LLENGUA ESCRITA Participants Paki Campos Antonia Cervantes

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
XERRADA PER A LES FAMÍLIES DE P5
Advertisements

COMPETÈNCIA COMUNICATIVA
CARLOS ALBERTO SANCHIS BARRAGÁN CURS
CONCLUSIÓNS.
LA NOTÍCIA I LA PREMSA Realitzat per: Beatriz Gracia Lillo i
AUTOGESTIÓ I INNOVACIÓ EN L’AULA OBERTA
PROGRAMA DE FORMACIÓ EN CIÈNCIES A L’ESO
Conxita Mayós Servei d’Ordenació Curricular
Sistemes microinformàtics i xarxes
Escola Montserrat Sant Just Desvern
Formació en redacció de proves i ítems fiables a l’EOI de Barcelona
Implantació del protocol Inserqual en la fase d’acollida
TÈCNIQUES D’ESTUDI.
CUIDATGE.
Com iniciar el treball de recerca
EL CURRÍCULUM A TRAVÉS DE LES TIC
Com podem millorar els nostres escrits?
ENFISPO.
TEMA 1 DEPARTAMENT DE LLENGUA Y VALENCIÀ (Valencià)
3 Ara proposeu el portafoli a la vostra assignatura (2,5 h) presencials (4 h de treball fora de l’aula (presentació de resultats a l’Atenea 6 de març.
Tema 3. Aplicacions de les TIC a l’educació.
PETITS REPORTERS Títol.
GAUDÍ I LES SEVES MERAVELLES!
OPOSICIONS Pas del cos B a l’A
PROJECTE: AUTOR/A I L.LUSTRADOR/A A L’AULA
Com han anat les vacances?
REUNIÓ AMB PARES I MARES DE 3r I 4t D’ESO
Library and Information Science Abstract
PROCÉS FINAL FCT amb qBid
El nou pla docent de la UB: Adequació al sistema ECTS
Vilafranca del Penedès Curs 2015/16
Jornada de portes obertes 5 de març de 2016
PROJECTE CIENTIFICTECNOLÒGIC
Parlar per escriure a partir de Hablar para escribir. Oriol Guasch. (2002) Aula de Innovación educativa, núm. 111.
Matèries de modalitat i optatives de 2n de batxillerat
IES CAN JOFRESA Terrassa PROCÉS D’ELABORACIÓ D’UN
IES DE VILADECAVALLS (VALLÈS OCCIDENTAL) 678 ALUMNES DISTRIBUÏTS EN:
Eines d’internet per al professorat d’EOI.
ORGANITZACIÓ I PLANIFICACIÓ “Posem fil a l’agulla”
L’orientació acadèmica i professional dels alumnes d’ESO:
PSICOLOGIA I SOCIOLOGIA
Seminari d’Educació Especial
ESCOLTA ESTRUCTURADA A P3 Escola Joan Maragall.Vilanova del Camí.
CURS
DOCUMENTS D’ASSESSORAMENT
- Treballem un projecte a l’aula d’acollida -
LES ONG: CAMINANT PEL MÓN
L’avaluació com a motor de l’aprenentatge TALLER D’AVALUACIÓ A L’EDUCACIÓ PRIMÀRIA Primera sessió Març 2018.
Presentació de la matèria de Química Curs 1r de Batxillerat
ERIC Manual d’ús.
Llorenç Seguí capllonch 11 de juny de 2018
INS Pedraforca 1r d’ESO Curs
ESCOLA OCTAVIO PAZ Educació infantil – Cicle inicial
BIBLIOTECA ESCOLAR PuntEdu Curs 2007/08
Mapes conceptuals Jordi Guim.
El nen amb pèrdua auditiva a l´escola
Equip d’Assessorament i Orientació Psicopedagògica EAP DE SANT ANDREU
Treball cooperatiu “Els animals”
INFORMÀTICA BÀSICA 1r ESO curs
La literatura i les matemàtiques van de la mà.
Curs Ins. Rovira-Forns Sta. Perpètua de Mogoda
CONEIXEM EL NOSTRE POBLE:
CEIP “MESTRE AGUSTÍ BARBERÀ” - AMPOSTA
El Treball de Recerca.
BIOLOGIA I GEOLOGIA 4rt ESO
6 Unitat Documentació clínica.
CEIP ANTONI GAUDÍ PLA ESTRATÈGIC
CAMP D’APRENENTATGE Els monestirs del Císter (Tarragona)
Jornada d’Intercanvi d’Experiències Formatives a les EOI
Biblioteca escolar “puntedu”, espai de coneixement i aprenentatge
Transcripción de la presentación:

LLENGUA ESCRITA Participants Paki Campos Antonia Cervantes Fina Colomés Ana Laguna Marina Marchán Maria Moñino Sonia Pano

