BIBLIOTECA ESCOLAR PuntEdu Curs 2007/08

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
AUTOGESTIÓ I INNOVACIÓ EN L’AULA OBERTA
Advertisements

Conxita Mayós Servei d’Ordenació Curricular
ELS EQUIPS D´ASSESSORAMENT PSICOPEDAGÒGIC
Elaboració d’un mapa temàtic
i el que no es pot avaluar
Grup de treball SupTIC 23 d’Octubre de 2006.
Toca fusta FENT DECORATS
DECRET PEL QUAL S’ESTABLEIX L’ORDENACIÓ DELS ENSENYAMENTS DE L’EDUCACIÓ PRIMÀRIA 2007.
Una experiència a sisè de Primària
El Projecte Qualitat és la proposta pel canvi en el context de l’escola vers una cultura de la Qualitat que cerca la sistematizació com a procés per a.
Pla per a la llengua i la cohesió social Pla educatiu d’entorn
APRENENT JUNTS.
GAUDÍ I LES SEVES MERAVELLES!
SERVEI DE SUPORT PRELABORAL a les escoles 1 1.
Desplegament del currículum competencial i model didàctic
Qui som? Escola concertada formada per una Cooperativa de mestres i una Associació Cultural Catalana Laica Ambient familiar, una sola línia Nivells educatius:
Accés i ús de la informació.
LES UNITATS DE SUPORT A L’EDUCACIÓ ESPECIAL (USEE)
TRETS DIFERENCIADORS 3r ESO
Programa Socialització de Llibres al CEIP LOLA ANGLADA
Jornada de portes obertes 5 de març de 2016
Parlar per escriure a partir de Hablar para escribir. Oriol Guasch. (2002) Aula de Innovación educativa, núm. 111.
Aprendre junts alumnes diferents: Una escola per a tothom
BENVINGUTS A L’ESCOLA!! 28 de febrer de 2015.
BIBLIOTECA ESCOLAR PuntEdu Curs 2007/08
IES CAN JOFRESA Terrassa PROCÉS D’ELABORACIÓ D’UN
QUI SOM? ASPAS, Associació de pares de persones amb discapacitat auditiva Missió: Defensar, reivindicar i garantitzar els drets e interessos de la persona.
REPTES DE L’FP DUAL APORTACIONS PER A LA REFLEXIÓ JESUS MARTIN.
Grups interactius a L’Esquitx
PROGRAMA AMB EL LLIBRE SOTA EL BRAÇ!
Taula Rodona 3 Salut Mental i Educació: Esculls i reptes de futur, des de l’experiència dels programes actualment en funcionament. Marta Colomer Bolló.
RACONS RECURS PEDAGÒGIC QUE PERMET CREAR ESPAIS DE JOC ORGANITZATS A L’AULA Amb els racons es simbolitza la realitat exterior i es recrea un escenari.
Seminari d’Educació Especial
d'ensenyança-aprenentatge
Equip d’Inserció Laboral Comunitat Terapèutica del Maresme
Formació per a responsables del programa Biblioteca escolar: PUNTEDU
“EL PALIC, un model per a les illes”
Biosis Previews® Objectiu i Metodologia
PRESENTACIÓ de MATARÓ RÀDIO
“El perfil de mestre i professor”
les competències bàsiques
PROJECTE LINGÜÍSTIC És l’instrument que possibilita que els centres educatius organitzin i gestionin determinats aspectes en referència a l’estat i a l’ús.
COMPETÈNCIES BÀSIQUES I CURRÍCULUM
Coneixements i idees previs
PLA D’ATENCIÓ A LA DIVERSITAT
Una experiència lectora diferent a Cicle Mitjà
Equip d’Assessorament i Orientació Psicopedagògica EAP DE SANT ANDREU
PROGRAMA AL COSTAT DE QUI CUIDA
Interacció escola - entorn.
INSTRUCCIONS PER A L’ORGANITZACIÓ I EL FUNCIONAMENT DELS CENTRES PÚBLICS Tenen per objecte aprovar les instruccions que concretaran i desenvoluparan aspectes.
Gestió participativa dels projectes de centre
Suports en l’elaboració del Projecte Educatiu de Centre
La literatura i les matemàtiques van de la mà.
BIBLIOTECA ESCOLAR PuntEdu Curs 2007/08
Socialització de llibres de text.
ELS AMBIENTS A EDUCACIÓ INFANTIL
Prof. Marta Fuentes Agustí
CRAI: Unitat de Docència
Metodologia per treballar per competències:Consideracions generals
Assessorament de la Formació en Competències
PLA EDUCATIU D’ENTORN DEL BARRI DE SANT ILDEFONS DE CORNELLÀ DE LLOBREGAT 11/07/2019.
Tractament de la informació: gestió, comunicació i aplicació
BONES PRÀCTIQUES MODELS D’ÚS DIDÀCTIC DE LES TICS
que necessites saber de la Biblioteca
Metodologia per treballar per competències:Consideracions generals (1)
Biblioteca escolar “puntedu”, espai de coneixement i aprenentatge
Biblioteca Escolar “Puntedu” un espai de coneixement i aprenentatge
Miquel Navarro i Oriach.
Aprendre junts alumnes diferents: Una escola per a tothom
ASSESSORAMENT TIC CURS Departament d’Educació
Transcripción de la presentación:

