’escola d’E.E. +
Ajustament en la relació a l’escola ordinària Millora de les relacions familiars Millora en l’estabilitat personal i el comportament
Presentaciones similares
© 2024 SlidePlayer.es Inc.
All rights reserved.