DOCUMENTS SORDS INFANTIL: SORDS PRIMÀRIA: SORDS SECUNDÀRIA: Llengua escrita i sordesa S.I.-1 / S.I.-2 . Llengua escrita i sordesa. SORDS PRIMÀRIA: Grup de treball sords primària 1 i 2 (Comprensió lectora) Grup de treball sords primària 1 i 2 (Estratègies i microhabilitats lectores). Comprensió lectora ( tipologies textuals). SORDS SECUNDÀRIA: L’escriptura per a l’estudi i expressió de coneixements: treball amb textos expositius –alumnes sords de l’ESO. La comprensió lectora en alumnes sords d’ESO. BIBLIOGRAFIA

CARACTERÍSTIQUES DELS DOCUMENTS Són documents elaborats durant tres cursos: 96-97, 98-99 i 99-00. Tots els documents estan en format paper i inclouen fotocòpies d’activitats en blanc i negre. La bibliografia és molt recomanable. Hi ha articles i bibliografia que es repeteixen en els diferents dossiers. Les activitats poden servir de guia per a treballar la comprensió lectora i l’escriptura. Les activitats fotocopiades queden una mica desfasades en el seu format.

LLENGUA ESCRITA I SORDESA S.I.-1 / S.I.-2 SORDS INFANTIL LLENGUA ESCRITA I SORDESA S.I.-1 / S.I.-2 Material per alumnes sords d’E.I. amb activitats de valoració de llengua escrita. Plantilla del procés a seguir en la realització d’una activitat. Material teòric

LLENGUA ESCRITA I SORDESA SORDS INFANTIL LLENGUA ESCRITA I SORDESA El document consta de: Descripció del context on es farà la prova. Base teòrica: Hi ha 7 articles força interessants referents al tema de la lecto-escriptura. Prova: Avaluació inicial de coneixement de la llengua escrita. Material d’avaluació ja confeccionat: cartrons amb fotos i paraules. Full de registre de coneixement de la llengua escrita.

GRUP DE TREBALL SORDS PRIMÀRIA 1 I 2 (COMPRENSIÓ LECTORA) Està dividit en dos dossiers, recullen activitats inconnexes per treballar les microhabilitats de la comprensió lectora: trobar l’objecte buscar diferències associar dibuixos sopa de lletres atenció ordenar alfabèticament laberints mots encreuats absurds visuals relació dibuix – paraula /frase / text, autodefinits.

SORDS PRIMÀRIA GRUP DE TREBALL SORDS PRIMÀRIA 1 I 2 (ESTRATÈGIES DE COMPRENSIÓ LECTORA I MICROHABILITATS LECTORES) Dossier 1: Cop d’ull Hipòtesis Autoregulació Inferències Recapitulació Dossier 2: Cop d’ull i lectura atenta Idees principals Estructura i forma

COMPRENSIÓ LECTORA (TIPOLOGIES TEXTUALS) SORDS PRIMÀRIA COMPRENSIÓ LECTORA (TIPOLOGIES TEXTUALS) Hi ha sis dossiers: 1-Textos prescriptius : receptes de cuina 2-Textos enumeratius: etiquetes / prospectes mèdics / instàncies i formularis / currículum vitae 3-4-5- Textos informatius: notícies / correspondència personal i correu electrònic / anuncis 6- Textos literaris: contes i narracions Cada dossier es composa de: base teòrica, activitats complementàries i material complementari.

SORDS DE SECUNDÀRIA L’ESCRIPTURA PER A L’ESTUDI I EXPRESSIÓ DE CONEIXEMENTS: TREBALL AMB TEXTOS EXPOSITIUS –ALUMNES SORDS DE L’ESO-. Part 1: Tècniques d’estudi: Lectures compartides i treball d’estratègies i tècniques d’estudi : cop d’ull o pre-lectura, anticipació , lectura per paràgrafs, subratllat, esquemes, resum; activitats tipus. Part 2: Escriptura de textos expositius: Lectures compartides, guió per a l’elaboració de textos expositius ( planificació, redacció i revisió) ; activitats tipus.

LA COMPRENSIÓ LECTORA EN ALUMNES SORDS D’ESO SORDS DE SECUNDÀRIA LA COMPRENSIÓ LECTORA EN ALUMNES SORDS D’ESO Consta de: part teòrica amb articles sobre tipologies textuals, capítols de llibre, informació sobre recerca per internet; part pràctica : bloc A: avaluació dels coneixements sobre textos i estratègies lectores bloc B: plantejament de la lectura dins d’un projecte de treball bloc C: intervenció de la logopeda en la lectura per obtenir informació d’un tema.

BIBLIOGRAFIA Ensenyar llengua. D. Cassany. Ed. Graó. 1993 L’aprenentatge de la lecto-escriptura des d’una perspectiva constructivista. Ascen Díez. Ed. Graó Apunts de la xerrada de l’Angels Prats. Març de 1997 Escribir y leer. Maruny, L.; Ministral, M.; Miralles, M. (1997). Barcelona. Edelvives- MEC Comprensión y redacción de textos. Sánchez, E. Barcelona. Edebé 1998 Sordera, Comunicación y Aprendizaje. Silvestre, N; y otros. Masson. 1998