Departamento de Pedagogia Aplicada

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Competències ètiques en la formación universitària
Advertisements

ELS EQUIPS D´ASSESSORAMENT PSICOPEDAGÒGIC
XARXA DE DEBAT EDUCATIU
Programa de Transició Escola Treball
Compartim el que feim: conviure en positiu a l’escola
1 u n i t a t L’educador infantil.
Pla per a la llengua i la cohesió social Pla educatiu d’entorn
TEMA 3. MARC PER A L’ESTUDI DE L’0RGANITZACIÓ DEL CENTRE EDUCATIU
IES SABADELL Juvenal nº 1 Sabadell (Barcelona)
Reflexions al fil de l’Euneos
Estudi per a la identificació de
Implantació del protocol Inserqual en la fase d’acollida
El Projecte Qualitat és la proposta pel canvi en el context de l’escola vers una cultura de la Qualitat que cerca la sistematizació com a procés per a.
EL SISTEMA DE GESTIÓ PER COMPETÈNCIES A L’AJUNTAMENT DE MANLLEU
Escola Oficial d’Idiomes de Tortosa
PLANIFICACIÓ ESTRATÈGICA
Pla per a la llengua i la cohesió social Pla educatiu d’entorn
Decret d’autonomia dels centres educatius
L’Expressió escrita.
PROPOSTA PEDGÒGICA M02 - UF3 - NF1.
PROPOSTA DE PROJECTE INTERDISCIPLINARI A TRAVÉS
Orientacions i criteris de la UIB per adaptar la docència a l’EEES
1 u n i t a t El departament de Recursos Humans.
Esquema de treball Josep Minguell M. Mercè Fernández
L’ESCOLA ÉS UNA ORGANITZACIÓ, OI?
LES UNITATS DE SUPORT A L’EDUCACIÓ ESPECIAL (USEE)
ACCIONS GRUPALS AMB EL PROFESSORAT
L’educació en valors cívics a través de l’educació física i l’esport
Projecte d’Itineraris Formatius
EL PLA INDIVIDUALITZAT
AVALUACIÓ DE L’ACCIÓ DOCENT
COMUNICACIÓ I INTERACCIÓ EDUCATIVA II (CIE II)
Decret d’autonomia dels centres educatius
SEEZ Formació en xarxa per a docents d’educació especial a la zona
Presentació 9: De la Introducció a la Generalització
EAP ANOIA COMPOSICIÓ PROFESSIONALS
MARC PER L’AVALUACIÓ DE LA TASCA DOCENT
La gestió per processos
LES FUNCIONS DE SUPORT A L’ESCOLA.
PFZ de Cerdanyola ABRIL 2016.
Seminari d’Educació Especial
INDEX 1.- Introducció 2.- Abast i objectius del projecte
L’avaluació com a motor de l’aprenentatge TALLER D’AVALUACIÓ A L’EDUCACIÓ PRIMÀRIA Primera sessió Març 2018.
“Benchmarking en Innovació”
millora de la qualitat de l’ensenyament.
Treball i aprenentatge en xarxa
Les pràctiques curriculars del grau d’Informació i Documentació
PLA D’ATENCIÓ A LA DIVERSITAT
Equip d’Assessorament i Orientació Psicopedagògica EAP DE SANT ANDREU
PdD Escola Salvador Espriu Característiques generals
Formació per als equips directius d’educació secundària
INSTRUCCIONS PER A L’ORGANITZACIÓ I EL FUNCIONAMENT DELS CENTRES PÚBLICS Tenen per objecte aprovar les instruccions que concretaran i desenvoluparan aspectes.
Gestió participativa dels projectes de centre
Suports en l’elaboració del Projecte Educatiu de Centre
PLA DE FORMACIÓ DE ZONA DE NOU BARRIS
PLA DE FORMACIÓ DE ZONA DE GRÀCIA
Les Franqueses, setembre 2007
Grup d’Aprenentatge en Pressupostos Participatius
Albert Barceló Masdéu Grau d’Enginyeria Informàtica
La resolució de conflictes a través de l'assemblea de classe
LES ESCOLES D’EDUCACIÓ ESPECIAL COM A CENTRES DE SUPORT PER A L’EDUCACIÓ INCLUSIVA Montserrat Montero 26 de novembre de 2009.
Presentació de resultats
II JORNADA de SALUT MENTAL
El Pla de formació del centre
Convivència i Mediació Escolar
INDICADORS El Sistema d´Indicadors i els factors de qualitat de centre
IMPULS DE LA LECTURA FORMACIÓ
“Les Ciències de la naturalesa al Treball per Tasques”
Anna Ciraso Tutora: Roser Viladot Tutora docent: Pilar Pineda
Àmbits d’organització i gestió de la formació
Transcripción de la presentación:

