Proves de competències bàsiques als 14 anys

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Proves de 2on d'ESO: Les matemàtiques tenen en conjunt un resultat baix. Al costat d'un bon domini en la interpretació de gràfics es dóna un domini menor.
Advertisements

TECNOLÓGIC-CIENTÍFIC
Organització, funcionament i gestió dels centres docents públics Les competències bàsiques Jornada de participació Tarragona, Materials a càrrec.
i les seves característiques
Eixos bàsics del currículum de l’educació obligatòria a Catalunya
i el que no es pot avaluar
“ESCOLTA’M” La vinculació del tutor/a com a factor protector i alhora creador de resiliència en els infants de risc d’exclusió social.
DECRET PEL QUAL S’ESTABLEIX L’ORDENACIÓ DELS ENSENYAMENTS DE L’EDUCACIÓ PRIMÀRIA 2007.
Cerca, seguiment i anàlisi de tendències en Twitter
AVALUAR-QUALIFICAR PER COMPETÈNCIES
CRAI: Unitat de Procés Tècnic
APRENENTATGE MULTINIVELL
MAPES CONCEPTUALS.
Antecedents (el context) Centre IATIC
Competències Bàsiques. Educació Secundària
L’Expressió escrita.
UNITAT 1: Els nombres reals (I)
2ª Qüestió: Quin tipus de mesures cal distingir
@sebastiani64.
Curs de Llenguatge Administratiu Valencià Juli Martínez Amorós
IMPLICA’T PER MILLORAR EL NOSTRE ENTORN
Eines per avaluar centres educatius
Desplegament del currículum competencial i model didàctic
Competències Bàsiques Educació Primària
Presentació dels resultats de la primera fase del projecte PLANS DOCENTS i MATERIALS BÀSICS Barcelona, 22 setembre de 2016.
COMENTARI DE GRÀFICS.
TRETS DIFERENCIADORS 3r ESO
MIREMMATEMÀTIQUES Lleida 24 d’octubre de 2009.
H. EBBINGHAUS. ELS PRIMERS ESTUDIS SISTEMÀTICS SOBRE MEMÒRIA
Matèries de modalitat i optatives de 2n de batxillerat
UD1- L’activitat científica
Un currículum competencial per a l’educació primària
Eines d’internet per al professorat d’EOI.
La gestió per processos
WEBQUEST WEB...QUÈ ? Alumnes de l’Escola ESTEL VALLSECA.
KARAOKE a CLASSE Activitat desenvolupada a: Educació Infantil
RACONS RECURS PEDAGÒGIC QUE PERMET CREAR ESPAIS DE JOC ORGANITZATS A L’AULA Amb els racons es simbolitza la realitat exterior i es recrea un escenari.
Resolució de problemes amb mitjans tecnològics
DOCUMENTS D’ASSESSORAMENT
Presentació de 1r d’ESO Curs
GIMCANA MATEMÀTICA AL PATI
QUÈ, COM I QUAN ENSENYAR I AVALUAR
les competències bàsiques
Presentació de la matèria de Química Curs 1r de Batxillerat
Coneixements i idees previs
Llorenç Seguí capllonch 11 de juny de 2018
Les proves PAU de física i la seva possible relació
Daniel Miró Pettican TFG Primer semestre/
BIBLIOTECA ESCOLAR PuntEdu Curs 2007/08
La imatge corporativa Una eina fonamental en l’actualitat
Equip d’Assessorament i Orientació Psicopedagògica EAP DE SANT ANDREU
Introducció Al posicionament Web.
Els sistemes materials
CFA Sebastià Juan Arbó Curs
TEMA 8 Aplicacions de les derivades
MÀGIA POTÀGIA.
LA NOVA SELECTIVITAT I L’ACCÉS A LA UNIVERSITAT
Tindrem prou energia?.
1r. BLOC. INTRODUCCIÓ ALS CONCEPTES COMPTABLES BÀSICS.
El Treball de Recerca.
més enllà del PIB: de la mesura a la política i les polítiques
Coneixement del medi natural
Les intel·ligències múltiples
2. El problema de la naturalesa i del coneixement als inicis de la reflexió filosòfica 2.1. El concepte de physis Pàgina 21 Primer problema: Què és la.
BONES PRÀCTIQUES MODELS D’ÚS DIDÀCTIC DE LES TICS
FUNCIÓ DE PROPORCIONALITAT I FUNCIÓ AFÍ
Anàlisi de la qualitat de vida de les persones majors a Mallorca
Els contextos: ús didàctic, tipologia, inconvenients i avantatges
AL RIU NOMÉS HI HA AIGUA? UN CONTEXT PER TREBALLAR BIODIVERSITAT, ESTADÍSTICA I ÚS DE LES TIC A 1r D’ESO.
El desplegament de les COMPETÈNCIES BÀSIQUES en el currículum
Transcripción de la presentación:

Proves de competències bàsiques als 14 anys Aspectes positius • Bon domini de la interpretació i de l’ús de gràfics que expressen coneixements matemàtics de quantitat i proporcionalitat relacionats amb la vida quotidiana, i de l’ús d’unitats, instruments de mesura i tècniques per mesurar, dibuixar i calcular. Aspectes que cal millorar Cal introduir l’aplicació d’eines matemàtiques en contextos diversos, més enllà de l’àmbit formal i acadèmic. • Cal reforçar la recerca, anàlisi i organització de la informació quan el suport és visual (imatges i símbols de diferent nivell d’abstracció), quan la complexitat de la informació que s’ha de reelaborar és gran o quan es tracta d’una informació allunyada del seu context.

Proves de competències bàsiques als 10 anys Es presenten també els resultats de les proves aplicades el mes de maig de 2002 a tot l’alumnat de 10 anys, 4t de l’educació primària, dels centres docents de Catalunya. Han estat 2.028 centres, amb un total de 59.169 alumnes. L’observació de les dades dels dos anys permet constatar les millores que es produeixen en l’assoliment de les competències bàsiques.

Per a les proves del curs 2002-2003, les competències seleccionades són: • Aplicar el coneixement del sistema de numeració decimal i de les operacions per comparar, relacionar nombres i operar amb rapidesa, buscant segons la situació un resultat exacte o aproximat. • Utilitzar les tècniques i convencions i el llenguatge de la representació geomètrica per compondre i descompondre formes geomètriques complexes a partir de formes simples. • Emprar amb precisió i criteri les unitats de mesura. • Usar amb propietat instruments i tècniques per dibuixar, mesurar i calcular. • Planificar i seguir estratègies de resolució de problemes i modificar-les si no es mostren prou eficaces. • Usar i interpretar llenguatge matemàtic, com ara xifres, signes i altres representacions gràfiques o dibuixos, per descriure fenòmens habituals. • Interpretar la funció que fan els nombres quan apareixen en un context real (expressar quantitat, identificació, temps, mesura, intervals) i usar-los d’acord amb les seves característiques. • Reconèixer i interpretar gràficament relacions senzilles de dependència funcional existents entre conjunts de dades d’ús quotidià, en particular en casos de proporcionalitat directa. • Comparar la factibilitat de fets aleatoris en situacions simples.