BIBLIOTECA ESCOLAR PuntEdu Curs 2007/08 Assessorament curs 2007/08 20/04/2019 BIBLIOTECA ESCOLAR PuntEdu Curs 2007/08 CEIP Veïnat de Salt

CONCEPTE DE BIBLIOTECA ESCOLAR 1ª sessió / 28 de novembre de 2007

MARC TEÒRIC IFLA/UNESCO La biblioteca escolar proporcionarà informació i idees que són fonamentals per a funcionar amb èxit en la nostra societat d’avui en dia, cada cop més basada en la informació i el coneixement. La biblioteca escolar dota d’eines que permetran aprendre al llarg de tota la vida i desenvolupar la seva imaginació.

LOE “113.3 Las bibliotecas escolares contribuiran a fomentar la lectura y a que el alumno acceda a la información y otros recursos para el aprendizaje de las demás tareas y materias y pueda formarse en el uso crítico de los mismos......”

INSTRUCCIONS D’INICI DE CURS 2007/08 Les biblioteques escolars “puntedu” són un espai d’aprenentatge on es troben recursos per donar resposta a les necessitats curriculars, contenen informació i literatura en diferents suports, són un element clau per promoure la utilització de diferents recursos educatius, contribuir-hi, i facilitar l’adquisició dels coneixements i de les tècniques necessàries perquè l’alumnat aconsegueixi, de manera gradual, una autonomia en l’aprenentatge.

NOUS CURRÍCULUMS DE PRIMÀRIA COMPETÈNCIES BÀSIQUES L'eficàcia de la consecució d’aquestes competències depèn .... ....l’ús de determinades metodologies i recursos didàctics, com la concepció, organització i funcionament de la biblioteca escolar....

QUÈ HA DE SER UNA BIBLIOTECA ESCOLAR???

LA BIBLIOTECA HA DE POSAR A L’ABAST DE TOTA LA COMUNITAT EDUCATIVA TOTA AQUELLA INFORMACIÓ QUE POT NECESSITAR PER AL DESENVOLUPA- MENT DE LES SEVES TASQUES. ÉS UN ESPAI ON ELS ALUMNES ES PODEN FORMAR COM A USUARIS DE LA INFORMACIÓ AMB AUTONOMIA.

Assessorament curs 2007/08 20/04/2019 OBJECTIU PRINCIPAL TRANSFORMAR LES BIBLIOTEQUES ESCOLARS EN CENTRES DE RECURSOS PER A L’ENSENYAMENT I L’APRENENTATGE I LA SEVA PROGRESSIVA INCORPORACIÓ A LA PRÀCTICA DOCENT I AL CURRÍCULUM CEIP Veïnat de Salt

HA DE SER... Espai d’aprenentatge. Integració de la BE en el currículum. Espai informatiu. Recurs per l’aprenentatge autònom. Un eix que aglutini l’activitat pedagògica del centre. Un centre de recursos. Donar suport a la tasca docent. ...

QUÈ CAL A L’ALUMNAT? hàbits lectors. hàbits de treball intel·lectual. coneixement de les diverses fonts informatives, suports i “llocs”.

EIXOS DE LA BIBLIOTECA ESCOLAR

INTERACCIONS DE LA BIBLIOTECA

(Daniel Pennac, en el seu llibre “Com una novel·la”) I... TINGUEU EN COMPTE ! «Decàleg dels drets del lector» 1. EI dret a no llegir; 2. EI dret a saltar-se pàgines; 3. EI dret a no acabar el llibre; 4. EI dret a rellegir; 5. EI dret a llegir qualsevol cosa; 6. EI dret al bovarysme (malaltia de transmissió textual); 7. EI dret a llegir en qualsevol lloc; 8. EI dret a fullejar; 9. EI dret a llegir en veu alta; 10. EI dret a callar. (Daniel Pennac, en el seu llibre “Com una novel·la”)