La descarga está en progreso. Por favor, espere

La descarga está en progreso. Por favor, espere

L’ESCOLA ÉS UNA ORGANITZACIÓ, OI?

Presentaciones similares


Presentación del tema: "L’ESCOLA ÉS UNA ORGANITZACIÓ, OI?"— Transcripción de la presentación:

1 L’ESCOLA ÉS UNA ORGANITZACIÓ, OI?
V Jornada: Els centres educatius com a organitzacions que aprenen 1r. INFORME DE RESULTATS IES Josep Brugulat (Banyoles) 16 de febrer de 2008

2 Contingut de la Jornada
Introducció Reflexions conceptuals prèvies entorn a l’escola com a organització i els models de direcció amb l’objectiu de centrar i enriquir el debat posterior Tenint com a objectiu que els centres escolars disposin d’uns equips humans de qualitat professional excel·lent (preparats,motivats,etc) … ASPECTES POSITIUS ASPECTES A MILLORAR ¿Quins aspectes contribueixen en l’actualitat a aconseguir aquest objectiu? ¿Quins aspectes dificulten aconseguir aquest objectiu als Centres Escolars Propostes de millora ¿Quines accions de millora concretes se podrien implementar als centres escolars per millorar la qualitat dels seus equips professionals? Propostes segons els diferents nivells de responsabilitat per a realitzar-les ADMINISTRACIÓ EDUCATIVA DIRECCIÓ DE CENTRE EQUIP DOCENT i PROFESSIONALS Compromisos personals

3 Presentació En aquest document es presenta el resultat de la V Jornada “Els centres educatius com a organitzacions que aprenen” realitzades a l’IES Josep Brugulat de Banyoles el dia 16 de febrer de 2008 en el marc del projecte EDU 21 amb un total de XXX participants. Els objectius de la sessió són: Ampliar la visió de l’escola com a organització considerant: El valor estratègic de les persones i la professionalitat efectiva La satisfacció i motivació professional La dinàmica organitzativa Els models de direcció Avaluar la situació actual de l’organització de centres Realitzar propostes de millora: Envers una organització que aprèn Envers un lideratge/direcció de les organitzacions que aprenen A continuació es presenten les idees sorgides i les propostes de millora, així com un breu registre gràfic de la jornada

4 Aspectes que CONTRIBUEIXEN … Aspectes que DIFICULTEN …
Equips docents excel·lents Aspectes que CONTRIBUEIXEN … Aspectes que DIFICULTEN … Diàleg i comunicació, l’espai de comunicació i debat, els bons canals d’informació, bon clima de relació entre el professorat, bona sintonia entre el professorat i l’alumnat, i entre el professorat i l’equip directiu, vetllar per algunes “comoditats” del professorat (28 vots) Professionals motivats (24 vots) Coneixement de l’entorn (9 vots) Compartir bones pràctiques (7 vots) Flexibilitat, “llibertat de càtedra” (crear, donar marge…), autonomia a l’aula, fàcil accés a material divers (1 vot) Formació al centre Formes democràtiques de certes decisions Rol definit dins l’equip directiu El Consell Escolar Indefinició objectius (o poc clars) (27 vots) No motivació... Però em quedo!, desmotivació i rutina (12 vots) Reconeixement social (7 vots) Avaluació deficient (interna) (6 vots) Formació inútil, manca de formació (4 vots) Reunions rutinàries, “espais per compartir”, temps i espais mal organitzats o desaprofitats, treball en equip inexistent! (3 vots) Comunicació desorganitzada, manca de comunicació, comunicació unidireccional, “safareig i passadís” (3 vots) Desenvolupament professional insuficient (3 vots))

5 Aspectes que CONTRIBUEIXEN … Aspectes que DIFICULTEN …
Equips docents excel·lents Aspectes que CONTRIBUEIXEN … Aspectes que DIFICULTEN … Por (dels recursos humans), individualisme i conformisme (2 vots) Burocratització. Eines de gestió (1 vot) Manca de col·laboració de les famílies (1 vot) No escoltar “dintre”. Desconeixement del potencial dels recursos humans (1 vot) Regne d’allò implícit! “Egocentrisme”, autosuficiència, “escolacentrisme”, indefinició de tasques i responsabilitats Poder de decisió limitat, presa de decisions no compartida, distància administració, incoherència en decisions.

6 Propostes de millora a ... Administració
Que les direccions puguin decidir sobre el propi organigrama del centre Un millor repartiment equitatiu de l’alumnat amb necessitats educatives tot cobrint el cost real del concert de l’escola concertada Més autonomia curricular amb actualització de les competències bàsiques i amb l’adequada formació del professorat Que l’Administració estigui al servei de les escoles i no a l’inrevés (i emprenyar poc) Força més inversió econòmica amb rendiment de comptes i autonomia Avaluació rigorosa, i tenint en compte el context i la situació de partida, de l’eficiència dels recursos Coneixement de les realitats concretes i flexibilitzar els procediments administratius Autonomia per a decidir les modalitats de l’alumnat (espai/temps) Una llei estable, consensuada i desideologitzar l’educació

7 Propostes de millora a ... Equips Directius
Projecte de centre compartit Valoració i reajustament continu Coordinació entre Primària i Secundària Gestió dels recursos humans i materials Distribució horària Desenvolupament professional del professorat, professionals externs, renovació i canvi d’equip directius previstos Pla de formació segons projecte de centre Objectius clars, avaluables i a l’abast Dissenyar estratègies d’avaluació i seguiment Compromès, motivat i motor, transparent, participatiu, humil. Que vetlli pels resultats, partir de la realitat Obert a l’entorn, obrir canals de comunicació (família, ajuntament...) Estratègies d’inclusió

8 Equips docents i professionals
Propostes de millora a ... Equips docents i professionals Visió de centre, compromís amb el projecte educatiu Lectura i revisió crítica del currículum (massa llibre de text?), obrir-se/sortir de l’aula i mirar el nostre entorn Implicació, compromís professional, capacitat per a canviar, autoavaluació Programació de la docència, professionalitat diversa, flexible i amb prioritats Formació aplicada (en i des del centre), reciclatge i formació i que s’apliqui (iniciativa personal per formar-se) Experimentació en l’aula: “innovar - investigar” Potència de les TIC Reflexió conjunta (organitzar-la) Capacitat i ganes per compartir experiència (i problemes) Treball en equip (competències) + actitud Bon clima a l’aula (líder recursos humans) Relació positiva amb les famílies

9 Registre gràfic de la Jornada

10 Registre gràfic de la Jornada


Descargar ppt "L’ESCOLA ÉS UNA ORGANITZACIÓ, OI?"

Presentaciones similares


Anuncios Google