Departamento de Pedagogia Aplicada Cap a la institucionalització dels canvis en el projecte d’educació inclusiva. Berga, 14 de desembre del 2009 Marita Navarro Carme Sanjuan Departamento de Pedagogia Aplicada

Perfil sessió Hora Contingut /Objectius Activitat Observacions 9:00 Benvinguda, presentació 9:15 Presentació de la sessió Consensuem Diapo 2 9:20 Principis educació inclusiva Procés de canvi. Què hem fet fins ara. Diapo 3 9:30 Autorreflexió i compartir Presentació del DAFO Diapo 4 10:15 Descans 10:45 Posada en comú 11:15 Institucionalitzar els canvis Exposició teòrica Diapo 5,6,7 11:45 Proposta per a la propera sessió Consensuar avaluació Diapo 8,9,10

Consensuem: Objectius de la 1a sessió de formació 09-10. Situar en el marc de l‘organització escolar i de l’educació inclusiva la implementació de la franja horària comuna. Autoreflexió de la pròpia experiència Compartir-la amb els altres per a la millora. Diferenciar entre: experiències, innovacions i institucionalització de les bones pràctiques. Buscar indicadors d'avaluació de procés seguint els àmbits de l'organització escolar i els principis d‘educació inclusiva

Plantejaments institucionals Procés de canvi. Què hem fet fins ara. FRANJA HORÀRIA COMUNA Organització (humans,materials i funcionals): Curs, cicle o etapa Periodicitat Alumnat per grup…. Implicació del equips directius. Treball col.laboratiu Activitats marc: Treball autònom Consell de delegats Revista digital Pàg web…… PROJECTE EDUCATIU MARC Indicadors: Coherència EDUCATIVA Revisió del PEC de cada centre Plantejaments institucionals

Autorreflexió de la pròpia experiència. Activitats realitzades Estructura organitzativa DAFO PER ANALITZAR LA FRANJA HORÀRIA COMUNA Fortaleses Oportunitats Debilitats Amenaces

? CANVI Institucionalitzar els canvis Millora Espontani Planificats Funció de l’escola M A P F Espontani Planificats Sistema Centres educatius Reforma Innovacions Institucionalitzades Innovacions Espontani Experiències

SISTEMA DE GESTIÓ DE LA QUALITAT-MILLORA CONTÍNUA Planificar Millorar Fer El cicle PDCA (Roda de Deming) Aquest cicle es un mètode sistemàtic per la millora contínua Avaluar

Institucionalització Innovació Experiència Innovacions assumides institucionalment Estables Rentabilitzades Aprenentatge col.lectiu Beneficis a altres institucions Reflexe de bones pràctiques Agent de canvi Caminar cap a l’exel.lència Grau d’acceptació Incorporades, rutina escolar Avaluades Associades a resultats Esporàdiques Individuals Novedoses Incentivades Perfeccionables Resistències

Dimensions de l’avaluació Tipus avaluació Referent Tasca Àmbit d’aplicació Analitzar necessitats Territori, comunitat, grups, organitzacions Estudi previ de les necessitats. Diagnòstic, planificació, presa de decisions. Elaborar el disseny Col.laboració entre experts i professionals Justificació, coherència, disseny. Disseny i planificació programa Analitzar el procés Anàlisi desenvolupament programa, estratègies, procediments, coordinació, participació comunitària Posada en pràctica del programa Analitzar el producte Resultat del programa Equip avaluador Valoració dels resultats en relació als objectius i necessitats. Conclusions i presa de decisions.

Proposta d’indicadors : Les estratègies donen resposta als objectius plantejats en el document marc?. Es planifiquen obertes per atendre a tot l’alumnat i facilitat l’itinerari personalitzat? S’utilitzen eficaçment els recursos humans, materials i funcionals? Faciliten l’aprenentatge en la pròpia organització a partir del treball col·laboratiu entre el professorat? S’estan implementant de manera ordenada? .............